Marknadsnyheter
FUZED inleder samarbete med CHERRY XTRFY
FUZED ingår ett nytt spännande partnerskap med CHERRY XTRFY. Genom samarbetet kommer CHERRY XTRFY bland annat att erbjuda sina högkvalitativa produkter som priser i FUZEDs app, vilket skapar både bättre gamingupplevelser och inspirerar till en mer aktiv och hälsosam livsstil för barn och unga.
CHERRY XTRFY, tidigare svenska företaget Xtrfy som specialiserar sig på att designa gamingutrustning som tangentbord, mus och headset, vill genom sina produkter optimera spelupplevelsen. Nu går de ihop med FUZED för att inte bara stötta ungas passion för gaming, utan också främja ökad fysisk aktivitet och engagemang. Partnerskapet kommer att ta form i FUZEDs app, där användare får chansen att vinna CHERRY XTRFYs premiumprodukter i olika tävlingar och utmaningar.
– Det här partnerskapet är helt i linje med vår vision. Vi brinner för att förbättra gamingupplevelsen och ser verkligen fram emot att, tillsammans med FUZED, nå ut till den unga generationen gamers. Det är spännande att kunna kombinera vårt engagemang för gaming och samtidigt bidra till en aktiv och hälsosam livsstil, säger Johan Wältare, Strategic Partnership & Campaign Manager på Cherry XTRFY.
Samarbetet syftar till att skapa ett mervärde för båda företagen, där båda parter ser fram emot att hitta fler synergier framöver.
– CHERRY XTRFYs produkter är väldigt uppskattade bland våra användare, så detta samarbete är verkligen en perfekt match för oss. Det känns fantastiskt att kunna förbättra spelupplevelsen med attraktiva priser, men också att deras gamingutrustning får en större betydelse i att faktiskt bidra till fysisk aktivitet bland barn och unga, säger Jimmy Sandberg, Head of Brand & Partnerships på FUZED.
Om FUZED
FUZED arbetar med att koppla ihop barn och ungas gamingintresse till en hälsosammare livsstil. I nära samarbete med kommuner, näringsliv och organisationer etablerar de fysiska anläggningar där sport möter gaming under samma tak.
Läs mer på: www.fuzed.com
Karl SegelVDkarl@fuzed.com
Marknadsnyheter
Jörgen Bergström rekryteras till ABAS Protect som drivande och ansvarig för avancerade projekt och föreskrivande led
ABAS Protect kan nu meddela att Jörgen Bergström utsetts till ny teknisk försäljningsingenjör med ansvar för avancerade projekt och föreskrivande led. Med sin kompetens och långa erfarenhet av kvalitetsarbete och teknisk utveckling kommer Jörgen kunna driva företagets tillväxt och stärka ABAS Protects marknadsposition som den ledande tillverkaren av specialanpassade områdesskydd och grindar.
Jörgen har arbetat med produktutveckling, sälj och konstruktion, produktion och kvalitetsarbete i närmare trettio år. Hans långtgående kunskap om teknik och problemlösning kommer att passa in att utveckla kundernas behov kring speciallösningar för områdesskydd och grindar. Hans kompetenser inom kvalitets- och säkerhetsstandarder kommer att vara ett välkommet tillskott för föreskrivare, mark- och stängselentreprenörer.
”Vi är glada över att kunna välkomna Jörgen till ABAS Protect”, säger Tobias Hendén, försäljningschef på ABAS Protect. ”Hans erfarenhet och kompetens stämmer bra med våra expansiva mål och fokus på speciallösningar och arkitektdesignade områdesskydd.”
I sin nya roll kommer Jörgen att ha en mångfacetterad roll mot föreskrivande led och större omfattande projekt, samtidigt som han ska vara ett bollplank och kvalitetsexpert för kunder och installatörer vid säkerhetstjänster och speciella installationer.
”Det ska bli enormt trevligt att arbeta med ABAS Protects kunniga team. Det är ett företag med mycket stor potential. Jag känner mig ganska säker på att jag kan göra nytta på en rad olika områden inom företaget. Allt från teknisk konstruktion av speciallösningar till att föreslå rätt säkerhetsnivå till kundens behov, och mer därtill. Framtiden kommer att visa var jag kan göra skillnad på riktigt. Att ABAS Protect kommer att växa, det är jag säker på”, avslutar Jörgen Bergström, teknisk försäljningsingenjör på ABAS Protect.
Läs mer om ABAS Protect på www.abas.se
Frågor besvaras av:
Tobias Hendén, Försäljningschef på 0761-37 09 37 eller tobias@abas.se
Maria Christensson, COO/CFO på 0733-73 25 22 eller maria@abas.se
ABAS Protect AB
Gislavedsvägen 3
514 93 Ambjörnarp
0325-61 80 30
info@abas.se
www.abas.se
ABAS Protect erbjuder smarta områdesskydd för alla typer av offentliga förvaltningar och industrier. Företagets produkter och tjänster skapar trygghet och förhöjer intrycket av det inramade området. Företaget AB Ambjörnarps Stängselfabrik grundades 1925. Under snart 100 år har ABAS levererat högkvalitativa stängsel och grindar, alltid med kunden i fokus. Företaget utvecklar, tillverkar och levererar områdesskydd i olika skyddsklasser med höga krav på kvalitet och driftsäkerhet till industrier, ambassader, byggarbetsplatser och säkerhetsobjekt såsom kärnkraftverk och fängelser. ABAS Protect erbjuder trygg inramning med omtanke och har fortfarande sin verksamhet i Ambjörnarp. Företaget är noterat på Spotlight Stock Market sedan 1 november 2022.
Taggar:
Marknadsnyheter
AndMurals vann pris i den globala tävlingen Anthem Awards 2024
AndMurals meddelar stolt att den interaktiva offentliga konstinstallationen Moments in Time, belägen i Science Park Towers i Jönköping, vann brons i den prestigefyllda internationella tävlingen Anthem Awards.Installationen tävlade i kategorin, “Education, Art & Culture – Awareness och vann för ”Best Use of Data.”
Priset tilldelas installationen ”Moments In Time / En 45m² offentlig interaktiv konst på Science Park Towers, Jönköping, Sverige, en ständigt föränderlig upplevelse som reflekterar över relationen mellan människor, teknologi och natur.
En realtidsupplevelse av visuell och interaktiv konst i fem kapitel: En resa genom ständigt föränderlig natur, data, årstider, teknik, tid och människor som skapar unika ögonblick.
– Vi är otroligt glada över att ta emot detta pris. Vi förvandlar döda väggar till levande konstverk med ett större syfte, där människor är kärnan i upplevelsen och teknologin möjliggör det hela. Att belönas för hur vi kan använda visuella uttryck och viktiga data i realtid för att skapa medvetenhet och engagemang är fantastiskt inspirerande, säger Anne-lie Almqvist, VD på AndMurals.
Genom att förena fysiska och virtuella världar erbjuder Moments in Time ett nytt perspektiv på interaktion med vår omgivning. Verket visar också på konstens potential att forma levande och innovativa miljöer.
Installationen är beställd av Jönköpings Kommuns Fastighetsutveckling AB och har skapats av AndMurals med konstnären Shahaf Mor. Projektet syftar till att stärka gemenskapen genom att främja interaktion och positionera Science Park Towers som ett dynamiskt nav för näringsliv och innovation, där projektet är en strategisk investering att på ett konstnärligt sätt använda data och skapa ett landvarumärke som sätter byggnaden, Jönköping och Sverige på kartan internationellt.
-Vi ville skapa någonting innovativt, unikt och föränderligt. Moments in Time bidrar verkligen till fastighetens wow-känsla och skapar ett stort intresse bland våra kunder och besökare. Vi är väldigt glada och stolta över det här priset och den internationella uppmärksamhet som både ”Moments in Time”, Science Park Towers och Jönköping nu får i och med detta, säger Tina Myrén, Verksamhetsutvecklare på JKPG Fast.
Läs mer om priset: https://www.anthemawards.com/winners/list/entry/#!education-art-culture/best-use-of-data/moments-in-time-interactive-public-art/1980/45757/527963
Besök Science Park Towers och upplev ”Moments in time” själv eller läs mer om konstinstallationen på:
Moments in Time : Jönköping – Jönköpings kommuns Fastighetsutveckling AB (jkpgfast.se)
Kontakt och för mer information:
Anne-lie Almqvist, VD AndMurals, anne-lie@andmurals.se
Pernilla Bertilsson, Marknadschef, AndMurals, pernilla@andmurals.se
Tina Myrén, Verksamhetsutvecklare, Jönköpings Kommuns Fastighetsutveckling AB,
Magnus Olsson, VD Jönköpings Kommuns Fastighetsutveckling AB, magnus.olsson@jkpgfast.se
Marknadsnyheter
BioStock: Eliceras vd: ”ELC-100 skiljer sig från all annan standardbehandling”
Elicera Therapeutics är väl positionerat inom cell- och genterapiområdet. För en dryg månad sedan slutförde bolaget patientrekryteringen till fas I/II-studien med ELC-100. Resultat från den första delen väntas under H1 2025. BioStock pratade med vd Jamal el-Mosleh för att få hans tankar om detta framsteg.
Läs intervjun med Jamal El-Mosleh på biostock.se:
https://www.biostock.se/2024/11/eliceras-vd-elc-100-skiljer-sig-fran-all-annan-standardbehandling/
Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capital. https://www.biostock.se
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter1 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke