Connect with us

Marknadsnyheter

Femte upplagan av Reach for Changes hållbarhetsevent Partnering for Change går av stapeln 14 september

Published

on

Reach for Change, tillsammans med partners, samlar onsdagen den 14 september sociala entreprenörer, tankeledare, företagsledare, investerare och beslutsfattare från hela världen till ett tankeväckande halvdagsevent på Epicenter, Stockholm, för att diskutera åtgärder och innovationer för att skapa ett hållbart och rättvist samhälle till 2030. 

Årets tema är “Creating purpose in an increasingly complex world”. Bara de senaste åren har världen upplevt en global pandemi, ökade ojämlikheter, geopolitisk instabilitet och militära konflikter – samtidigt som vi befinner oss mitt i en klimatkris. 

Nu, kanske mer än någonsin, behöver vi stå upp för utsatta grupper i samhället och se till att frågan om social hållbarhet prioriteras på agendan. Om vi ska ha någon chans att nå de globala målen måste vi samarbeta mellan sektorer och sikta högt. Förhoppningen är att Partnering for Change bidrar till allt detta. Eventet är en dag, men vi ser det bara som början på mer långtgående samarbeten, säger Sofia Breitholtz, VD Reach for Change. 

Partnering for Change startade som ett initiativ 2018 i Stockholm för att dela insikter och inspiration kring tvärsektoriella partnerskap, innovation och hållbarhet. Sedan dess har det utvecklats till ett årligt forum med event i bland annat Stockholm, Vilnius, Zagreb och Sofia, med över 100 talare från hela världen. 2022 genomförs Partnering for Change som en del av Stockholm Impact Week – ett initiativ av Stockholm Stad, Norrsken och Sthlm Tech. 

– Stockholm Impact Week samlar en rad startups, entreprenörer, investerare, innovatörer, talanger, företagsledare och några av världens mest inflytelserika tankeledare och beslutsfattare i syfte att utbyta idéer som kan skapa meningsfull förändring och lösa vår tids avgörande utmaningar. Vi samlar offentlig sektor, akademin, privata näringslivet och den ideella sektorn. Reach for Change synliggör dessa ideella krafter och är en viktig samarbetsaktör för att bidra till ökat socialt entreprenörskap i staden och i världen, säger Staffan Ingvarsson, VD Stockholm Business Region. 

Partnering for Change arrangeras med stöd av BMW Foundation, Stockholm Business Region, Nordic Talks, ChromaWay, Amazon Web Services, Danske Bank, Spiltan Fonder, Kinnevik, Tele2, Electrolux Food Foundation, Electrolux och JCDecaux. 

Partnering for Change är ett unikt tillfälle att samlas för att utforska vägar för hur vi tillsammans kan göra samhället mer hållbart. Det känns kul att dessutom få möjligheten att djupdyka i hur blockchain kan vara en del av den här samhällsförändringen. Detta är en del av vårt samarbete med Reach for Change och vi ser fram emot fortsättningen, säger Ebba Theding – CFO ChromaWay 

Se hela programmet här.  

Registrering för eventet sker här.

Talare Partnering for Change 2022:

Amma Gyampo – CEO, ScaleUp Africa Ltd (online)
Anna König Jerlmyr – Mayor of Stockholm
Anders Breitholtz – CEO Paper Shell
Audrey Tang – Minister of Digital Affairs of Taiwan (pre-recorded speech)
Bennet Barth – Program Lead at BMW Respond
Binette Seck – Concept Leader and Co-founder at ChangersTech
Caroline Stiernstedt Sahlborn – Partner at The Inner Foundation
Cilia Holmes – Head of EQT Foundation 
David Collste – Researcher at Stockholm Resilience Center 
Ebba Theding – CFO of ChromaWay 
Fadi Barakat – Business Development Manager, Malmö city 
Franz Allmayer – Founder & Co-creator Integrity.Earth | SEEDS | Hypha
Heaven Bereket – Co-founder at Pangea Trust
Hedda Pahlson-Moller – CEO of Tiime (online)
H.E. Dr Diane Gashumba – Ambassador of Rwanda to the Nordics
Ingrid Mellstig – Head of Electrolux Foundation
Jakob Wernerman – Director of Humanitarian Assistance, SIDA
Jenny Elfsberg – Director and Head of Innovation Management Division at Vinnova
Kassim Nagwere – Social entrepreneur and founder of Drömstort
Leah Becker – Project Manager at BMW Respond- BMW Foundation
Leila Trulsen – event moderator
Lykke Abdon – Investment Manager at Nicoya
Mattis Bergquist – Head of Sustainability at Coop 
Maria Smith – General Secretary at Axfoundation
Michelle Ndebele – Senior Play & Health specialist at Lego Foundation
Nooliet Kabanyana – Executive Secretary Rwanda NGOs Forum on HIV/AIDS & Health Promotion
Peter Surek – CEO of Erste Social Finance Holding  
Petro Darmoris – COO of Ukrainian Social Academy (online)
Pia Sandvik – CEO RISE
Pär Andersson- Head of Equities at Spiltan Fonder
Shane O’Connor – Innovation specialist, Unicef Innovation Fund
Sofia Breitholtz – CEO of Reach for Change
Stefan Granlund – Head of Growth and Impact at Danske Bank 
Torun Litzen – Director of Corporate Communications at Kinnevik
Tove Chevalley – Head of Electrolux Innovation HUB 
Tuva Palm, M&A at Utopia, Board Director at EasyPark, Advisor at Lunar
Vivek Singh – Head of Portfolio Employment & Entrepreneurship at Ikea Foundation
Zara Zamani – CSO Chromaway

För mer information kontakta: 

Ana-Lucia Stark, projektledare, ana.lucia.stark@reachforchange.org, 0702 21 56 14.
Julia Rex, PR- och kommunikationsansvarig, julia.rex@reachforchange.org, 0739 26 04 93. 

Om Reach for Change:

Reach for Change är en global ideell organisation som maximerar potentialen i lokala sociala entreprenörer som gör livet bättre för barn och unga. Reach for Change grundades i Sverige 2010 och har sedan dess stöttat 2000 Change Leaders i 18 länder, som har nått 4.3 miljoner barn och unga. 

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.