Connect with us

Marknadsnyheter

Commaxx i nordiskt distributionsavtal med LogMeIn

Published

on

Commaxx har ingått ett nordiskt distributionsavtal med LogMeIn. LogMeIn har blivit ett av världens största SaaS-företag inom samarbets-, säkerhets- och fjärrsupportlösningar. De har beslutat sig för att enbart sälja via kanalen. Enligt avtalet har Commaxx rättighet att distribuera LogMeIns lösningar i hela Norden. Arbetet inleds nu med att bygga upp en bas av återförsäljare.

Commaxx, den ledande värdeadderande distributören i Norden inom kundlösningar, virtualisering, moln- och säkerhetslösningar, kompletterar nu sin portfölj med samarbetslösningar. Företaget har som första och enda företag skrivit ett distributionsavtal med LogMeIn, en ledande leverantör av samarbetslösningar.

Commaxx Sveriges vd, Robert Wadstein är entusiastisk inför det nya samarbetet.

­­­­–Det här passar väldigt bra in i vårt erbjudande på Commaxx. Vi arbetar ju sedan tidigare med moln- och säkerhetslösningar. Nu kan vi komplettera med lösningar inom samarbete. Det får ju också sägas ligga i tiden, då distansarbete och mobilitet har blivit en självklarhet. Det ska bli roligt att få bygga upp ett högkvalitativt nät av återförsäljare för LogMeIns räkning.

LogMeIn erbjuder lösningar inom Identity and Access Management, Unified Communications och Collaboration, Remote Access och Support. Inom alla dessa områden erbjuder de lösningar som effektiviserar distansarbete och åtkomsthantering för företag och organisationer. Företaget har sedan tidigare kunder över hela Europa inklusive Norden men har nyligen beslutat sig för att gå från direktförsäljning till försäljning via kanalen. Avtalet med Commaxx är ett viktigt led i detta arbete-

– Commax har en lång erfarenhet av att samarbeta med SaaS-företag, som är en del av vårt DNA, säger Liselott Maidment, Channel Partner Manager, på LogMeIn. Vi är mycket nöjda och stolta över vårt samarbete med Commaxx eftersom de kommer att ge oss de bästa resurserna för att utöka vår räckvidd på den nordiska marknaden och de ger LogMeIn viktig affärs- och strategisk insikt för fortsatt framgång eftersom båda affärerna vill bygga sin kundbas.

 

För mer information var vänlig kontakta:

Robert Wadstein, VD / EVP Nordics
Commaxx
Tel: 0766 345 099
E-post: robert.wadstein@commaxx.se

Liselott Maidment                 
Channel Partner Manager
LogMeIn
Tel: +49 (0) 721 354499 300
E-post: Liselott.maidment@logmein.com

Om Commaxx Nordic
Commaxx erbjuder tekniska lösningar som möjliggör en ökad konkurrensförmåga och lönsamhet. Lösningarna levereras av ett starkt nätverk av auktoriserade återförsäljare med hög kompetens. Företaget har en unik expertis rörande lösningar för virtualisering, säkerhet samt administration av infrastruktur, och är distributör för starka varumärken som Citrix, Microsoft, Veem, Dell, Igel, Kaspersky, Clavister, Barracuda och Control-up. Commax-koncernen etablerades 1992, och har varit distributör för Citrix sedan 1996 och har vunnit en mängd prestigefyllda utmärkelser för sitt arbete som distributör. Företaget drog igång sin verksamhet i Sverige och Danmark 2010. För mer information se www.commaxx.se

Om LogMeIn
LogMeIns produkter frigör den moderna arbetskraftens potential genom att göra det möjligt för miljontals människor och företag över hela världen att göra sitt bästa på ett enkelt och säkert sätt – på vilken enhet som helst, var som helst och när som helst. LogMeIn är en pionjär inom distansarbete och en drivkraft bakom dagens situation där vi kan arbete var vi vill, och har blivit ett av världens största SaaS-företag med tiotals miljoner aktiva användare, mer än 3 500 globala medarbetare, över 1,3 miljarder dollar i årlig omsättning och cirka 2 miljoner kunder världen över som använder LogMeIns lösningar som en viktig del i deras dagliga liv. Företaget har sitt huvudkontor i Boston, Massachusetts med ytterligare platser i Nordamerika, Sydamerika, Europa, Asien och Australien. För mer information se: https://www.logmein.com/

Continue Reading

Marknadsnyheter

Scandinavian ChemoTech meddelar att QM & RA Direktör Eva Ståhl Wernersson lämnar företaget

Published

on

By

Efter tre år som QA/RA chef i Scandinavian ChemoTechs ledningsgrupp väljer nu Eva Ståhl Wernersson att lämna sitt konsultuppdrag i Bolaget och gå vidare mot nya utmaningar.
 

Eva Ståhl Wernersson har varit en viktig del av ChemoTech, under vilka hon har gjort betydande insatser för företagets följsamhet mot regelverket och kvalitetssäkringsåtgärder. Hon ledde bland annat ansträngningarna för att säkra CE-märkningen för IQwave 3.0 CE systemet, vår flaggskeppsprodukt.

 

Vi vill uttrycka vårt uppriktiga tack till Eva för hennes dedikerade tjänst och många prestationer under sin tid hos oss,” sa Mohan Frick, VD. ”Genom hennes ledning har vi stärkt vårt åtagande för regelverksexcellens och positionerat ChemoTech som ett respektabelt Bolag inom vår bransch. Vi alla önskar Eva lycka till i framtiden.”

 

Rekryteringsprocessen av en ny kvalitet- och regulatoriskchef har redan påbörjats. Evas sista dag på Bolaget är satt till den 30 juli, 2024.

 

För mer information vänligen kontakta:

Mohan Frick, CEO

 

Tele: +46 (0)10-218 93 00

Mail: ir@chemotech.se

 

Scandinavian ChemoTech AB (publ)

ChemoTech är ett svenskt medicinteknikföretag med säte i Lund som utvecklat en patenterad teknologiplattform för att ge cancerpatienter tillgång till ett nytt behandlingsalternativ, Tumörspecifik Elektroporation™ (TSE), som kan användas för behandling av både människor och djur. Det finns ett stort antal cancerpatienter vars tumörer av olika skäl inte kan behandlas med konventionella metoder men där TSE kan vara en lösning. Därför utvärderar bolaget kontinuerligt nya möjligheter och applikationsområden för teknologin. ChemoTechs aktier (CMOTEC B) är noterade på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm och Redeye AB är bolagets Certified Adviser. Läs mer på: www.chemotech.se.

 

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Lexium etablerar verksamhet i Finland

Published

on

By

Lexium etablerar verksamhet i Finland och öppnar kontor i Helsingfors. Detta steg tas som en följd av att företaget har säkrat ett nordiskt FM-avtal, som omfattar både Sverige och Finland.


För att driva verksamheten i Finland grundar Lexium dessutom ett finskt dotterbolag, Lexium Service Management Oy, som kommer att vara helägt av Lexium Service Management AB.

Det nya kontoret, beläget i Helsingfors, kommer att vara en central plats för att betjäna både befintliga och nya kunder.

Lexium Service Management är glada att kunna starta sin verksamhet i Finland och ser fram emot att välkomna nya kunder och kollegor till företaget. 

– Vi är fast beslutna att leverera högkvalitativa Facility Management-tjänster och stärka vår närvaro inom den nordiska regionen, säger Niclas Brodin, CEO, Lexium Service Management.

För mer information, kontakta:
Niclas Brodin, CEO, Lexium Service Management
+46 70 615 79 60niclas.brodin@lexium.se

Om Lexium Service Management
Lexium Service Management erbjuder framtidens Integrerade Facility Management-tjänster till kunder i Norden genom premiumtjänster som prioriterar teknik, hållbarhet och kvalitet.

Lexium omsätter ca 120 MSEK, sysselsätter ca 150 personer och är ISO-certifierat enligt 45001, 14001 och 9001.

Lexium erbjuder samtliga tjänsteområden som krävs för att sköta en lokal eller fastighet – de huvudsakliga tjänsterna är Bemanning, Fastighetsservice, Lokalvård, Säkerhet och Tekniska tjänster.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Urinblåsecancer: Titta innan du spolar!

Published

on

By

Blåscancermånaden maj sätter i år fokus på att lära sig om symptomen.

– Urinblåsecancer är den sjunde[i] vanligaste cancersjukdomen i Sverige, och också den sjätte[ii] dödligaste. Urinblåsecancer betraktas ofta som den bortglömda cancern och vad många inte vet är att varje dags väntan för att sätta in behandling är en dålig sak och förvärrar prognosen, säger Carl-Henrik Sundin, ordförande i Blåscancerförbundet.

I Sverige lever 27 000 människor med urinblåsecancer, 3 600 nya fall upptäcks varje år. Avgörande för de allra flesta som får sjukdomen är hur tidigt den upptäcks, överlevnadschansen är minst 90 procent vid diagnos i ett tidigt stadium.

-Tyvärr så ser vi i vittnesmål från medlemmar att många kan gå i flera år med olika symptom utan att bli utredda för en eventuell urinblåsecancer, konstaterar Carl-Henrik Sundin.

Det viktigaste symptomet att hålla särskilt uppsikt på är Blod i urinen. Så titta innan du spolar!

Ett av hindren för snabb diagnos av urinblåsecancer är relaterat till symtomen och hur människor reagerar på dem, särskilt som vissa av symtomen inte kopplas till cancer i urinblåsan. Upptäckten av exempelvis blod i urinen, smärtsam och oregelbunden urinering kan alla förväxlas med andra tillstånd.

Mer information:

Blåscancerförbundet

World bladder Cancer Patient Coalition

[1] https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/dokument-webb/statistik/cancer-i-siffror-2023.pdf

[2] https://www.cancerfonden.se/om-cancer/statistik#dodlighet

Frågor:

Carl-Henrik Sundin, ordförande Blåscancerförbundet. 0702 67 91 67, ch.sundin@blascancerforbundet.se

Annika Eliasson, presskontakt Blåscancerförbundet. 0702 35 43 35, annika.eliasson@rmpmedia.se

Blåscancerförbundet är en svensk patientförening för dem som fått cancer i urinblåsan. Cancerföreningen verkar ideellt. Blåscancerförbundets ändamål och uppgift är att verka för att förebygga, bekämpa och mildra effekterna av cancer i urinblåsa och urinvägar samt att verka för en förbättrad vård och livssituation för målgruppens drabbade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.