Connect with us

Marknadsnyheter

Kinesiska Hotsuit väljer Polygiene Stays Fresh för mer hållbara och fräscha plagg

Published

on

Det kinesiska sportklädesmärket Hotsuit som används av influencers, kändisar och idrottare lanserar ett nytt produktsortiment med Polygiene BioStatic™ antimikrobiell teknik som gör att kläder att hålla sig fräscha och lever längre. Behandlingen finns i Hotsuits senaste produktkollektioner och fler behandlade artiklar lanseras kontinuerligt.

Varumärket är etablerat i Kina sedan 2015 och har sedan dess en bred följarskara bland ungdomar. Idag sträcker sig Hotsuit-produktlinjer från löpning och fitness, till fritid och andra kategorier, med hundratals influencers, kändisar och idrottare som bär varumärkets produkter globalt.

De herr- och damtröjor som Polygiene-behandlats får ytterligare funktionella och hållbarhetsmässiga fördelar. Behandlingen hämmar tillväxten av luktskapande bakterier som trivs där det finns svett, värme och fuktighet. Genom att hålla produkten fräsch längre krävs färre tvättar, vilket förlänger produktens livslängd och minskar dess påverkan på miljön.  Produkterna säljs i stora e-handelskanaler som Tmall, JD, Tiktok etc i Kina, med distribution över hela världen via Amazon.

Hotsuit kommenterar varför man valde att samarbeta med Polygiene: ”Polygiene är världsledande inom stays fresh technologies, så de var vårt första alternativ när vi övervägde att lägga till antimikrobiell funktionalitet i vår nya produktlinje.”

”Produkter som behandlas med Polygiene BioStatic-teknologi kommer att hålla sig luktfria och man kan därför hoppa över onödiga tvättar – vilket ger våra slutkonsumenter en produkt som både håller längre och är mer hållbar.”

”Dessutom arbetar Polygiene med över 300 premiummärken globalt, och med deras varumärkesstöd och starka varumärkeskännedom, är vi säkra på att detta kommer att bli ett win-win-samarbete.”

”Vi ser detta partnerskap som ett långvarigt engagemang och vi ser fram emot att växa med detta intressanta varumärke. Vi har ett starkt fokus på att öka vår försäljning på den kinesiska marknaden och ett sådant här samarbete är ett bra exempel på den strategin,” säger Ulrika Björk, VD Polygiene

Om HOTSUIT
Hotsuit är ett sportmärke som började med professionella så kallade svettdräkter. Det producerar nu funktionella svettdräkter och sportutrustning och säljer över hela världen, vilket hjälper sportfans globalt att njuta av en fantastisk ”sweating experience”. Varumärket ”HOT” + ”SUIT” beskriver den nya sportklädeskategorin sweat wear. ”HOT” gör dig inte bara varm och svettig utan har en likhet med passion och entusiasm. ”SUIT” är bärare av Hotsuit som länkar människor som älskar sport över hela världen. Ungdomar, och hundratals influencers, kändisar och idrottare bär nu produkterna världen över. För mer information: www.hotsuit.com

Presskontakt Polygiene
Ulrika Björk, VD, ulrika.bjork@polygiene.com, +46 (0)70-921 12 75
Kristina Kruhsberg, pressansvarig, 
kristina.kruhsberg@polygiene.com, +46 (0)70-816 21 96

För pressbilder besök https://news.cision.com/se/?n=polygiene-ab

Anmäl dig här för att prenumerera på rapporter, pressmeddelanden och News:
https://ir.polygiene.com/sv/press/prenumerera/

Om Polygiene
Som världsledande inom stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på produkter – från förbrukningsvaror till hållbara lösningar. Vi behandlar kläder, accessoarer, produkter för hemmet och textilier så att du kan känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 300 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke på sina produkter. Med det helägda dotterbolaget Addmaster Holdings Limited, har vi nu möjlighet att erbjuda lösningar för både mjuka och hårda ytor. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com.

Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

DevPort AB (publ) redovisar års- och hållbarhetsredovisning för år 2023

Published

on

By

Pressmeddelande den 17 april 2024, kl. 21:00 CET

DevPort AB (publ) (”DevPort” eller ”Bolaget”) offentliggör års- och hållbarhetsredovisning för 2023. Publikationen finns tillgänglig på Bolagets webbplats under https://www.devport.se/rapporter/

Den tryckta versionen kommer finnas tillgänglig från och med den 24 april och kan beställas från följande adress: DevPort AB, Theres Svenssons gata 10, 417 55 Göteborg eller genom att sända e-post till victor.appelqvist@devport.se.

