Connect with us

Marknadsnyheter

De var bäst i Allsvenskan och Superettan i april

Published

on

Det blev en dubbelvinst för Hammarby när Williot Swedberg och Martí Cifuentes belönades som Månadens spelare, respektive tränare, i Allsvenskan under april. Skövde AIK var inte sämre och tog också hem en dubbel – anfallaren Jack Cooper och tränaren Tobias Linderoth utsågs till Månadens spelare och tränare i Superettan. Månadens spelare och tränare utses av Svensk Elitfotboll i samarbete med Unibet. Priset är 10 000 kronor var från Unibet, att skänka till ett samhällsengagemang.

– Det var tuff konkurrens i april, men både Hammarby och Skövde AIK fick en flygande start på säsongen. Det är första säsongen i Superettan för SAIK och tränaren Tobias Linderoth, vilket gör lagets prestation extra imponerande, säger Anders Falk, sponsoransvarig på Unibet.

Williot Swedberg är Månadens spelare i Allsvenskan
Swedberg inledde säsongen på Hammarbys bänk men spelade snabbt till sig en startplats med sin offensiva effektivitet och sitt mogna mittfältsspel. Motivering: Williot Swedberg gick upp i tidig skytteligaledning i Allsvenskan efter sina fem mål i april, ett sensationellt facit från den 18-årige Hammarby-mittfältaren.

Marti Cifuentes vinner Månadens tränare i Allsvenskan
Efter Hammarbys rivstart på säsongen med fem segrar på fem matcher i april vinner Martí Cifuentes Månadens tränare i Allsvenskan. Bedriften blir än mer imponerande med tanke på att tre av matcherna var på bortaplan. Motivering: Hammarby fick en flygande start på säsongen under nye tränaren Martí Cifuentes. Laget gjorde 13 mål och släppte bara in två under de fem första omgångarna, som gav fem segrar.

Jack Cooper Love tar hem Månadens spelare i Superettan
Skövde AIK gör sin allra första säsong i Superettan och hade knappt kunnat få en bättre start, mycket tack vare Jack Cooper Loves mål. Den 20-årige anfallaren, som är inlånad från Elfsborg, började säsongen med att näta i de fyra första matcherna. Sammanlagt blev det fem mål i april för Cooper Love. Motivering: Jack Cooper Love fick en flygande start på säsongen tillsammans med Superettan-nykomlingen Skövde AIK, då den inlånade anfallaren stod för fem mål i april.

Succéstart för Skövde AIK gör Tobias Linderoth till Månadens tränare i Superettan
Både Skövde AIK och Tobias Linderoth, i alla fall i rollen som huvudtränare, är nya på den här nivån. Bristen på rutin har dock ersatts med skicklighet, entusiasm och en stor tro på vad man själva kan åstadkomma, och SAIK:s fyra segrar och ett kryss i april var bäst i serien. Bland lagen man vann mot märks Östersunds FK (i Allsvenskan 2021) samt fjolårstopplagen Norrby IF och Landskrona BoIS. Motivering: Första säsongen i Superettan för Skövde AIK och tränaren Tobias Linderoth – det märks inte. En sensationell start med fyra segrar och ett kryss gör att laget var bäst i serien i april.

Om Månadens spelare och Månadens tränare
Månadens spelare och tränare utses av Svensk Elitfotboll i samarbete med Unibet. Varje vinnare får 10 000 kronor vardera från elitfotbollens huvudsponsor Unibet att skänka till ett samhällsengagemang klubben. I juryn sitter samtliga 16 huvudtränare och lagkaptener samt sportjournalister från riksmedia och från lokalmedia i de samhällen där Superettan spelas. Juryn röstar varje månad fram tre finalister till utmärkelsen. Därefter får supportrar möjlighet att rösta fram vilken av de tre finalisterna som de anser ska vinna. En totalsumma räknas sedan samman, där media, tränare och lagkaptener står för två tredjedelar, supportrarnas röster står för en tredjedel, och en vinnare utses.

Juryn
De 16 lagens lagkaptener och tränare, Ramin Nouri (discovery+), Pär Hansson (discovery+), Johan Arneng (discovery+), Phillip Trollér (GP), Rasmus Ellvin (VLT), Krister Rubensson (Sörmlands Media), Fredrik Jonsson (Hallandsposten), Göran Bolin(Sportbladet), Oskar Pålsson (Borås Tidning), Jonas Bergström (Trelleborgs Allehanda), Fredrik Carlsson (Nerikes Allehanda), Perra Johnsson (Sveriges Radio Uppland), Hector Junelind (GT), Fredrik Sjölund (Östersunds-Posten), Kristian Bågefeldt (Borlänge Tidning), Filip Elg (Smålandsposten), Eric Persson (Helsingborgs Dagblad), Anton Gustavsson(Skaraborgs Allehanda), Magnus Sundvall (Jönköpings-Posten), Raul Valencia Lopez(Unibet), Thomas Hasselgren (SEF), Viktor Tjernström (Unibet).

För mer information, kontakta:
Anders Falk, sponsorchef, Unibet, anders.falk@kindredgroup.com, 0708-75 39 42

 

Om Unibet
Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterat på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 9 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 30 miljoner kunder. Kindred Group är medgrundare av EGBA (European Gaming and Betting Association) och av IBIA, samt medlem av RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och granskad och certifierat av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande.

Mer information om Kindred Group plc finns på www.kindredgroup.com och twitter.com/KindredGroup
 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Marknadsnyheter

Vardag med guldkant – Catarina Königs efterlängtade nya kokbok kommer i september

Published

on

By

Mästarnas mästerkock Catarina König bjuder på över 50 helt nya vardagsrecept i sin nya kokbok Vardag med guldkant som utkommer 5 september. Recepten är såväl lyxiga som enkla och snabba att laga. Fylld till brädden med matglädje och smarta tips lockar Catarina läsaren till att sätta guldkant på middagen alla dagar i veckan.

Catarinas matlagning kännetecknas av det där lilla extra som lyfter en rätt till något utöver det vanliga – något som också fått henne att bli en av Sveriges absolut mest populära matinspiratörer. I nya kokboken Vardag med guldkant bjuder hon in och inspirerar till att lyxa till vardagsmaten med enkla medel samtidigt som hon lär ut genvägar, planerar inköp och preppar matlådorna. Enkla recept med få ingredienser behöver inte betyda en tråkig vardagsmiddag, tvärtom – en liten twist kan förvandla vardagen till en fest!

I Vardag med guldkant delar Catarina även med sig av veckomenyer samt tipsar om smarta basvaror att ha i vardagsskafferiet, olika kökshacks och favoritredskap. Bland recepten återfinns snabba recept som Catarinas smakrika pasta limone och halloumistroganoff, och klassiska rätter som Chili con carne (eller sin carne för vego).

– Med den här kokboken känns det som att jag bjuder hem just dig och alla er som läser boken på vardagsmiddag. För det är precis de här rätterna som vi äter hemma hos oss. Middagarna mitt i veckan ska gå någorlunda snabbt, innehålla få ingredienser som är lätta att hitta i alla matvarubutiker och tillagningen ska förstås vara enkel och smidig, säger Catarina.

Varmt välkommen med intervjuförfrågan eller för förhandsläsning att kontakta: 
SCHYTTBERG PR: jenny@schyttberg.se | 0706-24 30 23

Catarina König vann Sveriges Mästerkock 2016 och blev decenniets mästerkock 2020. Hon är tv-kock i kökets middag. 
Catarina bor i Sigtuna med man och två barn. Vardag med guldkant är hennes femte bok.

ISBN 9789198698817 | matfotografier, recept och styling av Catarina König 
Vardag med guldkant utkommer 5 september.

The Book Affair är ett bokförlag som ger ut både fack- och skönlitteratur och erbjuder författare marknadens mest moderna och flexibla samarbetsavtal för alla format. Förlaget grundades 2018 av Alexandra Torstendahl och Alexandra Lidén och nischar in sig på kvalitativ utgivning och entreprenörsdrivna upphovsmän. Läs mer på www.thebookaffair.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Regeringen utvidgar uppdraget om ett nationellt professionsprogram

Published

on

By

Regeringen utvidgar uppdraget till Skolverket om ett nationellt professionsprogram för rektorer, lärare och förskollärare. Det innebär bland annat att Skolverket ska lämna förslag om hur professionsprogrammet kan innehålla ett fördjupande kursutbud för rektorer som med tiden kan ingå i en magister- eller masterexamen i skolledarskap.

– Professionsprogrammet ska bidra till att rektorer, lärare och förskollärare har bättre möjlighet till kompetensutveckling, att yrkena blir mer attraktiva och att undervisningens kvalitet utvecklas. Nu vill vi utöka möjligheterna ytterligare för rektorer att fortbilda sig, säger skolminister Lotta Edholm.

Skolverket har i uppdrag att ta fram insatser inom det natio­nella professionsprogrammet för rektorer, lärare och förskollärare som kommer att träda i kraft den 1 januari 2025. Myndigheten ska bland annat ta fram innehåll i en nationell struktur för kompetensutveckling för rektorers, lärares och förskollärares professionella utveckling.

Regeringen utvidgar nu uppdraget. Det innebär bland annat att Skolverket ska föreslå ändringar i den insats som idag benämns Fortbildning för rektorer, så att fortbildningen över tid ska kunna ingå i en magister- eller masterexamen inom skolledarskap. Myndigheten ska även föreslå hur insatser inom den nationella strukturen för kompetensutveckling bör kvalitetssäkras. Ändringen innebär också att upp­dragstiden för Skolverket förlängs till den 30 april 2024.

Sveriges Skolledare lämnade i mars 2023 in en skrivelse till Utbildningsdepartementet där förväntningar på det nationella professionsprogrammet presenterades. Beslutet om att nu utvidga uppdraget går i linje med Sveriges Skolledares förslag.

Kontakt

Christian Brundu, t.f. pressekreterare hos skolminister Lotta Edholm, 076-139 91 05, christian.brundu@regeringskansliet.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Pripps Blå sjösätter ny reklamfilm i samarbete med artisten Alexander Järvi

Published

on

By

Nu är det dags för Pripps Blå att återigen hissa segel. Den 10 juni är det premiär för en ny reklamfilm från det ikoniska varumärket. Den unga och lovande musikartisten Alexander Järvi och hans låt Blå anemoner tonsätter den nya filmen från Pripps Blå Alkoholfri.

Efter ett drygt decennium seglar nu Pripps Blå ”in i rutan” igen. Den nya satsningen rullas ut från och med 10 juni och kommer att synas online och på sociala plattformar.  När Pripps Blå gör comeback är miljön återigen skärgården på västkusten, närmare bestämt Bohus-Malmön. I filmen får vi följa ett kompisgäng som välkomnar sommaren med bryggbad och skratt. Allt tonsatt av Järvis debutlåt Blå anemoner.

– Vi är stolta över att kunna presentera vår nya kommunikation och vårt nya samarbete med Alexander Järvi. Efter att ha seglat i bakvattnet i många år är det hög tid att hissa seglen och påminna om ett av våra mest folkkära och anrika varumärken som starkt förknippas med sommaren, säger Julia Torstensson varumärkesansvarig för Pripps på Carlsberg Sverige.

Pripps Blå fortsätter att vara ett av Sveriges mest älskade ölvarumärken och i våras uppdaterades designen där bland annat den symboliska pentagonen åter fått en central roll på förpackningen. Genom den nya kommunikationen och samarbetet med Alexander Järvi och Warner Music påbörjas resan mot att stärka varumärket och göra det mer relevant.  

Om Pripps Blå
Pripps bildades 1828 när göteborgaren Johan Albrecht Pripp började brygga sitt eget öl efter att ha blivit inspirerad från sina resor till Tyskland. Med genuin bryggartradition har Pripps bevarat och förfinat sin höga kvalitet. För många är Pripps Blå, som lanserades 1975, för alltid förknippad med svensk sommar och skärgård.

Länk till filmen: https://www.youtube.com/watch?v=U-o1Gy3QR1c

För mer information, kontakta:
Henric Byström, Kommunikationsdirektör, Carlsberg Sverige
Tel: 070-483 05 48 E-mail:
henric.bystrom@carlsberg.se

Carlsberg Sverige
We are Brewing for a Better Today & Tomorrow
Carlsberg Sverige är, med fler än 50 starka varumärken, Sveriges ledande dryckesföretag. Vi utvecklar, tillverkar, distribuerar, marknadsför och säljer öl, cider, mineralvatten och läsk. Några av våra välkända och folkkära varumärken är Falcon, Carlsberg, Eriksberg, Ramlösa, Somersby och Pepsi. Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hållbart företagande som sträcker sig mer än 300 år tillbaka i tiden. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk, hög kvalitet och hållbarhet. Läs mer om Carlsberg Sverige och vårt hållbarhetsarbete Together Towards Zero.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.