Connect with us

Marknadsnyheter

Gympak gasar i Norden med försäljningschef och stort team

Published

on

Klädes- och techbolaget Gympak tar nästa steg i sin tillväxtresa genom att ingå partnerskapsavtal med Global Sales House och utse Joachim Svensson till att leda försäljningen i Norden på hotell-marknaden. 

Det strategiska beslutet syftar till att möjliggöra för Gympak att inte bara fokusera på att nå nya kunder i andra delar av världen utan även att accelerera utvecklingen av innovativa tjänster och produkter.

-Joachim bringar med sig en gedigen erfarenhet inom försäljning och ett djupt engagemang för kundrelationer. Han brinner för att utveckla både bolag samt affärer och kommer göra allt för att göra en skillnad för både våra befintliga och framtida kunder. Därför är Joachim och hans team en perfekt match för Gympak säger företagets VD, Jone Sølvik.

Med huvudkontor i Ängelholm kommer Global Sales House att ansvara för försäljningen av Gympaks produkter och tjänster till hotell, spa och resortbranschen i Norden, och samarbetet inleds i maj.

”Jag har följt Gympak sedan starten och jag är förälskad i dess koncept och de människor som är involverade i och kring företaget. Jag är otroligt taggad och ser tillsammans med mitt team fram emot att hjälpa hotell i Norden att göra ännu större skillnad för deras gäster,” berättar Joachim Svensson med ett stort leende.

Andra länder visar intresse

– Vi på Gympak får stort intresse från andra delar av världen. Inte bara potentiella kunder utan också företag som vill representera oss på dess marknad vilket är smickrande berättar Jone och fortsätter: Vår hemmamarknad är alltid väldigt viktig för oss och våra befintliga kunder är a & o. Vi vill vara alla våra kunders favoritleverantör och för att vara det behöver vi alltid vara på tårna och utvecklas.

Gympaks målgrupp är hotell, företag, gym och idrottsföreningar i alla dess olika storlekar och i skrivande stund har bolaget 3 produkter.
– Våra befintliga kunder har öppnat armarna stort till oss och redan önskat att vi utvecklar nya produkter och tjänster. Först ut är inom mental hälsa och därefter blir det nya klädespaket avslöjar Jone.

Jone Sølvik, CEO Gympak, jone.solvik@gympak.com, +46706-112100.

Gympak är ett innovativt företag från Sverige som verkar inom hälsa, träning och klädes-branschen. Målsättningen är att förändra och förbättra hotell- och träningsupplevelser världen om.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys