Marknadsnyheter
First Camp övertar femstjärniga Gustavsviks camping i Örebro


Från och med den 1 februari 2025 planeras First Camp ta över driften av Gustavsviks camping. Detta är en del av en större satsning tillsammans med det kommunala fastighetsbolaget Örebroporten och Medley, en av Sveriges ledande aktörer i bad- och friskvårdsbranschen, där syftet är att utveckla och framtidssäkra Gustavsvik som en av Örebroregionens mest attraktiva turistdestinationer.
First Camp är redan etablerad i regionen genom sina destinationer Ånnaboda strax utanför Örebro och Nora. Gustavsvik blir First Camps 73:e destination i Skandinavien och den 54:e i Sverige.
”Vi är glada över förtroendet att få vara en del av denna spännande resa och går in med en stor portion ödmjukhet över att få överta denna välskötta och för Örebro så viktiga anläggning. Vi kommer att använda vår erfarenhet och vår egen bokningskanal, den största i Skandinavien för camping och stugboende, att fortsätta utveckla campingen och locka ännu fler gäster till Örebro och Gustavsvik. Vi vill också investera i campingen i bland annat ännu fler aktiviteter för våra gäster och fler stugor och campingtomter” säger Johan Söör, VD på First Camp.
Gustavsviks camping har cirka 650 campingtomter, 40 stugor och har femstjärnig standard. Årlig omsättning är cirka 34 miljoner kronor. Intill campingen ligger Gustavsviks populära äventyrs- och utebad. Badet liksom tillhörande gymverksamhet kommer att drivas av Medley. Som en del av satsningen har ett samarbetsavtal mellan First Camp och Medley upprättats för att skapa ännu bättre gemensamma gästupplevelser med boende och bad.
“Med Örebroporten som helägare och i samarbete med erfarna aktörer som Medley och First Camp, är målet att framtidssäkra Gustavsvik som en ledande turistdestination. För näringslivet ser vi också att det skapar förutsättningar för till exempel hotell och spa, samt en utökad eventverksamhet med konserter och andra evenemang på anläggningens stora grönområden”, säger Jeanette Berggren VD Örebroporten.
Campingverksamheten kommer att ingå i obligationsstrukturen i First Camp Group AB.
För mer information, vänligen kontakta:
Johan Söör
VD, First Camp
johan.soor@firstcamp.se
Om oss
First Camp är Skandinaviens största campingkedja, med över 70 destinationer från svenska Boden i norr till danska Frigård i söder, inklusive fyra destinationer i Norge. Även varumärkena Leksand Resort, Kronocamping Lidköping och Jesperhus Feriepark ingår i koncernen. First Camps hjärta klappar för alla som älskar att bo i stuga, husvagn, husbil eller tält och koncernen har årligen cirka sex miljoner gästnätter. Företaget brinner för att tillgängliggöra natursköna och vackra platser, och omsorgsfullt utformade upplevelser. First Camp vill bli den världsledande campingkedjan, genom sitt tydliga fokus på innovationer och branschutveckling, satsningar på hållbarhet och givetvis – fantastiskt nöjda gäster.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke