Connect with us

Marknadsnyheter

Eyeonid Group AB (publ) tecknar avtal med HELP Forsikring AS som leverantör av försäkringslösningar och assistanstjänster

Published

on

Eyeonid Group AB (publ) har idag tecknat avtal med HELP Forsikring AS som leverantör av försäkringslösningar och assistanstjänster till Eyeonid och deras distributionspartners för produkter inom området ID-monitorering. Detta bedöms kunna stärka vår prissättning och öka marginalen i affären samt bidra till en ökad differentiering mot konkurrenterna.

HELP Forsikring AS (”HELP”) är en nordisk aktör inom försäkring, rättskyddsersättning och tillhörande assistanstjänster. HELP är en av marknadens främsta aktörer inom assistans- och microförsäkringsområdet med flera stora kunder inom bland annat telekom – som i sin tur har stora egna kundbaser. I Norden har HELP mer än 1 miljon kunder och över 200 anställda med kontor i Stockholm, Köpenhamn och Oslo. HELP ägs av den tyska försäkringskoncernen ARAG, med verksamhet i 19 länder.

Säkerhet på webben har aldrig varit så aktuellt som just nu, och i tider av ökat internetanvändande ökar också exponeringen och risken för bedrägerier och ID-stöld, vilket gör att behovet av proaktiva skydd såväl som försäkringsskydd blir än viktigare. Marknaden ser ett beteende där vi i allt större utsträckning är uppkopplade, där våra inloggningsuppgifter exponeras allt mer för olika intressenter som kan använda dessa för olika kriminella aktiviteter. Allas vårt behov av att kunna använda internet i olika avseenden blir allt större – därmed ökar också behovet av stöd och verktyg som skapar ökat trygghet och säkerhet.

Eyeonid Group AB (publ) (”Eyeonid”) är en SaaS-leverantör som genom sin avancerade teknologi för insamling, analys och paketering av data bland annat utvecklat produkter inom segmentet ID-monitorering. Lösningen paketeras och distribueras till slutkonsumenter genom olika industrisegment så som bank, försäkring, telekom och retail. Den används av slutkonsumenter för att minska riskerna för digitala bedrägerier, account takeovers och ID-stölder genom att fungera som ett proaktivt skydd. I erbjudandet från Eyeonid ingår också stödjande funktioner inom betalningslösningar, försäkring, assistans samt marknadssupport för lansering och kommunikation.

HELP kommer erbjuda sina tjänster inom försäkring och assistans, även kallat WebHELP, vilket även innebär att slutanvändare kan få direkt hjälp i händelse av att man blivit utsatt för en ID-stöld eller kapning. Avtalet möjliggör hantering av försäkringar till slutkonsument eller grupper av konsumenter i samband med köp av de olika helhetslösningar som Eyeonid tillhandahåller för sina partners räkning. Avtalet täcker initialt de nordiska länderna med lokala avtal för Sverige, Norge och Danmark, vi kommer även att addera Finland inom kort och kan vid behov utöka till andra länder.

Avtalstiden är 36 månader med automatisk förlängning om ett år i taget. Avtalet och den tekniska lösningen innebär att Eyeonid kommer kunna leverera ytterligare ett stöd till sina kunder och partners som ytterligare minskar behovet på deras resurser vid lanseringar i sina lokala marknader. För Eyeonid är detta en konkurrensfördel som även kommer ge en möjlighet att ta ut en högre prispremie för sina tjänster, vilket i sin tur kommer att stärka marginalen i affärerna. Redan till sommaren räknar Eyeonid med att tillsammans med utvalda kunder ha den första integrationen klar och erbjudandet på plats.

”Vi är mycket nöjda med att kunna erbjuda kunderna en tryggare digital tillvaro tillsammans med vår juridiska expertis inom ID-stöld och nät-hat, och Eyeonid’s ID-monitoreringstjänster. Vår vision är att göra juridiska tjänster tillgängliga för alla. Samarbetet med Eyeonid är ett steg på vägen mot det målet.” säger Johan Dolven, VD HELP Forsikring AS.

”Avtalet med Help gör att vi nu kan leverera ett helhetserbjudande som möter marknadens samlade krav på såväl proaktivt skydd som assistans och försäkringsersättningar vid olika bedrägerier och skadetillfällen. Genom detta avtal har Eyeonid tagit ytterligare ett stort steg i utvecklingen av vår infrastruktur, plattform och erbjudande: vi etablerar oss som en möjliggörare, s.k. enabler, för alla delar i erbjudande och distribution av vår proaktiva ID-skyddstjänst. Vi har sedan tidigare branschens förmodligen mest flexibla lösning med access till vår konfigurerbara tjänst genom molnet eller via API, något som jag inte ser att våra konkurrenter har idag. Nu lägger vi till integration med olika tredjepartslösningar som ytterligare ökar flexibiliteten för att möta olika verksamhets-, it- och affärskrav. Försäljningsteamet med Magnus Lundberg, Director Global Sales, i spetsen har sett till att Eyeonid landat en strategisk viktig lösning som kommersiellt stärker vår affär. Jag är väldigt stolt över det engagemang och jobb som lagts ner av alla parter. Min bedömning är att vi har den mest anpassningsbara lösningen på marknaden, vilket ger oss en än större konkurrenskraft eftersom vi kan inleda samarbeten med vilken potentiell kund som helst. Vi kommer kunna höja våra prisnivåer samt få en ökad lönsamhet i vår affär – men minst lika viktigt att det kommer driva mot fler affärer och ge resultateffekter under året, även i dessa svåra tider.” säger Patrik Ugander, VD Eyeonid Group AB (publ).

För ytterligare information vänligen kontakta:
 
Patrik Ugander VD Eyeonid Group AB (publ)
Tfn: 070-5440168
E-post: 
patrik.ugander@eyeonid.com

Eyeonid Group AB grundades 2015 och har sedan starten utvecklat en tekniskt komplex och avancerad plattform gällande proaktiva ID-skyddstjänster. Bolagets tjänst bevakar och larmar kunder när känslig, privat och företags digitala information, som t ex inloggningsuppgifter, kreditkortsnummer och personnummer, konstateras på obehöriga platser på internet, varpå kunden kan agera och skydda sig.

Denna information är sådan information som Eyeonid Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 mars 2020 kl 16.40 CET

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

En elektriker invald i LO:s ledning

Published

on

By

Idag valdes Louise Olsson till förste vice ordförande på LO:s kongress. Det är första gången i LO:s 126-åriga historia som en elektriker blir invald i LO:s ledning.

Valberedningen har försökt bygga ett starkt lag, och nu vill vi fortsätta arbeta för ett starkt, enat LO,” säger Louise Olsson om det nya uppdraget.

Som ett av de mindre yrkesförbunden är detta något stort – vi har äntligen en elektriker i LO:s ledning,” tillägger hon.

Elektrikernas ordförande Urban Pettersson är också nöjd över valet: ”Som ordförande är jag stolt och glad att Louise Olsson är vald till LO:s förste vice ordförande. Det är historiskt för vår del eftersom det är första gången någon från Elektrikerna blir invald i LO:s ledning.

Louise Olsson har dessförinnan varit vice ordförande i Elektrikernas förbundsledning. Till hösten kommer en ny vice ordförande att väljas till Elektrikerna.

Urban Pettersson, förbundsordförande
010-434 05 92
urban.pettersson@sef.se

Louise Olsson, Elektrikernas vice ordförande
010-434 05 97
louise.olsson@sef.se

Diana Oldenburg, kommunikationschef
010 434 05 90
diana.oldenburg@sef.se 

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Fans använde rekordstora mängder data under konserten på Friends Arena igår – Besökare från 57 länder på konserten

Published

on

By

Under gårdagens stora konsert på Friends Arena användes rekordstor mängd mobildata visar siffror från Tele2. De cirka 65 000 tusen besökarna använde i genomsnitt 190 megabyte data, per person, vilket motsvarar nästan 2 timmar streamad musik eller över 50 uppladdade bilder per person. Några av de appar publiken använde mest för att dela sin konsertupplevelse var Snapchat och Facebook. Enligt Tele2s roamingsiffror, så befann sig på besökare från 57 länder på arenan under konserten och de flesta utländska besökarna kom från USA. Gårdagens Konsert blev startskottet för det nya 5G-nät från Ericsson som Tele2 och Telenors gemensamma nätbolag Net4Mobility bygger på Friends Arena.

Under konserten laddades det upp 1092 gigabyte data, vilket motsvarar lika mycket data som exempelvis Örebro under samma kväll. Varje person på konserten använde i genomsnitt totalt 190 megabyte data och laddade upp 80 megabyte bilder och filmer från sina smartphones, vilket är nästan 50 procent mer än vad besökarna på Beyoncé gjorde förra året.

 

Första konserten av tredagars-turnén på Friends Arena igår lockade besökare från mer än 57 länder visar Tele2s roamingsiffror och de vanligaste länderna som de utländska besökarna kom ifrån var USA, Danmark och Finland.

 

Konserten igår spreds även flitigt i sociala medier. De appar som användes flitigast för att ladda upp data och dela med omvärlden iCloud, Snapchat och Facebook. De appar som de flesta besökare tittade på och laddade ner data från under konserten var Snapchat och Instagram.

        Vi är mycket glada att tillsammans med Ericsson få bygga ett helt nytt 5G-nät både på Friends Arena men också i stora delar av övriga Sverige. På Tele2 har vi lång erfarenhet av att jobba med arenauppkoppling och 5G kommer att revolutionera upplevelsen på konserter med betydligt bättre möjligheter att dela med sig av sina upplevelser i realtid, något som vi ser efterfrågas starkt av fansen. När det är 65 000 besökare på en liten yta ställer det höga krav på uppkopplingen och det är det vi nu löser, säger Elin Ovéus, nätchef på Tele2.

 

Konsert

Uppladdad data/abonnent

Nedladdad data/abonnent

Total mängd använd data/abonnent

Gårdagens konsert

80 MB

110 MB

190 MB

Beyoncé 11 maj 2023

54 MB

95 MB

150 MB

Final Mello 9 mars 2024

45 MB

82 MB

125 MB

 

Topp 5 vanligaste använda appar under gårdagens konsert

Mest använda appar för att dela data tex video och bilder

Mest använda appar för ta emot data

iCloud, 12,91%

Snapchat, 19,16%

Snapchat, 12,41%

Instagram, 17,31%

Facebook, 5,58%

TikTok, 9,74%

Instagram, 3,69%

Facebook, 9,09%

Whatsapp, 1,9%

iCloud, 8,01%

 

Topp 5 vanligaste länder utländska besökare (baserat på roaming)

Land

Andel av utländska besökare

Andel av alla besökare

USA

34,4%

8,4%

Danmark

10,1%

2,5%

Finland

8,7%

2,1%

Norge

8,1%

2,0%

Storbritannien

6,9%

1,7%

 

 

Metod
Alla siffror kommer från genererade data av besökare på konserten den 17 maj med Tele2 eller Comviq-abonnemang. Roamingdatan baseras på utländska besökare som under vistelsen i Sverige använder Tele2s nätverk.

 

 

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Hallstan, Head of External Communications, Tele2, +46 761 15 38 30 / fredrik.hallstan@tele2.com

 

Följ Tele2 på vårt pressrum: www.tele2.com/sv/media

 

 

Om Tele2
Tele2 är ett ledande telekombolag med syfte att möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter. Genom våra nätverk och tjänster — som sträcker sig från bredband, datanät, mobil- och fast telefoni till TV, streaming och globala IoT-tjänster — är vi djupt sammankopplade med alla delar av dagens digitala livsstil. Genom att göra vår infrastruktur mer kraftfull, säker och hållbar möjliggör vi samma slags utveckling av samhället. Tele2 grundades 1993 och är noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2023 omsatte bolaget 29 miljarder kronor, med en underliggande EBITDAaL på 10 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Coop återkallar Tortellini spenat & ricotta 350 g

Published

on

By

Coop återkallar Coop Tortellini spenat & ricotta 350 gram med bäst före-datum 2025-09-04 på grund av risk för allergener.

Anledningen till återkallelsen är att produkten fått felaktig förpackning och kan innehålla lax.

Coop tar händelsen på stort allvar och undersöker tillsammans med leverantören det inträffade. Varan kan innebära en hälsofara för den som är allergisk mot fisk.

Vid återkallelsen stoppas produkten i kassan och är inte möjlig att köpa. Kunder som har köpt Coop Tortellini spenat & ricotta 350 g, med ovan bäst-före-datum uppmanas lämna tillbaka produkten i Coops butiker och få pengarna tillbaka.

Coop beklagar det inträffade.

För mediefrågor, kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 
eller media@coop.se 

Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor som levererar prisvärd, hållbar matglädje och har mer än 800 butiker från Kiruna i norr till Smygehamn i söder. Coop har sedan 2008 erbjudit näthandel av mat och vår butik på coop.se erbjuder mer än 80 procent av de svenska hushållen möjligheten att få tillgång till sin beställning via hemleverans eller andra leveransmöjligheter. Coop rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken och har störst andel ekologisk försäljning i branschen. Totalt omsätter Coop i Sverige 48 miljarder kronor och har över 22 000 medarbetare. För mer information om Coop besök: http://www.coop.se.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.