Connect with us

Marknadsnyheter

Goodyear lanserar nya Eagle F1 Asymmetric 3 SUV, ett UHP-däck för SUV:ar

Published

on

ti, mar 13, 2018 09:00 CET

Det nya ultrahögprestandadäcket för SUV:ar ger kortare bromssträcka för optimal prestanda

Goodyear lanserar Eagle F1 Asymmetric 3 SUV, den senaste modellen i Eagle F1 Asymmetric-serien, där fokus ligger på att optimera bromsning och väghållning i alla förhållanden.

Starkt grepp

En viktig egenskap hos nya Eagle F1 Asymmetric 3 SUV är Active Braking-tekniken. Vid inbromsning ökar däckets kontaktyta mot vägen (och därmed dess grepp), vilket möjliggör kortare bromssträckor på både våta och torra väglag.[1]

Grip Booster-tekniken, som består av en vidhäftande gummiblandning som ökar klibbigheten mot vägytan, är ytterligare en funktion som stärker däckets grepp och bidrar till förbättrad bromsning och väghållning.

Tester från TÜV Süd på begäran av Goodyear bekräftade däckets viktigaste styrkor.

  • På vått väglag uppvisade Eagle F1 Asymmetric 3 SUV en 4,4 meter kortare bromssträcka[1]
  • På torra vägar uppvisade däcket en kortare bromssträcka om 1,5 meter[1]

Stabil väghållning

Ingenjörerna på Goodyear har arbetat ihärdigt för att förbättra konstruktionen med hjälp av den nya SUV-optimerade konstruktionstekniken. De nya korderna i konstruktionens olika lager bidrar till att förbättra fordonets väghållning i högre hastigheter, optimera styvheten i kurvorna och motverka slitage på däcket. För att förhindra ytterligare slitage har även däckets geometri och mönster optimerats.

Dessa funktioner kombineras med UHP CoolCushion-lager, en teknologi som förbättrar väghållningen samtidigt som den minskar rullmotståndet, vilket resulterar i bättre bränsleeffektivitet.

TÜV SÜD-testet visade att Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV har ett 11,5 % bättre rullmotstånd än genomsnittet av huvudkonkurrenterna.[2]

– Bromsningen är en av de viktigaste aspekterna hos ett däck, i synnerhet på vått väglag. Därför är vi glada över att testerna visar att vårt Eagle F1 Asymmetric 3 SUV-däck har en avsevärt kortare bromssträcka på både vått och torrt väglag jämfört med våra huvudkonkurrenter, säger Mike Rytokoski, Chief Marketing Officer Goodyear Europe.
 

 

[1] Jämfört med genomsnittlig prestanda hos de tre senaste designerna från huvudkonkurrenterna inom UHP SUV-segmentet (Bridgestone Dueler H/P Sport, Michelin Latitude Sport 3, Pirelli P Zero Rosso) Testat av TÜV SÜD Product Service GmbH i oktober 2017 på uppdrag av Goodyear Dunlop. Nya UHP SUV, däckdimension: 255/50 R19 107 Y; testbil: BMW x5; testplatser: Mireval (F), Papenburg (D), Garching (D); Rapport nr 713117618G-04.

[2] Jämfört med genomsnittlig prestanda hos de tre senaste designerna från huvudkonkurrenterna inom UHP SUV-segmentet (Bridgestone Dueler H/P Sport, Michelin Latitude Sport 3, Pirelli P Zero Rosso) Testat av TÜV SÜD Product Service GmbH i oktober 2017 på uppdrag av Goodyear Dunlop. Nya UHP SUV, däckdimension: 255/50 R19 107 Y; testbil: BMW x5; testplatser: Mireval (F), Papenburg (D), Garching (D); Rapport nr 713117618G-04.

För mer information, kontakta: 
Jenny Wahlsten, Nordic Marketing Specialist, Goodyear Dunlop Tires Nordic
jenny_wahlsten@goodyear.com
+46 70 203 30 23

Om Goodyear
Goodyear är ett av världens största däckföretag. Företaget har cirka 64 000 anställda och tillverkning på 48 anläggningar i 22 länder över hela världen. På dess två innovationscenter i Akron, Ohio och Colmar-Berg, Luxemburg, utvecklas toppmoderna produkter och tjänster som sätter branschstandarden för teknik och prestanda. För mer information om Goodyear och dess produkter, besök www.goodyear.eu.   

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Louise Richnau föreslås till ny styrelseordförande i Eastnine AB

Published

on

By

Valberedningen i Eastnine AB föreslår att nuvarande styrelseledamot Louise Richnau väljs till styrelsens ordförande vid Eastnines årsstämma den 29 april 2025. Liselotte Hjorth, nuvarande styrelseordförande i Eastnine, har meddelat valberedningen att hon avböjer omval.

Liselotte Hjorth har varit styrelseordförande i Eastnine sedan 2018 och styrelseledamot sedan 2014.

Louise Richnau, född år 1966, är utbildad civilingenjör och har lång erfarenhet från fastighetssektorn bland annat från Castellum, Nordanö och Brunswick Real Eastate. Louise ansvar har inkluderat investeringar, transaktioner, finansiering, etablering av nya verksamhetsområden samt hållbarhetsfrågor. Louise har varit styrelseledamot i Eastnine sedan 2024.

Valberedningens övriga förslag kommer att offentliggöras i samband med kallelsen till årsstämman 2025.

”Valberedningen vill tacka Liselotte för att med stort engagemang och på ett förtjänstfullt sätt ha bidragit till, och under många år lett, styrelsearbetet under den tid då Eastnine omvandlats från ett investmentsbolag till fastighetsbolag. I och med Liselottes besked om att hon avböjer omval vid Eastnines årsstämma 2025, har valberedningen efter sedvanlig utvärderingsprocess valt att föreslå Louise Richnau till ny ordförande för styrelsen”, säger valberedningens ordförande Anna Elam.

Eastnine AB (publ)

För mer information kontakta:
Anna Elam, valberedningens ordförande, 070-841 59 14
Liselotte Hjorth, styrelsens ordförande, +49 172 685 77 23
Besök www.eastnine.com

Eastnine AB (publ) är ett svenskt fastighetsbolag noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap, sektor Real Estate. Eastnines affärsidé är att vara den ledande, långsiktiga leverantören av moderna och hållbara kontorslokaler i förstklassiga lägen på utvalda marknader i Baltikum och Polen.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Inbjudan till webbsänd telefonkonferens – Q4 2024

Published

on

By

Billeruds bokslutskommuniké 2024 kommer att publiceras tisdagen den 4 februari cirka klockan 7.00.

Billeruds VD och koncernchef Ivar Vatne samt CFO Andrei Krés ska samma dag kl. 9.00 presentera bokslutskommunikén i en webbsänd telefonkonferens. Presentationen hålls på engelska och följs av en frågestund.

Presentationen kan följas via https://edge.media-server.com/mmc/p/erjyiqct

För att delta per telefon och därmed ha möjlighet att ställa frågor, vänligen registrera dig här: https://register.vevent.com/register/BI13cc5b59afb24af586afc57e9011e056

Efter registreringen får du telefonnummer till konferensen på skärmen och via e-post. Du kan välja att ringa in med en unik pinkod alternativt bli uppringd automatiskt via systemet (”call me”).

Presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt på Billeruds webbsida.

Välkommen!
 

För mer information, vänligen kontakta:
Lena Schattauer, Director Investor Relations, +46 8 553 335 10,
lena.schattauer@billerud.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Ny Limited Edition från Santa Maria ­– spännande twist på svenskarnas Tex Mex-favorit

Published

on

By

Santa Maria håller sedan flera år Sveriges tacoentusiaster på tå med uppskattade Limited Editions i nya spännande smaker. Nu kommer en ostspäckad nyhet för alla tacoälskare som inte kan få nog av ost. Chips med ny distinkt ostsmak och dippvänlig utformning – Santa Maria Crunchy & Cheesy Strips.

Crunchy_and_Cheesey_strips_bag.jpg

Santa Marias Tortilla Chips Cheese är en älskad klassiker och nu får alla tacoälskare ytterligare en ostspäckad favorit att njuta av. I konsumentundersökningar har Paulig, som står bakom varumärket Santa Maria, sett att konsumenter gärna provar på olika smaker och typer av chips. Så varför inte leverera det folket vill ha? Ännu fler ostchips och nya smakupplevelser!

Nyheten Santa Maria Crunchy & Cheesy Strips lanseras i begränsad upplaga vecka 4 och har en ny mild, men distinkt ostsmak, som är perfekt att variera sin taco med. Den avlånga och lätt böjda formen uppskattas av konsumenter, eftersom chipsen är extra härliga att dippa.

Njut av de nya, krispiga stripsen direkt från påsen, med eller utan dipp. De passar också perfekt som en del av en tacomåltid – se recept nedan på en härlig fredagstaco där de nya ostchipsen serveras med frasiga kycklingbitar och goda tillbehör.

PRODUKTFAKTA NYHET

Santa Maria Crunchy & Cheesy Strips
185 g

Extra krispiga tortillachips som passar alla ostälskare. Chipsen har en ny distinkt ostsmak som är tydlig, men ändå mild i smaken. Formen gör dem perfekta som snacks då de passar extra bra att dippa, men de kan lika väl vara en del av en tacomåltid.

RECEPT

Crispy Chicken Tacos med Santa Maria Crunchy & Cheesy Strips

En härlig fredagstaco med frasiga och goda kycklingbitar och populära tillbehör som guacamole, Pico de Gallo och nyheten Santa Maria Crunchy & Cheesy Strips. En Limited Edition som är perfekt att dippa i olika röror och såser och förgyller alla tacomåltider. 
 

Ingredienser
 

Antal portioner: 4

Tacos:
1 paket Santa Maria Tortilla Original Small (8-pack)
1 påse Santa Maria Crispy Chicken Spice Mix
500 g kycklingfilé
1 påse blandsallad
0,5 kruka koriander, till topping

Pico de Gallo:
Santa Maria Red Jalapeño
0,5 kruka koriander
5 st tomater
1 st lime, juice från
1 st gul lök
salt

Guacamole med granatäpple:
2 st avokado
1 påse Santa Maria Dip Mix Guacamole
1 st granatäpple, kärnorna

Tillbehör & Topping:
Santa Maria Chunky Salsa
Santa Maria Tortilla Strips Crunchy & Cheesy
Santa Maria Chipotle Chili Mayo, toppingsås

Gör så här:
 

Tacos:
Skär kycklingfiléerna i bitar och blanda dem med Santa Maria Crispy Chicken Spice Mix enligt anvisningarna på förpackningen. Tillaga i ugn.
Värm tortillabröden och lägg på salladen och kycklingen. Toppa med önskade tillbehör.

Pico de Gallo:
Hacka Santa Maria Red Jalapeño och koriander. Kärna ur och tärna tomaterna fint samt finhacka löken.
Blanda alla ingredienserna, pressa över limejuice och smaka av med salt.

Guacamole med granatäpple:
Dela avokadorna, ta ur kärnan och skopa ut innehållet. 
Mixa eller tärna avokadon, beroende på om du vill ha din guacamole chunky eller slät, och blanda i Santa Maria Dip Mix Guacamole.
Garnera granatäppelkärnor och servera resterande granatäppelkärnor i en separat skål.

 

PRESSKONTAKT

Lina Leden
PR Manager
+358 40 7311 343
communications@paulig.com

OM PAULIG 

Paulig är ett internationellt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur som är bra för både människor och planeten. Företaget erbjuder Tex Mex, snacks, kaffe, World Foods och kryddor under varumärkena Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco och Zanuy. Paulig producerar också produkter för livsmedelsindustrin och private label-kunder. År 2023 uppgick företagets försäljning till cirka 1,2 miljarder euro. Paulig grundades 1876 och ägs till 100% av Paulig-familjen. Företaget har 2 500 passionerade anställda i 13 olika länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.