Marknadsnyheter
Comprend lanserar integrerat erbjudande för marknadsföring och kommunikation med teknik som accelerator

De prisbelönta Aura-byråerna Nordic Morning, Comprend, Petra, Pyramid och Graal, meddelar idag att de går samman som en byrå under varumärket Comprend. Den nya byrån etablerar en ny kategori inom branschen, och erbjuder sina kunder svårslagen expertis inom marknadsföring och kommunikation med teknik som accelerator, för att skapa långsiktigt förtroende och hållbar tillväxt för sina kunder.
De fem byråerna har samarbetat i ett gemensamt affärsområde inom Aura (tidigare H&H Group) sedan maj 2022 och har tillsammans en stark meritlista inom B2B, B2C och företagskommunikation. Den nya byrån startar nu med en ambitiös mission att skapa förändring som ger avtryck på sina kunders verksamheter genom att överbrygga klyftan mellan marknadsföring och kommunikation.
Med teknologi som accelerator samarbetar Comprends 300 specialister i Sverige, Finland, Polen och Storbritannien. Genom att låta olika perspektiv och djup expertis mötas är målet att erbjuda tjänster inom marknadsföring, företagskommunikation, teknik och digitala affärer, prestationsbaserad marknadsföring, analys och varumärke på en global nivå för kunder såsom som till exempel Saab, Diageo, SSAB, Vattenfall, SCA, Alfa Laval och många fler.
Comprend kommer att den bäst lämpade partnern att möta kundernas komplexa behov genom att samarbeta med en bredare grupp av specialister och mer kombinerade tjänster.
Martin Petersson, koncernchef och VD Aura samt VD Comprend säger:
”Detta är en fantastisk möjlighet. Jag är otroligt entusiastisk över att fortsätta denna resa tillsammans med kollegor och kunder. Jag tror starkt på det större värdet som skapas för kunder genom att kombinera olika perspektiv när fem byråer blir en. Vår imponerande erfarenhet av samarbete gör mig övertygad om att vi kommer att överbrygga klyftan mellan marknadsföring och kommunikation och verkligen öka effekten av våra tjänster genom användning av smart teknologi. Comprend spelar en viktig roll som ledande inom teknik i Aura’s strategi att vara en långsiktig partner för kunder för förtroende och hållbar tillväxt.”
Besök next.comprend.com för att läsa mer.
För mer information kontakta
Martin Petersson, koncernchef Aura, VD Comprend
+46 70 97 112 91
Om Comprend
Comprend har 300+ specialister i Sverige, Finland, Polen och Storbritannien som har gjort det till vår mission att leverera förändring som ger effekt inom marknadsföring och kommunikation, med teknologi som accelerator.
Comprend erbjuder omfattande expertis med en stark meritlista inom B2B, B2C och företagskommunikation. Erbjudandet omfattar en unik kombination av perspektiv inom marknadsföring och kommunikation tillsammans med starka tekniska förmågor för att skapa extraordinära resultat för kunder.
Den nya byrån samlar expertisen från fem Aura-byråer: Nordic Mornings datadrivna marknadsföring och digitala tjänster, Comprends styrka inom digital kommunikation för noterade företag, Pyramids fokus på att skapa varumärkes- och kommunikationsstrategier för internationella B2B-varumärken, Petras djupa beteende- och tekniska kompetens för globala B2B-kunder, samt Graals framgångsrika track record inom att skapa magiska upplevelser som förvandlar varumärken och de som älskar dem.
Om Aura
Aura (tidigare H&H Group) är en ledande konsultgrupp med målsättning att vara den bästa partnern till ambitiösa uppdragsgivare för att bygga förtroende och skapa hållbar tillväxt med teknologi som accelerator.
Vår kapacitet spänner över 10 konsultbyråer och 600 specialister i Sverige, Finland, UK samt Polen.
Aura samlar specialister inom affärsrådgivning, strategisk och finansiell kommunikation, hållbarhet, varumärkesutveckling, kreativitet, teknologidriven kommunikation och marknadsföring och datadriven tillväxt. Tillsammans förvandlar vi företag, förändrar uppfattningar och skapar långvarigt värde för företag och samhälle.
Taggar:
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke