Connect with us

Marknadsnyheter

Flipkart Group har valt Truecaller för att ytterligare stärka förtroendet i sin kundkommunikation

Published

on

Flipkart Group, Indiens största e-handelsplattform, och Truecaller, den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation, arbetar tillsammans för att kommunicera tryggare med Flipkarts kunder. Truecallers tjänst ”Verified Business” har ytterligare förbättrat Flipkarts kommunikation med deras kunder och har hjälpt dem att nå sina kunder snabbare och med förbättrad kvalitet.

Under första kvartalet blev Flipkart Group som är en del av Walmart Inc. kund till Truecaller for Business. Truecaller for Business lanserades i slutet av 2020 utifrån ett tydligt behov för företag att kunna nå konsumenter med viktig och ibland kritisk kommunikation.

 

Att ha Indiens största e-com-plattform, Flipkart Group, som kund är ännu ett stolt ögonblick för oss som företag och ytterligare ett erkännande av värdet Truecaller for Business levererar till företag och deras kunder. De tjänster som erbjuds förbättrar företagets kommunikation med deras kunder och förbättrar därmed deras verksamhet. Vi är mycket glada över att Flipkart har valt oss som partner och vi ser fram emot att hjälpa dem och deras kunder att stärka förtroendet i deras kommunikation”, kommenterar Alan Mamedi, VD och medgrundare.

 

Genom att verifiera ett samtal eller meddelande med Truecaller kan konsumenten känna sig säker på att informationen är äkta, vilket skapar förtroende. Truecaller for Business har vuxit snabbt sedan starten och vid årsskiftet översteg antalet kunder 1 000 företag och bland dem var Uber India, Swiggy, Airtel, Byju’s, Urban Company, HDFC Bank och Unacademy.

 

För mer information, kontakta gärna:

 

Andreas Frid, Head of IR & Communication

+46 705 290800
andreas.frid@truecaller.com
 

Om Flipkart:

Flipkart Group är en av Indiens ledande e-handelskoncerner och inkluderar koncernbolagen Flipkart, Myntra, Flipkart Wholesale och Cleartrip. Koncernen är också majoritetsägare i PhonePe, en av de ledande betalsapparna i Indien. Flipkart startade 2007 och har gjort det möjligt för miljontals konsumenter, säljare, handlare och småföretag att vara en del av Indiens digitala handelsrevolution, med en registrerad kundbas på mer än 350 miljoner kunder, och de erbjuder över 150 miljoner produkter i mer än 80 olika kategorier.

 

 

Om Truecaller:

Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 300 miljoner aktiva användare, har laddats ned en halv miljard gånger och har identifierat och blockerat omkring 38 miljarder oönskade samtal under 2021. Med huvudkontor i Stockholm sedan 2009, är vi ett entreprenöriellt företag som leds av medgrundarna och en mycket erfaren ledningsgrupp. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Teknisk analys på flera marknader med Anders Haglund

Published

on

By

Anders Haglund gör teknisk analys

Anders Haglund går igenom den tekniska analysen på flera marknader samt även några olika enskilda aktier.

Teknisk analys med Anders Haglund
Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys