Connect with us

Marknadsnyheter

Kvinnoskap och hållbarhet i vardagen – det här handlar Ellos senaste kampanj om

Published

on

Linnea Henriksson, Roshi Hoss och Karin ”Kajjan” Andersson dyker alla upp i den senaste Made by Women-kampanjen från Ellos. För fjärde gången lanserar Ellos en kampanj som helt fokuserar på kvinnoskap och ifrågasättande av normer i stället för en produktlansering. ”Som en stor mode- och inredningsaktör på den nordiska marknaden är det viktigt för oss att med jämna mellanrum släppa det kommersiella och våga fokusera våra kanaler på viktiga budskap som kvinnoskap, kroppspositivism och hållbarhet”, säger Anna Westlund, Creative Director på Ellos.


 

Att väva in känslosamma budskap i kommersiella kampanjer är inget nytt. Men att helt och hållet låta en stor kampanjsatsning fokusera på att ifrågasätta kroppsideal och samhällsnormer är inget vanligt – även om vi nu börjar vänja oss vid att se det från Ellos och deras koncept Made by Women. Höstens stora lansering följer två kvinnor, som spelas av Roshi Hoss och Karin ”Kajjan” Andersson, som båda två lär känna sina kroppar på nytt. Linnea Henriksson gör tolkningen av Ellos-låten ”Walk with me” – en upplyftande, peppande version som vi gärna lyssnar på hemma i vardagsrummet. Budskapet i kampanjen är stärkande och filmerna lämnar en med en känsla av samhörighet och hopp.

”Made by Women är vårt sätt att lyfta frågor kring kvinnoskap och kroppsideal. De frågorna genomsyrar allt vi gör på Ellos, i stort och smått, och här kan vi verkligen lyfta det budskapet. Med initiativet vill vi bryta trenden i det kommersiella narrativet om kvinnor – det är dags för oss i modebranschen att sluta redigera och retuschera kvinnors kroppar och berättelser för att i stället låta oss vara så som vi är”, säger Anna Westlund, Creative Director på Ellos.

Nytt för Made by Women-konceptet är att hållbarhet har hittat in i narrativet, som tidigare bara fokuserat på kvinnofrågor. I filmerna får vi se kvinnornas liv berättade ur två produkters vinklar – en soffa och en jeanskjol.

”Vi ville lyfta värdet i det ordinära, i prylarna vi har i våra hem som vi kanske inte lägger så stor vikt vid. Vi vill uppmuntra till en mer hållbar konsumtion, en som vårdar och värnar om plaggen och möblerna som vi köper. Än så länge är hållbarheten subtil i den här typen av kommunikation från oss, vilket hänger ihop med det faktum att vi varken är bättre eller sämre än någon annan i branschen. Med tanke på FN:s senaste klimatrapport är det tydligt att det vi och vår bransch gör inte räcker till. Vi som bolag behöver därför växla upp vårt hållbarhetsarbete, i takt med att vi gör det kommer vi lyfta klimatet än mer i vår kommunikation. Även om det absolut viktigaste är vad vi faktiskt gör i praktiken, så vill vi använda våra kanaler till att prata om och belysa klimatfrågorna. Precis som att hela tiden ifrågasätta kroppsideal är klimatet en viktig fråga för oss som mode- och inredningsaktör”, säger Anna Westlund.

Kampanjen lanseras på tisdagen den 14 september och kommer finnas tillgänglig på Ellos site. Linnea Henrikssons låt finns att lyssna på i kampanjen.

För mer information, vänligen kontakta:  PR@ellos.se

Kampanjbilder: https://we.tl/t-dC0jnHJ7pa

Ellos är en ledande e-handelsaktör för mode, hem och skönhet i Norden. Varumärket Ellos är välkänt och vi har cirka 1,6 miljoner aktiva kunder. I nära relation med våra kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden. På ellos.se hittar du över 400 varumärken för den moderna kvinnan och hennes familj. För oss är kunden alltid i fokus.

ellos.se är den största e-handelsplatsen inom Ellos Group. För mer information om Ellos Group, besök gärna www.ellosgroup.com. Där kan du bland annat läsa mer om vår historia, vårt hållbarhetsarbete och vår vision. Där kan du också söka lediga jobb. Huvudkontoret finns i Borås där företaget grundades 1947.

Continue Reading

Marknadsnyheter

AegirBio AB:s dotterbolag påkallar skiljeförfarande mot Salofa Oy

Published

on

By

AegirBio AB:s (”AegirBio” eller ”Bolaget”) dotterbolag Magnasense Technology Oy (”Magnasense”) har idag beslutat att påkalla skiljeförfarande mot Salofa Oy (”Salofa”) med anledning av att Salofa inte iakttagit sina förpliktelser enligt det avtal som ingicks den 7 juli 2023.

AegirBio offentliggjorde genom pressmeddelande den 7 juli 2023 att ett licens- och distributionsavtal ingåtts mellan AegirBios dotterbolag Magnasense och Salofa innebärande att Salofa gavs tillgång till AegirBios MagniaReader och MagnetoImmunoAssay (MIA) för egen utveckling av tester inom veterinärmedicin. Genom avtalet skulle AegirBio, via Magnasense, sälja sin existerande MagniaReader till Salofa som tar den till marknaden med egenutvecklade tester för häst, hund och katt. Magnasense skulle sedan erhålla intäkter från försäljningen av instrument och royalties på de tester som Salofa säljer till instrumenten.

