Connect with us

Marknadsnyheter

Greenfood’s Interim report first quarter 2023

Published

on

The first quarter of the year represents a strong start to 2023. Group sales are up 20.7% and Adjusted EBITDA almost doubled.

INTERIM OVERVIEW 1 JANUARY – 31 MARCH

  • Net sales for the period totalled SEK 1,450.1 million (1,201.0) an increase of 20.7%. Out of the increase of SEK 249.1 million, SEK 112.4 million increase is generated at Picadeli, mainly due to a larger established base of buying stores.
  • Adjusted EBITDA was with SEK 42.4 million (22.3) significantly better than the first quarter 2022. The main driver is Picadeli with a SEK 18.2 million increase, caused by increased buying stores, at the same time as 2022 was negatively affected by Covid-19 mobility restrictions.
  • Operating profit/loss amounted to SEK-24.1 million (-37.1) an improvement of SEK 13.0 million.
  • Group net result amounted to SEK -61.3 million (-60.1).
  • Cash flow from operations reached SEK 56.2 million (-45.9), an improvement of SEK 102.1 million.
     

SIGNIFICANT EVENTS DURING THE QUARTER

  • Picadeli announced its continued expansion in the U.S. through the launch of its partnership with Schnuck Markets, lnc., a third and fourth generation, family-owned grocery retailer.
  • Greenfood-owned Salico Oy partnered with Valio Aimo. The agreement includes deliveries of pre-cut fruit and vegetables from the SallaCarte brand range.
  • During the first quarter of 2023, Food Solutions has completed the reorganization of its Finnish operations.

The full report is available at https://greenfood.se/reports-and-presentations

För ytterligare information, kontakta:
Mattias Engberg, CFO, Greenfood AB (publ)
mattias.engberg@greenfood.se

Greenfood is one of the leading food conglomerates in the Nordic region specializing in healthy food, and we have a history that dates back 50 years. Our operations are broad, and with our three business areas, we are involved in the entire food chain – from cultivation, processing, and delivery to the moment the consumer puts the fork in their mouth. Greenfood’s business areas are divided into: Picadeli, Food Solutions, and Fresh Produce. Brands within the conglomerate include: Picadeli, Green Deli, Daily Greens, SallaCarte, and Ahlgood. Read more at www.greenfood.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys