Connect with us

Marknadsnyheter

GIGGER GROUPS DOTTERBOLAG HAPPYR TECKNAR STRATEGISKT ÅTERFÖRSÄLJARAVTAL MED WORKBUSTER SOM ÄR ETT AV MARKNADENS LEDANDE REKRYTERINGSVERKTYGS-FÖRETAG

Published

on

Gigger Group AB:s (”Gigger” eller ”Bolaget”), som avser att byta namn till Syncro Group AB, dotterbolag Happyr AB har idag tecknat ett strategiskt avtal med Workbuster AB som är ett företag med ett av marknadens mest använda rekryteringsverktyg. Workbuster har funnits på marknaden sedan 2008 och bland kunderna märks bland andra Lernia, Jollyroom, Anticimex och AJProdukter. Gemensamt för alla kunder är att de genom Workbuster erhåller innovativa lösningar för Talent Acquisition med hög kvalitet och användarvänlighet som hjälper dem att attrahera och rekrytera de bästa kandidaterna. Avtalet mellan Happyr och Workbuster syftar till att ansluta Happyrs AI-baserade jobbmatchningsfunktion till Workbuster som ökar precisionen markant för kunderna i urvalet vid rekrytering genom Workbusters rekryteringsverktyg. Med avtalet ansluter Workbuster som återförsäljare av Happyrs tjänster att stärka sitt eget marknadserbjudande och återförsälja Happyr till befintliga och potentiella kunder.

Happyr har sedan 2011 utvecklat en tjänst för jobbmatchning i syfte att hjälpa individer och arbetsgivare att hitta varandra på ett sätt som skapar medarbetare som trivs och som är lönsamma för arbetsgivaren. Tjänsten består av dels en AI-baserad matchningsfunktion som ökar precisionen i urvalet vid rekrytering. Maskininlärningen sker utifrån kontinuerlig insamling av matchningsdata från och resultat om kandidater och arbetsgivare före, under och efter genomförda rekryteringar, och dels av en intelligent digital find-funktion som på ett effektivt sätt hittar rätt kandidater för matchning. Happyr möjliggör nu för partners att via Happyrs API ta del av denna matchningsteknologi och find-funktion och genom återförsäljning erbjuda sin tjänst till marknaden och till kunderna i Workbuster.

-”Vi har fått mycket uppmärksamhet med vår AI-baserade matchningsfunktion i Happyr och med detta strategiska avtal med Workbuster som ansluter som återförsäljare ser vi resultatet att vår satsning ligger väldigt rätt i tiden” säger Lennart Engelhardt tf. VD Happyr AB och VD Gigger AB. -”Vår SaaS-plattform möjliggör att Happyrs tjänster inom AI-baserad rekrytering får marknadsspridning i ett mycket högre tempo än att enbart sälja genom egen regi. Att vi och Workbuster passar så väl ihop och att efterfrågan är hög för vårt gemensamma marknadserbjudande borgar för ett bra framtida samarbete med utökad lönsamhet för båda parter, fortsätter Lennart Engelhardt.”

Workbuster som sedan starten 2008 förenklar ansökningsprocessen för kandidaterna och tillför sina kunder möjligheten att integrera karriärsidan direkt på sin egen hemsida har genom detta givit en stor fördel i konkurrensen om talangerna. Idag har konkurrensen om de bästa talangerna hårdnat ytterligare och metoderna för att locka de bästa kandidaterna är i ständig utveckling. En karriärsida ses som standard och en enkel ansökan ett måste. Workbuster strävar alltid efter att sätta nya trender på marknaden, för att deras kunder ska få en fördel i kampen om de bästa talangerna och avtalet med Happyr förväntas tillföra stora konkurrensfördelar.

-”Happyr utvecklas precis enligt plan, att integrera SaaS-lösningen i ett av de största rekryteringsverktygen i Sverige visar att vi levererar på vår strategi och att vi säkrar en återkommande SaaS-intäkt, säger Claes Persson, tf. VD Gigger Group AB. –”Happyr-teamet har landat det här caset, och med det i ryggen känner vi oss konfident med att vårt förvärv är precis så rätt som vi förutspådde”.

Workbuster har genom detta licensavtal rätt att använda avtalad tjänst från Happyr på alla marknader där Happyr finns tillgänglig och på de marknader där Workbuster väljer att etablera sig.

-”Vi har haft ögonen på Happyr en längre tid, vi har följt deras utveckling och har ibland konkurrerat på samma kunder, säger Marcus Wedin, Försäljningschef Workbuster AB. –”När vi nu väljer att paketera Happyrs tjänst tillsammans med vår och återförsälja den till våra kunder ser vi att vårt kunderbjudande kommer att bli väldigt slagkraftigt. Det är två väldigt innovativa företag med högkvalitativa tjänster som tillsammans kommer att stärka våra kunder i rekryteringsprocesserna, precis som både de och vi alltid strävar efter.”

Happyr AB ingår i Gigger Group AB:s Division Kompetenskartläggning & Rekrytering:

Gigger Group AB

Magnus Winterman, Head of Investor Relations

Telefon: 0722 95 99 55

E-post: magnus.winterman@gigger.se                 

www.gigger.group 

Gigger Group AB

Claes Persson, tf. VD

Telefon: 0722 24 70 50

E-post: claes.persson@gigger.se

www.gigger.group

Happyr AB & Gigger AB

Lennart Engelhardt, tf. VD Happyr AB & VD Gigger AB

Telefon: 0706 66 14 01

E-post: Lennart.engelhardt@gigger.se

www.gigger.se 

Workbuster AB

Marcus Wedin, Partneransvarig

Telefon: 08 580 807 37

E-post: marcus@workbuster.se

www.workbuster.se   

                                                                            

Om Gigger Group AB

Gigger Group AB är ett marknadsnoterat bolag med offensiv strategi att äga, förvalta och förädla Saas-bolag inom den nya marknadsekonomin. I portföljen återfinns bolag med SaaS-plattformar utvecklade med marknadens modernaste teknologier som var och ett är självförsörjande och som korsbefruktar de övriga bolagen i portföljen. Målsättningen är att i ett tidigt skede identifiera och förvärva SaaS-bolag som har en överlägsen affärsstrategi och en digital plattform som kan bli ledande inom sitt affärsområde. Varje bolag ska medverka till att öppna upp möjliga synergier mellan övriga bolag i gruppen.

Om Workbuster AB

Workbuster AB har sedan vi starten 2008 utvecklat Workbuster för att hjälpa sina kunder att lyckas med sin Talent Acquisition. Genom att erbjuda lösningar med hög kvalitet och användarvänlighet hjälper Workbuster sina kunder att attrahera och rekrytera de bästa kandidaterna. Workbuster har aldrig nöjt sig med att följa utan har alltid strävat efter att sätta nya standarder på marknaden, så att kunderna får en fördel i kampen om de bästa talangerna.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Inbjudan till press- och ljudkonferens den 8 maj med presentation av Skanskas delårsrapport för första kvartalet 2024

Published

on

By

Onsdagen den 8 maj kl. 07:30 rapporterar Skanska resultatet för det första kvartalet 2024.

Rapporten kommer att presenteras av Anders Danielsson, VD och koncernchef, samt Magnus Persson, Ekonomi- och finansdirektör, på en press- och ljudkonferens kl. 10:00 på Skanskas huvudkontor på Warfvinges väg 25, Stockholm. Presskonferensen kommer också att sändas live www.skanska.com/investerare, där den även finns tillgänglig i efterhand.

Du kan även delta i ljudkonferensen med möjlighet att ställa frågor. För att förbättra ljudkvaliteten för deltagare och presentatörer under frågestunden erbjuder vi nu en länk med ljud av högsta kvalitet.

  • Rekommenderad anslutning (weblänk): för bästa ljudkvalitet vänligen anslut via din telefon till HD Audio weblänk: HD Audio link
  • Reservuppkoppling (telefonnummer): Vid behov kan du ringa in via traditionell telefonkonferens, vänligen använd följande telefonnummer:
    • 08 5051 0031
    • +44 (0) 207 107 06 13
    • +1 (1) 631 570 56 13

Efter press- och ljudkonferensen kommer det att finnas möjligheter till enskilda möten med Anders Danielsson. Intresseanmälan för ett möte önskas senast 6 maj till annika.winlund@skanska.se.

 

Välkomna!

Antonia Junelind, SVP, Investor Relations 

Karolina Cederhage, SVP, Communications

 

För ytterligare information kontakta:

Antonia Junelind, direktör Investor Relations, Skanska AB, tel 010-448 62 61

Karolina Cederhage, Kommunikationsdirektör, Skanska AB, 010-448 08 80

Jacob Birkeland, Chef Press och Public Affairs, Skanska AB, tel 010-449 19 57

Direktlinje för media, tel 010 448 88 99                                                                                                           

Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.com.

Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Open Infra AB (publ) announces a delay regarding Annual Report for 2023.

Published

on

By

Press release

Stockholm, April 30th, 2024

Unfortunately the Annual Report is delayed. New publishing date is as soon as possible, but no later than 24th of May.

This information is information that Open Infra AB (publ) is obliged to make public pursuant to the EU Market Abuse Regulation and the Securities Markets Act. The information was submitted for publication, through the agency of the contact person set out below, at 14.00 CET on April 30th, 2024.

For further information, please contact:

Erik Stiernstedt, CEO

+ 46 (0)70-550 30 73, erik@openinfra.com

Pressmeddelande

Stockholm, den 30 april 2024

Open Infra AB (publ) meddelar försening av årsredovisning för 2023.

Dessvärre är årsredovisningen för 2023 försenad. Nytt datum för publicering är snarast möjligt, men ej senare än den 24 maj.

Denna information är sådan information som Open Infra AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 april 2024 kl. 14.00 CET.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Erik Stiernstedt, VD
+ 46 (0) 70 550 30 73, erik@openinfra.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

HANZA presenterar delårsrapport 7 maj

Published

on

By

HANZA publicerar sin delårsrapport för kvartal 1, 2024 den 7 maj kl 7.30. Med anledning av rapporten bjuder HANZA in investerare, analytiker och media till en kombinerad telefonkonferens och audiocast kl 11.00 samma dag.

Rapporten presenteras av VD Erik Stenfors och CFO Lars Åkerblom. Presentationen kommer att hållas på engelska.

Tid: Tisdag 7 maj kl. 11.00

Delta via webbsändning:

https://financialhearings.com/event/48787

Delta via telefonkonferens:

Registrera dig via denna länk för att delta via telefonkonferens. Efter registreringen får du telefonnummer och ett konferens-ID för att logga in till telefonkonferensen. Via telefonkonferensen finns möjlighet att ställa muntliga frågor.

För tillgång till presentationen följ länken https://ir.financialhearings.com/hanza-q1-report-2024
eller ladda ner den från HANZAs hemsida https://hanza.com/news/ strax innan eventet.

För mer information kontakta:
Erik Stenfors, VD
+46-70 950 80 70
erik.stenfors@hanza.com

Lars Åkerblom, CFO
+46-70 794 98 78
lars.akerblom@hanza.com

Om HANZA
HANZA är ett globalt kunskaps- och tillverkningsföretag som moderniserar och effektiviserar tillverkningsindustrin. Genom rådgivning om leverantörskedjor och med egna fabriker grupperade i regionala tillverkningskluster, skapar vi stabilare leveranser, ökad lönsamhet och en miljövänlig tillverkningsprocess för våra kunder. HANZA grundades år 2008 och har i dag en pro forma årsomsättning över 5 miljarder kronor. Bolaget har sex tillverkningskluster: Sverige, Finland, Tyskland, Baltikum, Centraleuropa och Kina. Bland HANZAs uppdragsgivare finns ledande produktbolag som 3M, ABB, Epiroc, GE, Getinge, John Deere, Mitsubishi, SAAB, Sandvik, Siemens och Tomra. HANZA är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista.

För mer information: www.hanza.com

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.