Connect with us

Marknadsnyheter

Kallelse till extra bolagsstämma i Kontigo Care AB (publ)

Published

on

Aktieägarna i Kontigo Care AB (publ) (”Kontigo Care”eller ”Bolaget”), 556956–2795, kallas härmed till extra bolagsstämma tisdagen den 11 augusti 2020, klockan 11:00 på Radisson Blue Hotell, Stationsgatan 4, 753 40 Uppsala. Inregistrering till stämman börjar kl 10.45.

Bolagets ordinarie årsstämma den 29 juni 2020 arrangerades med anledning av Corona-pandemin inte som en fysisk stämma. Stämman genomfördes i stället genom förhandsröstning (s.k. poströstning) i enlighet med 20 § lagen (2020:198) om tillfälliga undantag för att underlätta genomförandet av bolags- och föreningsstämmor. Som en följd av den annorlunda formen för stämman och det nya formatet för röstning valde flertalet ägare att inte delta i stämman. Endast 1,8 procent av bolagets registrerade aktier var representerade. Vissa beslut uppnådde inte erforderlig majoritet. Styrelsen har därför fattat beslut om att kalla till en extra stämma. Denna stämma blir en fysisk stämma.

Rätt att delta och anmälan

Aktieägare som önskar delta vid stämman ska dels vara införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken onsdagen den 5 augusti 2020, dels anmäla sig till Bolaget senast fredagen den 7 augusti 2020 klockan 16.00. Anmälan ska ske per post till Kontigo Care AB, Påvel Snickares gränd 12, 753 20 Uppsala eller via e-post till ir@kontigocare.com. I anmälan ska fullständigt namn, person- eller organisationsnummer, aktieinnehav, adress, telefonnummer dagtid uppges, samt i förekommande fall ska uppgift om ställföreträdare, eller biträde (högst två) lämnas. Anmälan ska i förekommande fall åtföljas av fullmakter, registreringsbevis och andra behörighetshandlingar.

Förvaltarregistrerade aktier

Aktieägare som har sina aktier förvaltarregistrerade, genom bank eller annan förvaltare, måste, för att äga rätt att delta vid stämman, tillfälligt inregistrera aktierna i eget namn hos Euroclear Sweden AB. Sådan omregistrering måste vara genomförd senast onsdagen den 5 augusti 2020, vilket innebär att aktieägare som önskar sådan omregistrering måste underrätta förvaltaren därom i god tid före nämnda datum.

Ombud m.m.

Aktieägare som företräds genom ombud ska utfärda daterad och undertecknad fullmakt för ombudet. Om fullmakten utfärdas av juridisk person ska bestyrkt kopia av ett aktuellt registreringsbevis eller motsvarande för den juridiska personen bifogas. Fullmakten får inte ha en giltighetstid som är längre än fem år. Fullmakten i original samt eventuellt registreringsbevis bör före stämman insändas per brev till Bolaget på ovan angiven adress. Fullmaktsformulär tillhandahålls på Bolagets hemsida www.kontigocare.com och sänds även till aktieägare som kontaktar bolaget på telefon 0790-63 49 93 (måndag-fredag kl. 09.00-16.00) eller via e-post ir@kontigocare.com och uppger sin adress.

Antalet aktier och röster

Det totala antalet aktier och röster i Bolaget uppgår till 23 071 533 vid tidpunkten för kallelsen. Bolaget innehar inga egna aktier.

Förslag till dagordning

  1. Stämmans öppnande.
  2. Val av ordförande vid stämman.
  3. Val av en eller två justeringsmän.  
  4. Upprättande och godkännande av röstlängd.
  5. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad.
  6. Godkännande av dagordningen.
  7. Bestämmande av antalet styrelseledamöter.
  8. Fastställande av arvode till styrelsen.
  9. Beslut om emission av teckningsoptioner 2020/2023:1 (incitamentsprogram) till bolagets personal.
  10. Beslut om emission av teckningsoptioner 2020/2023:2 (incitamentsprogram) till bolagets styrelse.
  11. Avslutande av stämman.

Förslag till beslut

Punkt 2. Val av ordförande vid stämman.

Ove Joanson föreslås väljas till ordförande vid stämman.

Punkt 3. Val av justeringsmän.

Mårten Karlsson och Christer Jönsson föreslås väljas till justeringsmän vid stämman.

Punkt 7. Bestämmande av antalet styrelseledamöter.

Valberedningen föreslår att antalet stämmovalda styrelseledamöter ska uppgå till fem (5) ledamöter utan suppleanter.

Punkt 8. Fastställande av arvode till styrelsen.

Valberedningen föreslår att styrelsearvode ska utgå med ett årligt belopp om 485 000 kronor, varav styrelseordförande erhåller 150 000 kronor, vice ordförande erhåller 110 000 kronor och övriga ledamöter erhåller 75 000 kronor vardera, vilket innebär att arvodet till respektive ledamot är oförändrat jämfört med föregående år.

Punkt 9. Beslut om emission av teckningsoptioner 2020/2023:1 (incitamentsprogram) till Bolagets personal.

Styrelsen föreslår att beslut om emission av teckningsoptioner (incitamentsprogram) till Bolagets personal tas, enligt nedan:

  1. Stämman fattar beslut om emission av högst 800 000 (åttahundra tusen) teckningsoptioner serie 2020/2023:1. Varje teckningsoption ger rätt att teckna en (1) ny aktie i Kontigo Care AB (publ).
  2. Den kurs till vilken teckning av aktie ska ske, ska uppgå till 200 procent av den underliggande aktiens noterade volymvägda genomsnittskurs enligt Nasdaq First North Stockholms officiella kurslista under den period om 10 handelsdagar som slutar två bankdagar innan stämman, avrundad till helt tiotal ören.
  3. Teckning av aktier med stöd av teckningsoptionerna ska äga rum under perioden 1 oktober 2023 till 31 oktober 2023. Löptiden är således drygt tre år från utgivningstillfället.
  4. Tillämpliga omräkningsvillkor jämte övriga villkor för teckningsoptionerna av serie 2020/2023:1 följer av Bilaga 1 (bilaga 1 återfinns på bolagets hemsida).
  5. De som ska omfattas av incitamentsprogrammet är Bolagets personal, bestående av Vd, Övriga anställda och Konsulter, vilka tillsammans benämns ”Deltagarna”.
  6. Teckningsoptionerna ska, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, endast äga rätt att tecknas av KC Option AB, org.nr. 559087-1447 (”Dotterbolaget”), ett av Bolaget helägt dotterbolag, givet att stämman fattar beslut om emissionen.
  7. Skälet till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att genom incitamentsprogrammet öka Deltagarnas ansvar och delaktighet i Bolagets utveckling samt motivera till fortsatt anställning och/eller engagemang i Bolaget.
  8. Dotterbolagets teckning av teckningsoptionerna ska ske på särskild teckningslista senast den 31 augusti 2020. Styrelsen kan dock förlänga teckningstiden.
  9. Teckningsoptionerna emitteras utan vederlag till Dotterbolaget. Avsikten är att Dotterbolaget därefter, vid ett eller flera tillfällen, ska överlåta teckningsoptionerna till Deltagarna. Följande riktlinjer ska gälla för hur många teckningsoptioner olika kategorier av Deltagarna högst ska kunna förvärva:

a) Vd (1 styck): högst 100 000 teckningsoptioner;

b) Övriga anställda och Konsulter (ca 14 stycken): högst 50 000 teckningsoptioner per person.

Överteckning kan således inte ske. De teckningsoptioner som emitteras i samband med incitamentsprogrammet och som inte tilldelas enligt ovan ska reserveras för framtida rekryteringar av personal till Bolaget, varvid ovan angivna riktlinjer för tilldelning ska tillämpas.

  1. För de teckningsoptioner som Dotterbolaget överlåter till Deltagarna ska dessa betala en premie, motsvarande vid var tid gällande marknadsvärde enligt en oberoende värdering med tillämpning av Black & Scholes-formeln.
  2. Stämman godkänner överlåtelsen av teckningsoptioner serie 2020/2023:1 till Deltagarna.
  3. Bolagets verkställande direktör föreslås bli bemyndigad att vidta de smärre justeringar i detta beslut som kan komma att vara nödvändiga i samband med registrering vid Bolagsverket och vid Euroclear.

Vid datum för kallelse till stämman finns 23 071 533 aktier emitterade. Vid fullt utnyttjande av teckningsoptionerna serie 2020/2023:1 kommer Bolagets aktiekapital att ökas med sammanlagt 88 000 kronor, motsvarande en utspädning om cirka 3,4 procent.

Om stämman även beslutar om att godkänna förslaget till emission av teckningsoptioner (incitamentsprogram) till Bolagets styrelse enligt punkten 10, kommer, vid fullt utnyttjande av såväl teckningsoptionerna serie 2020/2023:1 respektive teckningsoptionerna serie 2020/2023:2, Bolagets aktiekapital att ökas med sammanlagt 137 500 kronor, motsvarande en utspädning om cirka 5,1 procent.

Beslutet enligt denna punkt 9 är giltigt endast om det bifalls av aktieägare motsvarande minst nio tiondelar av såväl de avgivna rösterna som de vid stämman företrädda aktierna.

Punkt 10. Beslut om emission av teckningsoptioner 2020/2023:2 (incitamentsprogram) till Bolagets styrelse.

Aktieägaren Christer Jönsson (”Aktieägaren”) föreslår att beslut om emission av teckningsoptioner (incitamentsprogram) till Bolagets styrelse tas, enligt nedan:

  1. Stämman fattar beslut om emission av högst 450 000 (fyrahundrafemtio tusen) teckningsoptioner serie 2020/2023:2. Varje teckningsoption ger rätt att teckna en (1) ny aktie i Kontigo Care AB (publ).
  2. Den kurs till vilken teckning av aktie ska ske, ska uppgå till 200 procent av den underliggande aktiens noterade volymvägda genomsnittskurs enligt Nasdaq First North Stockholms officiella kurslista under den period om 10 handelsdagar som slutar två bankdagar innan stämman, avrundad till helt tiotal ören.
  3. Teckning av aktier med stöd av teckningsoptionerna ska äga rum under perioden 1 oktober 2023 till 31 oktober 2023. Löptiden är således drygt tre år från utgivningstillfället.
  4. Tillämpliga omräkningsvillkor jämte övriga villkor för teckningsoptionerna av serie 2020/2023:2 följer av Bilaga 2 (bilaga 2 återfinns på bolagets hemsida).
  5. De som ska omfattas av incitamentsprogrammet är Bolagets styrelseledamöter (”Styrelseledamöterna”).
  6. Teckningsoptionerna ska, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, endast äga rätt att tecknas av KC Option AB, org.nr. 559087-1447 (”Dotterbolaget”), ett av Bolaget helägt dotterbolag, givet att stämman fattar beslut om emissionen.
  7. Skälet till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att genom incitamentsprogrammet öka Styrelseledamöterna ansvar och delaktighet i Bolagets utveckling samt motivera till fortsatt engagemang i Bolaget.
  8. Dotterbolagets teckning av teckningsoptionerna ska ske på särskild teckningslista senast den 31 augusti 2020. Styrelsen kan dock förlänga teckningstiden.
  9. Teckningsoptionerna emitteras utan vederlag till Dotterbolaget. Avsikten är att Dotterbolaget därefter, vid ett eller flera tillfällen, ska överlåta teckningsoptionerna till Styrelseledamöterna, varvid varje styrelseledamot ska kunna förvärva högst 50 000 teckningsoptioner per person. Överteckning kan således inte ske. De teckningsoptioner som emitteras i samband med incitamentsprogrammet och som inte tilldelas enligt ovan ska reserveras för eventuella framtida rekryteringar av styrelseledamöter till Bolaget, varvid ovan angivna riktlinjer för tilldelning ska tillämpas.
  10. För de teckningsoptioner som Dotterbolaget överlåter till Styrelseledamöterna ska dessa betala en premie, motsvarande vid var tid gällande marknadsvärde enligt en oberoende värdering med tillämpning av Black & Scholes-formeln.
  11. Stämman godkänner överlåtelsen av teckningsoptioner serie 2020/2023:2 till Styrelseledamöterna.
  12. Bolagets verkställande direktör föreslås bli bemyndigad att vidta de smärre justeringar i detta beslut som kan komma att vara nödvändiga i samband med registrering vid Bolagsverket och vid Euroclear.

Vid datum för kallelse till stämman finns 23 071 533 aktier emitterade. Vid fullt utnyttjande av teckningsoptionerna serie 2020/2023:2 kommer Bolagets aktiekapital att ökas med sammanlagt 49 500 kronor, motsvarande en utspädning om cirka 1,9 procent.

Om stämman även beslutar om att godkänna förslaget till emission av teckningsoptioner (incitamentsprogram) till Bolagets personal enligt punkten 9, kommer, vid fullt utnyttjande av såväl teckningsoptionerna serie 2020/2023:1 respektive teckningsoptionerna serie 2020/2023:2, Bolagets aktiekapital att ökas med sammanlagt 137 500 kronor, motsvarande en utspädning om cirka 5,1 procent.

Förslaget har beretts av Aktieägaren i samarbete med externa rådgivare. Totala kostnaden för upprättande av incitamentsprogrammet till Bolagets styrelse, inklusive värderingsintyg enligt Black & Scholes, registreringskostnader hos Bolagsverket, administrationskostnader under incitamentsprogrammets löptid etc., beräknas uppgå till cirka 90 000 kronor. Denna totala kostnad inbegriper även samtliga kostnader som är förknippade med upprättande av incitamentsprogrammet till Bolagets personal, enligt punkten 9.

Beslut enligt denna punkt 10 är giltigt endast om det bifalls av aktieägare motsvarande minst nio tiondelar av såväl de avgivna rösterna som de vid stämman företrädda aktierna.

Styrelseledamöter som också är aktieägare i bolaget kommer, i egenskap av aktieägare, inte att delta i stämmans beslut, i enlighet med God Sed på Aktiemarknaden.

Upplysningar enligt 7 kap 32§ aktiebolagslagen

Enligt 7 kap 32§ aktiebolagslagen ska styrelsen och verkställande direktören, om någon aktieägare begär det och styrelsen anser att det kan ske utan väsentlig skada för Bolaget, i samband med bolagsstämma lämna upplysningar om förhållande som (i) kan inverka på bedömningen av ett ärende på dagordningen, eller (ii) kan inverka på bedömningen av Bolagets ekonomiska situation. Den som vill framställa frågor i förhand kan göra det per post till Kontigo Care AB, ”Bolagsstämma”, Påvel Snickares gränd 12, 753 20 Uppsala eller per e-post till ir@kontigocare.com.

Behandling av personuppgifter

I samband med bolagsstämman kommer Bolaget behandla personuppgifter om aktieägare och andra som deltar vid stämman. För information om hur dina personuppgifter behandlas i samband med bolagsstämman, se integritetspolicyn på Euroclear Sweden AB:s webbplatswww.euroclear.com/dam/ESw/Legal/Integritetspolicy-bolagsstammor-svenska.pdf.

Uppsala, juli 2020

Kontigo Care AB (publ)

STYRELSEN

För mer information, vänligen kontakta:  Ulf Kindefält, Verkställande direktör, telefon:                                                 +46 (0)18 410 88 80

Allmänna frågor: E-post: info@kontigocare.com
IR- och pressfrågor: Anja Peters, CFO och IR-ansvarig, telefon: 46 (0)18 410 88 80, e-post: ir@kontigocare.com 

 

För mer information om Kontigo Care, vänligen besök www.kontigocare.com

Informationen lämnades för publicering 10 juli, kl 17:00 CET.

Om Kontigo Care AB (publ)
Kontigo Care AB (publ) (”Kontigo Care” eller ”Bolaget”) har som målsättning att genom innovativa eHälsolösningar förbättra och effektivisera den globala beroendevården och att därmed minska lidandet för en stor mängd patienter och deras anhöriga. Bolagets eHälsoplattform Previct® består av ett antal avancerade algoritmer, AI-drivna prediktionsmotorer och kommunikationslösningar, samt av de två plattformsapplikationerna Previct® Alcohol och Previct® Gambling, för tillämpning inom respektive beroendeområde. Kontigo Cares aktie handlas på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet KONT. Bolagets Certified Adviser är Eminova FK AB.

Continue Reading

Marknadsnyheter

RaySearch och C-RAD tecknar samarbetsavtal

Published

on

By

RaySearch Laboratories AB (pub) och C-RAD AB är glada att kunna tillkännage ett samarbetsavtal som syftar till att gemensamt utveckla innovativa lösningar och produkter för att förbättra kvaliteten på strålbehandling.

