Connect with us

Marknadsnyheter

KALLELSE till extra bolagsstämma i HUBSO Group AB (publ) den 23 september 2021

Published

on

Aktieägarna HUBSO Group AB (publ), 556850-3675 kallas härmed till extra bolagsstämma att avhållas i bolagets lokaler på Sturegatan 32 i Stockholm torsdagen den 23 september 2021 kl. 11.00.
 

Rätt att delta på stämmanAktieägare som önskar delta på bolagsstämman skall: 

–      dels vara införd som ägare i den utskrift av aktieboken som Euroclear Sweden AB gör avseende förhållanden per den 15 september 2021, och

–      dels ha anmält sitt deltagande hos bolaget under adress HUBSO Group AB (publ), att: Bolagsstämma, Sturegatan 32, 114 36 Stockholm eller per e-post till ir@hubsogroup.com senast kl 16.00 den 17 september 2021. Vid anmälan skall namn, person- eller organisationsnummer, registrerat aktieinnehav, eventuellt ombud eller biträden samt kontaktuppgifter uppges.

För information om behandling av personuppgifter vänligen se

https://www.euroclear.com/dam/ESw/Legal/Integritetspolicy-bolagsstammor-svenska.pdf  

Aktieägare som låtit förvaltarregistrera sina aktier måste dessutom, för att äga rätt att delta på stämman, tillfälligt begära att bli införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken. Aktieägare måste underrätta förvaltaren härom i god tid före den 15 september 2021, så att sådan registrering kan beaktas i den utskrift av aktieboken som Euroclear Sweden AB gör avseende förhållanden per nämnda dag. Sådan tillfällig ägarregistrering, s.k. rösträttsregistrering, som gjorts av förvaltaren senast den 17 september 2021 beaktas vid framställningen av aktieboken.

Ombud, fullmakt m.m.

Aktieägares rätt vid stämman får utövas av befullmäktigat ombud. Fullmakten ska vara daterad och underskriven av aktieägaren. Fullmakten i original bör, för att underlätta inregistreringen till stämman, insändas till bolaget under ovanstående adress i god tid innan stämman. Företrädare för juridisk person ska vidare till stämman medta och uppvisa registreringsbevis i original eller bestyrkt kopia därav, i förekommande fall tillsammans med fullmakt eller motsvarande behörighetshandlingar.

Förslag till dagordning

  1. Stämmans öppnande
     
  2. Val av ordförande på stämman
     
  3. Upprättande och godkännande av röstlängd
     
  4. Godkännande av styrelsens förslag till dagordning
     
  5. Val av justerare
     
  6. Prövning om stämman har blivit behörigen sammankallad
     
  7. Beslut i anledning av styrelsens förslag om införande av ett incitamentsprogram till ledande befattningshavare, nyckelpersoner och övriga anställda i koncernen
     
  8. Övriga ärenden
     
  9. Stämmans avslutande

Styrelsens förslag

Punkt 7 Beslut om införande av ett incitamentsprogram till ledande befattningshavare, nyckelpersoner och övriga anställda i koncernen
 

Styrelsen för HUBSO Group AB (publ) föreslår att den extra bolagsstämman beslutar om att införa ett incitamentsprogram genom emission av teckningsoptioner till det helägda dotterbolaget HUBSO AB (”Dotterbolaget”) med efterföljande överlåtelse till ledande befattningshavare, nyckelpersoner och övriga anställda inom koncernen.
 

Syftet med förslaget, emissionen och överlåtelsen samt avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt, är att skapa förutsättningar för att behålla samt att öka motivationen hos ledande befattningshavare och övriga anställda inom koncernen. Styrelsen finner att det ligger i samtliga aktieägares intresse att ledande befattningshavare och övriga anställda har ett långsiktigt intresse av en god värdeutveckling för bolagets aktier.

Punkt 7 a) Beslut om emission av teckningsoptioner till ledande befattningshavare, nyckelpersoner och övriga anställda

Styrelsen föreslår att bolagsstämman beslutar om en emission av teckningsoptioner samt beslutar om godkännande av överlåtelse av teckningsoptioner på i huvudsak följande villkor:
 

  • Sammanlagt skall högst 1 000 000 st teckningsoptioner ges ut med rätt till nyteckning av högst 1 000 000 st aktier (kvotvärde 10 öre).
     
  • Varje teckningsoption berättigar till teckning av en ny aktie i bolaget under perioden från och med den 1 januari 2025 fram till och med den 31 januari 2025 (teckningsperioden) till en teckningskurs motsvarande 150 % av den volymviktade genomsnittskursen som noteras för bolagets aktie på Spotlight Stock Market under perioden 16 – 30 september 2021 d.v.s. fem handelsdagar innan bolagsstämman respektive fem handelsdagar efter bolagsstämman.
     
  • Vid teckning av aktier med stöd av teckningsoptionerna ska den del av teckningskursen som överstiger kvotvärdet på de tidigare aktierna tilldelas den fria överkursfonden.
     
  • Teckningsoptionerna skall med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt tecknas av Dotterbolaget. Dotterbolaget skall i sin tur överlåta teckningsoptionerna till ledande befattningshavare, utvalda nyckelpersoner och övriga anställda i enlighet med vad som framgår enligt 7 b) nedan. Dotterbolaget skall inte erlägga någon ersättning för teckningsoptionerna. 
     
  • Teckning av teckningsoptioner skall ske av Dotterbolaget senast den 1 oktober 2021. Överteckning kan ej ske.

    De fullständiga villkoren för teckningsoptionerna, som bl. a innehåller omräkningsregler av teckningskursen och antal teckningsoptioner enligt gängse standard på marknaden hålls tillgängliga på bolagets hemsida www.hubsogroup.com

Punkt 7 b) Beslut om godkännande av överlåtelse av teckningsoptioner

Styrelsen föreslår att bolagsstämman godkänner överlåtelse av teckningsoptioner enligt följande:
 

  • Rätten att förvärva teckningsoptionerna från Dotterbolaget ska tillkomma följande tre olika kategorier enligt bolagets styrelses anvisningar härom baserat på följande principer:
     

   Ledande befattningshavare

  1. Nuvarande ledande befattningshavare, exklusive VD, i koncernen (högst 1 person) ska kunna erbjudas att förvärva totalt högst 300 000 st teckningsoptioner.
     

Nyckelpersoner

  1. Nuvarande och tillkommande särskilt utvalda nyckelpersoner (högst 2 personer) i koncernen erbjuds att förvärva totalt högst 300 000 st teckningsoptioner och högst 150 000 teckningsoptioner per person

    Övriga anställda


     

  2. Nuvarande och tillkommande övriga anställda i koncernen (högst 10 personer) erbjuds att förvärva sammanlagt högst 400 000 st teckningsoptioner och högst 40 000 teckningsoptioner per person.
  • Bolagets styrelse ska tillse att Dotterbolagets styrelse verkställer överlåtelserna i enlighet med bolagsstämmans beslut. För det fall person inom en kategori inte förvärvar sin fulla andel ska sådan andel erbjudas övriga i samma kategori och i förkommande fall kunna överföras till någon annan kategori. Med anställd räknas den som vid tidpunkt för förvärvet innehar en icke uppsagd tillsvidareanställning i koncernen. Överlåtelse av teckningsoptioner kan ske tidigast den 1 oktober 2021 och senast den 31 december 2021.
     
  • Överlåtelsen av teckningsoptionerna kommer att ske med villkor som bl.a. innebär en rätt för Dotterbolaget att återköpa teckningsoptionerna under vissa förutsättningar om anställningen upphör samt hembud vid överlåtelser. Dotterbolaget ska ha en rätt att överlåta återköpta teckningsoptioner inom ramen för beslutade tilldelningsprinciper och villkoren för teckningsoptionerna.
     
  • Överlåtelsen av teckningsoptionerna ska ske till ett pris (premie) motsvarande optionens marknadsvärde per dagen för överlåtelsen, vilket innebär att det inte ska uppkomma några sociala avgifter för bolaget i samband med förvärvet av teckningsoptionerna. Black&Scholes värderingsmodell ska användas vid fastställande av priset för förvärvet.

    Den maximala utspädningseffekten av incitamentsprogrammet beräknas uppgå till högst cirka 0,8 procent (baserat på antalet befintliga aktier i bolaget med hänsyn tagen till 12 428 987 utestående teckningsoptioner), förutsatt att samtliga erbjudna teckningsoptioner förvärvas och utnyttjas för teckning av aktier.

    Ytterligare information om styrelsens förslag, dess beredning, kostnader för programmet m.m. framgår av styrelsens förslag som hålls tillgänglig på bolagets hemsida www.hubso.com

    För giltigt beslut av årsstämman enligt punkt 7a-b) ovan krävs att det har biträtts av aktieägare med minst nio tiondelar av såväl de avgivna rösterna som de aktier som är företrädda vid bolagstämman, då emissionen riktar sig till tecknare som ryms inom den krets som omfattas av 16 kap. aktiebolagslagen.


     

Handlingar m.m.

Styrelsens fullständiga förslag samt övriga handlingar enligt Aktiebolagslagen kommer att hållas tillgängliga hos bolaget och kommer att sändas till de aktieägare som begär det och uppger sin postadress.
 

Aktieägarna erinras om rätten att, vid stämman, begära upplysningar från styrelsen och verkställande direktören i enlighet med 7 kap 32 § aktiebolagslagen.
 

Antalet utestående aktier i bolaget uppgår vid tidpunkten för denna kallelse till 104 979 329 aktier

  

Stockholm den 6 september 2021

        HUBSO Group AB (publ) 
styrelsen

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Josefine Abrahamsson
VD, HUBSO Group AB
josefine(at)hubsogroup.com
ir(at)hubsogroup.com
www.hubsogroup.com

HUBSO Group i korthet:
HUBSO Groups verksamhet består huvudsakligen av HUBSO som har en D2C (direct-2-Consumer) inriktning inom e-handel. Utöver HUBSO innehar Bolaget även den egenutvecklade bildoptimeringstjänsten IMGO samt Bolagets SaaS-produkt Magemail. HUBSO är en D2C (direct-2-consumer) hub för influencers som vill skapa egna autentiska e-handelsvarumärken. HUBSO agerar idag primärt på den nordiska marknaden där man har flera etablerade svenska varumärken inom livsstilssegmentet, men med en försäljning över hela världen. Magemail är en marknadsföringsmjukvara riktad till e-handelsaktörer, vilka är aktiva på en av världens ledande e-handelsplattform Magento. IMGO erbjuder webbaserade tjänster som hjälper webbplatsägare att minska deras bandbreddsanvändning och påverkan för besökare på ett enkelt sätt. Bolagets tjänster ska förenkla och förbättra webbupplevelsen för såväl webbplatsägaren som deras besökare.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Wyld Networks får första intäktsbringande satellit-IoT-data från Namibia i Afrika

Published

on

By

Virtuella satellitoperatören Wyld Networks har fått sin första intäktsbringande satellit-IoT-data från Namibia i Afrika.

Detta sker i samarbete med ett sydafrikanskt agritech-företag som installerar fuktsensorer i marken för att optimera bevattning och automatisera schemaläggningssystem för jordbruk.

”Trådlöst anslutna agritech-sensorer levererar kvalitativa data för att ge bönder och agronomer data på den detaljnivå de behöver för att fatta informerade beslut och öka effektiviteten”, säger Alastair Williamson, VD för Wyld Networks. ”Särskilt relevant i regioner där mobilanslutning inte alltid är tillgänglig.”

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Alastair Williamson, VD Wyld Networks
E-post: alastair.williamson@wyldnetworks.com 
Tel: +44 7 824 997 689

Om Wyld Networks AB

Wyld Networks utvecklar och säljer innovativa trådlösa teknologilösningar som möjliggör prisvärd uppkoppling globalt, vilket adresserar problemet för människor och bolag gällande bristen på global nätverksuppkoppling. Lösningarna är främst inriktade på trådlös nätverksanslutning för IoT-produkter och människor. Wyld Networks Ltd grundades i Cambridge, Storbritannien under 2016 och är ett helägt dotterbolag till Wyld Networks AB.

Wyld Networks aktie (WYLD) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB (tel 08-5030 1550, e-post ca@mangold.se).

Läs mer på: www.wyldnetworks.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Hoodin AB (publ) publicerar delårsrapport för första kvartalet 2024

Published

on

By

Första kvartalet, 2024-01-01 – 2024-03-31

  • Nettoomsättning 243 (252) KSEK

  • Rörelseresultat -1 287 (-1 480) KSEK

  • Resultat efter skatt -1 286 (-1 575) KSEK

  • Resultat per aktie -0,04 (-0,12) SEK

VD har ordet

En spännande tid präglad av innovation och tillväxt

Vår resa in i 2024 har präglats av en stark framåtrörelse och en tydlig vision om framtiden. Vi på Hoodin har inlett arbetet med en revolutionerande ny version av vår plattform, driven av kraften i AI och vår unika data- och informationstillgång inom life science. Denna nya version kommer att bana väg för en betydande förbättring av vår förmåga att lösa komplexa problem inom regulatoriska frågor.

AI lyfter Hoodin till nya höjder

Vi ser en enorm potential i AI:s förmåga att transformera hur vi hanterar regulatoriska frågor inom life science. Genom att integrera AI i den nya versionen av Hoodin kommer vi att kunna erbjuda en oöverträffad effektivitet och precision i hanteringen av komplexa data och regelverk.

Detta innebär att vi kan erbjuda våra kunder:

  • Förbättrad riskhantering: Genom proaktiv identifiering och analys av potentiella risker kan vi hjälpa våra kunder att undvika kostsamma förseningar och problem.

  • Optimerad regelefterlevnad: Vi kan automatisera och effektivisera processer för regelefterlevnad, vilket frigör tid och resurser för våra kunder att fokusera på innovation och tillväxt.

  • Förbättrad spårbarhet och transparens: Vi ger våra kunder en oöverträffad överblick över all regulatorisk data och information, vilket ger dem fullständig kontroll och transparens.

Marknaden vaknar till MDR:s utmaningar

Vi ser tydliga tecken på att marknaden börjar vakna till inför de utmaningar som den kommande utgången av den så kallade ”grace perioden” för MDR medför. Företag inser nu behovet av att ta itu med lösningar för post market surveillance (PMS) och Hoodin är väl positionerat för att möta detta behov. Som ett resultat av detta har bolaget inlett flertalet positiva dialoger med både slutkunder och samarbetspartners.

Vår unika kombination av AI, data och expertis inom life science gör oss till den perfekta partnern för företag som vill:

  • Etablera effektiva PMS-processer: Vi kan hjälpa dem att designa, implementera och hantera robusta PMS-system som garanterar efterlevnad av MDR.

  • Minska risker och kostnader: Vi kan identifiera och hantera potentiella problem tidigt, vilket sparar både tid och pengar.

  • Få en konkurrensfördel: Vi kan ge dem verktygen och insikterna de behöver för att ligga steget före i den ständigt föränderliga regulatoriska miljön.

    Samarbete med QMS-leverantörer för en helhetslösning

    Vi har noterat ett ökat intresse från företag som erbjuder kvalitetssystem (QMS, quality management system) för samarbete med Hoodin. Vi ser detta som en positiv utveckling och välkomnar möjligheten att samarbeta med QMS-leverantörer för att erbjuda våra kunder en komplett lösning för hantering av regulatoriska frågor.

    Genom att kombinera Hoodins AI-drivna plattform med robusta QMS-system kan vi erbjuda kunderna en oöverträffad nivå av effektivitet, precision och transparens.

    Händelser under Q1 2024

    Under det första kvartalet 2024 har Hoodin fokuserat på att:

    • Förbättra den AI-drivna plattformen: Fortsatt utveckling av den nya AI-drivna plattformen för att förbättra dess förmåga att hantera komplexa data och regelverk.

    • Förbereda lanseringen av den nya plattformen: Förberedande aktiviteter för lanseringen av den nya AI-drivna plattformen under de kommande månaderna.

    • Stärka kundsamarbetet: Utökade samarbeten med befintliga kunder och etablering av nya kundrelationer.

    • Delta i branschmässor: Deltagande i relevanta branschmässor för att öka synligheten och marknadsföra Hoodins lösningar.

    Vi är övertygade om att Hoodin är väl positionerat för en stark tillväxt och framgång under de kommande åren. Med vår innovativa teknik, unika data och expertis inom life science är vi redo att hjälpa våra kunder att navigera den komplexa regulatoriska miljön och nå nya framgångar. Vi ser fram emot att fortsätta vår resa tillsammans med er.

    Tack för ert fortsatta stöd och förtroende!

    Marcus Emne VD, Hoodin

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Emne, verkställande direktör, Hoodin AB (publ)
Tfn: +46 79-335 76 58
E-post: marcus@hoodin.com

Hemsida: www.hoodin.com

Om Hoodin

Hoodin är en ledande leverantör av en SaaS plattform inom eftermarknadskontroll och regelverk för life science. Bolagets SaaS plattform, Hoodin 360 Surveillance & Vigilance, hjälper företag att effektivisera och automatisera sitt arbete inom regelverk, standards och lagar för att säkerställa produktsäkerhet. Besök vår webbplats på [webbadress] för mer information.

Disclaimer

Detta pressmeddelande kan innehålla framtidsinriktad information som är föremål för risker och osäkerheter. Faktiska resultat kan avvika väsentligt från de förväntningar som uttrycks eller antyds i sådana framtidsinriktade uttalanden på grund av olika faktorer. Företaget tar inget ansvar för att uppdatera framtidsinriktad information på något som helst sätt.

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Hoodin AB (publ) publicerar delårsrapport för första kvartalet 2024

Published

on

By

Första kvartalet, 2024-01-01 – 2024-03-31

  • Nettoomsättning 243 (252) KSEK

  • Rörelseresultat -1 287 (-1 480) KSEK

  • Resultat efter skatt -1 286 (-1 575) KSEK

  • Resultat per aktie -0,04 (-0,12) SEK

VD har ordet

En spännande tid präglad av innovation och tillväxt

Vår resa in i 2024 har präglats av en stark framåtrörelse och en tydlig vision om framtiden. Vi på Hoodin har inlett arbetet med en revolutionerande ny version av vår plattform, driven av kraften i AI och vår unika data- och informationstillgång inom life science. Denna nya version kommer att bana väg för en betydande förbättring av vår förmåga att lösa komplexa problem inom regulatoriska frågor.

AI lyfter Hoodin till nya höjder

Vi ser en enorm potential i AI:s förmåga att transformera hur vi hanterar regulatoriska frågor inom life science. Genom att integrera AI i den nya versionen av Hoodin kommer vi att kunna erbjuda en oöverträffad effektivitet och precision i hanteringen av komplexa data och regelverk.

Detta innebär att vi kan erbjuda våra kunder:

  • Förbättrad riskhantering: Genom proaktiv identifiering och analys av potentiella risker kan vi hjälpa våra kunder att undvika kostsamma förseningar och problem.

  • Optimerad regelefterlevnad: Vi kan automatisera och effektivisera processer för regelefterlevnad, vilket frigör tid och resurser för våra kunder att fokusera på innovation och tillväxt.

  • Förbättrad spårbarhet och transparens: Vi ger våra kunder en oöverträffad överblick över all regulatorisk data och information, vilket ger dem fullständig kontroll och transparens.

Marknaden vaknar till MDR:s utmaningar

Vi ser tydliga tecken på att marknaden börjar vakna till inför de utmaningar som den kommande utgången av den så kallade ”grace perioden” för MDR medför. Företag inser nu behovet av att ta itu med lösningar för post market surveillance (PMS) och Hoodin är väl positionerat för att möta detta behov. Som ett resultat av detta har bolaget inlett flertalet positiva dialoger med både slutkunder och samarbetspartners.

Vår unika kombination av AI, data och expertis inom life science gör oss till den perfekta partnern för företag som vill:

  • Etablera effektiva PMS-processer: Vi kan hjälpa dem att designa, implementera och hantera robusta PMS-system som garanterar efterlevnad av MDR.

  • Minska risker och kostnader: Vi kan identifiera och hantera potentiella problem tidigt, vilket sparar både tid och pengar.

  • Få en konkurrensfördel: Vi kan ge dem verktygen och insikterna de behöver för att ligga steget före i den ständigt föränderliga regulatoriska miljön.

    Samarbete med QMS-leverantörer för en helhetslösning

    Vi har noterat ett ökat intresse från företag som erbjuder kvalitetssystem (QMS, quality management system) för samarbete med Hoodin. Vi ser detta som en positiv utveckling och välkomnar möjligheten att samarbeta med QMS-leverantörer för att erbjuda våra kunder en komplett lösning för hantering av regulatoriska frågor.

    Genom att kombinera Hoodins AI-drivna plattform med robusta QMS-system kan vi erbjuda kunderna en oöverträffad nivå av effektivitet, precision och transparens.

    Händelser under Q1 2024

    Under det första kvartalet 2024 har Hoodin fokuserat på att:

    • Förbättra den AI-drivna plattformen: Fortsatt utveckling av den nya AI-drivna plattformen för att förbättra dess förmåga att hantera komplexa data och regelverk.

    • Förbereda lanseringen av den nya plattformen: Förberedande aktiviteter för lanseringen av den nya AI-drivna plattformen under de kommande månaderna.

    • Stärka kundsamarbetet: Utökade samarbeten med befintliga kunder och etablering av nya kundrelationer.

    • Delta i branschmässor: Deltagande i relevanta branschmässor för att öka synligheten och marknadsföra Hoodins lösningar.

    Vi är övertygade om att Hoodin är väl positionerat för en stark tillväxt och framgång under de kommande åren. Med vår innovativa teknik, unika data och expertis inom life science är vi redo att hjälpa våra kunder att navigera den komplexa regulatoriska miljön och nå nya framgångar. Vi ser fram emot att fortsätta vår resa tillsammans med er.

    Tack för ert fortsatta stöd och förtroende!

    Marcus Emne VD, Hoodin

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Emne, verkställande direktör, Hoodin AB (publ)
Tfn: +46 79-335 76 58
E-post: marcus@hoodin.com

Hemsida: www.hoodin.com

Om Hoodin

Hoodin är en ledande leverantör av en SaaS plattform inom eftermarknadskontroll och regelverk för life science. Bolagets SaaS plattform, Hoodin 360 Surveillance & Vigilance, hjälper företag att effektivisera och automatisera sitt arbete inom regelverk, standards och lagar för att säkerställa produktsäkerhet. Besök vår webbplats på [webbadress] för mer information.

Disclaimer

Detta pressmeddelande kan innehålla framtidsinriktad information som är föremål för risker och osäkerheter. Faktiska resultat kan avvika väsentligt från de förväntningar som uttrycks eller antyds i sådana framtidsinriktade uttalanden på grund av olika faktorer. Företaget tar inget ansvar för att uppdatera framtidsinriktad information på något som helst sätt.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.