Marknadsnyheter
H&H Group förvärvar Nordic Morning och Mods
H&H Group har ingått avtal om att förvärva Nordic Morning och Mods. Nordic Morning är en av Nordens ledande affärspartners inom datadriven marknadsföring med målet att driva tillväxt för sin uppdragsgivare. Mods är en av världens främsta retush- och PreMedia studios.
De förvärvade företagen har en nettoomsättning på 312,7 msek med cirka 170 medarbetare och kontor i Stockholm, Malmö och Helsingfors. Säljare är Nordic Morning Group Oyj, som efter transaktionen kommer bestå av Edita Prima och Edita Publishing.
H&H Group kommer pro forma efter transaktionen ha en nettoomsättning på omkring 900 msek och en byråintäkt om cirka 640 msek med över 500 anställda.
Martin Petersson, VD och Koncernchef för H&H Group kommenterar:
”Nordic Morning har genomgått en stor och imponerande transformation de senaste åren och är nu en ledande affärspartner inom datadriven marknadsföring. Både Nordic Morning och Mods erbjudande kompletterar H&H Groups erbjudande inom delvis nya områden, vilket gör vårt totala erbjudande starkare. Vi är glada att välkomna dessa skickliga medarbetare till H&H Group och ser fram emot att utveckla verksamheten vidare tillsammans med ledningen i både Nordic Morning och Mods.”
Anne Årneby, VD och Koncernchef för Nordic Morning Group Oyj kommenterar:
”Jag är stolt över de kundcentrerade strategiska förändringar och den kulturförändring mot ökat självledarskap vi genomfört tillsammans med alla engagerade och kompetenta medarbetare de senaste fem åren. Datadriven marknadsföring växer kraftigt i Norden och jag är övertygad om att H&H Group är mycket bra ägare för att utveckla verksamheterna vidare.”
Nordic Morning har genomgått en transformation för att skapa ett starkt och integrerat erbjudande paketerat som en digital tillväxtmotor där specialister inom digital marknadsföring, digital utveckling, marketing automation, design, innehåll, AI, tech och data arbetar tillsammans för att driva tillväxt i sina uppdragsgivares affär.
Mods är en av världens främsta inom retusch, motion design och PreMedia och strävar efter att få ut det bästa av varje bild och kampanj, från idé till slutlig media.
Läs mer om de förvärvade bolagen på www.nordicmorning.se och www.mods.se.
De förvärvade verksamheterna kommer ansluta till H&H Group från och med den 31 januari, 2022. Namnet Nordic Morning är en del av transaktionen vilket betyder att säljaren, Nordic Morning Group Oyj kommer namnändras.
Kontakt
Martin Petersson, VD och Koncernchef, H&H Group
Tel: 070 971 12 91
E-post: martin.petersson@halvarssongroup.com
Anne Årneby, VD och Koncernchef, Nordic Morning Group Oyj
Tel: 070 860 65 86
E-post: anne.arneby@nordicmorninggroup.com
Om H&H Group
H&H Group är ett partnerägt ledande eko-system för kommunikationsbyråer. Med våra kunder skapar vi relevant kommunikation som möjliggör tillväxt, skapar värde och bygger förtroende. Gruppen har en samlad byråintäkt på cirka 460 miljoner SEK med cirka 360 medarbetare i Stockholm, Malmö, Linköping och London. H&H Group består av Hallvarsson & Halvarsson, Comprend, Springtime-Intellecta, Identx, Jung Relations, Creo, Involve, Consilio, Bysted, Savvy, BerntzonBylund Wonderland och Axiom Insight.
www.halvarssongroup.com
Om Nordic Morning Group Oyj
We work in close collaboration with our clients to deliver superior experience to their customers, driving growth and customer love. The Group consists of three business areas: Nordic Morning transforms businesses with data-driven marketing and digital services, Edita Prima creates automated customer communication services, and Edita Publishing develops collaborative learning and information solutions.
Marknadsnyheter
Teknisk analys på flera marknader med Anders Haglund
Anders Haglund går igenom den tekniska analysen på flera marknader samt även några olika enskilda aktier.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar
CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år agoUpptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år agoDärför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år agoTeknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke
