Connect with us

Marknadsnyheter

Gjensidige vinner LinkedIn Talent Awards 2022

Published

on

Gjensidige har nämligen utsetts till vinnare av LinkedIn Talent Awards 2022 i kategorin Talent Insight Pioneer.

LinkedIn är världens största professionella nätverk med 810 miljoner användare globalt sett. I Sverige använder fyra miljoner människor LinkedIn, det är alltså nästan en tredjedel av befolkningen. Genom LinkedIn Talent Awards firar och lyfter LinkedIn fram de LinkedIn-användare över hela världen som de anser har bidragit mest till kanalens globala talanggemenskap. Det finns utmärkelser i flera olika kategorier, som exempelvis Best Culture of Learning, Best Employer Brand on LinkedIn, Best Talent Acquisition Team och Employee Engagement Champion. Gjensidige har vunnit i kategorin Talent Insigths Pioneer för 2022.

Såhär skriver LinkedIn om kategorin och utmärkelsen:

“Talent Insights Pioneer – Recognizing companies who utilized LinkedIn Talent Insights to make informed talent decisions with real-time insights. Finalist companies demonstrated their ability to adapt, innovate and move the talent community forward into the new world of work. We’re excited to share that your team is a winner at the 2022 Talent Awards! Your company is one of the innovative organizations across our community that is leading the future of work”

Förra årets finalister i den här kategorin var Electrolux, SEB och Telia och Electrolux vann då. Men i år är det alltså Gjensidige som tar hem priset.

– Den här utmärkelsen är så häftig att få och det här är ett tydligt kvitto på att den strategi vi har med att rikta det vi publicerar på LinkedIn mot employer branding fungerar. LinkedIn är stället att synas på i professionella sammanhang. I Sverige är det bara ett par år sedan vi startade upp ett regelbundet flöde med innehåll och därför är det här extra roligt. Den här utmärkelsen delar vi allihop tillsammans och inte bara vi som jobbar på Gjensidige i Sverige, utan även i Norge och Danmark. Vi skulle inte ha vunnit det här utan alla kollegors egna inlägg, delningar och reaktioner på företagskontots inlägg, säger Tina Halldén, som är kommunikationschef på Gjensidige i Sverige.

Gjensidige har precis som många andra större koncerner satsat på att ha ett gemensamt LinkedInkonto, där innehållet styrs så att användaren ser olika inlägg beroende på om de befinner sig i Sverige, Norge eller Danmark.

– Syftet med det är att få mesta möjliga organiska tillväxt i antalet följare totalt sett och här hjälper vi varandra i de tre olika länderna. LinkedIn är en viktig kanal för hela Gjensidige-koncernen och för att Gjensidiges inlägg och aktiviteter ska få så stor räckvidd och nå så många möjligt är det viktigt att vi har ett aktivt flöde. LinkedIn är inte bara bra för företaget utan för allas personliga varumärken, säger Elin Mariel Dahl, som här head of social media inom Koncernkommunikation.

Tina Halldén
Kommunikationschef
+46 76 855 24 21
tina.hallden@gjensidige.se

Gjensidige Försäkring Sverige är en filial till Gjensidige Forsikkring ASA. Gjensidige är ett ledande nordiskt sakförsäkringsbolag och är noterat på Oslo Börs. I över 200 år har Gjensidige arbetat för att säkra kunders liv, hälsa och egendom. Läs gärna mer på www.gjensidige.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Scandinavian ChemoTech meddelar att QM & RA Direktör Eva Ståhl Wernersson lämnar företaget

Published

on

By

Efter tre år som QA/RA chef i Scandinavian ChemoTechs ledningsgrupp väljer nu Eva Ståhl Wernersson att lämna sitt konsultuppdrag i Bolaget och gå vidare mot nya utmaningar.
 

Eva Ståhl Wernersson har varit en viktig del av ChemoTech, under vilka hon har gjort betydande insatser för företagets följsamhet mot regelverket och kvalitetssäkringsåtgärder. Hon ledde bland annat ansträngningarna för att säkra CE-märkningen för IQwave 3.0 CE systemet, vår flaggskeppsprodukt.

 

Vi vill uttrycka vårt uppriktiga tack till Eva för hennes dedikerade tjänst och många prestationer under sin tid hos oss,” sa Mohan Frick, VD. ”Genom hennes ledning har vi stärkt vårt åtagande för regelverksexcellens och positionerat ChemoTech som ett respektabelt Bolag inom vår bransch. Vi alla önskar Eva lycka till i framtiden.”

 

Rekryteringsprocessen av en ny kvalitet- och regulatoriskchef har redan påbörjats. Evas sista dag på Bolaget är satt till den 30 juli, 2024.

 

För mer information vänligen kontakta:

Mohan Frick, CEO

 

Tele: +46 (0)10-218 93 00

Mail: ir@chemotech.se

 

Scandinavian ChemoTech AB (publ)

ChemoTech är ett svenskt medicinteknikföretag med säte i Lund som utvecklat en patenterad teknologiplattform för att ge cancerpatienter tillgång till ett nytt behandlingsalternativ, Tumörspecifik Elektroporation™ (TSE), som kan användas för behandling av både människor och djur. Det finns ett stort antal cancerpatienter vars tumörer av olika skäl inte kan behandlas med konventionella metoder men där TSE kan vara en lösning. Därför utvärderar bolaget kontinuerligt nya möjligheter och applikationsområden för teknologin. ChemoTechs aktier (CMOTEC B) är noterade på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm och Redeye AB är bolagets Certified Adviser. Läs mer på: www.chemotech.se.

 

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Lexium etablerar verksamhet i Finland

Published

on

By

Lexium etablerar verksamhet i Finland och öppnar kontor i Helsingfors. Detta steg tas som en följd av att företaget har säkrat ett nordiskt FM-avtal, som omfattar både Sverige och Finland.


För att driva verksamheten i Finland grundar Lexium dessutom ett finskt dotterbolag, Lexium Service Management Oy, som kommer att vara helägt av Lexium Service Management AB.

Det nya kontoret, beläget i Helsingfors, kommer att vara en central plats för att betjäna både befintliga och nya kunder.

Lexium Service Management är glada att kunna starta sin verksamhet i Finland och ser fram emot att välkomna nya kunder och kollegor till företaget. 

– Vi är fast beslutna att leverera högkvalitativa Facility Management-tjänster och stärka vår närvaro inom den nordiska regionen, säger Niclas Brodin, CEO, Lexium Service Management.

För mer information, kontakta:
Niclas Brodin, CEO, Lexium Service Management
+46 70 615 79 60niclas.brodin@lexium.se

Om Lexium Service Management
Lexium Service Management erbjuder framtidens Integrerade Facility Management-tjänster till kunder i Norden genom premiumtjänster som prioriterar teknik, hållbarhet och kvalitet.

Lexium omsätter ca 120 MSEK, sysselsätter ca 150 personer och är ISO-certifierat enligt 45001, 14001 och 9001.

Lexium erbjuder samtliga tjänsteområden som krävs för att sköta en lokal eller fastighet – de huvudsakliga tjänsterna är Bemanning, Fastighetsservice, Lokalvård, Säkerhet och Tekniska tjänster.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Urinblåsecancer: Titta innan du spolar!

Published

on

By

Blåscancermånaden maj sätter i år fokus på att lära sig om symptomen.

– Urinblåsecancer är den sjunde[i] vanligaste cancersjukdomen i Sverige, och också den sjätte[ii] dödligaste. Urinblåsecancer betraktas ofta som den bortglömda cancern och vad många inte vet är att varje dags väntan för att sätta in behandling är en dålig sak och förvärrar prognosen, säger Carl-Henrik Sundin, ordförande i Blåscancerförbundet.

I Sverige lever 27 000 människor med urinblåsecancer, 3 600 nya fall upptäcks varje år. Avgörande för de allra flesta som får sjukdomen är hur tidigt den upptäcks, överlevnadschansen är minst 90 procent vid diagnos i ett tidigt stadium.

-Tyvärr så ser vi i vittnesmål från medlemmar att många kan gå i flera år med olika symptom utan att bli utredda för en eventuell urinblåsecancer, konstaterar Carl-Henrik Sundin.

Det viktigaste symptomet att hålla särskilt uppsikt på är Blod i urinen. Så titta innan du spolar!

Ett av hindren för snabb diagnos av urinblåsecancer är relaterat till symtomen och hur människor reagerar på dem, särskilt som vissa av symtomen inte kopplas till cancer i urinblåsan. Upptäckten av exempelvis blod i urinen, smärtsam och oregelbunden urinering kan alla förväxlas med andra tillstånd.

Mer information:

Blåscancerförbundet

World bladder Cancer Patient Coalition

[1] https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/dokument-webb/statistik/cancer-i-siffror-2023.pdf

[2] https://www.cancerfonden.se/om-cancer/statistik#dodlighet

Frågor:

Carl-Henrik Sundin, ordförande Blåscancerförbundet. 0702 67 91 67, ch.sundin@blascancerforbundet.se

Annika Eliasson, presskontakt Blåscancerförbundet. 0702 35 43 35, annika.eliasson@rmpmedia.se

Blåscancerförbundet är en svensk patientförening för dem som fått cancer i urinblåsan. Cancerföreningen verkar ideellt. Blåscancerförbundets ändamål och uppgift är att verka för att förebygga, bekämpa och mildra effekterna av cancer i urinblåsa och urinvägar samt att verka för en förbättrad vård och livssituation för målgruppens drabbade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.