Salofa har inte iakttagit sina förpliktelser enligt avtalet. Mot bakgrund av detta har Bolaget, efter att ha uttömt möjligheterna för dialog, idag beslutat att påkalla skiljeförfarande genom sitt dotterbolag Magnasense.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Ingvarsson, SO Aegirbio AB

Epost: ir@aegirbio.com

AegirBio i korthet

AegirBio är ett svenskt diagnostikföretag som grundades 2019 för att erbjuda tester för att övervaka och optimera doseringen av biologiska läkemedel via sin unika patenterade teknologiplattform. I juni 2020 noterades AegirBio på Nasdaq First North Growth Market. Bolagets ambition är, förutom att föra ut innovativ diagnostisk teknologi till marknaden, att göra diagnostik mer tillgänglig, enklare att använda och att ge korrekta och lätt överförbara resultat. För mer information, se Aegirbios hemsida www.aegirbio.com

Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB;  adviser@eminova.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

EXALT OCH ATRIUM LJUNGBERG AB INGÅR AVTAL

Published

on

By

Stockholm 2024-04-18

Exalt AB och Atrium Ljungberg AB har ingått avtal avseende inköp, konfiguration och installation av nya accesspunkter och switchar till alla deras kontor i Sverige. Affären är värd 800 000 kr och arbetet kommer att påbörjas under Augusti med målet att vara klara med leveransen före årsskiftet.

”Vi är mycket glada över förtroendet att hjälpa Atrium Ljungberg med utbytet av deras hårdvara och skapa ett nytt modernare och snabbare nät för alla deras användare”, säger Johan Rockström VD på Exalt AB

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Rockström
VD Exalt AB
johan.rockstrom@exalt.se

Om Exalt AB (publ)

Exalt AB är genom dotterbolaget Exalt Network AB är en leverantör av Robusta Nätverk och Säker Kommunikation till företag, myndigheter och organisationer. Med hög kompetens, leveranskvalitet och certifieringar ser Exalt till att kunderna får och upprätthåller en säker IT miljö. Bolaget är sedan 2005 noterat på Spotlight Stock Market (kortnamn EXALT). Se vidare www.exalt.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

OrganoClicks Finanschef lämnar sitt uppdrag

Published

on

By

OrganoClicks finanschef sedan 2013, Jessica Sundborg har meddelat idag att hon lämnar sitt uppdrag för att gå vidare till nytt uppdrag utanför bolaget.

”Jessica har under sina 11 år i bolaget byggt upp vår finans- och ekonomifunktion från grunden och varit med på vår tillväxtresa från ett förkommersiellt bolag till det industribolag vi är idag. Hon har varit en mycket viktig medarbetare för bolagets utveckling och har varit högt uppskattad inom bolaget. Jag beklagar att hon lämnar oss men önskar henne all lycka till i sitt nya uppdrag”, säger Mårten Hellberg, VD på OrganoClick. 

Jessica kvarstår som Finanschef tills hon lämnar sin anställning efter sommaren. Arbetet med att rekrytera en efterträdare har inletts.

……………………………………………………………………………..

För mer information, var vänlig kontakta:

Mårten Hellberg, VD

08-684 001 10, marten.hellberg@organoclick.com

……………………………………………………………………………..

Om OrganoClick 

OrganoClick AB (publ) är ett svenskt miljöteknikföretag noterat på Nasdaq First North Growth Market utvecklar, producerar och marknadsför funktionella material och kemitekniska produkter baserade på miljövänlig fiberkemi. Exempel på produkter som OrganoClick marknadsför är är den vattenavvisande textilbehandlingen OrganoTex®, biokompositen  OrganoComp®, ytbehandlings- och underhållsprodukter för villa- och fastighetsägare under varumärket BIOkleen®, biobaserade bindemedel för nonwovenmaterial under varumärket OC-BioBinder™ och det flam- och rötskyddade virket OrganoWood® (genom delägda dotterbolaget OrganoWood AB). OrganoClick grundades 2006 som en avknoppning från akademisk forskning vid Stockholm universitet och Sveriges lantbruksuniversitet inom modifiering av biofibrer. OrganoClick har vunnit flera priser såsom utnämningen till ”Sveriges mest lovande start-up bolag”, Sveriges bästa miljöinnovation, och tidigare mottaget flertalet utmärkelser såsom en Climate Solver av Världsnaturfonden (WWF), ett SUSTAINIA100-bolag och varit på Affärsvärldens och NyTekniks 33-lista för ”Sveriges hetaste teknikbolag. OrganoClick har sitt säte i Täby, norr om Stockholm, där bolagets produktion, FoU-, samt sälj- och marknadsavdelning är lokaliserat. OrganoClicks Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market är Mangold Fondkommission AB, tel: +46 (0)8 503 01 551, email: ca@mangold.se.  

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.