Connect with us

Marknadsnyheter

Kellfri startar samarbete med Kalle & Brita Zackari Wahlström

Published

on

Kellfri har tillsammans med Kalle Zackari Wahlström och Brita Zackari, kända bland annat från tv, inlett ett samarbete där båda parter vill hjälpa fler att kunna bo och bedriva verksamhet på landet.

– Vårt motto är ”Enkelt att bruka”, och genom det här samarbetet går det att se hur våra produkter faktiskt bidrar till det för en levande landsbygd, säger Andreas Bjelkholm, marknadschef, Kellfri.

På tv och på instagramkontot ”kalleochbritagrejar” återspeglas Kalles och Britas vardagsliv på gården på ett underhållande och informativt sätt. Det hållbara och småskaliga lantbruket är något som ligger Kellfri varmt om hjärtat.

– Vi såg en video där Kalle försökte lyfta upp stockar på en gammal skogsvagn, och frågade om han behövde hjälp, berättar Andreas om den första kontakten.

Kalle kom till insikt om att det är svårt att driva ett lantbruk med endast äldre och slitna redskap. Att det går att spara på kroppen, göra arbetet mer effektivt och komma närmare drömmen om att bli självförsörjande.

Rätt redskap gör skillnad

Genom samarbetet får Kalle och Brita tillgång till redskap och rådgivning och har redan sett vad rätt utrustning kan innebära.

– Det har blivit stor skillnad. Innan traktorn kom hade jag tittat ut och sparat en massa jobb. Sedan kom den, och jag gjorde alla de där jobben på 45 minuter. Helt ärligt, det här blir ju lite som reklam, men den här traktorn är helt perfekt för mig. Jag använder den till allt, säger Kalle Zackari Wahlström.

Kalle konstaterar även att det inte går att hinna med allt på en gård utan rätt redskap. Och det är där Kellfri kommer in i matchen, för att stötta Kalle i arbetet mot att bli självförsörjande.

Vill öppna möjligheter

Många vill flytta ut på landet, en trend som förstärks både av en ökad insikt om hållbarhet och av pandemin. Det är en av anledningarna till att många följer exempelvis Kalles och Britas instagramkonto.

Genom det nya samarbetet får Kellfri chans att synas, inte bara bland personer som redan bor på landet utan också i en delvis ny målgrupp: bland dem som ännu drömmer om och planerar för att flytta ut. Kellfri vill att fler ska ha möjlighet att leva på landet och är det självklara valet av företag att vända sig till för produkter och rådgivning, för både mindre och större gårdar. Dessutom har Kellfri mycket prisvärda produkter, vilket är välkommet när man vill göra flera investeringar på en gång.

Kalle och Brita förkroppsligar på många sätt typiska kunder till Kellfri med sitt småskaliga lantbruk där de har djurhållning, en del odlingar och lite skogsbruk.

– Kalle och Brita har ett starkt personligt varumärke med kärlek och passion till livet på landet. Och de inspirerar sin följarskara till detsamma. Jag är positivt överraskad över hur bra de lyckas återspegla livet på landet, med alla dess fördelar och givetvis även utmaningar, säger Andreas.

Kalle och Brita kommer under de närmaste månaderna visa på sitt instagramkonto ”kalleochbritagrejar” hur Kellfris produkter underlättar deras vardag på bondgården. Kellfri publicerar även i samband med detta pressmeddelande en reportagefilm från Kalles gård.

Andreas Bjelkholm

Marknadschef
070-841-66-69
andreas.bjelkholm@kellfri.se

Kellfri är en helhetsleverantör av prisvärda produkter med svensk konstruktion, för alla typer av lantbruk. Med kontroll på hela kedjan, från idé till färdig produkt erbjuder de möjligheten för fler att driva verksamhet på landet. Företaget startades år 1952, omsätter ca 260 miljoner SEK och har idag 70 engagerade medarbetare. Huvudkontor ligger i Skara, Sverige. Försäljning finns även i Norge, Finland, Danmark, Storbritannien, Polen och Tyskland. Kellfri AB är en del av Salix Group, en handelskoncern och affärsområde inom Volati. Volati är noterade på Nasdaq Stockholm. Mer information och kontaktuppgifter finns på: www.kellfri.se

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Pressinbjudan: Valdebatt om äldrepolitiken i EU

Published

on

By

Hur påverkar årets val till EU-parlamentet Sveriges äldre? Den 20 maj möts alla riksdagspartier i en debatt där åhörarna får svar på den frågan. Arrangörer är Pensionärernas riksorganisation (PRO), SPF Seniorerna och SKPF Pensionärerna i samarbete med nyhetssajten News55.se.

Våra organisationer har vid flera tillfällen genomfört Äldreriksdagen, ett evenemang där vi lyft frågor som särskilt berör Sveriges äldre och som förtjänar större utrymme i den politiska debatten.

I den här debatten kommer vi att lyfta frågor om bedrägerier mot äldre, läkemedelsbrist och att priserna på såväl mat som el har gjort det dyrt att leva. Vi som är äldre är många och vi blir allt fler. Vad bör EU göra för att den växande skaran äldre ska kunna leva aktivt, självständigt och vara delaktiga i samhället på samma villkor som andra?

Representanter från samtliga riksdagspartier deltar
I debatten möts Heléne Fritzon (S), Dick Erixon (SD), Tomas Tobé (M), Hanna Gedin (V), Karin Ernlund (C), Michaela Hollis (KD), Lennart Tonell (MP) och Anna Maria Corazza Bildt (L).

Medverkar gör Åsa Lindestam, ordförande för PRO, Eva Eriksson, förbundsordförande för SPF Seniorerna och Liza di Paolo-Sandberg, förbundsordförande för SKPF Pensionärerna. Artur Ringart, grundare av News55.se och tidigare programledare på SVT, är moderator.

Tid och plats
EU-valsdebatten hålls den 20 maj kl. 14.00–15.30 i Skandiahuset, Lindhagensgatan 86, Stockholm. Anmäl om du vill delta på plats till petra.berg@skpf.se. SVT Forum kommer att sända debatten i efterhand.

Kontakter
Artur Ringart, News55.se, artur.ringart@news55.se eller 070-510 04 20
Petra Berg, pressansvarig SKPF Pensionärerna,
petra.berg@skpf.se eller 072-088 17 18

Continue Reading

Marknadsnyheter

Rättelse kring sista dag för teckning av TO4

Published

on

By

Tyvärr har det i tidigare PM meddelats att sista dagen för teckning av optioner i Zoomabilitys serie TO4 skulle vara 14 maj. Det korrekta datumet är 15 maj.

Vi beklagar denna fesksrivning, men vill också göra marknaden medveten om att sista dag för handel med TO4 är idag den 13 maj.

För mer information kontakta:

Pehr-Johan Fager, VD
pj@zoomability.com
0709-203961

Om Zoomability Int. AB (publ) 

Zoomability har utvecklat och säljer en terränggående elrullstol Zoom Uphill®, anpassad för personer med funktionsnedsättning i de nedre extremiteterna, men som också passar alla som vill ha en häftig körupplevelse. Den har rönt stor uppmärksamhet främst i USA, men även i Sverige och övriga Europa. Det är en hybrid mellan traditionella eldrivna rullstolar-PWC, från tillverkare som Permobil, Sunrise och Invacare, och fyrhjulingar-ATV. Zoom Uphill® har funktionaliteten och de ergonomiska kvalitéerna som en PWC och körkapacitet och stabiliteten som hos en ATV. Den är unik i sin design då den tack vare sin patenterade bottenplatta är både lätt och smidig såväl som stark och stabil och lämpar sig därför både för tuff terräng och urbana miljöer. Zoom Uphill® möjliggör ett friare liv för personer med begränsad rörelseförmåga. Det kan vara människor med olika typer av funktionshinder, lungkapacitet eller styrka i kroppen. 

Zoom Uphill® är registrerad som medicintekniskt hjälpmedel enligt MDR 2017/745 och testad enligt rullstoldirektivet EN12184.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Guideline Geo har vunnit en affär i Tanzania på 8 MSEK

Published

on

By

Guideline Geo har vunnit en större upphandling från Vattenministeriet i Tanzania med ett ordervärde på 8 MSEK. Ordern omfattar nio geofysiska system som kommer att användas för att kartlägga nya grundvattentäkter och se till att de nyttjas på ett hållbart sätt.

Guideline Geo har vunnit en större upphandling från Vattenministeriet i Tanzania genom sina lokala partners, Kiure Engineering Ltd och Infinite GeoSol LLC. Ordern omfattar nio system inom resistivitet, ABEM Terrameter LS2, och inkluderar även utbildning och support lokalt i Tanzania.

”Det är tydligt att allt fler länder väljer att investera i geofysiska lösningar för att kartlägga och övervaka sitt grundvatten. Vattenministeriet i Tanzania valde att investera i ABEM Terrameter LS2 för sitt utvecklingsprojekt”, säger Anders Andreasson, Säljchef för EMEA på Guideline Geo.

Den snabbast växande marknaden för Guideline Geo är ”Ground Water Management”, dvs att kartlägga nya grundvattentäkter och se till att befintligt grundvatten nyttjas på ett hållbart sätt genom att monitorera för föroreningar eller överuttag. Guideline Geo har flertalet lösningar och geofysiska metoder som lämpar sig väl för området.

Leveranserna är planerade till andra och tredje kvartalet 2024.

För ytterligare information kontakta:

Anders Andreasson, Head of Sales EMEA, Guideline Geo AB (publ.), tel: +46 76 599 55 55

Malin Siberg, CEO, Guideline Geo AB (publ.), tel: +46 73 044 60 11

www.guidelinegeo.com 

Denna information är sådan information som Guideline Geo AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 maj 2024, klockan 13:20 CEST.

Guideline Geo (GGEO) är listat på Nasdaq First North Growth Market med Redeye AB som Certified Adviser.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.