Connect with us

Marknadsnyheter

Expansionen fortsätter – Snabbgross Club öppnar ny medlemsbutik i Halmstad

Published

on

Axfoods restauranggrossist Snabbgross expanderar återigen sitt medlemsbaserade butikskoncept Snabbgross Club och öppnar ytterligare en butik. I slutet av september konverteras den befintliga Snabbgrossbutiken i Halmstad till en Snabbgross Club, och privatpersoner kan då handla matvaror som vanligtvis bara restauranger har tillgång till – det vill säga stora förpackningar till små priser.

Axfoods restauranggrossist Snabbgross har i dagsläget 30 butiker runt om i landet. Nio av dessa är redan nu Snabbgross Club, där alltså konsumenter kan handla direkt från Snabbgross. Butiken i Halmstad blir således den tionde Snabbgross Club-butiken som efter konverteringen välkomnar både företag och privatpersoner. Övriga Snabbgross Club finns i Danderyd och Gärdet i Stockholm, Södertälje, Skövde, Jönköping, Växjö, Sundsvall, Luleå och Västerås.

– Det blir otroligt roligt att öppna Snabbgross Club i Halmstad och få välkomna konsumenter till en helt ny typ av matbutik. Intresset för Snabbgross Club har varit stort där vi har etablerat oss, och butikskonceptet har mottagits väl. Vi fyller en lucka på marknaden när vi erbjuder konsumenter att handla från vårt unika restaurangsortiment – och våra stora förpackningar till små priser är mycket uppskattade. Den här satsningen skapar dessutom möjligheten för oss att stärka erbjudandet till våra befintliga restaurang- och företagskunder i regionen, säger Eva Pettersson, vd för Snabbgross

Snabbgross Club erbjuder konsumenterna att handla på ett nytt sätt, och i en ny sorts butik. För privatkunder är medlemskap en förutsättning för att få handla i butiken. Det kostar 299 kronor per år, men alla nya kunder erbjuds ett gratis prova-på-medlemskap i tre månader, helt utan förpliktelser. I dagsläget har Snabbgross Club fler än 90 000 registrerade medlemmar och målsättningen är att fortsätta expansionen av konceptet över tid.

Fokus för Snabbgross Club är mat och matvaror och målgruppen för konceptet är matälskare, den som gillar mat och matlagning, men också den stora familjen som vill fylla på förrådet med större förpackningar till alla måltidstillfällen eller högtider, stora som små. Helt enkelt de konsumenter som vill handla direkt från en restauranggrossist och uppskattar stora förpackningar till små priser.

För restaurang- och företagskunden fungerar det nya konceptet som en vanlig Snabbgrossbutik, som erbjuder ett brett och prisvärt sortiment, anpassat för restaurang, fast food och café. Därtill tillkommer ytterligare medlemskampanjer som är unika för Snabbgross Club och som nu även restaurang- och företagskunden får tillgång till.

För ytterligare information kontakta:
Oskar Huss, tf marknad- och e-handelschef på Snabbgross, 072-231 28 04, oskar.huss@axfood.se
Magnus Törnblom, presschef Axfood, 070-266 27 12, magnus.tornblom@axfood.se

 

Snabbgross är en del av Axfoodkoncernen och är koncernens restauranggrossist med en kundbas inom restaurang, fast food, café och övrig företagsmarknad. Tack vare ett brett sortiment med över 12 000 artiklar kan Snabbgross erbjuda prisvärda råvaror för bland annat restauranger, pizzerior, gatukök och caféer. Detta i kombination med personlig service och god tillgänglighet, geografiskt såväl som genom generösa öppettider, gör Snabbgross till en av Sveriges ledande restaurang­grossister. Kedjan har även nio, medlemsbaserade Snabbgross Club-butiker i landet, där även privatkunder kan handla. Läs mer på www.snabbgross.se och www.snabbgrossclub.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys