Connect with us

Marknadsnyheter

Joe & The Juice första flaggshipsbutik i södra Sverige

Published

on

Joe & The Juice har funnits på Emporia sedan Emporia öppnade 2012. I samma lokal. Nu nyöppnar man med nytt koncept där den tidigare nattklubbskänslan lämnats och kunderna och Emporias besökare möts av en ljus och luftig lokal med ny design och goda, hälsosamma juicer, smörgåsar och mer. Lokalytan är på 130 kvadratmeter – 50 kvadratmeter större än tidigare.

– När vi fick möjlighet att utöka butiksytan på Emporia och nyöppna gör vi det såklart med vårt nya nordiska koncept och dansk design. Butiken är den första i södra Sverige och den andra i Öresundsregionen. Så småningom kommer konceptet att rullas ut i alla våra svenska enheter, säger Frank Lindgren, Market Director Joe & The Juice.

Butiken bjuder in till mat och dryck, men också till skön avkoppling, samtidigt som det är ett ständigt kundflöde utanför.

– Vi ser oss som ett nyskapande globalt livsstilsvarumärke och har haft flera internationella samarbeten med bland annat Paris Hilton och hennes takeover i New York och nu kan alla Joe & The Juice besökare njuta av hennes Iconic Tonic. Vi har också haft samarbeten med tennisspelaren Nick Kyrgios, det kan mycket väl bli så att vi kommer att ha lokala samarbeten och då känns det bra att ha en större butik på Emporia. Vi vill finnas i storstäder på livfulla och dynamiska platser, fortsätter Frank Lindgren.

Selma Crnkic är Leasing Manager på Emporia:
– Jag är väldigt glad över Joe & The Juice expandering och att de nu öppnar sin nya fina butik med ett helt nytt livsstilskoncept. Precis som Joe & The Juice jobbar vi på Emporia med att vara en plats där du inte bara shoppar utan också kopplar av. Ett av våra mål är att skapa ett komplement till Emporias café- och restaurangavdelning, Umami District på andra våningen, vid entrén till Hyllie torg med stationen och Malmö Arena.

Idag har finns förutom Joe & The Juice också Vapiano och Jensens Bøfhus i anslutning till torget. De två sistnämnda har uteserveringar och förlängda öppettider.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Annika Andersson, Communications Manager Scandinavia, Steen & Ström
E-post: annika.andersson@steenstrom.com
https://www.steenstrom.com/

Frank Lindgren, Market Director Joe & the Juice
E-post: lindgren@joejuice.com

https://www.joejuice.com/

Emporia ägs av Skandinaviens ledande shoppingcenter företag Steen & Strøm med nio shoppingcenters på attraktiva marknadsplatser och totalt över 60 miljoner besökare årligen, varav Emporia svarar för över 7,6 miljoner besökare/år. Steen & Strøm ingår i Klépierre-gruppen som kombinerar kompetens inom fastighetsutveckling samt kapitalförvaltning och är ledande inom shoppingcenter i Europa. Steen & Strøm är en del av Klépierre Group, som kombinerar expertis inom fastighetsutveckling och kapitalförvaltning och är ledande inom köpcentrum i Europa. 

Företagets portfölj värderades till 19,3 miljarder euro per den 31 december 2023 och omfattar stora köpcentrum i mer än 15 länder i Europa, som tillsammans lockar hundratals miljoner besökare per år. Klépierre är noterat på EURONEXT Paris (SIIC) och ingår i CAC Next 20 och EPRA Eurozone, samt i andra etiska index som CAC SBT 1,5, MSCI Europe ESG Leaders, FTSE4Good, Euronext Vigeo Europe 120 och CDP A-listan. Dessa utmärkelser är ett erkännande av koncernens engagemang i en proaktiv policy för hållbar utveckling och koncernens globala ledarskap i kampen mot klimatförändringarna. Samtliga köpcentrum inom Klépierre arbetar för att nå målet att vara den mest hållbara plattformen för handel år 2030.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys