Connect with us

Marknadsnyheter

Finalister utsedda till Sveriges friskaste företag – industrier och kommuner starka

Published

on

Feelgood utser för femte året i rad Sveriges friskaste företag. Utmärkelsen syftar till att lyfta goda exempel på arbetsgivare, över hela Sverige och i alla branscher, som investerar i sina medarbetares livskvalitet och skapar en välmående och sund arbetsmiljö.

Med Sveriges friskaste företag vill Feelgood inspirera företag och organisationer att arbeta mer med systematiskt arbetsmiljöarbete. Förväntningarna ökar på arbetsgivare och chefer. När det sker stora förändringar i arbetslivet, vårt sätt att jobba och i omvärlden är det extra viktigt med en god arbetsmiljö och ett gott ledarskap för att skapa en väl fungerande arbetsplats.

­– Jobbet är en faktor som kan göra oss friska, och satsningar från arbetsgivare ger resultat. I år visar industrin tillsammans med kommuner och regioner att systematiskt arbetsmiljöarbete inspirerar medarbetare att själva engagera sig i friskfaktorer på jobbet, säger Joachim Morath, VD på Feelgood.

Företagshälsa består inte av enstaka insatser utan av systematiskt arbete för en god arbetsmiljö. De tävlande i Sveriges friskaste företag bedöms på åtgärder som har gett konkreta resultat för både individen och organisationen inom arbetsmiljö, ledarskap, hälsa och medarbetarskap.

Årets finalister är:

  • Derome – träindustriföretag
  • Löf, Regionernas ömsesidiga försäkringsbolag – försäkringsbolag
  • Nacka kommun – samhällsservice
  • Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning samhällsservice/förvaltning
  • SISAB, Skolfastigheter i Stockholm AB kommunalt fastighetsbolag
  • Tetra Pak – förpackningsindustribolag   

Vinnaren av Sveriges friskaste företag presenteras i mitten av maj.

Bakom utmärkelsen står hälsoföretaget Feelgood, som tillsammans med en jury av experter inom arbetsmiljö och hälsa, utser finalister och vinnare.

Juryn består av Göran Hägglund, juryordförande, Irene Jensen, professor i företagshälsa, Göran Johnsson, tidigare ordförande för IF Metall, Ursula Berge, samhällspolitisk chef på Akademikerförbundet SSR samt Joachim Morath, VD på Feelgood.

För mer information kontakta:

Åsa Rex Nygård, marknads- och kommunikationschef Feelgood, 070-728 56 50, asa.rexnygard@feelgood.se

Om Feelgood

Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Feelgood hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Företaget har idag 800 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 125 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder över 800 000 medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY. www.feelgood.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys