Marknadsnyheter
Husqvarna presenterar sin första klädkollektion för barn


Nu lanserar Husqvarna en klädkollektion för barn. Det är slitstarka bekväma utomhuskläder som är tillverkade för att hålla länge. Kollektionen är könsneutral och finns i storlekar från ett till tio år.
Husqvarna utökar nu sitt klädsortiment Xplorer med en barnkollektion. Kläderna är designade för att vara hållbara, både vad gäller livslängd och val av hållbara material som återvunna polyestrar från återanvända PET-flaskor, ekologisk bomull eller naturgummi. Kläderna har även lång livslängd så att de kan föras vidare till yngre syskon, vänner eller släktingar.
– De som använder våra produkter tillbringar en stor del av sin vardag i skog och natur. Med Xplorer Kids-kollektionen vill vi uppmuntra dem att dela denna passion, och inte minst omsorg om skogens framtid, redan i tidig ålder, säger Miriam Widfeldt, produktchef på Husqvarna.
Fleecejacka med huva Den nya klädkollektionen innehåller en huvtröja i pile fleece och insidan är även den fodrad med ett mjukt fleecetyg. Hoodien för utomhusbruk är lämplig för åldrarna från ett upp till tio år och finns i storlekarna 86/92–134/140. Rekommenderat pris är 599 SEK.
Ryggsäck med flera funktioner Ryggsäcken rymmer upp till 14 liter. Den har vadderade axelband som gör ryggsäcken mer bekväm att bära. Den rymliga insidan och de generösa fickorna rymmer både termosflaska och till och med en surfplatta. När det är dags för vila eller picknick kan barnen sitta på den avtagbara sittdynan så att de inte blir kalla, blöta eller smutsiga. Ryggsäcken har även en reflexrem för bättre synlighet. Rekommenderat pris är 499 SEK.
Gummistövlar med uttagbar innersula Gummistöveln har en innersula som är lätt att ta ut och som torkar snabbt. En dragsko i stövelskaftet håller regn och sand borta. Det gör det enkelt att hålla små fötter torra. Stövlarna är tillverkade av 100 procent naturgummi som är starkt och tåligt. En reflex på varje stövel gör att barnet syns bättre i mörkret. Stövlarna passar för åldrarna från två upp till åtta år och finns i storlekarna 21/22, 24/25, 27/28, 30/31, 33/34. Rekommenderat pris är 429 SEK.
One-size beanie i bomull Mössan är gjord av bomull och har ett rutigt mönster i gult, turkos och grått. Den passar barn i åldrarna från två upp till nio år och finns i en storlek, vilket gör den lätt att dela mellan syskon eller ge vidare när barnen har vuxit ur den. Rekommenderat pris är 129 SEK.
Alla produkter börjar säljas under andra halvan av 2022 och finns där Husqvarna-kunderna redan handlar, nämligen hos Husqvarnas återförsäljare och nätbutiker.
För mer information, vänligen kontakta:
Daniel Andersson, Trade Marketing Manager PRO Sales på Husqvarna, tfn 072 855 13 76, daniel.andersson@husqvarnagroup.com
Om Husqvarna
Husqvarna är ett varumärke inom Husqvarna Group som ärmarknadsledandepå innovativa, hållbara produkter och tjänster för trädgård, park och skog. Sedan starten 1689 har Husqvarna stort fokus på forskning och utveckling, och är en pionjär inom robotgräsklippare och motorsågar. I företagets produktportfölj ingår i dag nästa generationens robotgräsklippare, åkgräsklippare, motorsågar och trimmers för både proffs och privatkonsumenter. Hållbarhet, innovation och digitalisering fortsätter att vara viktiga delar i resan framåt. Husqvarnas produkter säljs i över 100 länder.
Husqvarna Group, som också inkluderar Gardena och Husqvarna Construction, har 13 900 anställda globalt. Nettoomsättningen 2021 uppgick till 47 miljarder kronor. Läs mer på Husqvarna.se
Taggar:
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke