Idag lanserar HUBSO sitt första internationella varumärke, Le Capsole med Emelie Lindmark

| 29 september, 2021 | 0 kommentarer

I slutet av mars meddelade HUBSO att Emelie Lindmark hade signerats och anslutit sig till skaran av profiler i HUBSOs portfolio. Nu sex månader senare kan vi meddela att den första lanseringen blir verklighet. 

Sedan signering har vi jobbat intensivt med att skapa varumärket Le Capsole, som idag klockan 10.00, släpper en första kollektion med kläder och accessoarer. Le Capsole har lagt mycket vikt på materialval för produktionen för att skapa ett så pass hållbart varumärke som möjligt. Framförallt har vi fokuserat på att det inte skall finnas någon plast alls i produkterna material och detaljer likväl i förpackningarna som används för att skicka till kund. Visionen med Le Capsole, som kommer från begreppet capsule wardrobe, är att lansera produkter som till viss del är unisex men framförallt har en tidlös design – för att kunna finnas kvar i garderoben under lång tid. Emelie som är bosatt i Barcelona har en internationell följarskara och försäljningen förväntas till majoritet ske utanför Sverige. 

Följ och se varumärket på:
https://lecapsole.com/
https://www.instagram.com/lecapsole/

Emelie hittar ni på:
https://www.instagram.com/emitaz/

För mer information, kontakta bolaget på:
Josefine Abrahamsson, VD
Ir(at)hubsogroup.com
www.hubsogroup.com

HUBSO Group i korthet:
HUBSO Groups verksamhet består huvudsakligen av HUBSO som har en D2C (Direct-2-Consumer) inriktning inom e- handel. Utöver HUBSO innehar Bolaget även den egenutvecklade bildoptimeringstjänsten IMGO samt Bolagets SaaS-produkt Magemail. HUBSO är en D2C (direct-2-consumer) hub för influencers som vill skapa egna autentiska e-handelsvarumärken. HUBSO agerar idag primärt på den nordiska marknaden där man har flera etablerade svenska varumärken inom livsstilssegmentet, men med en försäljning över hela världen. Magemail är en marknadsföringsmjukvara riktad till e-handelsaktörer, vilka är aktiva på en av världens ledande e-handelsplattform Magento. IMGO erbjuder webbaserade tjänster som hjälper webbplatsägare att minska deras bandbreddsanvändning och påverkan för besökare på ett enkelt sätt. Bolagets tjänster ska förenkla och förbättra webbupplevelsen för såväl webbplatsägaren som deras besökare.
 

Kategori: Marknadsnyheter

Om skribenten ()

Tanalys är en sajt för investerare som med teknisk analys vill förbättra sin trading. Tanalys erbjuder teknisk analys från flera ledande analytiker, samt nyheter och utbildningar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *