Connect with us

Marknadsnyheter

Eficode Sverige utser både en ny VD och deras första Head of People and Culture

Published

on

Läs original

Medan Therese Lindepil blir VD kliver hennes föregångare, Christian Johansson, in i en ny roll med fokus på att utveckla människor och kultur för både Eficode och deras kunder.

Stockholm, 15 September 2022 – Idag har Eficode tillkännagett Therese Lindepil som ny VD för den svenska verksamheten. Som en del av Eficode’s expansiva resa har man även tillsatt en ny roll: Head of People and Culture som Christian Johansson, tidigare VD Eficode Sverige, tillträder. 

Eficode har de senaste åren nått hög tillväxt som drivits av den ökade internationella efterfrågan inom konsulttjänster, utbildning och managerade tjänster. Då företag vill att deras verktyg och processer ska hanteras av experter har Eficode positionerat sig väl för att möta denna efterfrågan. 

Sveriges nya VD

Therese Lindepil har varit verksam inom bolaget i över 7 år och besitter djup branschkunskap såväl som gedigen erfarenhet av ledarskap och bolagsutveckling. 

“Det känns fantastiskt och ärofyllt att vara med och ta nästa steg med Eficode. Tillsammans med Christian och övriga ledningen kommer jag arbeta såväl strategiskt som operativt för att bidra till bolagets tillväxt och utveckling både i Sverige och globalt inom Eficode. 

Vi står redo att möta våra kunders behov och kommer fortsätta utveckla vårt erbjudande för att matcha våra kunders önskemål.” – säger Therese Lindepil, VD, Eficode Sverige. 

Nya Head of People and Culture

Christian Johansson har drivit och varit verksam i flertalet konsultbolag i mer än 25 år och har långvarig erfarenhet inom ledarskapsutveckling och kulturfrågor. Tidigare var han VD för Riada (som senare förvärvades av Eficode), bolaget är känt för sin hälsosamma kultur, ett bevis på det är att de fick en plats på listan över Sveriges bästa arbetsplatser.

“Det tåls att upprepas. Som konsultbolag är våra medarbetare, den absolut viktigaste tillgången vi har. Det är ett oerhört spännande nytt kapitel som väntar både mig och bolaget i och med den nya rollen som Head of People and Culture. 

Primärt kommer jag arbeta långsiktigt med vår kompetensförsörjning, vårt erbjudande samt hur vi på bästa sätt kan verka som partner till våra kunder – hur vi utmanar och utvecklar deras medarbetare.” – säger Christian Johansson, Head of People and Culture, Eficode Sverige. 

Mediakontakter

Lauri Palokangas, Chief Marketing Officer, Eficode. lauri.palokangas@eficode.com, +358 50 486 4918 

Om Eficode

Eficode är det ledande DevOps-företaget i Europa. Företaget är drivande i DevOps-rörelsen och agila arbetssätt och formar mjukvaruutvecklingens framtid i nio länder med över 500 skickliga medarbetare.

Eficode hjälper kunder med sin expertkunskap och utvecklade metoder inom DevOps och agila arbetssätt, så att de i sin tur kan fokusera på tillväxt och sina egna kunder. Detta uppnås genom Eficode ROOT DevOps-plattform: en managerad tjänst med över 40 verktyg inklusive Atlassian GitLab, GitHub och Kubernetes, tillsammans med Application Management- och Atlassian-tjänster. 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Coops medlemmar reste rekordmycket med tåg

Published

on

By

2023 överträffade Coops medlemmar tidigare rekord på antal tågresor för sina medlemspoäng. Fler än 145 000 resor bokades med SJ, en ökning med nästan 13 000 mot 2022.

Sedan starten på samarbetet med SJ har Coops medlemmar köpt 479 105 resor (läs fram till och med 2023). Totalt innebär det över 205 miljoner km med tåg. Nu är ett nytt partneravtal i hamn mellan två av Sveriges grönaste varumärken.

– Ett nytt avtal garanterar ett fortsatt hållbart resande, samtidigt som vi kan ge våra närmare fyra miljoner medlemmar ett bättre pris i form av rabatt på tågbiljetter. Det är viktigt för våra medlemmar att kunna göra hållbara och aktiva val, säger Anton Nyman, chef Medlem och Partner på Coop Sverige.

Coop-medlemmarnas sammanlagda resande med SJ under 2023 innebar cirka 26 438 kg CO2. Motsvarande CO2-utsläpp för bilresa på samma sträckor hade inneburit 4 115 474 kg CO2 och med buss 997 690 kg CO2.

– Det är kul att vårt samarbete har effekt och uppmuntrar Coops medlemmar att välja tåget i första hand, säger Paulinne Arpi, Försäljningsansvarig Privatresenärer SJ.

Coops medlemmar har 10% rabatt på resor hos SJ som bokas minst tio dagar före avresa. Rabatten gäller även sträckor utanför Sverige, till exempel till Berlin och Hamburg.

Coops medlemsprogram har under våren sett flera nyheter till fördel för sina medlemmar. Bland annat möjligheten att samla poäng på sina försäkringar via Folksam och en utökning av hotellerbjudandet där numera Coop Danmark även ingår vilket innebär ett bredare utbud samt möjligheten att tillsammans med Coop Danmark och Coop Norge förhandla ner priserna ännu mer för Coop-medlemmar.

– Hotellpremien är ett perfekt komplement om man ska ut och resa i Sverige med tåget i sommar, säger Anton Nyman.

– Som Coop-medlem tjänar du alltid bonuspoäng när du tar del av våra partnererbjudanden via coop.se som inloggad medlem. Det kan som sagt vara allt från resor, försäkringar, glasögon eller upplevelser, du väljer själv vad du behöver.

Källa CO2-utsläpp för Coops tågresande 2023: SJ

För mer information kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 
eller media@coop.se 

Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor som levererar prisvärd, hållbar matglädje och har mer än 800 butiker från Kiruna i norr till Smygehamn i söder. Coop har sedan 2008 erbjudit näthandel av mat och vår butik på coop.se erbjuder mer än 80 procent av de svenska hushållen möjligheten att få tillgång till sin beställning via hemleverans eller andra leveransmöjligheter. Coop rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken och har störst andel ekologisk försäljning i branschen. Totalt omsätter Coop i Sverige 48 miljarder kronor och har över 22 000 medarbetare. För mer information om Coop besök: http://www.coop.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Coops medlemmar reste rekordmycket med tåg

Published

on

By

2023 överträffade Coops medlemmar tidigare rekord på antal tågresor för sina medlemspoäng. Fler än 145 000 resor bokades med SJ, en ökning med nästan 13 000 mot 2022.

Sedan starten på samarbetet med SJ har Coops medlemmar köpt 479 105 resor (läs fram till och med 2023). Totalt innebär det över 205 miljoner km med tåg. Nu är ett nytt partneravtal i hamn mellan två av Sveriges grönaste varumärken.

– Ett nytt avtal garanterar ett fortsatt hållbart resande, samtidigt som vi kan ge våra närmare fyra miljoner medlemmar ett bättre pris i form av rabatt på tågbiljetter. Det är viktigt för våra medlemmar att kunna göra hållbara och aktiva val, säger Anton Nyman, chef Medlem och Partner på Coop Sverige.

Coop-medlemmarnas sammanlagda resande med SJ under 2023 innebar cirka 26 438 kg CO2. Motsvarande CO2-utsläpp för bilresa på samma sträckor hade inneburit 4 115 474 kg CO2 och med buss 997 690 kg CO2.

– Det är kul att vårt samarbete har effekt och uppmuntrar Coops medlemmar att välja tåget i första hand, säger Paulinne Arpi, Försäljningsansvarig Privatresenärer SJ.

Coops medlemmar har 10% rabatt på resor hos SJ som bokas minst tio dagar före avresa. Rabatten gäller även sträckor utanför Sverige, till exempel till Berlin och Hamburg.

Coops medlemsprogram har under våren sett flera nyheter till fördel för sina medlemmar. Bland annat möjligheten att samla poäng på sina försäkringar via Folksam och en utökning av hotellerbjudandet där numera Coop Danmark även ingår vilket innebär ett bredare utbud samt möjligheten att tillsammans med Coop Danmark och Coop Norge förhandla ner priserna ännu mer för Coop-medlemmar.

– Hotellpremien är ett perfekt komplement om man ska ut och resa i Sverige med tåget i sommar, säger Anton Nyman.

– Som Coop-medlem tjänar du alltid bonuspoäng när du tar del av våra partnererbjudanden via coop.se som inloggad medlem. Det kan som sagt vara allt från resor, försäkringar, glasögon eller upplevelser, du väljer själv vad du behöver.

Källa CO2-utsläpp för Coops tågresande 2023: SJ

För mer information kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 
eller media@coop.se 

Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor som levererar prisvärd, hållbar matglädje och har mer än 800 butiker från Kiruna i norr till Smygehamn i söder. Coop har sedan 2008 erbjudit näthandel av mat och vår butik på coop.se erbjuder mer än 80 procent av de svenska hushållen möjligheten att få tillgång till sin beställning via hemleverans eller andra leveransmöjligheter. Coop rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken och har störst andel ekologisk försäljning i branschen. Totalt omsätter Coop i Sverige 48 miljarder kronor och har över 22 000 medarbetare. För mer information om Coop besök: http://www.coop.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nordlo publicerar hållbarhetsredovisning 2023

Published

on

By

Nordlos hållbarhetsredovisning för 2023 tydliggör bolagets hållbarhetsmål, framför allt inom klimatområdet. Under året har även Nordlo börjat planera för anpassningen till det nya EU-direktivet för hållbarhetsredovisning, CSRD.

– Det blir mer och mer viktigt för våra kunder att göra hållbara val, där IT ofta är en nödvändig möjliggörare. Nordlos hållbarhetsarbete ska bidra till att erbjuda ansvarsfull teknik, ett bättre samhälle och en hållbar värld, säger Fredrik Almén, koncernchef på Nordlo.

Fredrik Almén, koncernchef på Nordlo.

2023 års hållbarhetsredovisning är den fjärde i ordningen och Nordlo fortsätter att tydliggöra och arbeta efter bolagets hållbarhetsmål. Under året utökades Nordlos klimatuppföljning med nya områden inom Scope 3, i linje med Green House Gas Protocol (GHG-protokollet) och Science Based Targets initiatives (SBTi) kriterier.

– Det är ett pågående arbete som fortsätter 2024, då vi dessutom genomför en dubbel väsentlighetsanalys. Därmed påbörjar vi Nordlos anpassning till det nya EU-direktivet för hållbarhetsrapportering, CSRD, som bolaget kommer omfattas av längre fram.

Utmärkande från 2023 års redovisning är fortsatt mycket nöjda kunder och medarbetare jämfört med branschsnittet.

– Hållbarhetsfrågorna är viktigt får både Nordlos medarbetare och kunder. Vi har möjlighet att göra positiva avtryck genom att bygga en hållbar IT-miljö, och på så sätt hjälpa kunderna att göra hållbara val, säger Fredrik Almén, koncernchef på Nordlo.

Läs hela hållbarhetsredovisningen här.

Vill du veta mer – kontakta:
Fredrik Almén, koncernchef Nordlo, +46 70 333 15 59,fredrik.almen@nordlo.com 

Nordlo är en av Nordens ledande aktörer inom moln och infrastruktur. Bolaget erbjuder skalbara driftlösningar, managerade tjänster och full outsourcing av IT- och digitaliseringstjänster till företag och offentliga verksamheter. Genom nära samarbete och med ansvarsfulla val av innovativ teknik hjälper Nordlo kunderna att stärka sin konkurrenskraft och driva digitaliseringen framåt. Nordlo omsätter 2,1 miljarder SEK, har ca 900 anställda på orter över hela Sverige och stora delar av Norge. nordlo.com

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.