För ytterligare information

Nils Malmros, VD DevPort AB, tfn: 073 620 87 00 eller e-post: nils.malmros@devport.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 april 2024, kl. 21:00 CET.

DevPort är en svensk teknikkonsultkoncern och agerar som oberoende rådgivare och utvecklingspartner med kundens bästa för ögonen. DevPorts verksamhet delas in i tre affärsområden; Produktutveckling, Produktionsutveckling och Digitala lösningar. Huvudkunderna återfinns inom fordonsindustrin och övrig utvecklingsintensiv industri. DevPort sysselsätter över 500 personer fördelat på egna anställda och underkonsulter. DevPort grundades 2008 och listades i december 2017 på Nasdaq First North Premier Growth Market. Huvudkontoret ligger i Göteborg med lokalkontor i Linköping, Jönköping, Stockholm, Helsingborg och Karlskrona.

Bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB.

För mer information, besök www.devport.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Tess Medina är vinnare av Sveriges mästerkock 2024. Nästa stopp: LA, Paris och Stockholm

Published

on

By

Tess Medina har vecka efter vecka imponerat på både juryn och tittarna. Från den första torsken, vinsten med syrlig pavlova, till finalrätten som gjorde henne till Sveriges mästerkock 2024. Med vinnarboken À table med Tess vill hon nu dela med sig av sina favoritrecept från städerna hon levt i och älskar – Los Angeles, Paris och Stockholm.

Fotograf: Eva Hildén

Mästerkocken Tess Medina älskar att vara kreativ och improvisera i köket. I boken À table med Tess delar hon med sig av recept från städerna som hon älskar, där hon levt och funnit den matglädje som hon har idag. Recepten spänner från barndomens tuna melt i LA där Tess växte upp, stekt strömming i hemstaden Stockholm, till mängder av ost, löksoppa och ratatouille i Paris där hon spenderade flera år som 20-åring.

– Äntligen kan jag skrika ut att jag vunnit, släppa boken och låta andra ta del av alla mina favoritrecept. Jag vill att boken ska inspirera till att laga god mat från mina favoritstäder och att laga så mycket som möjligt från grunden. Jag ville skapa en bok där du slår upp en sida och direkt känner ”det här vill jag minsann laga”, säger Tess.

Tess generösa matlagning präglas av en rustik elegans med få och enkla ingredienser. Hon är expert på att koka soppa på en spik och vill nu fortsätta inspirera med sina recept. Härnäst kommer Tess börja en ny etapp på sin resa inom matlagning och dela den på Instagramkontot @foodiebytess.

Boken À table med Tess utkommer på Bonnier Fakta den 18 april 2024.

Om författaren:

Tess Medina är vinnare av Sveriges mästerkock 2024. Tess är 29 år och bor på Södermalm i Stockholm. Hennes inspiration kommer från hemstaden Stockholm, men även från Los Angeles där hon växte upp, och Paris där hon levde under några år som vuxen. Tess är aktuell med boken À table med Tess och Instagramkontot @foodiebytess.

För intervjuförfrågan, recensionsexemplar eller bildpublicering, kontakta:

Ida Lindgren

ida.lindgren@bonnierforlagen.se

Bonnier Fakta är ett av Sveriges ledande fackboksförlag. Vi ger ut unika illustrerade böcker som är nyskapande och snyggt formgivna, tillför ny kunskap, underhåller, berör och inspirerar. Till våra viktigaste ämnen hör mat, hälsa, trädgård, handarbete, föräldraskap, kultur och mode. Bonnier fakta är en del av Bokförlaget Forum.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

HUMBLE GROUP PUBLICERAR ÅRSREDOVISNING FÖR 2023

Published

on

By

Humble Groups årsredovisning för 2023 har idag offentliggjorts och finns tillgänglig på koncernens hemsida www.humblegroup.se.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Simon Petrén, VD, Humble Group AB
E-mail: simon.petren@humblegroup.se
Telephone:+468 61 32 888

Informationen i detta pressmeddelande har publicerats genom ovanstående kontaktpersons försorg, vid den tidpunkt som anges av Humbles nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.

OM HUMBLE
Humble Group är en svensk FMCG-koncern som levererar nästa generations konsumentprodukter som är bättre för människor och planeten. Humbles verksamhet består av affärssegmenten Future Snacking, Quality Nutrition, Sustainable Care och Nordic Distribution, vilka har en inriktning mot hälsa och hållbarhet. Bolaget strävar efter att driva organisk och strukturell tillväxt genom förvärv och med synergier i verksamhetsenheterna. För mer information besök www.humblegroup.se

Humble är noterat på Nasdaq Stockholm, First North Growth Market, under tickern HUMBLE. FNCA Sweden AB är Humbles certified adviser.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.