Connect with us

Marknadsnyheter

E4 ADT med ökad motståndskraft mot skador

Published

on

må, okt 09, 2017 10:13 CET

Nya MICHELIN X®TRA DEFEND är ett premium E4-däck med extra djupt däckmönster, som ger maximal motståndskraft mot skador och ökad livslängd, samtidigt som det innebär bättre TKPH
[1]
-kapacitet jämfört med konkurrerande premiumdäck. Däcket är utvecklat för ADT (Articulated Dump Trucks) med laster på 25-45 ton. Det är extra robust för att minimera skador och maskinstillestånd och livslängden är15% längre
[2]
för att optimera driftskostnaderna.

Nya MICHELIN X®TRA DEFEND är ett premium E4-däck med djupt däckmönster, som ger maximal motståndskraft mot skador och ökad livslängd, samtidigt som det innebär bättre TKPH
[3]
-kapacitet jämfört med konkurrerande premiumdäck. Däcket är utvecklat för ADT (Articulated Dump Trucks) med laster på 25-45 ton. Det är extra robust för att minimera skador och maskinstillestånd och livslängden är15 % längre
[4)
för att optimera driftskostnaderna.

Entreprenörer föredrar att använda ADT eftersom de är mångsidiga. Michelins nya produktsortiment uppfyller kraven och utmaningarna för alla de applikationer och förhållanden som ett E4 ADT-däck kommer att utsättas för. MICHELIN X®TRA DEFEND har utvecklats för att öka effektiviteten och produktiviteten i tuffa, aggressiva miljöer som gruvor och stenbrott, Men det fungerar också lika bra i snabba och intensiva arbetssituationer som på byggarbetsplatser och offentliga miljöer.
 

MICHELIN X®TRA DEFEND har fått sitt namn tack vare däckets extremt förbättrade egenskaper när det gäller robusthet och motståndskraft mot skador. Detta beror på 15 % tjockare sidoväggar och förbättrad motståndskraft mot inträngande föremål i däckstommen. Det innebär till exempel att MICHELIN X®TRA DEFEND klarar att en 172 mm lång spik tränger in i däcket utan att det punkteras – det är hela 16 mm mer än konkurrerande premiumdäck.
 

Tack vare ökad robusthet, starkare stomme och 15 % tjockare sidoväggar gör däckets ”skyddande sköld” att mönsterdjupet på däcket kan ökas. Däckmönstret på 29.5 R 25 X®TRA DEFEND är 65 mm djupt. 5 mm mer än X-Super TERRAIN+, och den totala gummivolymen som använts i mönstret har ökats med17 % jämfört med X-Super TERRAIN+. Båda dessa förbättringar har bidragit till 15 % längre livslängd för däcket. Trots dessa förbättringar av däcket har inte produktiviteten för ADT påverkats negativt – maximal hastighet och lastförmåga har inte försämrats. TKPH för det nya däcket är samma som för föregående generation, och högre än för konkurrerande modeller.
 

Michelins innovationskunnande och vårt engagemang för kundernas bästa gör att vi kontinuerligt utvecklar nya och bättre kvalitetsdäck. Ett bra exempel på detta är nya MICHELIN X®TRA DEFEND, som erbjuder ännu bättre livslängd och extremt bra motståndskraft mot skador.
 


MICHELIN X®TRA DEFEND
 

  • Premium E4-däck, speciellt utvecklat för ADT med last på 25-45 ton.
  • Förbättrad motståndskraft mot skador och ökad tillförlitlighet, tack vare förstärkt stålskydd i arbetslager samt 15 % kraftigare skydd i sidoväggar.
  • Har utvecklats för att öka effektiviteten och produktiviteten i tuffa, aggressiva miljöer som gruvor och stenbrott, men fungerar lika bra i snabba och intensiva miljöer som byggarbetsplatser och offentliga arbeten.
  • 15 % längre livslängd tack vare ökat mönsterdjup – 5 mm mer än X-Super TERRAIN+ för 29.5 R 25 – och en ökad total gummivolym som används i mönstret – 17 % jämfört med X-Super TERRAIN+.
  • Branschledande motståndskraft mot punktering – kan köras över en 172 mm lång spik utan att däcket punkteras.
  • Finns på eftermarknaden under Q4 2017, och för originalutrustningsspecifikationer från Q1 2018.
  • 26.5 R 25, 750/65 R 25 och 875/65 R 29 finns tillgängliga 2018.


