Connect with us

Marknadsnyheter

HUBSO väljer att fokusera varumärkesportföljen

Published

on

HUBSO är verksamma inom s.k. ”creator economy”* och mer specifikt ”social commerce”, med flera nystartade varumärken tillsammans med europeiska kreatörer. Nu har bolaget lanserat ett nytt varumärke tillsammans med den svenska kreatören Josephine Qvist. 

Kreatören Josephine Qvist har närmare 300.000 följare på Instagram och driver den framgångsrika podden Sweet but Psycho, tidigare nominerad till årets podd. Josephine ökade både omsättning och resultat i sitt egna bolag med närmare 1000% det senaste räkenskapsåret och HUBSO ser stor potential i partnerskapet likväl segmentet som man valt att fokusera på. Josephine och varumärket har tidigt visat på stor potential och nu börjar arbetet med att ta nästa steg tillsammans. Den första lanseringen var parfymen Idyllic, vilken har sålt över förväntan. 

“Det känns otroligt kul att vara igång och med ett så positivt mottagande av den första produkten, jag ser verkligen fram emot att vidareutveckla affären tillsammans med HUBSO” säger Josefine Qvist. 

Som ett led i HUBSOs fortsatta tillväxtsstrategi har HUBSO och Rebecca Stella tillsammans med varumärket Rebecca Stella Beauty valt att gå skilda vägar efter nuvarande avtalsperiods utgång. Vidare har HUBSO som en följd av detta och i samråd med Rebecca Stella sålt produktlager m.m. till Lyko, som kommer att fortsätta driften av varumärket. 

“I  vår strategi att vidareutveckla våra varumärken genom tillväxt och bolagisering, ser vi över och utvärderar samtliga av våra befintliga varumärken för att fokusera våra resurser rätt. Vi vill samtidigt passa på att rikta ett stort tack till Rebecca Stella som var en av våra första samarbetspartners och önskar henne all lycka till i sin fortsatta karriär – det känns fantastiskt roligt att varumärket får fortsätta sin resa tillsammans med Lyko”, säger Josefine Abrahamsson, VD för HUBSO Group. 

*Om man tittar utanför Sverige, pratas det mycket om den s.k. creator economy. Men vad är då creator economy? Fler än 50 miljoner människor runt om i världen betraktar sig själva som kreatörer, oavsett om de är community-byggare, sociala medier-influencers, bloggare eller videografer. Creator economy utgör den typ av företag som har byggts av dessa individer. Det har blivit den snabbast växande typen av småföretag, och en undersökning visade att fler amerikanska barn hellre vill bli Youtube-stjärna (29%) än astronaut (11%). Just nu trendar ett stort strukturellt maktskifte där många kreatörer transformeras till bolagsgrundare. De bygger egna team och blir mer diversifierade i sina intäktskällor. Allt fler söker sig bort från de traditionella plattformarna för att komma närmare sin community, nå nya marknader och bygga gedigna varumärken från grunden. 

För mer information, vänligen kontakta:
Josefine Abrahamsson, VD och grundare HUBSO Group AB (publ)
ir (at) hubsogroup.com

Om Hubso Group AB (publ):
HUBSO är verksamt inom e-handel och är starkt fokuserad på att vara en unik inkubator för framgångsrika kreatörer som vill ta steget att bli entreprenörer, med HUBSO som partner och därigenom få del av den mångåriga erfarenhet och kompetens som HUBSO har bl.a. inom e-handel, produktutveckling, varumärken och marknadsföring .m.m. Genom partnerskapet med HUBSO kan starka varumärken och bolag med därtill hörande mervärden skapas och utvecklas. HUBSO Groups aktie är noterad vid Spotlight Stock Market. Läs mer om HUBSO på hemsidan www.hubso.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Inbjudan till press- och ljudkonferens den 8 maj med presentation av Skanskas delårsrapport för första kvartalet 2024

Published

on

By

Onsdagen den 8 maj kl. 07:30 rapporterar Skanska resultatet för det första kvartalet 2024.

Rapporten kommer att presenteras av Anders Danielsson, VD och koncernchef, samt Magnus Persson, Ekonomi- och finansdirektör, på en press- och ljudkonferens kl. 10:00 på Skanskas huvudkontor på Warfvinges väg 25, Stockholm. Presskonferensen kommer också att sändas live www.skanska.com/investerare, där den även finns tillgänglig i efterhand.

Du kan även delta i ljudkonferensen med möjlighet att ställa frågor. För att förbättra ljudkvaliteten för deltagare och presentatörer under frågestunden erbjuder vi nu en länk med ljud av högsta kvalitet.

  • Rekommenderad anslutning (weblänk): för bästa ljudkvalitet vänligen anslut via din telefon till HD Audio weblänk: HD Audio link
  • Reservuppkoppling (telefonnummer): Vid behov kan du ringa in via traditionell telefonkonferens, vänligen använd följande telefonnummer:
    • 08 5051 0031
    • +44 (0) 207 107 06 13
    • +1 (1) 631 570 56 13

Efter press- och ljudkonferensen kommer det att finnas möjligheter till enskilda möten med Anders Danielsson. Intresseanmälan för ett möte önskas senast 6 maj till annika.winlund@skanska.se.

 

Välkomna!

Antonia Junelind, SVP, Investor Relations 

Karolina Cederhage, SVP, Communications

 

För ytterligare information kontakta:

Antonia Junelind, direktör Investor Relations, Skanska AB, tel 010-448 62 61

Karolina Cederhage, Kommunikationsdirektör, Skanska AB, 010-448 08 80

Jacob Birkeland, Chef Press och Public Affairs, Skanska AB, tel 010-449 19 57

Direktlinje för media, tel 010 448 88 99                                                                                                           

Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.com.

Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Open Infra AB (publ) announces a delay regarding Annual Report for 2023.

Published

on

By

Press release

Stockholm, April 30th, 2024

Unfortunately the Annual Report is delayed. New publishing date is as soon as possible, but no later than 24th of May.

This information is information that Open Infra AB (publ) is obliged to make public pursuant to the EU Market Abuse Regulation and the Securities Markets Act. The information was submitted for publication, through the agency of the contact person set out below, at 14.00 CET on April 30th, 2024.

For further information, please contact:

Erik Stiernstedt, CEO

+ 46 (0)70-550 30 73, erik@openinfra.com

Pressmeddelande

Stockholm, den 30 april 2024

Open Infra AB (publ) meddelar försening av årsredovisning för 2023.

Dessvärre är årsredovisningen för 2023 försenad. Nytt datum för publicering är snarast möjligt, men ej senare än den 24 maj.

Denna information är sådan information som Open Infra AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 april 2024 kl. 14.00 CET.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Erik Stiernstedt, VD
+ 46 (0) 70 550 30 73, erik@openinfra.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

HANZA presenterar delårsrapport 7 maj

Published

on

By

HANZA publicerar sin delårsrapport för kvartal 1, 2024 den 7 maj kl 7.30. Med anledning av rapporten bjuder HANZA in investerare, analytiker och media till en kombinerad telefonkonferens och audiocast kl 11.00 samma dag.

Rapporten presenteras av VD Erik Stenfors och CFO Lars Åkerblom. Presentationen kommer att hållas på engelska.

Tid: Tisdag 7 maj kl. 11.00

Delta via webbsändning:

https://financialhearings.com/event/48787

Delta via telefonkonferens:

Registrera dig via denna länk för att delta via telefonkonferens. Efter registreringen får du telefonnummer och ett konferens-ID för att logga in till telefonkonferensen. Via telefonkonferensen finns möjlighet att ställa muntliga frågor.

För tillgång till presentationen följ länken https://ir.financialhearings.com/hanza-q1-report-2024
eller ladda ner den från HANZAs hemsida https://hanza.com/news/ strax innan eventet.

För mer information kontakta:
Erik Stenfors, VD
+46-70 950 80 70
erik.stenfors@hanza.com

Lars Åkerblom, CFO
+46-70 794 98 78
lars.akerblom@hanza.com

Om HANZA
HANZA är ett globalt kunskaps- och tillverkningsföretag som moderniserar och effektiviserar tillverkningsindustrin. Genom rådgivning om leverantörskedjor och med egna fabriker grupperade i regionala tillverkningskluster, skapar vi stabilare leveranser, ökad lönsamhet och en miljövänlig tillverkningsprocess för våra kunder. HANZA grundades år 2008 och har i dag en pro forma årsomsättning över 5 miljarder kronor. Bolaget har sex tillverkningskluster: Sverige, Finland, Tyskland, Baltikum, Centraleuropa och Kina. Bland HANZAs uppdragsgivare finns ledande produktbolag som 3M, ABB, Epiroc, GE, Getinge, John Deere, Mitsubishi, SAAB, Sandvik, Siemens och Tomra. HANZA är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista.

För mer information: www.hanza.com

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.