Fokus för samarbetet är att undersöka hur C-RAD:s ytskanningsteknologi kan utnyttjas vid dosplanering i RaySearchs dosplaneringssystem RayStation. Idag används ytorna från Catalyst+, C-RAD:s system för ytguidad strålbehandling, under bildtagning och behandling. Genom att göra Catalysts+ ytor tillgängliga i RayStation®* skapas många användningsmöjligheter. En sådan är att expandera en CBCT-bild, som har ett begränsat avbildningsområde, genom att använda information från ytskanningen. Detta kommer att leda till ett mer komplett återskapande av patientens anatomi, vilket i sin tur resulterar i ett mer tillförlitligt underlag för kliniska beslut. Som ett första resultat av samarbetet kommer ovan beskrivna tillämpning att demonstreras under den pågående mässan ESTRO. Därefter kommer andra användningsområden av företagens respektive produkter att utforskas.

Cecilia de Leeuw, vd och koncernchef, C-RAD: “Vi är mycket glada över samarbetet med RaySearch, genom vilket vi ska förbättra och hitta nya innovativa lösningar i vår gemensamma kamp mot cancer.”

Johan Löf, grundare och vd, RaySearch: “Jag ser fram emot att samarbeta med C-RAD, vars kontor dessutom ligger nära oss i Sverige. Den ytterligare information om patientens anatomi som tillhandahålls genom ytskanning via Catalyst+ har potential att avsevärt förbättra olika steg i dosplaneringsprocessen för strålbehandling i RayStation.”

För mer information vänligen kontakta: 
Johan Löf, grundare och vd, RaySearch Laboratories AB (publ) 
Tel: +46 (0) 8 510 530 00 
johan.lof@raysearchlabs.com  

Om C-RAD 
C-RAD utvecklar ytskanningsteknologi för strålterapi för att möjliggöra en mycket exakt dosavgivning till tumören och samtidigt skydda frisk vävnad från oönskad exponering. Med hjälp av höghastighets 3D-kameror i kombination med förstärkt verklighet stöder C-RAD den initiala patientpositioneringen och övervakar patientens rörelser under behandlingen för att säkerställa hög tillförlitlighet, ett effektivt arbetsflöde och ökad noggrannhet. C-RAD övervakar patientens rörelse utan att använda markörer eller ytterligare dos för att ge den högsta nivån av patientsäkerhet och komfort.
 C-RAD AB är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på c-rad.com.

Om RaySearch 
RaySearch Laboratories AB (publ) är ett medicintekniskt företag som utvecklar innovativa mjukvarulösningar för att förbättra cancervården. RaySearch marknadsför RayStation®* dosplaneringssystem (TPS) och onkologiinformations-systemet (OIS) RayCare®*. De senaste tilläggen i RaySearchs produktlinje är RayIntelligence® och RayCommand®*. RayIntelligence är ett molnbaserat analyssystem för onkologi (OAS) som cancerkliniker kan använda för att samla in, strukturera och analysera data. Behandlingsstyrsystemet (TCS) RayCommand är utformat som en länk mellan behandlingsmaskinen och systemen för dosplanering och onkologiinformation. 

Programvara från RaySearch har sålts till drygt 1 000 kliniker i 43 länder. Företaget grundades år 2000 som en avknoppning från Karolinska Institutet i Stockholm och aktien är noterad på Nasdaq Stockholm sedan 2003. Mer information finns på raysearchlabs.com. 
 
Om RayStation 
RayStation®* är ett flexibelt, innovativt dosplaneringssystem som används av många ledande cancercenter världen över. Det kombinerar unika funktioner för adaptiv terapi, flermålsoptimering och marknadsledande algoritmer för optimering av behandlingsplaner för HDR-brachyterapi och extern strålbehandling med fotoner, elektroner och protoner samt heliumjoner och koljoner. RayStation har stöd för ett stort antal behandlingsmaskiner. Det möjliggör att all behandlingsplanering kan göras i ett och samma system och att befintlig utrustning kan utnyttjas maximalt. RayStation kan integreras fullständigt med RayCare®*. Genom att harmonisera behandlingsplaneringen skapas bättre vård för cancerpatienter över hela världen. 

* Regulatoriskt godkännande krävs på vissa marknader.  

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Styrelsen i S2Medical AB (publ) har beslutat att bolagets årsredovisning även ska utgöra en kontrollbalansräkning, vilket till följd senarelägger bolagets årsredovisning

Published

on

By

Styrelsen i S2Medical AB (publ) (”S2Medical” eller ”Bolaget”) har i enlighet med aktiebolagslagen (25 kap 13 §), upprättat en kontrollbalansräkning (”KBR”) genom att besluta att balansräkningen i bolagets årsredovisning även skall utgöra en KBR. I syfte att ge Bolagets revisor tillräcklig frist för att möjliggöra denna process har styrelsen valt att senarelägga publiceringen av Bolagets årsredovisning med 6 dagar till den 9 maj 2024.

Beslutet att upprätta KBR grundar sig i att Bolagets egna kapital för närvarande är lägre än hälften av det registrerade aktiekapitalet. Styrelsen ser det inte som sannolikt att denna brist kommer att elimineras enbart genom regleringen av bolagets tillgångar och skulder i samband med genomförandet av den godkända rekonstruktionsplanen. Då både KBR och det positiva utfallet av företagsrekonstruktionen visar på livskraft anser styrelsen att en minskning av Bolagets registrerade aktiekapital är en tillräcklig åtgärd för att helt eliminera kapitalbristen. Styrelsen avser därför att föreslå en minskning av Bolagets registrerade aktiekapital. Förslaget kommer att inkluderas i kallelsen till Bolagets kommande årsstämma för beslut.

Vi ser positivt på framtiden och jag uppfattar detta som en nödvändig administrativ åtgärd för att justera ett oproportionerligt stort aktiekapital på över 16 miljoner SEK.” Säger Bolagets CEO, Petter Sivlér

Denna information är sådan som S2Medical AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-05-03 20:38 CET.

Kontaktuppgifter
Petter Sivlér – CEO, S2Medical AB (publ)
Telefon: +46 (0)8-70 000 50
E-post: petter.sivler@s2m.se

Certified Adviser
Vator Securities AB
Telefon +46 (0)8-580 065 99
Hemsida: www.vatorsec.se 
Epost: ca@vatorsec.se

Om S2Medical 
S2Medical AB (publ) är ett medicintekniskt bolag som utvecklar och säljer innovativa sårläkningsprodukter för hela sårläkningsprocessen med fokus på brännskador och kroniska sår. Bolaget har utvecklat eiratex®, ett nytt cellulosabaserat material för läkning av svåra brännskador och kroniska sår. Materialet läker sår effektivt och därmed minskar både lidande för patienter samt kostnader för hälso- och sjukvården. 

Aktiens kortnamn: S2M

Aktiens ISIN-kod: SE0011725084

Continue Reading

Marknadsnyheter

Återkallelse: Santa Maria Tex Mex Style Dip

Published

on

By

Paulig återkallar Santa Maria Dip Tex Mex Style, 250 gram, med bäst före-datum 01/01/2026. Anledningen är att ett antal produkter istället för Tex Mex Style Dip kan innehålla ostdipp, som innehåller allergenen mjölk. Konsumenter uppmanas att reklamera produkten.  

Produkten återkallas som en försiktighetsåtgärd. Ostdippen (Santa Maria Dip Nacho Cheese Style) innehåller mjölk och utgör därmed en hälsorisk för konsumenter som är allergiska mot mjölkprotein.

Visuellt är det enkelt att särskilja produktinnehållet då Dip Tex Mex Style är grön och ostdippen är gul.

Paulig, som äger varumärket Santa Maria, är i kontakt med leverantören av produkten för att säkerställa att åtgärder vidtas för att förhindra att problemet återuppstår.

Ersättning för konsument

Konsumenter ombeds att inte konsumera produkten med det angivna bäst-före-datumet, spara produkten och kontakta Santa Marias Konsumentkontakt för ersättning:

E-mail: konsumentkontakt@santamaria.se
Telefonnummer: 020-67 42 00

Reklamationsformulär på Santa Marias hemsida: https://www.santamariaworld.com/se/om-santa-maria/kontakta-oss/ 

Presskontakt
Eva Berglie
Kommunikationschef
Paulig Scandinavia & Central Europe
0708-99 19 37
eva.berglie@paulig.com

Paulig är ett familjeägt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur – för både människa och planet. Paulig erbjuder smaker i alla former: kaffe och drycker, Tex Mex och kryddor, snacks och växtbaserade alternativ. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco och Zanuy. Pauligs omsättning uppgick 2022 till 1,1 miljarder euro. Företaget har 2 300 passionerade medarbetare i 13 länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour. www.pauliggroup.com 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.