Flipkart Group har valt Truecaller för att ytterligare stärka förtroendet i sin kundkommunikation

| 2 maj, 2022 | 0 kommentarer

Flipkart Group, Indiens största e-handelsplattform, och Truecaller, den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation, arbetar tillsammans för att kommunicera tryggare med Flipkarts kunder. Truecallers tjänst ”Verified Business” har ytterligare förbättrat Flipkarts kommunikation med deras kunder och har hjälpt dem att nå sina kunder snabbare och med förbättrad kvalitet.

Under första kvartalet blev Flipkart Group som är en del av Walmart Inc. kund till Truecaller for Business. Truecaller for Business lanserades i slutet av 2020 utifrån ett tydligt behov för företag att kunna nå konsumenter med viktig och ibland kritisk kommunikation.

 

Att ha Indiens största e-com-plattform, Flipkart Group, som kund är ännu ett stolt ögonblick för oss som företag och ytterligare ett erkännande av värdet Truecaller for Business levererar till företag och deras kunder. De tjänster som erbjuds förbättrar företagets kommunikation med deras kunder och förbättrar därmed deras verksamhet. Vi är mycket glada över att Flipkart har valt oss som partner och vi ser fram emot att hjälpa dem och deras kunder att stärka förtroendet i deras kommunikation”, kommenterar Alan Mamedi, VD och medgrundare.

 

Genom att verifiera ett samtal eller meddelande med Truecaller kan konsumenten känna sig säker på att informationen är äkta, vilket skapar förtroende. Truecaller for Business har vuxit snabbt sedan starten och vid årsskiftet översteg antalet kunder 1 000 företag och bland dem var Uber India, Swiggy, Airtel, Byju’s, Urban Company, HDFC Bank och Unacademy.

 

För mer information, kontakta gärna:

 

Andreas Frid, Head of IR & Communication

+46 705 290800
[email protected]
 

Om Flipkart:

Flipkart Group är en av Indiens ledande e-handelskoncerner och inkluderar koncernbolagen Flipkart, Myntra, Flipkart Wholesale och Cleartrip. Koncernen är också majoritetsägare i PhonePe, en av de ledande betalsapparna i Indien. Flipkart startade 2007 och har gjort det möjligt för miljontals konsumenter, säljare, handlare och småföretag att vara en del av Indiens digitala handelsrevolution, med en registrerad kundbas på mer än 350 miljoner kunder, och de erbjuder över 150 miljoner produkter i mer än 80 olika kategorier.

 

 

Om Truecaller:

Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 300 miljoner aktiva användare, har laddats ned en halv miljard gånger och har identifierat och blockerat omkring 38 miljarder oönskade samtal under 2021. Med huvudkontor i Stockholm sedan 2009, är vi ett entreprenöriellt företag som leds av medgrundarna och en mycket erfaren ledningsgrupp. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.

Kategori: Marknadsnyheter

Om skribenten ()

Tanalys är en sajt för investerare som med teknisk analys vill förbättra sin trading. Tanalys erbjuder teknisk analys från flera ledande analytiker, samt nyheter och utbildningar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.