Connect with us

Marknadsnyheter

Extra bolagsstämma i Capio AB (publ)

Published

on

ti, sep 25, 2018 08:01 CET

Aktieägarna i Capio AB kallas härmed till extra bolagsstämma med huvudsyfte att fatta beslut om den föreslagna avyttringen av Capio Santé SA torsdagen den 18 oktober 2018 på Mannheimer Swartling Advokatbyrå, Östra Hamngatan 16, 403 14 Göteborg, kl. 16.00. Inregistrering till bolagsstämman börjar kl. 15.30.

A. RÄTT TILL DELTAGANDE VID STÄMMAN

Aktieägare som önskar deltaga vid stämman ska:

dels vara införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken per fredagen den 12 oktober 2018,

dels anmäla sitt deltagande till bolaget under adress Capio AB, c/o Euroclear Sweden, ”Extra bolagsstämma”, Box 191, 101 23 Stockholm, per telefon 08-402 91 36, vardagar mellan klockan 09.00 och 16.00, eller via hemsidan www.capio.com, senast fredagen den 12 oktober 2018.

Vid anmälan ska aktieägaren uppge namn, adress, telefonnummer (dagtid), person- eller organisationsnummer samt uppgift om aktieinnehav. Aktieägare eller ombud för aktieägare får till bolagsstämman medföra högst två biträden. Biträden får endast medföras till stämman om aktieägaren anmäler deras närvaro i samband med den egna anmälan enligt ovan. För aktieägare som företräds av ombud ska fullmakt i original översändas tillsammans med anmälan. Fullmaktsformulär hålls tillgängligt via bolagets hemsida www.capio.com och skickas per post till aktieägare som kontaktar bolaget och uppger sin adress. Den som företräder juridisk person ska även översända kopia av registreringsbevis eller motsvarande behörighetshandlingar som utvisar behörig firmatecknare av fullmakt.

Aktieägare som har sina aktier förvaltarregistrerade måste, för att äga rätt att deltaga i stämman, inregistrera aktierna i eget namn hos Euroclear Sweden AB. Sådan omregistrering måste vara genomförd senast fredagen den 12 oktober 2018, vilket innebär att förvaltaren bör underrättas om detta i god tid före nämnda datum.

B. ÄRENDEN PÅ STÄMMAN

Förslag till dagordning

  1. Stämmans öppnande.
  2. Val av ordförande vid stämman.
  3. Upprättande och godkännande av röstlängd.
  4. Godkännande av dagordning.
  5. Val av en eller två justeringsmän.
  6. Prövning om stämman blivit behörigen sammankallad. 
  7. Beslut om godkännande av den föreslagna avyttringen av Capio Santé SA. 
  8. Beslut om extra arvode till ordföranden i budkommittén Michael Wolf och ordföranden i revisions- och finansutskottet Gunilla Rudebjer.
  9. Stämmans avslutande.

Förslag om godkännande av den föreslagna avyttringen av Capio Santé SA (punkt 7)

Inledning

Den 21 augusti 2018 offentliggjorde Capio AB (”Capio”) genom ett pressmeddelande att Capio Group Services AB (”Capio Group Services”) och Vivalto Santé Holding (“Vivalto”) hade ingått ett exklusivitetsåtagande avseende den föreslagna avyttringen av Capio Santé SA och dess dotterbolag (”Capio Frankrike”) till Vivalto (”Transaktionen”). Som angavs i pressmeddelandet var genomförandet av Transaktionen, utöver godkännande från Capios aktieägare vid en extra bolagsstämma, villkorat av följande:

(a) Vivaltos rätt att avbryta Transaktionen baserat på utfallet av en bekräftande due diligence-undersökning avseende Capio Frankrike; och

(b) godkännande från berörda myndigheter.

Vivalto har därefter frånfallit sin rätt att avbryta Transaktionen i anledning av due diligence-undersökningen och därmed är villkor (a) ovan inte längre tillämpligt, varför det enda utestående villkoret utöver godkännande från Capios aktieägare är godkännande från berörda myndigheter. Det senare villkoret behandlas vidare i avsnitt Godkännande från myndigheter nedan.

Som framgår av pressmeddelandet krävs att en konsultationsprocess med Capio Frankrikes arbetstagarrepresentanter genomförs innan Capio kan ingå ett aktieöverlåtelseavtal (”Avtalet”) avseende Transaktionen. Konsultationsprocessen beräknas att vara genomförd den 10 oktober 2018.

Mot denna bakgrund föreslår styrelsen enhälligt att bolagsstämman godkänner Transaktionen på de huvudsakliga villkor som anges nedan.

Sammanfattning av bakgrund och motiv för Transaktionen

Inom ramen för bolagets löpande verksamhet utvärderar Capio kontinuerligt olika alternativ för att driva tillväxt och skapa aktieägarvärde. Som en del av denna utvärdering, och som svar på förfrågningar från potentiella köpare, förde Capio under våren och sommaren 2018 diskussioner med ett antal köpare avseende en försäljning av koncernens icke-Nordiska verksamhet. Denna konkurrensutsatta process möjliggjorde för Capio att frigöra ett betydande värde för den franska verksamheten.

Styrelsen bedömer att Capio genom Transaktionen skulle säkerställa ett attraktivt pris för den franska verksamheten, samtidigt som den möjliggör för Capio att öka sitt fokus på den mindre kapitalintensiva nordiska verksamheten och bygga vidare på nuvarande ledande positioner och en bevisad förmåga att växa på marknader med goda förutsättningar.

I enlighet med vad som kommunicerades den 21 augusti 2018 fortsätter Capio att utvärdera alternativ för sin tyska verksamhet. Sedan dess har Capio kontaktats av ett flertal intressenter som uttryckt intresse för Capios tyska verksamhet. Ledningen har implementerat en åtgärdsplan som förväntas förbättra resultatet väsentligt framöver, en plan som förväntas börja ge effekt under fjärde kvartalet 2018 och fortsatt under 2019. Ytterligare information angående tidsplanen för en försäljningsprocess kommer att tillhandahållas i sinom tid.
   

Capio fokuserat på Norden

Nedanstående finansiell information i sammandrag för Capio Norden är ett utdrag från Capios reviderade finansiella rapporter för åren 2015, 2016 och 2017 samt icke reviderade finansiella rapporter för den tolvmånadersperiod som avslutades den 30 juni 2018.

* Alternativa nyckeltal (inte definierade i IFRS). För ytterligare information, vänligen se Capios delårsrapport januari – juni 2018 (not 9 på sidan 25ff och definitioner på sidan 34), /mbpublicbinaryproxy/Main/277/2578739/881152.pdf, och Capios årsredovisning 2017 (not 36 på sidan 111 och definitioner på sidan 126), https://capio.com/siteassets/capio.com/investors/reports/capio-arsredovisning20171.pdf 

Capios ledande positioner i Norden har legat till grund för en stark utveckling sedan Capios börsintroduktion 2015. Capios rörelsemarginaler i Norden har stadigt förbättrats, med en ökning av EBITA-marginalen från 4,4 % till 5,3 % mellan 2015 och 2017, understödd av ett fokus på nyckeltal och effektivitetsmått. Ledningen förväntar sig en fortsatt förbättring av rörelsemarginalerna till följd av lägre administrationskostnader tack vare ett mer koncentrerat geografiskt fokus, inköpsbesparingar, produktivitetsförbättringar till följd av digitalisering, ökad specialisering samt koordinering mellan de nordiska länderna. Den låga kapitalbindningen hos Capios nordiska verksamhet (främst öppenvårdsbaserad) leder till ett väsentligt lägre investeringsbehov jämfört med Frankrike och Tyskland, vilket innebär att Capio Norden har en mer fördelaktig kassagenereringsförmåga. Vidare är avkastningen på sysselsatt kapital i Capios nordiska verksamhet (13,1 % under 2017) väsentligt högre än den i Frankrike (5,1 %) och den i Tyskland (5,5 %).

Efter den föreslagna avyttringen av Capio Frankrike kommer Capio att fokusera på den attraktiva nordiska marknaden och de mindre kapitalintensiva verksamheterna där. I Sverige är Capio den största privata vårdgivaren och erbjuder sjukvård vid mer än 100 vårdcentraler och har ett brett nätverk med somatiska och psykiatriska specialistenheter inom t.ex. ortopedi, geriatrisk vård, ögonsjukvård (oftalmologi), öron-näsa-hals, gynekologi och psykiatri, två närsjukhus samt det framstående Capio S:t Görans Sjukhus. I Norge och Danmark erbjuder Capio primär- och specialistvård med rikstäckande närvaro i båda länderna.

Den nordiska marknaden erbjuder tydliga möjligheter för fortsatt god organisk tillväxt. Capios specialiserade verksamheter och rikstäckande närvaro möjliggör för bolaget att snabbt expandera med anpassade patienterbjudanden och sammanhängande vårdkedjor i de nordiska länderna. Capio ligger i framkant inom att driva digitalisering inom sjukvård med sin kombinerade digitala och fysiska plattform, som har lanserats i Sverige och i nästa steg lanseras i Norge. Integration av alla vårdcentraler har potential att frigöra väsentlig kapacitet, vilket ökar tillgängligheten för patienter med liten påverkan på kostnadsbasen, vilket bidrar till att attrahera nya patienter och att minska bortfallet av befintliga listade patienter. Över tid strävar Capio mot att överföra ett av fem patientbesök till digitala kanaler. Den digitala marknaden i Sverige växer förnärvarande med mer än 100 % per år och Capio är väl positionerat för att tillvarata tillväxten inom detta snabbväxande område. Capios kombination av digital och fysisk sjukvård utgör ett unikt patienterbjudande och kommer att förändra hur sjukvård erbjuds i Sverige och Norden, både avseende tillgänglighet för patienter och personaleffektivitet. Capio har mer än 100 fysiska vårdcentraler och antalet svenskar som är listade hos Capio är nu närmare 900 000. Detta innebär att Capio har en patientbas av återkommande listade patienter som utgör cirka 9 % av Sveriges befolkning som sin plattform för digitala och fysiska tjänster. Med en förstärkt balansräkning finns dessutom stora tillväxtmöjligheter genom ytterligare konsolidering på den fragmenterade nordiska marknaden.

Capio förbereder ett närmare samarbete mellan verksamheterna i Sverige, Norge och Danmark för att accelerera tillväxt och effektivisera bolagets vårderbjudanden, både från ett medicinskt och operationellt perspektiv, inklusive besparingar inom administration och inköp under de kommande två åren. Den stegvisa implementeringen av detta nordiska samarbete, baserat på specialisering, kommer att påbörjas under Q1 2019.

Baserat på ovan angivna faktorer och på starka historiska resultat har Capios styrelse en stark tilltro till verksamhetens goda framtidsutsikter, både på kort och lång sikt.

Om Capio Frankrike

Capio Frankrike har en stark nationell närvaro i sju hälso- och sjukvårdsregioner, inklusive de snabbt växande områdena runt Paris, Lyon och Toulouse. Segmentets 22 sjukhus och specialistkliniker erbjuder ett brett utbud av behandlingar, primärt inom medicin, kirurgi och obstetrik. Under tolvmånadersperioden som avslutades den 30 juni 2018 hade Capio Frankrike cirka 5 400 anställda (heltidsanställda i genomsnitt) som tillhandahöll sjukvårdstjänster vid 645 000 öppenvårdsbesök och 130 000 slutenvårdstillfällen, vilket genererade en omsättning om 5 602 MSEK (35 % av koncernens omsättning). Under samma period uppgick EBITDA till 479 MSEK (43 % av koncernens EBITDA) samt EBITA till 227 MSEK (36 % av koncernens EBITA). Per den 30 juni 2018 uppgick det sysselsatta kapitalet relaterat till Capio Frankrike till 4 758 MSEK (48 % av totalt sysselsatt kapital för koncernen).

Nedanstående finansiell information i sammandrag för Capio Frankrike är ett utdrag från Capios reviderade finansiella rapporter för åren 2015, 2016 och 2017 och icke reviderade finansiella rapporter för den tolvmånadersperiod som avslutades den 30 juni 2018.

* Alternativa nyckeltal (inte definierade i IFRS). För ytterligare information, vänligen se Capios delårsrapport januari – juni 2018 (not 9 på sidan 25ff och definitioner på sidan 34), /mbpublicbinaryproxy/Main/277/2578739/881152.pdf, och Capios årsredovisning 2017 (not 36 på sidan 111 och definitioner på sidan 126), https://capio.com/siteassets/capio.com/investors/reports/capio-arsredovisning20171.pdf.

Det föreslagna samgåendet mellan Capio Frankrike och Vivalto skulle skapa en stark vårdgivare som blir den tredje största privata aktören i Frankrike. Genom sin ledande position inom Modern Medicin och Rapid Recovery kommer Capio Frankrike att kunna bidra till en snabbare spridning av sitt medicinska kunnande, till nytta för Vivalto. Capio Frankrike och Vivalto är för närvarande den tredje respektive fjärde största aktören på den franska marknaden och har kompletterande geografisk närvaro, utan väsentliga överlappningar, med regionala styrkor, vilket skiljer sig från de nationellt mer heltäckande större aktörerna på marknaden, Ramsay Générale de Santé och Elsan.

Huvudsakliga villkor i aktieöverlåtelseavtalet

Nedan följer en sammanfattning av de huvudsakliga villkoren i Avtalet.

Villkor för genomförandet av transaktionen

Utöver godkännande från Capios aktieägare vid denna extra bolagsstämma är genomförandet av Transaktionen enbart villkorat av godkännande från berörda myndigheter.

Köpeskilling

Ersättningen för Transaktionen utgörs av ett initialt rörelsevärde (EV) om 425 MEUR, plus en icke-begränsad tilläggsköpeskilling som är avhängig ett finansiellt resultat för 2018 i linje med vad som be­skrevs om ledningens förväntningar i delårsrapporten för perioden januari – juni 2018, motsvarande ett totalt rörelsevärde (EV) upp till 455 MEUR. Detta skulle motsvara en EBITDA-multipel om 9,0-9,6x och en EBITA-multipel om 19,0-20,3x baserat på Capio Frankrikes resultat för tolvmånadersperioden som avslutades den 30 juni 2018.

Nettolikviden beräknas bli mellan 400 och 430 MEUR efter avdrag för överförd extern nettoskuldsättning och andra poster inklusive sedvanliga justeringar av rörelsekapitalet uppskattade till totalt 25 MEUR, av vilka 16 MEUR utgör nettoskuld. När Capio Frankrike inte längre konsolideras i Capio-koncernen kommer därutöver pensionsskulderna hänförliga till den franska verksamheten att utgå ur Capio-koncernens balansräkning motsvarande ett uppskattat värde om 33 MEUR.

Av nettolikviden förväntas mellan 383 och 413 MEUR att erhållas vid genomförandet av Transaktionen, vilket beräknas ske den 31 december 2018. Efter försäljningar av vissa fastigheter förväntas ytterligare 17 MEUR att erhållas under 2019.

Garantier  

Avtalet innehåller garantier lämnade av Capio Group Services till förmån för Vivalto SI (definierat nedan) avseende Capio Frankrike, vilka bedöms vara sedvanliga för en transaktion av detta slag och denna storlek. Garantierna hänför sig huvudsakligen till följande områden: äganderätt till aktierna, vederbörlig befogenhet och behörighet att sälja aktierna samt bolagets räkenskaper, efterlevnad av lagar, tillstånd, rättsliga processer, miljöfrågor, löpande verksamhet, väsentliga avtal, immateriella rättigheter, försäkringar, personuppgifter, skatt, fastigheter, anställda och närståendetransaktioner.

Som utgångspunkt är garantiperioden 18 månader, med sedvanliga undantag för vissa garantier hänförliga till äganderätten till aktierna och befogenhet och behörighet att sälja aktierna samt skattegarantier. Det maximala totala garantiansvaret för Capio Group Services för garantianspråk uppgår till 40 MEUR, med sedvanliga undantag för brott mot de s.k. fundamentala garantierna och vissa specifika skattrelaterade garantier.

Åtaganden före och efter genomförandet av Transaktionen

Avtalet innehåller sedvanliga åtaganden enligt vilka Capio Group Services bland annat ska säkerställa att Capio Frankrike (i) fram till genomförandet av Transaktionen bedrivs inom ramen för sin normala löpande verksamhet, och (ii) under en övergångsperiod efter genomförandet av Transaktionen tillhandhåller vissa begränsade övergångstjänster som krävs för att på ett ordnat sätt överföra Capio Frankrike till Vivalto SI.

Namnet ”Capio” omfattas inte av Transaktionen och Vivalto SI åtar sig att upphöra med att använda Capios namn, varumärken, skyltar och design och alla referenser därtill så snart som möjligt och under alla förhållanden, i allt väsentligt, senast sex månader efter genomförandet av Transaktionen.

Avtalet innehåller ett konkurrensbegränsande åtagande tillämpligt för hela Capio-koncernen, enligt vilket Capio-koncernen åtar sig att inte bedriva någon konkurrerande verksamhet i Frankrike under en period om 36 månader efter genomförandet av Transaktionen. Med konkurrerande verksamhet avses verksamhet som skulle konkurrera med verksamhet som består i att tillhandahålla sjukvårdstjänster genom privata sjukhus och specialistkliniker i Frankrike, men innefattar inte primärvård som tillhandahålls av allmänläkare.

Avtalet innehåller även ett sedvanligt värvningsförbud, tillämpligt för hela Capio-koncernen under en period om 36 månader efter slutförandet av Transaktionen.

Capios kostnadstäckningsåtagande

Capio har åtagit sig att ersätta Vivalto SI:s faktiska kostnader och utgifter i anledning av Transaktionen upp till 5,0 MEUR om Capios styrelse antingen (i) avbryter Transaktionen innan styrelsen har kallat till en extra bolagsstämma för godkännande av Transaktionen; (ii) inte kallar till eller ställer in den extra bolagsstämman; eller (iii) återkallar sitt förslag eller sitt enhälliga stöd till förslaget om att den extra bolagsstämman ska godkänna Transaktionen, innefattande att styrelsen rekommenderar Capios aktieägare att acceptera ett offentligt erbjudande avseende samtliga aktier i Capio. Detta kostnadstäckningsåtagande har godkänts av Aktiemarknadsnämnden i dess uttalande AMN 2018:31.

Godkännande från myndigheter

Avtalet innehåller en s.k. ”hell or high water”-klausul, vilken innebär att Vivalto SI är skyldigt att vidta alla nödvändiga åtgärder för att säkerställa godkännandet från berörda myndigheter. Om Vivalto SI inte erhåller godkännande i tid (se ”Uppsägning” nedan) är Vivalto SI, under förutsättning att Capio har uppfyllt sina skyldigheter enligt Avtalet, skyldigt att ersätta Capios faktiska kostnader och utgifter upp till 5,0 MEUR.

Vivalto SI har den 13 september 2018 givit in en informell anmälan till det franska konkurrensverket. Parallellt hanterar Vivalto SI en begäran till EU-kommissionen om att ärendet ska hänskjutas till det franska konkurrensverket. Den informella ansökan kommer att hanteras under tre veckor, parallellt med begäran om att EU-kommissionen ska hänskjuta ärendet till det franska konkurrensverket. Så snart Vivalto SI har mottagit beslutet om att hänskjuta ärendet till det franska konkurrensverket kommer en formell anmälan att ges in till den franska myndigheten och den officiella fas 1-granskningen kommer att påbörjas. Fas 1-granskningen omfattar en period om 25 affärsdagar, varefter det franska konkurrensverket kommer att fatta sitt beslut (om inte en fas 2-granskning krävs, vilket inte förväntas i detta fall med hänsyn till den kompletterande karaktären och begränsade geografiska överlappningen mellan Capio Frankrikes och Vivaltos respektive verksamheter).

Exklusivitet

Avtalet innehåller en exklusivitetsperiod avseende Transaktionen innefattande försäljning, avyttring eller verksamhetssammanslagning av Capio Frankrike, vilken upphör vid det tidigare av (i) genomförandet av Transaktionen eller (ii) det datum då Avtalet sägs upp (se nedan).

Ett potentiellt eller faktiskt offentligt uppköpserbjudande avseende aktierna i Capio omfattas inte av exklusivitetsåtagandet och åtgärder relaterade till ett sådant offentligt erbjudande ska därmed inte anses utgöra ett brott mot Avtalet.

Moderbolagsgarantier

Avtalet kommer att ingås av Capio Group Services och Vivalto Santé Investissement (“Vivalto SI”). Både Capio och Vivalto har ställt ut moderbolagsgarantier, enligt vilka dessa parter solidariskt garanterar skyldigheterna för Capio Group Services respektive Vivalto SI enligt Avtalet.

Uppsägning

Avtalet kan sägas upp av endera part före genomförandet av Transaktionen om Transaktionen inte har genomförts den 31 december 2018 (förutsatt att inte parten omöjliggjort genomförandet), under förutsättning att Vivalto SI inte krävt förlängning av denna tid till den 31 januari 2019 om så krävs för att erhålla konkurrensgodkännande.

Tillämplig lag

Fransk lag är tillämplig på Avtalet. Tvister i anledning av Avtalet ska slutligt avgöras i enlighet med den Internationella Handelskammarens skiljedomsregler, av en eller flera skiljemän som ska utses i enlighet med ovan nämnda regler.

Indikativ tidplan

  
Förslag till beslut om extra arvode till ordföranden i budkommittén Michael Wolf och ordföranden i revisions- och finansutskottet Gunilla Rudebjer (punkt 8)

Capios valberedning, som utgörs av Mikael Moll (Zeres Capital), ordförande, Per Hesselmark (R12 Kapital), Per Colleen (Fjärde AP-fonden), Bo Lundgren (Swedbank Robur fonder), Jarl Särlvik (Nordea Fonder) men exklusive styrelsens ordförande Michael Wolf, har föreslagit att ett extra arvode uppgående till 50 % av styrelsearvodet beslutat av årsstämman 2018 ska utgå till Michael Wolf och Gunilla Rudebjer, vilket motsvarar 561 000 SEK till Michael Wolf och 204 000 SEK till Gunilla Rudebjer.

Det extra arvodet är avsett att kompensera för omfattande extra insatser inom ramen för uppdragen som ordförande i budkommittén respektive ordförande i revisions- och finansutskottet i anledning av Ramsay GDS offentliga uppköpserbjudande till aktieägarna i Capio.

Även om det nu föreslagna extraarvodet är retroaktivt förutser för närvarande inte valberedningen att den kommer föreslå något ytterligare extra arvode i anledning av uppköpserbjudandet.
   

C. YTTERLIGARE INFORMATION 

Användning av försäljningslikviden från Transaktionen

Försäljningslikviden från Transaktionen kommer delvis att användas till att avbetala Capio-koncernens skulder, delvis överföras till aktieägarna genom värdeöverföring. Värdeöverföringen till aktieägarna förväntas uppgå till 1,8-2,1 miljarder SEK, motsvarande 13-15 SEK per aktie baserat på nuvarande antal aktier*. En extra bolagsstämma kommer att sammankallas efter genomförandet av Transaktionen för att besluta om exakt belopp och föreslagen form för en sådan värdeöverföring, vilken form avses vara fördelaktig för aktieägarna från ett skatteperspektiv.

Capio-koncernens skulder förväntas, inklusive ovan nämnda värdeöverföring till aktieägarna, att minska med omkring 2,5 miljarder SEK, till en skuldsättningsgrad motsvarande cirka 2,2x, beräknad på en illustrativ pro forma RTM EBITDA och baserat på räkenskaperna per den 30 juni 2018*. Totalt sett leder detta till en förmånlig återbetalning till aktieägarna och säkerställer samtidigt en ändamålsenlig kapitalstruktur för Capio. Capio kommer ha ett betydande utrymme för fortsatta investeringar, satsning på digitalisering, specialisering och kompetensutveckling i Norden till nytta för patienter, anställda och sjukvårdssystemen i stort. Capio kommer även fortsätta att växa genom förvärv baserat på den nordiska verksamhetens starka kassaflöde och resulterande minskning av skuldsättningen (inklusive en potentiell framtida likvid från en försäljning av Capio Tyskland).

I den nya starkt kassaflödesgenererande nordiska koncernen bedömer Capio att en skuldsättningsgrad som inte överstiger 3,0x RTM EBITDA kan upprätthållas, med möjlighet att tillfälligt öka skuldsättningen till 3,5x i samband med förvärv.

* Under antagande om 141 159 661 utestående aktier och pro forma RTM EBITDA motsvarande Capio-koncernens EBITDA med avdrag för Capio Frankrikes EBITDA (MSEK 1 109 – MSEK 479 = MSEK 630) enligt vad som framgår av Capios delårsrapport för perioden januari-juni 2018. Likviden från försäljningen av Capio Frankrike har omräknats med en EUR/SEK-kurs om 10.4213 i enlighet med kursen som används i Capios delårsrapport för perioden januari-juni 2018. Eventuella transaktionskostnader har exkluderats.

Det offentliga uppköpserbjudandet från Ramsay Générale de Santé (”Ramsay GDS”) och Capios styrelses uttalande avseende erbjudandet

Den 13 juli 2018 offentliggjorde Ramsay GDS ett offentligt uppköpserbjudande till aktieägarna i Capio att sälja samtliga sina aktier till Ramsay GDS till ett pris om 48,50 kronor per aktie (”Erbjudandet”). På grund av Erbjudandet är genomförandet av Transaktionen villkorat av godkännande av Capios aktieägare i enlighet med lagen om offentliga uppköpserbjudanden på aktiemarknaden. Vidare är genomförandet av Erbjudandet villkorat av att Capio inte vidtar några åtgärder som typiskt sett är ägnade att försämra förutsättningarna för Erbjudandets genomförande, innefattande ingåendet av avtal om att avyttra Capios icke-Nordiska verksamhet. Capios styrelse har enhälligt beslutat att avvisa Erbjudandet, vilket offentliggjordes den 13 juli 2018.

Styrelsens uttalande i anledning av Erbjudandet, innefattande huvuddragen i Capios affärsstrategi med fokus på den nordiska marknaden, kommer, i enlighet med de svenska takeover-reglerna och Aktiemarknadsnämndens godkännande i dess uttalande AMN 2018:38 att offentliggöras senast den 11 oktober 2018. Datumet för den extra bolagsstämman godkändes i samma uttalande.
  

D. ANTAL AKTIER OCH RÖSTER I BOLAGET  

Det totala antalet aktier och röster i bolaget uppgår till 141 159 661.
   

E. UPPLYSNINGAR PÅ STÄMMAN 

På bolagsstämman ska styrelsen och verkställande direktören, om någon aktieägare begär det och styrelsen anser att det kan ske utan väsentlig skada för bolaget, lämna upplysningar om förhållande som (i) kan inverka på bedömningen av ett ärende på dagordningen eller (ii) avser bolagets förhållande till annat koncernföretag. Den som vill framställa frågor i förhand kan göra det per post till Capio AB, ”Extra bolagsstämma”, Box 1064, 405 22 Göteborg, eller per e-post till agm@capio.com.
   

F. BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

För information om behandling av personuppgifter, se avsnittet om den extra bolagsstämman 2018 på företagets hemsida, www.capio.com.
   

Göteborg i september 2018
CAPIO AB (publ)
Styrelsen 

    

Capio AB (publ) är en ledande paneuropeisk vårdgivare som erbjuder ett brett vårdutbud av hög kvalitet inom medicin, kirurgi och psykiatri genom sina sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler. Capio bedriver verksamhet i fem länder: Sverige, Norge, Danmark, Frankrike och Tyskland. Under 2017 tog Capios 13 314 medarbetare (heltidstjänster i genomsnitt) emot 5,1 miljoner patientbesök i Koncernens verksamheter, med en omsättning om 15 327 MSEK. Capios verksamhet är geografiskt uppdelad i tre rörelsesegment: Norden (57% av Koncernens omsättning 2017), Frankrike (35% av Koncernens omsättning 2017) och Tyskland (8% av Koncernens omsättning 2017). För mer information om Capio se www.capio.com/sv.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Wonderboo genomför riktad emission av units till emissionsgaranter

Published

on

By

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION, HELT ELLER DELVIS, DIREKT ELLER INDIREKT, I ELLER TILL USA, KANADA, AUSTRALIEN, HONGKONG, NYA ZEELAND, SYDAFRIKA, SYDKOREA, SCHWEIZ, SINGAPORE, JAPAN, RYSSLAND, BELARUS ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR SÅDANT OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION INTE SKULLE VARA FÖRENLIG MED TILLÄMPLIGA REGLER ELLER KRÄVA REGISTRERING ELLER LIKNANDE ÅTGÄRDER.

Wonderboo Holding AB (”Wonderboo” eller ”Bolaget”) har, som tidigare offentliggjorts i separat pressmeddelande, slutfört den företrädesemission av units, bestående av aktier och teckningsoptioner som beslutades av styrelsen i Bolaget den 26 mars 2024 med stöd av bemyndigande från årsstämman den 26 maj 2023 (”Företrädesemissionen” eller ”Erbjudandet”). I enlighet med de garantiavtal som ingåtts i samband med Företrädesemissionen har Wonderboos styrelse idag den 28 april 2024, med stöd av bemyndigande från årsstämman den 26 maj 2023, beslutat om en riktad nyemission av sammanlagt 153 523 units, bestående av 153 523 aktier och 307 046 teckningsoptioner av serie TO1 till garanterna i Företrädesemissionen (”Ersättningsemissionen”). Varje unit innehåller en (1) aktie och två (2) teckningsoptioner av serie TO1.Teckningskursen i Ersättningsemissionen uppgår till 4,5 SEK per unit, motsvarande 4,5 SEK per aktie, vilket motsvarar teckningskursen i Företrädesemissionen. Teckningsoptionerna emitteras vederlagsfritt.

I samband med Företrädesemissionen erhöll Bolaget emissionsgarantier i form av toppgarantier från Mangold Fondkommission AB och Aggregate Media Fund XI Kommanditbolag om cirka 4,1 MSEK. I enlighet med ingångna garantiavtal har Mangold Fondkommission haft möjlighet att välja mellan att erhålla garantiersättning i form av kontanta medel eller i form av nyemitterade units (aktier och teckningsoptioner av serie TO1) i Bolaget. Aggregate Media Fund XI Kommanditbolag har endast haft möjlighet att erhålla garantiersättning i form av nyemitterade units i Bolaget. Garantiersättningen i form av nyemitterade units utgår med ett belopp motsvarande sjutton (17) procent av ga­ranterat garantibelopp i Företrädesemissionen, genom att Bolaget beslutar om Ersättningsemissionen till garanterna.

Teckningskursen i Ersättningsemissionen ska, som tidigare kommunicerats, motsvara teckningskursen i Företrädesemissionen, det vill säga 4,5 SEK per unit, motsvarande 4,5 SEK per aktie. Teckningsoptionerna emitteras vederlagsfritt. Envar unit innehåller en (1) aktie och två (2) teckningsoptioner av serie TO1.

Styrelsen i Wonderboo har därmed idag, den 28 april 2024, med stöd av bemyndigande från årsstämman den 26 maj 2023, beslutat att genomföra Ersättningsemissionen om sammanlagt 153 523 units, motsvarande 153 523 aktier och 307 046 teckningsoptioner av serie TO1 till Mangold Fondkommission AB och Aggregate Media Fund XI Kommanditbolag.

Skälet till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att uppfylla Bolagets åtagande gentemot garanterna som uppkommit med anledning av ingångna emissionsgarantier i samband med Företrädesemissionen. Styrelsen i Bolaget bedömer även att det är till fördel för Bolagets finansiella ställning och i aktieägarnas intresse att tillvarata möjligheten att betala garantiersättningen i form av units istället för kontant betalning, då detta innebär lägre emissionskostnader i samband med Företrädesemissionen, vilket följaktligen innebär att Bolaget kan erhålla en större nettoemissionslikvid från Företrädesemissionen.

Garantiersättningen och teckningskursen fastställdes genom förhandlingar på armlängds avstånd mellan Bolaget och de parter som har lämnat emissionsgarantier och genom analys av ett flertal marknadsfaktorer. Styrelsen gör därför bedömningen att villkoren har bestämts på sådant sätt att marknadsmässighet har säkerställts och att de återspeglar rådande marknadsförhållanden.

Aktier, aktiekapital och utspädning

Som tidigare kommunicerats och offentliggjorts av Bolaget genom pressmeddelande kommer antalet aktier i Bolaget efter att Företrädesemissionen registrerats hos Bolagsverket att uppgå till 5 603 089 och aktiekapitalet till cirka 840 463,56 SEK. Genom Ersättningsemissionen kommer antalet aktier i Bolagets att öka med 153 523 och aktiekapitalet med 23 028,46 SEK. Detta föranleder att antalet aktier i Bolaget efter att Företrädesemissionen och Ersättningsemissionen registrerats hos Bolagsverket kommer att uppgå till totalt 5 756 612 och aktiekapitalet till totalt 863 492,02 SEK. Ersättningsemissionen innebär en utspädningseffekt för befintliga aktieägare med cirka 2,67 procent, räknat på antalet aktier i Bolaget efter att Företrädesemissionen och Ersättningsemissionen registrerats hos Bolagsverket.

För det fall samtliga vidhängande teckningsoptioner av serie TO1 som tilldelats garanterna i Ersättningsemissionen utnyttjas fullt ut för teckning av nya aktier i Bolaget kommer antalet aktier att öka med ytterligare högst 307 046 och aktiekapitalet med ytterligare högst cirka 46 056,91 SEK. Detta innebär en utspädningseffekt om ytterligare högst cirka 3,21 procent, räknat på det högsta antalet aktier i Bolaget efter Företrädesemissio­nen, Ersättningsemissionen, och nyttjande av samtliga därtill hörande Teckningsoptioner av serie TO1.

Rådgivare

Mangold Fondkommission AB är finansiell rådgivare till Wonderboo i samband med Företrädesemissionen. Eversheds Sutherland Advokatbyrå AB är legal rådgivare i samband med Företrädesemissionen. Mangold Fondkommission AB agerar även emissionsinstitut i samband med Företrädesemissionen.

Denna information är information som Wonderboo Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 april 2024 kl.22:30.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Alexander Duimovich, VD på Wonderboo AB
alexander@wonderboo.com
+46 70 774 42 41

Om Wonderboo

Wonderboo Holding AB är ett publikt bolag med i dagsläget cirka 2 000 aktieägare. Bolaget är, via dotterbolaget Wonderboo AB, verksamt inom hundfoderbranschen sedan år 2014. Wonderboo representerar premiumsegmentet inom hundfoder och erbjuder en egenutvecklad receptur för ett näringsmässigt fullvärdigt hundfoder, inga övriga kosttillskott eller komplement behövs för att hunden ska få ett komplett näringsintag.

Mer info på https://www.wonderboo.com/

VIKTIG INFORMATION

Offentliggörande, publicering eller distribution av detta pressmeddelande kan i vissa jurisdiktioner vara föremål för restriktioner enligt lag och personer i de jurisdiktioner där detta pressmeddelande har offentliggjorts eller distribuerats bör informera sig om och följa sådana legala restriktioner. Informationen i detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med aktier eller andra värdepapper i Wonderboo i någon jurisdiktion.

Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande att förvärva värdepapper i USA. Värdepapperna som omnämns häri får inte säljas i USA utan registrering enligt den vid var tid gällande U.S. Securities Act från 1933 eller utan tillämpning av ett undantag från sådan registrering. Informationen i detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras, reproduceras eller distribueras i eller till USA, Australien, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Japan, Schweiz, Singapore, Sydafrika, Sydkorea eller annat land eller annan jurisdiktion där sådan åtgärd inte är tillåten, eller där sådan åtgärd är föremål för legala restriktioner eller skulle kräva ytterligare registrering eller andra åtgärder än vad som följer av svensk rätt. Åtgärder i strid med denna anvisning kan utgöra brott mot tillämplig värdepapperslagstiftning.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kallelse till årsstämma i Gosol Energy Group AB

Published

on

By

Aktieägarna i Gosol Energy Group AB, 559434-5851, (”Bolaget” eller ”Gosol”), kallas härmed till årsstämma tisdagen den 28 maj 2024. kl. 14:30 på Bolagets huvudkontor på Gustavsviksvägen 2 i Saltsjö-Boo. Stämmolokalen öppnas kl. 14:15 för inregistrering. Registrering av deltagande vid årsstämman avbryts när stämman öppnar.

Rätt att delta och anmälan

Aktieägare som önskar delta i bolagsstämman ska

  • vara införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken måndagen den 20 maj 2024, och, om aktierna är förvaltningsregistrerade, begära att förvaltaren rösträttsregistrerar aktierna senast onsdag den 22 maj 2024, samt
  • anmäla sig till bolaget senast onsdagen den 22 maj 2024 per e-post till nils.henoch@gosol.se. Anmälan kan också göras skriftligen till Gustavsviksvägen 2, 132 51 Saltsjö-Boo. I anmälan ska uppges fullständigt namn, person- eller organisationsnummer, adress, telefonnummer dagtid samt ska i förekommande fall, uppgift om ställföreträdare, eller biträde (högst 2) lämnas. Anmälan bör i förekommande fall åtföljas av fullmakter, registreringsbevis och andra behörighetshandlingar (se ”Ombud m.m.” nedan).

Förvaltarregistrerade aktier
Aktieägare som har sina aktier förvaltarregistrerade, genom bank eller annan förvaltare, måste, för att äga rätt att deltaga vid bolagsstämman tillfälligt inregistrera aktierna i eget namn hos Euroclear Sweden AB. Sådan omregistrering måste vara genomförd senast onsdagen den 22 maj 2024, vilket innebär att aktieägare som önskar sådan omregistrering måste underrätta förvaltaren om detta i god tid före nämnda datum.

Ombud m.m.
Om aktieägare ska företrädas av ombud måste ombudet ha med skriftlig, daterad och av aktieägaren undertecknad fullmakt till stämman. Fullmakten får inte vara äldre än ett år, såvida inte längre giltighetstid (dock längst fem år) har angivits i fullmakten. Om fullmakten utfärdats av juridisk person ska ombudet också ha med aktuellt registreringsbevis eller motsvarande behörighetshandling för den juridiska personen. För att underlätta inpasseringen bör kopia av fullmakt och andra behörighetshandlingar bifogas anmälan till stämman.

Antalet aktier och röster
Antalet utestående aktier i Bolaget uppgår vid tidpunkten för denna kallelse till totalt 84 275 167 stycken. Bolaget innehar inga egna aktier.

Ärenden på stämman

  1. Stämmans öppnas.
  2. Val av ordförande vid stämman.
  3. Upprättande och godkännande av röstlängd.
  4. Godkännande av dagordning vid stämman.
  5. Val av en eller två justeringspersoner.
  6. Prövning av om stämman har blivit behörigen sammankallad.
  7. Framläggande av årsredovisning och revisionsberättelse samt koncernredovisning och koncernrevisionsberättelse.
  8. Fastställande av resultat- och balansräkning samt koncernresultat- och koncernbalansräkning.
  9. Beslut om dispositioner beträffande bolagets resultat enligt den fastställda balansräkningen.
  10. Beslut om ansvarsfrihet för styrelseledamöter och verkställande direktör.
  11. Beslut om antalet styrelseledamöter och revisorer.
  12. Fastställande av arvoden åt styrelseledamöter och revisor.
  13. Val av styrelseledamöter och styrelseordförande.
  14. Val av revisor.
  15. Beslut om bemyndigande för styrelsen att besluta om nyemissioner av aktier och/eller teckningsoptioner och/eller konvertibler.
  16. Beslut om justeringsbemyndigande.
  17. Stämmans avslutande.

AKTIEÄGARENS BESLUTSFÖRSLAG

Aktieägare representerade cirka 65 procent av aktierna och rösterna i Bolaget och nedan benämnd ”Aktieägaren”, har framlagt följande förslag till beslut:

Val av ordförande vid stämman (punkt 2)

Aktieägaren föreslår att Hans Jacobsson väljs till ordförande vid årsstämman, eller vid hans förhinder, den som styrelsen i stället anvisar.

Beslut om antalet styrelseledamöter och revisorer (punkt 11)

Aktieägaren föreslår att styrelsen i Gosol ska bestå av fyra ledamöter och utan suppleanter samt att ett registrerat revisionsbolag utses som revisor.

Fastställande av arvoden åt styrelseledamöter och revisor (punkt 12)

Den totala ersättningen till styrelseledamöterna föreslås vara 5 prisbasbelopp att fördelas med 3 prisbasbelopp till ordföranden samt 2 prisbasbelopp till styrelseledamot. Styrelsearvode ska inte utgå till de som är anställda i bolaget.

Aktieägaren föreslår att arvode till revisorn ska utgå enligt av Bolaget godkänd räkning.

Val av styrelseledamöter och styrelseordförande (punkt 13)

För perioden fram till nästa årsstämma föreslår Aktieägaren omval av Hans Jacobsson, Anna Frick, Jimmy Stensson och Martin Tornhill.

Aktieägaren föreslår omval av Hans Jacobsson till styrelseordförande.

Detaljerad information om samtliga personer som föreslås bli valda till styrelseledamöter finns tillgänglig på Gosols hemsida, www gosol.se.

Val av revisor (punkt 14)

Aktieägaren föreslår att det registrerade revisionsbolaget BDO i Göteborg AB väljs till Bolagets revisorer för perioden fram till nästa årsstämma. BDO i Göteborg AB har informerat om att den auktoriserade revisorn Katarina Eklund kommer att utses till huvudansvarig revisor om BDO i Göteborg AB väljs till revisor.

STYRELSENS BESLUTSFÖRSLAG

Beslut om dispositioner beträffande bolagets resultat enligt den fastställda balansräkningen (punkt 9)

Styrelsen föreslår att utdelning skall utgå med 0,12 kronor per aktie. Som avstämningsdag för erhållande av utdelning föreslår styrelsen torsdagen 30 maj 2024. Om stämman beslutar i enlighet med förslaget, beräknas utbetalning av utdelningen ske tisdag den 4 juni 2024 genom Euroclear Sweden AB.

Bemyndigande för styrelsen att besluta om nyemissioner av aktier och/eller teckningsoptioner och/eller konvertibler (punkt 15)

Styrelsen föreslår att årsstämman bemyndigar styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen under tiden fram till nästa årsstämma, besluta om nyemissioner av aktier och/eller konvertibler och/eller teckningsoptioner. Antalet aktier som ska kunna emitteras respektive antalet aktier som ska kunna tecknas med stöd av optionsrätt till nyteckning av aktier respektive antalet aktier som konvertibler ska berättiga konvertering till ska sammanlagt uppgå till sådant antal som ryms inom bolagsordningens gränser om antal aktier och aktiekapital.

Styrelsens beslut om emission skall kunna ske med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt.

Styrelsens bemyndigande skall omfatta rätt att besluta om kontantemission, apportemission eller att aktier, konvertibler eller teckningsoptioner skall tecknas med kvittningsrätt. Vid beslut om emission med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt skall utgångspunkten för emissionskursens fastställande vara aktiens marknadsvärde vid respektive emissionstillfälle.

Förslaget om bemyndigande om emission ger styrelsen flexibilitet i arbetet med att finansiera och möjliggöra fortsatt expansion såväl organiskt som genom förvärv.

Vidare ger bemyndigandet styrelsen en möjlighet att, vid var tid, optimera Bolagets kapitalstruktur.

Styrelsen, eller den styrelsen förordnar, ska ha rätt att göra de mindre justeringar i årsstämmans beslut som kan visa sig erforderliga i samband med registreringen vid Bolagsverket och Euroclear Sweden AB.

För beslut i enlighet med förslaget krävs att beslutet biträds av aktieägare med minst två tredjedelar av såväl de angivna rösterna som de aktier som är företrädda vid bolagsstämman.

Beslut justeringsbemyndigande (punkt 16)

Styrelsen föreslår att årsstämman bemyndigar styrelsen att göra smärre justeringar och förtydliganden i vid stämman fattade beslut som kan visa sig nödvändiga för att kunna registrera besluten hos Bolagsverket och/eller Euroclear.

Tillhandahållande av handlingar

Redovisningshandlingar, revisionsberättelse och övriga handlingar som ska finnas tillgängliga enligt aktiebolagslagen kommer att finnas tillgängliga för aktieägarna senast tre veckor innan årsstämman hos Bolaget och på Bolagets hemsida, www.gosol.se samt kommer att sändas till de aktieägare som begär det och uppger sin post- eller e-postadress. Handlingarna framläggs, och informationen lämnas, genom att de hålls tillgängliga hos Bolaget och på Bolagets hemsida. Handlingarna kan begäras under adress Gosol AB, Gustavsviksvägen 2, 132 51 Saltsjö-Boo Göteborg eller per e-post: nils.henoch@gosol.se.

Behandling av personuppgifter

För information om hur dina personuppgifter behandlas se https://www.euroclear.com/dam/ESw/Legal/Integritetspolicy-bolagsstammor-svenska.pdf.

Stockholm i april 2024

Gosol Energy Group AB (publ)

Styrelsen

Continue Reading

Marknadsnyheter

Gosol Energy Group AB offentliggör årsredovisning för 2023

Published

on

By

Gosol Energy Group AB offentliggör härmed årsredovisning för 2023. Rapporten finns tillgänglig som bifogat dokument samt på bolagets hemsida (www.gosol.se). Nedan följer en sammanfattning av rapporten.

Sammanfattning

  • Årets nettoomsättning uppgick till 275 847 448 kr (177 221 731)
  • Årets resultat efter finansiella poster uppgick till 31 254 886 kr (7 495 349)
  • Årets vinstmarginal uppgick till 11,3% (4,2%)
  • Koncernens likvida medel vid årets slut uppgick till 53 134 419 kr (15 877 428). Det fanns inga räntebärande skulder i Koncernen vid årets slut.
  • Styrelsen föreslår en utdelning till aktieägarna om 0,12 kr per aktie för räkenskapsåret 2023 eller total 10 113 020 kr.
     

VD-kommentar

Det är med stor entusiasm och stolthet jag presenterar min första årsredovisning för Gosol Energy Group AB. Noteringen av Gosol Energy Group AB på Spotlight Market den 28 november 2023 markerar inte bara en viktig milstolpe i vår resa utan också början på ett nytt kapitel i vår strävan att leda energiomställningen mot en hållbar framtid.

Sedan starten 2018 har vi genomgått en betydande utveckling och tillväxt, och jag är tacksam för det hårda arbete och den dedikation som vårt team har visat under dessa år. Trots att vi fortfarande betraktar oss som ett ungt företag inom en dynamisk och växande bransch, har vi lyckats identifiera och navigera de utmaningar och möjligheter som vår sektor innebär. Vår förmåga att kontinuerligt identifiera förbättringsområden och nya tillväxtmöjligheter bevisar vår anpassningsbara och innovativa företagskultur.

Under 2023 upplevde Gosol Energy Group sitt mest framgångsrika år hittills, med en imponerande omsättningstillväxt på cirka 56 procent och ett starkt rörelseresultat. Detta resultat är ett tydligt tecken på de framgångsrika strategiska beslut och prioriteringar vi har gjort, samt de gynnsamma omständigheter som präglat vår bransch.

Även om vi står inför utmaningar som en osäker konjunktur, höga marknadsräntor och otydligheter kring skattereduktion för grön teknik, vilket påverkat vår orderstock och installationsaktivitet i början av 2024, är jag övertygad om vår förmåga att anpassa oss och övervinna dessa hinder. Branschorganisationen Svensk Solenergi prognostiserade tidigare i år att antalet solcellsinstallationer skulle minska med 32 % år 2024 jämfört med föregående år. Den minskade efterfrågan leder till högre konkurrens och en mer prispressad marknad.

Under inledningen av 2024 har vi fokuserat på att säkerställa en kostnadseffektiv organisation samtidigt som vi sett över våra fasta kostnader. Detta för att möta den högre konkurrensen och den mer prispressad marknaden. Vår ambition är vara en effektiv organisation som snabbt kan ställa om och anpassa verksamheten till rådande förutsättningar. Ett ytterligare fokus har varit att öka vår närvaro på marknaden för kommersiella kunder och fortsätta utveckla vårt produkt- och tjänsteutbud.

Som VD för Gosol Energy Group ser jag fram emot att fortsätta vår resa och att leda omställningen av samhället och energisystemet till 100 procent förnybar elproduktion och en elektrifierad transportsektor. Med ett tydligt fokus kvalitet, långsiktighet, kundnöjdhet och hållbar tillväxt, är jag övertygad om att vi kommer att fortsätta skapa värde för våra aktieägare, kunder och samhället i stort.

Tack till alla våra medarbetare, kunder, och aktieägare för ert fortsatta stöd. Tillsammans bygger vi en ljusare och mer hållbar framtid.

Med vänliga hälsningar,

Jimmy Stensson
VD, Gosol Energy Group AB

 

Om Gosol Energy Group

Gosol är en helhetsleverantör inom nyckelfärdiga energilösningar. Bolaget erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster inom segmenten solcellssystem, ladd-infrastruktur, och batterilagring samt tillhörande mät- och lastbalanseringstjänster. Målsättning är att vara en ledande aktör i omställningen av samhället och energisystemet till 100 procent förnybar elproduktion och en elektrifierad transportsektor. Bolaget arbetar utifrån ledorden kvalité och engagemang med kundrelationen, teknisk kompetens och hållbarhet som grundpelare.

Bolagets kundgrupper och affärsområden är indelat i kategorierna privatkunder (konsumenter), bostadsrättsföreningar, lantbruk, kommersiella fastighetsägare samt energibolag. Bolagets produkt- och tjänsteutbud är anpassat för respektive kundgrupp och affärsområde. Gosol är idag verksamt i södra och mellersta Sverige och finns representerat i regionerna Blekinge, Halland, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Skåne, Stockholm, Sörmland, Västmanland, Uppsala, Västra Götaland, Värmland, Örebro och Östergötland.
 

Kontaktuppgifter

För ytterligare information, kontakta:

jimmy.stensson@gosol.se

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.