[1]
Ton kilometer per timme, mäter produktiviteten och uttrycker mängden last och avstånd som kan presteras under en timme

[2]
Jämfört med dess föregångare MICHELIN X-Super TERRAIN+

[3]
Ton kilometer per timme

[4]
Jämfört med dess föregångare MICHELIN X-Super TERRAIN+

Presschef Michelin Nordic: Lotta WRANGLE

Telefon: 08-709 07 76, Mobil: 072-250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@michelin.com

Michelin
är ett ledande däckföretag dedikerade att bidra till att förbättra hållbara transporter av varor och människor genom tillverkning, distribution och marknadsföring av
däck
till alla typer av fordon. Michelin erbjuder också innovativa företagslösningar, digitala resetjänster och publiserar rese-, hotell- och restaurangguider och kartor. Michelin har huvudkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike och är representerade i 170 länder, har 112 300 anställda, varav ca 300 i Norden, och 68 produktionsanläggningar i 17 länder. Företaget Teknologicenter för forskning och utveckling har verksamhet i Europa, Nordamerika och Asien. För mer information besök gärna vår hemsida
www.michelin.com
eller
www.michelin.se

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Peptonic meddelar sista dag för handel i BTU och första dag för handel i teckningsoptioner serie TO 5

Published

on

By

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION, DIREKT ELLER INDIREKT, I ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, BELARUS, HONGKONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND, RYSSLAND, SCHWEIZ, SINGAPORE, SYDAFRIKA, SYDKOREA, ELLER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTION AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA OLAGLIG ELLER KRÄVA YTTERLIGARE ÅTGÄRDER ÄN SÅDANA ÅTGÄRDER SOM FÖLJER AV SVENSK RÄTT.

PEPTONIC medical AB (”Peptonic” eller ”Bolaget”) meddelar att den företrädesemission som beslutades av styrelsen den 16 april 2024 och som godkändes av årsstämman den 21 maj 2024 (”Företrädesemissionen”) har registrerats hos Bolagsverket. Handel med betalda tecknade units (”BTU”) kommer därför att upphöra och BTU kommer att ersättas med aktier och teckningsoptioner serie TO 5. Sista dag för handel med BTU är den 11 juli 2024 och teckningsoptioner serie TO 5 tas upp till handel på Spotlight Stock Market den 17 juli 2024.

I samband med registreringen hos Bolagsverket omvandlas BTU till nyemitterade aktier och teckningsoptioner serie TO 5 med kortnamn PMED TO 5. Första dag för handel i teckningsoptioner serie TO 5 på Spotlight Stock Market är den 17 juli 2024. Sista dag för handel i teckningsoptioner serie TO 5 är den 15 november 2024.

Teckningsoptioner serie TO 5

Varje teckningsoption serie TO 5 ger rätt att teckna en (1) ny aktie i Bolaget. Teckningskursen vid teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner av serie TO 5 uppgår till 0,013 SEK. Teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner serie TO 5 ska ske i enlighet med villkoren för teckningsoptioner serie TO 5 under perioden från och med den 6 november 2024 till och med den 20 november 2024. De fullständiga villkoren för teckningsoptioner serie TO 5 finns tillgängliga på Peptonics hemsida, www.peptonicmedical.se.

För ytterligare information kontakta:

Anna Linton, vd Peptonic Medical AB

Email: anna.linton@peptonicmedical.se

Telefon:  +46 70-244 92 07

Rådgivare

Mangold Fondkommission AB är finansiell rådgivare till Peptonic i samband med Företrädesemissionen. Eversheds Sutherland Advokatbyrå AB är legal rådgivare till Bolaget i samband med Företrädesemissionen.

Kort om Peptonic medical AB                                                                                                                 

Peptonic medical AB (publ) är ett innovativt svenskt biomedicinskt företag som bedriver utveckling och försäljning av kliniskt bevisade egenvårdsbehandlingar och egendiagnostiska snabbtester inom intim kvinnohälsa. Portföljen säljs under varumärkena Vagivital och Vernivia. Bolagets vision är att lyfta intim egenvård till nya höjder genom att ge kvinnor verktygen och möjligheterna att själva diagnostisera, behandla och förebygga medicinska tillstånd i underlivet

Peptonic Medical avser kontinuerligt att bredda bolagets produktportfölj genom förvärv och utveckling av innovativa och konkurrenskraftiga produkter i egen regi. Bolagets mousse-baserade drug-delivery teknologi, Venerol, och gelbasen i VagiVital skapar goda förutsättningar att vidga portföljen. Centralt i tillväxtstrategin är geografisk expansion av VagiVital och Verniva via lokala partners.

Bolaget har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och har dotterbolagen Common Sense i USA och Peptonic Medical i Israel.  Peptonic Medical grundades 2009 och företagets aktier är sedan 2014 noterade på Spotlight Stock Market.

Ytterligare information om bolaget finns tillgänglig på Bolagets hemsida, www.peptonicmedical.se.

Viktig information

Publicering, offentliggörande eller distribution av detta pressmeddelande kan i vissa jurisdiktioner vara föremål för restriktioner. Mottagare av detta pressmeddelande i de jurisdiktioner där detta pressmeddelande har publicerats, offentliggjorts eller distribuerats bör informera sig om och följa sådana restriktioner. Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om, eller inbjudan att, förvärva eller teckna några värdepapper i Peptonic i någon jurisdiktion. Inbjudan till berörda personer att delta i Företrädesemissionen kommer endast att ske genom det EU-tillväxtprospekt som Bolaget avser att offentliggöra med anledning av Företrädesemissionen.

Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om eller inbjudan avseende att förvärva eller teckna värdepapper i USA. Värdepapperna som omnämns häri får inte säljas i USA utan registrering, eller utan tillämpning av ett undantag från registrering, enligt den vid var tid gällande U.S. Securities Act från 1933. Informationen i detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras, kopieras, reproduceras eller distribueras, direkt eller indirekt, helt eller delvis, i eller till Storbritannien, USA, Kanada, Japan, Australien, Hong Kong, Nya Zeeland, Sydafrika eller någon annan jurisdiktion där sådant offentliggörande, publicering eller distribution av denna information skulle stå i strid med gällande lagar och regler.

Inom det Europeiska ekonomiska samarbetsområdet lämnas inget erbjudande till allmänheten av värdepapper i något annat land än Sverige. I andra medlemsländer i den Europeiska Unionen kan ett sådant erbjudande endast lämnas i enlighet med undantag i Prospektförordningen (EU) 2017/1129.

Detta pressmeddelande innehåller viss framåtriktad information som återspeglar Bolagets aktuella syn på framtida händelser samt finansiell och operationell utveckling. Ord som ”avses”, ”bedöms”, ”förväntas”, ”kan”, ”planerar”, ”tror”, ”uppskattar” och andra uttryck som innebär indikationer eller förutsägelser avseende framtida utveckling eller trender, och som inte är grundade på historiska fakta, utgör framåtriktad information. Framåtriktad information är till sin natur förenad med såväl kända som okända risker och osäkerhetsfaktorer eftersom den är avhängig framtida händelser och omständigheter. Framåtriktad information utgör inte någon garanti avseende framtida resultat eller utveckling och verkligt utfall kan komma att väsentligen skilja sig från vad som uttalas i framåtriktad information.

Continue Reading

Marknadsnyheter

eBlitz Group senare lägger ordinarie årsstämma till september

Published

on

By

eBlitz Group AB (publ) (”eBlitz” eller ”Bolaget”) styrelse har idag beslutat om senare läggande av Bolagets årsstämma, med hänsyn till pågående strategiska samtal och utvärderingar av affärsmöjligheter. Bolaget avser att hålla årsstämman den 20 september 2024 i stället för den 13 augusti 2024, som tidigare kommunicerats.

Av strategiska och praktiska skäl flyttar Bolagets styrelse datumet för ordinarie årsstämma, som kommer att hållas fredagen den 20 september 2024 i stället för den 13 augusti 2024. Kallelse kommer att ske minst fyra veckor innan den 20 september 2024.

Besluten påverkar den finansiella kalender

Nästa rapport

Årsstämma                                                                       2024-09-20 (2024-08-13)

Delårsrapport                                                                   2024-11-30                                                                                                                    

För ytterligare information kontakta:

Lars-Erik Bratt, VD i eBlitz Group AB (publ) mobil +46 701442441

Bertil Rydevik, Styrelseordförande eBlitz Group AB (publ), mobil + 44 778 720402

………………………………………………………………………….

Om eBlitz Group AB (publ)

eBlitz Group AB (fd Onoterat AB) är ett etablerat investerings- och rådgivningsbolag verksamt inom Digital Entertainment. eBlitz Group ABs affärsidé att tillhandahålla oberoende företagsrådgivning och finansieringslösningar till svenska tillväxtbolag, samt aktivt förvalta bolagets egna kapital i aktieägarnas intresse. Bolaget har varit verksamt med nuvarande affärsidé sedan våren 2016. Bolaget är noterat på NGM Nordic SME. För mer information se www.eblitz.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Sinch Launches Omnichannel Connector on Salesforce AppExchange

Published

on

By

Expanding Messaging Capabilities for Businesses

San Francisco, CA, and Stockholm, Sweden – July 8, 2024 – Sinch (Sinch AB (publ) – XSTO: SINCH), which is pioneering the way the world communicates through its Customer Communications Cloud, today introduced the Sinch Omnichannel Connector on Salesforce AppExchange.  This innovative solution enhances conversational marketing opportunities and customer experiences by offering Salesforce Marketing Cloud customers advanced one-way and two-way messaging​ capabilities.  The solution is now available on Salesforce AppExchange.

The Sinch Omnichannel Connector seamlessly integrates with the Salesforce ecosystem, empowering businesses to elevate their marketing strategies by reaching and engaging customers across their preferred channels. This new offering expands the reach of Salesforce Marketing Cloud platform features, providing a comprehensive suite of omnichannel messaging capabilities. Businesses can now connect with customers through one-way and two-way messaging across 13 diverse channels, including platforms like RCS, Kakao Talk, Viper, and Instagram.  This expands Salesforce’s native channels of SMS, MMS, Email, WhatsApp, and LINE, providing a comprehensive communication solution. 

“With the Sinch Omnichannel Connector, businesses can enhance their customer communications, personalize engagements, and maximize the return on their marketing investments,” said Jonathan Campbell, Senior Director, Messaging Products at Sinch.  “Salesforce Marketing Cloud users can now leverage a broader spectrum of messaging channels through Sinch, beyond those directly supported by Salesforce, to optimize their marketing strategies and elevate customer engagement.”

 To get started, Salesforce Marketing Cloud users simply need to have an existing account and onboard the Conversation API through the Sinch Dashboard. From there, they can easily activate the channels of their choice, tailoring their messaging strategy to suit their unique business needs.

Sinch has partnered with Salesforce since 2014 when Salesforce expanded its SMS offering into international markets. Sinch is a strategic supplier for Salesforce’s global SMS delivery and provides enterprise-grade messaging solutions that support Salesforce and its global customer base.

For more information visit Sinch Omnichannel Connector

Salesforce, AppExchange, Marketing Cloud and others are among the trademarks of Salesforce, Inc.

 

 

For further information, please contact:

Janet Lennon

Director of Global Communications

janet.lennon@sinch.com

About Sinch

Sinch is pioneering the way the world communicates. More than 150,000 businesses – including many of the world’s largest tech companies – rely on Sinch’s Customer Communications Cloud to improve customer experience through mobile messaging, voice and email. Sinch has been profitable and fast-growing since it was founded in 2008. It is headquartered in Stockholm, Sweden, with shares traded at NASDAQ Stockholm: XSTO: SINCH Learn more at sinch.com.
 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.