Marknadsnyheter
Husqvarna presenterar sin första klädkollektion för barn
Nu lanserar Husqvarna en klädkollektion för barn. Det är slitstarka bekväma utomhuskläder som är tillverkade för att hålla länge. Kollektionen är könsneutral och finns i storlekar från ett till tio år.
Husqvarna utökar nu sitt klädsortiment Xplorer med en barnkollektion. Kläderna är designade för att vara hållbara, både vad gäller livslängd och val av hållbara material som återvunna polyestrar från återanvända PET-flaskor, ekologisk bomull eller naturgummi. Kläderna har även lång livslängd så att de kan föras vidare till yngre syskon, vänner eller släktingar.
– De som använder våra produkter tillbringar en stor del av sin vardag i skog och natur. Med Xplorer Kids-kollektionen vill vi uppmuntra dem att dela denna passion, och inte minst omsorg om skogens framtid, redan i tidig ålder, säger Miriam Widfeldt, produktchef på Husqvarna.
Fleecejacka med huva Den nya klädkollektionen innehåller en huvtröja i pile fleece och insidan är även den fodrad med ett mjukt fleecetyg. Hoodien för utomhusbruk är lämplig för åldrarna från ett upp till tio år och finns i storlekarna 86/92–134/140. Rekommenderat pris är 599 SEK.
Ryggsäck med flera funktioner Ryggsäcken rymmer upp till 14 liter. Den har vadderade axelband som gör ryggsäcken mer bekväm att bära. Den rymliga insidan och de generösa fickorna rymmer både termosflaska och till och med en surfplatta. När det är dags för vila eller picknick kan barnen sitta på den avtagbara sittdynan så att de inte blir kalla, blöta eller smutsiga. Ryggsäcken har även en reflexrem för bättre synlighet. Rekommenderat pris är 499 SEK.
Gummistövlar med uttagbar innersula Gummistöveln har en innersula som är lätt att ta ut och som torkar snabbt. En dragsko i stövelskaftet håller regn och sand borta. Det gör det enkelt att hålla små fötter torra. Stövlarna är tillverkade av 100 procent naturgummi som är starkt och tåligt. En reflex på varje stövel gör att barnet syns bättre i mörkret. Stövlarna passar för åldrarna från två upp till åtta år och finns i storlekarna 21/22, 24/25, 27/28, 30/31, 33/34. Rekommenderat pris är 429 SEK.
One-size beanie i bomull Mössan är gjord av bomull och har ett rutigt mönster i gult, turkos och grått. Den passar barn i åldrarna från två upp till nio år och finns i en storlek, vilket gör den lätt att dela mellan syskon eller ge vidare när barnen har vuxit ur den. Rekommenderat pris är 129 SEK.
Alla produkter börjar säljas under andra halvan av 2022 och finns där Husqvarna-kunderna redan handlar, nämligen hos Husqvarnas återförsäljare och nätbutiker.
För mer information, vänligen kontakta:
Daniel Andersson, Trade Marketing Manager PRO Sales på Husqvarna, tfn 072 855 13 76, daniel.andersson@husqvarnagroup.com
Om Husqvarna
Husqvarna är ett varumärke inom Husqvarna Group som ärmarknadsledandepå innovativa, hållbara produkter och tjänster för trädgård, park och skog. Sedan starten 1689 har Husqvarna stort fokus på forskning och utveckling, och är en pionjär inom robotgräsklippare och motorsågar. I företagets produktportfölj ingår i dag nästa generationens robotgräsklippare, åkgräsklippare, motorsågar och trimmers för både proffs och privatkonsumenter. Hållbarhet, innovation och digitalisering fortsätter att vara viktiga delar i resan framåt. Husqvarnas produkter säljs i över 100 länder.
Husqvarna Group, som också inkluderar Gardena och Husqvarna Construction, har 13 900 anställda globalt. Nettoomsättningen 2021 uppgick till 47 miljarder kronor. Läs mer på Husqvarna.se
Taggar:
Marknadsnyheter
Torbjörn Lööf utsedd till vice styrelseordförande i Husqvarna AB
Styrelsen för Husqvarna AB har idag beslutat att etablera rollen som ” vice styrelseordförande” och att utse styrelseledamoten Torbjörn Lööf i denna nya roll.
Dessa beslut fattades av styrelsen vid dess konstituerande styrelsemöte i samband med Husqvarnas Groups årsstämma som ägde rum tidigare idag i Jönköping.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Henrik Sjöström, Presschef
0727 15 77 85
press@husqvarnagroup.com
Husqvarna Group
Husqvarna Group grundades 1689 och är idag en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skötsel av skogar, parker och trädgårdar. Vår produktportfölj omfattar bland annat robotgräsklippare, motorsågar, trimrar, åkgräsklippare och bevattningslösningar. Vi är även ledande inom utrustning och diamantverktyg för byggindustrin och diamantverktyg för naturstenindustrin. Våra produkter och lösningar säljs främst under de globala varumärkena Husqvarna och Gardena via direktförsäljning, fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2023 uppgick till 53,3 miljarder SEK och koncernen har cirka 13 800 anställda i 40 länder. Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm.
Marknadsnyheter
Sound Dimension ändrar datum för ordinarie bolagsstämma till den 21 maj 2024
Sound Dimension AB (publ) senarelägger ordinarie bolagsstämma till den 21 maj 2024. Tidigare kommunicerat datum var den 15 maj 2024.
För mer information om Sound Dimension AB, vänligen kontakta:
Rickard Riblom, VD Sound Dimension AB
Telefon: 0704442479
E-mail: rr@sounddimension.se
Kort om Sound Dimension
Sound Dimension har utvecklat patenterade och prisbelönta tekniska lösningar som kombinerar ljudteknik och artificiell intelligens (AI). Företaget utvecklar, säljer och licensierar sin AiFi-teknik (förkortning för Artificial Intelligence Fidelity) för att göra det möjligt för alla tillgängliga högtalare att ansluta – oavsett märke, eller typ – till en enhetlig ljudupplevelse, optimerad av AI. Målsättningen är att AiFi kommer att etablera en ny de facto-standard för ljud. Sound Dimension har utvecklat AiFi Streaming som marknadsförs till leverantörer av strömningstjänster och AiFi Inside som riktar sig mot tillverkare av blåtandshögtalare. Sound Dimension grundades 2013 och har sitt huvudkontor i Karlstad. Bolaget noterades på Spotlight Stock Market i oktober 2021 (Ticker: SOUND).
Marknadsnyheter
Beslut vid Arjos årsstämma 2024
Arjo AB (publ) höll årsstämma torsdagen den 18 april 2024 i Malmö. Vid årsstämman fattades följande beslut:
Fastställande av balans- och resultaträkning
Årsstämman fastställde balans- och resultaträkningarna för moderbolaget och koncernen för räkenskapsåret 2023.
Utdelning
I enlighet med styrelsens och verkställande direktörens förslag bestämde årsstämman utdelningen till 0,90 kronor per aktie. Avstämningsdagen för rätt till utdelning fastställdes till den 22 april 2024 och utdelningen kommer att utsändas av Euroclear Sweden AB med start den 25 april 2024.
Ansvarsfrihet
Styrelseledamöterna och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
Val av styrelse
Till styrelseledamöter omvaldes Johan Malmquist (ordförande), Carl Bennet, Eva Elmstedt, Dan Frohm, Ulf Grunander, Carola Lemne och Joacim Lindoff, samt nyvaldes Ulrika Dellby.
Arvode till styrelsen
Arvode till styrelsen beslutades utgå med ett sammanlagt belopp om 5 867 400 kronor exklusive utskottsarvode, varav 1 649 400 kronor till ordföranden och 703 000 kronor till var och en av de övriga bolagsstämmovalda ledamöterna som inte är anställda i koncernen. Årsstämman beslutade vidare att ersättning för arbete i revisionsutskottet ska utgå med 292 000 kronor till ordföranden och 146 000 kronor till var och en av de övriga ledamöterna, samt att ersättning för arbete i ersättningsutskottet ska utgå med 156 800 kronor till ordföranden och 111 400 kronor till var och en av de övriga ledamöterna.
Val av revisorer
Till bolagets revisor omvaldes revisionsbolaget Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB för en mandatperiod om ett år. Revisionsbolaget har meddelat att Vicky Johansson kommer att vara huvudansvarig revisor. Det beslutades att arvode till revisorn ska utgå enligt godkänd räkning.
Riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare
Årsstämman beslutade att godkänna de av styrelsen föreslagna riktlinjerna för ersättning till ledande befattningshavare.
Ersättningsrapport
Årsstämman beslutade att godkänna styrelsens rapport över ersättningar enligt 8 kap. 53 a § aktiebolagslagen för räkenskapsåret 2023.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Maria Nilsson, EVP Communications & Public Relations
Tel: +46 734 244 515
Email: maria.nilsson@arjo.com
Sara Ehinger, VP Investor Relations & Corporate Communications
Tel: +46 723 597 794
Email: sara.ehinger@arjo.com
Om Arjo
På Arjo är vi övertygade om att goda förutsättningar för mobilitet i vårdmiljöer är en central del av att erbjuda vård av hög kvalitet. Våra produkter och lösningar för patientförflyttning, hygien, desinfektion, diagnostik, behandling av bensår, förebyggande av trycksår och ventrombos samt våra sjukvårdssängar, är utformade för att främja mobilitet, säkerhet och värdighet i alla vårdsituationer. Med över 65 års erfarenhet av att förbättra vardagen för patienter och vårdgivare, och ett globalt team på över 6 500 personer arbetar vi ständigt för att skapa bättre resultat för människor som möter utmaningar inom mobilitet.
Taggar:
-
Analys från DailyFX8 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter1 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter5 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke
-
Marknadsnyheter6 år ago
Tudorza reduces exacerbations and demonstrates cardiovascular safety in COPD patients