Connect with us

Marknadsnyheter

Coor vinner nytt avtal med Öresundsbron

Published

on

Coor vinner nytt avtal om tekniskt underhåll av Öresundsbron. Avtalet har ett garanterat värde om 10 MSEK på årsbasis samt tillkommande rörliga projektvolymer. Uppdraget startar 2022-05-01 och sträcker sig initialt över sex år.

Öresundsbron sträcker sig mellan Sverige och Danmark och är en 16 km lång förbindelse (4 km tunnel, 8 km bro och 4 km konstgjord ö) mellan länderna. Uppdraget hanteras idag av Veolia Technical Management, som Coor förvärvade under 2021, och Coors leverans kommer primärt att hanteras av nuvarande organisation. Vid tillkommande projekt, som bedöms vara en stor del av uppdraget, kommer leveransen att stöttas regionalt av tekniker från närliggande kontrakt i Coors svenska och danska organisation. 

– Öresundsbron är ett uppdrag med hög teknisk komplexitet och stora krav på innovations- och utvecklingsförmåga och vi är stolta över att få förnyat förtroende. Våra skickliga tekniker har gjort ett fantastiskt jobb och skapat en positiv relation med Öresundsbron baserat på högt ömsesidigt förtroende, kommenterar Magnus Wikström, vd Coor i Sverige.  

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Magnus Wikström, vd Coor i Sverige
magnus.wikstrom@coor.com eller 010 559 50 95

 

Sofie Schough, kommunikationschef, Coor i Sverige

sofie.schough@coor.com eller 010 559 59 83

 

 

 

Som ledande facility management-leverantör, främst inriktad mot integrerade och komplexa helhetsuppdrag (IFM), är Coor med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Coor erbjuder specialistkompetens inom arbetsplatsservice, fastighetsservice och strategiska rådgivningstjänster. Vi skapar värde genom att utföra, leda och effektivisera kundernas serviceverk-samheter, så att våra kunder kan fokusera på vad de gör bäst.

 

Bland Coors kunder finns ett stort antal större och mindre företag och offentliga verksamheter i Norden, bland annat ABB, AB Volvo, Aibel, DNV-GL, Ericsson, Equinor, ICA, NCC, PKA (Danska Polisen, Kriminalvården och Åklagarmyndigheten), Saab, Sandvik, SAS, Telia Company, Trafikverket, Vasakronan och Volvo Cars.

 

Coors verksamhet startade 1998 och är sedan 2015 noterat på Nasdaq Stockholmsbörsen. Coor tar ansvar för den verksamhet som bedrivs i förhållande till kunder, medarbetare och ägare, men också för hur den påverkar samhället och miljön i ett bredare perspektiv. Läs mer på www.coor.se

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Claes Lindholm utsedd till ny CFO för Alpcot

Published

on

By

Claes Lindholm har utsetts till ny CFO för Alpcot Holding AB och dotterbolaget Alpcot AB. Claes tillträder sin nya position senast 1 juli 2024. Claes har en lång och gedigen erfarenhet inom finans och försäkring och blir en stor tillgång för Alpcots fortsatta tillväxtresa med lönsamhet i fokus.

Claes Lindholm har över 15 års erfarenhet inom finans och försäkring i flera ledande befattningar. Senast har Claes varit CFO på Hedvig AB där han byggt upp ekonomifunktionen från grunden. Dessförinnan var Claes CFO och partner på Coeli i fyra år. Han har en masterexamen från Handelshögskolan i Göteborg och har en kandidatexamen i Finance från University of Mississippi.

”Jag är mycket nöjd med att Claes tillträder som CFO. Claes har precis den erfarenhet som behövs för att Alpcot ska fortsätta sin tillväxtresa. Claes kommer ingå i Alpcots ledningsgrupp där hans gedigna erfarenhet och strategiska tänkande kommer bidra positivt. Jag är övertygad om att hans insatser kommer att hjälpa oss att uppnå våra finansiella mål tillsammans med övriga medarbetare”, kommenterar Dusko Savic, VD i Alpcot.

“Jag vill samtidigt tacka vår avgående ekonomichef Gunnar Danielsson för goda insatser med att bygga upp vår nuvarande ekonomiavdelning, som Claes nu kommer att fortsätta att utveckla”, fortsätter Dusko Savic, VD i Alpcot.

Kontaktperson

Dusko Savic
Verkställande direktör
dusko.savic@alpcot.se
+46 70 358 12 57

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

UMIDA: Presenterar idag bolaget hos Aktieportföljen live

Published

on

By

Umida Group AB (publ) kommer idag att presenteras vid Aktieportföljens liveevent. Bolaget kommer att presenteras av VD Filip Lundquist kl 15.20 och det finns möjlighet att ställa frågor till bolaget efter presentationen.

Aktieportföljen genomför den 25 april ett nytt liveevent där 8 bolag presenteras. Kl 15.20 kommer Umida att presenteras av VD Filip Lundquist. Sändningen kan följas via denna länk:

https://www.youtube.com/live/86SXnhDXEj4?si=o3oGurV8uxI9hOZ3

För ytterligare information, kontakta:

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0)76 942 41 21

Continue Reading

Marknadsnyheter

HUMBLE GROUP AB INVITES TO THE PRESENTATION OF THE RESULTS FOR THE FIRST QUARTER 2024

Published

on

By

Humble Group AB (publ.) (“the Company”) publishes its quarterly report for the period January-March 2024 on Thursday May 2nd at 08:00. The Company invites investors, analysts and media to a presentation of the results for the first quarter at 10:00 the same day, where CEO Simon Petrén and the Company’s CFO Johan Lennartsson comment on the period and the results.

The presentation starts at 10:00 and is held in English. There will be a Q&A in connection with the presentation. Link to the presentation:
https://ir.financialhearings.com/humble-group-q1-report-2024

The report will be available at:
https://humblegroup.se/investerare/finansiella-rapporter/

For further information, please contact:
Simon Petrén, CEO, Humble Group AB
E-mail: 
simon.petren@humblegroup.se
Telephone:+468 61 32 888

The information in this press release has been published by the above contact person, at the time specified by Humble Group’s news distributor Cision at the time of publication of this press release.

ABOUT HUMBLE
Humble Group is a Swedish FMCG group, which delivers next-generation consumer products that are better for people and the planet. Humble’s business consists of the business segments Future Snacking, Quality Nutrition, Sustainable Care and Nordic Distribution, which have a profile within health and sustainability. The company strives to drive organic and structural growth through acquisitions and by utilizing synergies between the business entities. For more information visit http://www.humblegroup.se

Humble is listed on Nasdaq Stockholm, First North Growth Market, under the ticker HUMBLE. FN Sweden AB is Humble’s certified adviser.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.