Connect with us

Marknadsnyheter

Jens-Oskar Göransson blir ny VD på Modern Ekonomi

Published

on

Den 1 september tillträder Jens-Oskar Göransson som ny VD för Modern Ekonomi. Styrelsen i Modern Ekonomi Sverige Holding AB (publ) har utsett Jens-Oskar Göransson som ny VD i bolaget och dess dotterbolag Modern Ekonomi Sverige AB.

Jens-Oskar kommer att efterträda Frans Blom som på eget initiativ lämnar uppdraget som VD för en ny roll i bolaget, kopplad till dess fortsatta satsning på rådgivning och affärsutveckling som koncept.  

Jens-Oskar kommer närmast från en roll som en av representanterna för den svenska verksamheten i den nordiska ledningsgruppen för ECIT och partner i den svenska verksamheten. Tidigare erfarenheter inbegriper VD på Fortner AB och diverse ledande positioner på Azets (fd Visma Services) i Sverige.

”Efter att ha haft förmånen att följa verksamheten såsom styrelseledamot ett tag ser jag fram mot att nu mer direkt kunna bidra till den fortsatta utvecklingen av verksamheten. Jag ser att vi kommer fortsätta arbetet med att utveckla oss som en attraktiv arbetsgivare som skapar värde för våra kunder genom hög kompetens, engagerade relationer och effektiva arbetssätt. Arbetet med att nå ut till och attrahera fler nya kunder med vårt erbjudande både lokalt på kontoren och med centrala insatser kommer fortgå. Att se på hur organisationen ytterligare kan stötta konsulterna i det digitala arbetssättet är också prioriterat.

Det känns mycket positivt att Frans fortsatt är med i en central roll där han kommer vara med och stötta verksamheten och den fortsatta driften så att vi fortsatt kan ta del av Frans gedigna erfarenhet från branschen och bolaget.

Nu ser jag fram mot att lära känna verksamheten och medarbetarna så att vi tillsammans ska fortsätta den goda utvecklingen för företaget”, säger Jens-Oskar Göransson.

Avgående VD Frans Blom kommer att arbeta kvar inom Modern Ekonomi i en central roll för utveckling av bolagets rådgivnings- och affärsutvecklingskoncept som är en viktig del i den transformering redovisningsbranschen är mitt uppe i. 

”Det känns mycket bra att lämna över till Jens-Oskar som har stor erfarenhet, kompetens och kännedom om bolaget och branschen, och samtidigt få vara en del av det fortsatta utvecklingsarbetet mot våra högt satta mål. Jag ser fram emot att fortsätta vara en viktig del i Modern Ekonomi för att utveckla våra affärer och därigenom hjälpa både våra kunder och medarbetare framåt”, säger Frans Blom.

”Från styrelsens sida är vi mycket tillfreds med att snabbt kunna hitta en lösning på VD-frågan och vi ser med tillförsikt fram mot att Jens-Oskar Göransson tar över VD-skapet efter Frans Blom. Samtidigt är vi tacksamma över att Frans Blom väljer att vara kvar i Bolaget i en annan och för bolaget mycket viktig roll”, säger styrelsens ordförande Mats Olsson.

För mer information, v.v. kontakta:

Frans Blom

VD, Modern Ekonomi

Tel: +46 (0) 21 470 36 05

Mail: frans.blom@modernekonomi.se

Denna information är sådan information som Modern Ekonomi Sverige Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 augusti 2021 klockan 13:00 CEST.

Modern Ekonomi är en lokalt förankrad redovisningsbyrå med rikstäckande resurser. För att få den bästa lösningen tror vi på en personlig, nära och varaktig relation med kunden. Vår målsättning är att vara en modern och resursstark byrå med hög kunskapsnivå för såväl det mindre som det medelstora företaget. Koncernen startade år 2006 och finns med drygt 120 medarbetare fördelade på 11 platser. Huvudkontoret finns i Västerås. Modern Ekonomi är sedan februari 2014 noterat på Nasdaq First North.

www.modernekonomi.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.