Connect with us

Marknadsnyheter

Ellos Group säljer Stayhard till Footway

Published

on

Ellos Group säljer e-handlaren Stayhard till Footway Group. Stayhard har ägts av Ellos Group sedan 2014. Försäljningen innebär att Stayhard kommer att fortsätta erbjuda mode och märkeskläder för yngre män online samtidigt som Ellos Group fokuserar ännu mer på sin kärnkund – kvinnan mitt i livet.

Ellos Group beslutade under våren att vässa koncernens strategi med större fokus på att växa huvudaffären och göra större satsningar på koncernens kärnkund – kvinnan mitt i livet. Som följd av detta togs tidigare i år ett strategiskt beslut om att avveckla modebutiken Stayhard som riktar sig till en väsentligt annorlunda målgrupp.

”Dagens besked om att varumärket Stayhard kommer att leva vidare är naturligtvis väldigt glädjande. Stayhard har en engagerad och dedikerad kundgrupp och har under åren bidragit mycket till Ellos Groups digitaliseringsresa och utveckling. Vi är övertygade om att Footway Group är en bra ägare för att fortsätta utveckla Stayhard som varumärke och nätbutik på sin plattform”, säger Hans Ohlsson, VD för Ellos Group.

Stayhard kommer att drivas i Ellos Groups regi till slutet av augusti. Footway Group tar sedan över Stayhards varumärke och domäner samt införlivar Stayhard på sin plattform i början av september. Parterna kommer att verka för att skiftet till ny plattform och ägare går så smidigt som möjligt. Målet är att Stayhards sajt ska vara live några dagar efter ägarbytet. All retur- och reklamationsrätt fortsätter att gälla precis som vanligt – oavsett om kundens köp genomförs före eller efter sista augusti. 

”Det känns otroligt bra att kunna ta hand om och bygga vidare på det starka varumärke som Stayhard är. Vi ser stora möjligheter att skapa förutsättningar för att bygga vidare på Stayhards nischade koncept och därigenom växa verksamheten framåt. Det är ytterligare ett steg i rätt riktning för att kunna erbjuda ännu fler specialiserade butiker på Footways plattform”, säger Daniel Mühlbach, VD för Footway Group.

Stayhard grundades 2005 och har sedan starten försett sin kärnmålgrupp av unga män med casual streetstylemode i Norden. År 2014 förvärvades Stayhard av Ellos Group.

Footway Group driver en plattform med specialiserade butiker online. Genom att fokusera på nischade varumärken såsom Stayhard avser Footway Group skapa mervärde för såväl konsumenter som leverantörer.

För mer information:

Hans Ohlsson, VD Ellos Group

Tel. +46 (0) 33 16 08 05

OM ELLOS GROUP 

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder och på utvalda marknader i Europa. Ellos Group har ca 600 medarbetare och omsätter runt 3,6 miljarder SEK.

www.ellosgroup.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

CAG tecknar avtal med norska Servi Group

Published

on

By

CAG Ateles har tecknat avtal med norska Servi Group för att samla företagets fyra webbplatser under domänen servi.no. Som en del av avtalet ska CAG genomföra en översyn av Servi Groups digitala närvaro för att förbättra användarupplevelse och affärsupplägg. Detta innebär att strömlinjeforma hela spektrat av Servi Groups erbjudanden samtidigt som kundupplevelsen förbättras.

Den nya designen är baserad på Pimcore-plattformen och kommer att innehålla ett modernt, lättnavigerat gränssnitt som stödjer ökat användarengagemang och effektiv innehålls-hantering för Servi Groups administratörer.
 

Målen för den nya lösningen är att:

  • Samla alla nuvarande sidor under en enda, enhetlig domän med en konsekvent design
  • Förbättra informationsstrukturen och tydligheten kring Servis erbjudanden
  • Etablera effektiva uppmaningar till handling för att öka webbplatsens roll som försäljningskanal
  • Förenkla plattformshanteringen för innehållsuppdateringar

— Genom att vitalisera vår webbplats skapar vi inte bara förutsättningar för att möta dagens digitala krav utan också att överträffa dem och kunna erbjuda både våra kunder och vårt team en effektiv, skalbar och engagerande online-upplevelse, säger Tom-Arne Solhaug, CEO Servi Group. Servi Group har valt CAG Ateles som leverantör på grund av bolagets erkända expertis inom B2B-lösningar och fokus på kvalitet och datasäkerhet.
 

— CAG Ateles välkomnar stolt Servi Group som ny kund. Med ett nytt CMS/PIM/DAM från Pimcore kommer Servi att kunna skapa en bättre användarupplevelse för både medarbetare och slutanvändare samt öka effektiviteten i sina interna processer, säger CAG Ateles Country Manager Norge, Sverre Øier.

CAG Ateles är Pimcores ledande partner i Norden med många av regionens mest kända företag på sin kundlista.
 

Servi Group är Norges största producent och leverantör av hydraulik, pneumatik, elektromekanik, provningsutrustning och lager och omsatte NOK 1,4 miljarder 2023.
 

För ytterligare information, kontakta:        

Åsa Landén Ericsson, VD CAG Group AB, +46-70-208 64 90, Asa.landen[a]cag.se
Sverre Øier, Country Manager Norway, CAG Ateles, +47-41 61 14 15

Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank.

Informationen lämnades, genom ovanståendes kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 maj kl. 09:00 (CET).

Besök www.cag.se för mer information.

We accelerate digital innovation for people. Leading technology. Lasting impact.

CAG är ett IT-konsultbolag specialiserat inom Technology Management, Systemutveckling, Cyber Security, Drift & Förvaltning samt Utbildning. Vi skapar långsiktig samhällsnytta med hjälp av den vassaste kompetensen och den modernaste tekniken. Våra kunder återfinns inom Försvar, Bank & Finans, Industri & Infrastruktur, Handel & Tjänster samt Hälsa & Vård. CAG erbjuder omfattande strategi- och implementationskompetens och hjälper våra kunder att lyckas i små som stora projekt. Vi är cirka 450 medarbetare i självständiga operativa dotterbolag under ett gemensamt varumärke. CAG är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market sedan 2018. Bolagets Certified Advisor och likviditetsgarant är Carnegie Investment Bank.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Pontus har Sveriges flådigaste jobb – personal shopper för vin

Published

on

By

Han servar allt från snickare till medlemmar av kungens innersta krets med inköp av vin. När Pontus Wennerberg, personal shopper för vin, hjälper sina kunder, sker leveranserna till både slott och koja.

 

– Jag finns tillgänglig sju dagar i veckan och hjälper ett par hundra kunder med vininköp. Det som skiljer mig från andra vinkonsulter är att jag hjälper både amatörer och de riktiga vinfantasterna. Hos mig finns det ingen lägre gräns för vinbudgeten – jag tar mig tid för alla som vill ha hjälp med sitt vininköp, säger Pontus Wennerberg, personal wine shopper på Vinoteket.

 

Hit med Backstreet Boys på meritlistan
Stockholmaren Pontus har jobbat med inköp och rådgivning på vinnäthandlaren Vinoteket i 11 år. Men först var Pontus musiker. Under 80-talet turnerade han som trummis för bandet Surf Turf, för att sedan skriva musik till utländska artister med bandet Backstreet Boys som största namn, men han har även listettor i Japan, Kanada och Australien på sin meritlista.

 

Pontus har alltid varit vinintresserad och när han såg en platsannons för en vinrådgivartjänst på Vinoteket tog han chansen att byta karriär. Sedan 11 år tillbaka är det vin som skapar ljuv musik för Pontus kunder. Alla som vill kan kontakta Pontus för rådgivning inför köp.

Hur ser en vanlig kund ut?

– Det är väldigt varierande. Alltifrån nyrika rörmokare som vill fylla upp den nybyggda vinkällaren till den matintresserade som söker det perfekta vinet till en maträtt. Men även samlare som letar efter specifika viner och årgångar hör av sig. Den gemensamma nämnaren är att de alla är livsnjutare som vill ha hjälp med sina vininköp, säger Pontus Wennerberg.
 

Vinoteket har idag närmare 1000 olika viner från ett 20-tal länder, över 70 olika regioner och hundra druvsorter. Men finns kundens efterfrågade vin inte i det nuvarande  sortimentet kan Pontus hjälpa till att hitta det.

 

– Jag kan få ett samtal från en kund som sitter på en uteservering i Spanien och sippar på ett rosévin de vill köpa hem. Med lite detektivarbete brukar jag hitta det eller ett mycket likvärdigt som sedan går att beställa hem till dörren, säger Pontus.

Har du ett eller ett par viner som du vet är säkra kort? Som du ofta lägger i dina kunders varukorg?

Ja, just nu är det, till exempel, svårt att misslyckas med dessa två fynd. Chablis Domaine des quatre saisons, ett klassiskt chablis är knappast svårälskat och när priset dessutom är rätt går det hem hos de flesta. Sen är det ett rött från Australien Readheads Nobs Snobs Malbec Cabernet Sauvignon som tycks charma de flesta av mina kunder.

 

Bilder på Pontus Wennerberg: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/16MMnLpH8qTeWgXtS9l52FTUI52uIi4g7

Kontaktuppgifter:

pontus@vinoteket.com

073-500 06 60

Sarah DjerfPresskontaktsarah@vinoteket.com

Vinoteket är Sveriges största vinbutik på nätet och har levererat hem vin till dörren i 10 år. Vi har närmare 1000 olika viner från hela världen. Viner från ett 20-tal länder, över 70 olika regioner och hundra druvsorter. Förra året (2023) placerade vi totalt cirka 3 miljoner flaskor vin på svenskarnas middagsbord. Utöver vin finns även öl, alkoholfria drycker och starksprit i vår butik. Vinoteket ägs av Vintjänsten, där även premiumtjänsten Winefinder ingår.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Pontus har Sveriges flådigaste jobb – personal shopper för vin

Published

on

By

Han servar allt från snickare till medlemmar av kungens innersta krets med inköp av vin. När Pontus Wennerberg, personal shopper för vin, hjälper sina kunder, sker leveranserna till både slott och koja.

 

– Jag finns tillgänglig sju dagar i veckan och hjälper ett par hundra kunder med vininköp. Det som skiljer mig från andra vinkonsulter är att jag hjälper både amatörer och de riktiga vinfantasterna. Hos mig finns det ingen lägre gräns för vinbudgeten – jag tar mig tid för alla som vill ha hjälp med sitt vininköp, säger Pontus Wennerberg, personal wine shopper på Vinoteket.

 

Hit med Backstreet Boys på meritlistan
Stockholmaren Pontus har jobbat med inköp och rådgivning på vinnäthandlaren Vinoteket i 11 år. Men först var Pontus musiker. Under 80-talet turnerade han som trummis för bandet Surf Turf, för att sedan skriva musik till utländska artister med bandet Backstreet Boys som största namn, men han har även listettor i Japan, Kanada och Australien på sin meritlista.

 

Pontus har alltid varit vinintresserad och när han såg en platsannons för en vinrådgivartjänst på Vinoteket tog han chansen att byta karriär. Sedan 11 år tillbaka är det vin som skapar ljuv musik för Pontus kunder. Alla som vill kan kontakta Pontus för rådgivning inför köp.

Hur ser en vanlig kund ut?

– Det är väldigt varierande. Alltifrån nyrika rörmokare som vill fylla upp den nybyggda vinkällaren till den matintresserade som söker det perfekta vinet till en maträtt. Men även samlare som letar efter specifika viner och årgångar hör av sig. Den gemensamma nämnaren är att de alla är livsnjutare som vill ha hjälp med sina vininköp, säger Pontus Wennerberg.
 

Vinoteket har idag närmare 1000 olika viner från ett 20-tal länder, över 70 olika regioner och hundra druvsorter. Men finns kundens efterfrågade vin inte i det nuvarande  sortimentet kan Pontus hjälpa till att hitta det.

 

– Jag kan få ett samtal från en kund som sitter på en uteservering i Spanien och sippar på ett rosévin de vill köpa hem. Med lite detektivarbete brukar jag hitta det eller ett mycket likvärdigt som sedan går att beställa hem till dörren, säger Pontus.

Har du ett eller ett par viner som du vet är säkra kort? Som du ofta lägger i dina kunders varukorg?

Ja, just nu är det, till exempel, svårt att misslyckas med dessa två fynd. Chablis Domaine des quatre saisons, ett klassiskt chablis är knappast svårälskat och när priset dessutom är rätt går det hem hos de flesta. Sen är det ett rött från Australien Readheads Nobs Snobs Malbec Cabernet Sauvignon som tycks charma de flesta av mina kunder.

 

Bilder på Pontus Wennerberg: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/16MMnLpH8qTeWgXtS9l52FTUI52uIi4g7

Kontaktuppgifter:

pontus@vinoteket.com

073-500 06 60

Sarah DjerfPresskontaktsarah@vinoteket.com

Vinoteket är Sveriges största vinbutik på nätet och har levererat hem vin till dörren i 10 år. Vi har närmare 1000 olika viner från hela världen. Viner från ett 20-tal länder, över 70 olika regioner och hundra druvsorter. Förra året (2023) placerade vi totalt cirka 3 miljoner flaskor vin på svenskarnas middagsbord. Utöver vin finns även öl, alkoholfria drycker och starksprit i vår butik. Vinoteket ägs av Vintjänsten, där även premiumtjänsten Winefinder ingår.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.