Connect with us

Marknadsnyheter

LADY GAGA HYLLAR SITT ALBUM LOVE FOR SALE MED ETT INTIMT JAZZUPPTRÄDANDE ONLINE, EXKLUSIVT PRESENTERAT TILL FANS AV WESTFIELD

Published

on

ETT PARTNERSKAP SOM GER KUNDER EXKLUSIV ÅTKOMST TILL UPPTRÄDANDET GENOM STREAMINGPLATTFORMEN LIVE.WESTFIELD.COM OCH FAN ZONES I MER ÄN 20 FLAGSHIPDESTINATIONER

  • Fans och besökare världen över är inbjudna att lyssna till när Lady Gaga framför låtar från det nya duettalbumet med Tony Bennett, Love For Sale.
  • Virtuellt, och genom Westfield’s nätverk av globala flagship-destinationer kan kunder
    • Få åtkomst till förköp av Love For Sale-albumet via Live.Westfield.com innan det officiella släppet den första oktober, och ha möjligheten att vinna en personlig hälsning från Lady Gaga.  
    • Fira i officiella fan zones i 21 köpcentrum globalt, i 12 länder inom USA, Storbritannien och Europa.
    • Interagera med Gaga-inspirerat innehåll som visas på digitala mediaskärmar i tio länder över USA, Storbritannien och Europa. 
  • Partnerskapet stöttar Born This Way Foundation, en icke vinstdrivande organisation som grundats av Lady Gaga och hennes mamma Cynthia Germanotta, i syfte att bygga en snällare och modigare värld. Det stöttar även Exploring the Arts som grundats av Tony Bennett och hans fru Susan Benedetto för att förändra ungas liv genom utbildning inom olika konstformer.
  • Exklusiv tillgång till uppträdandet som streamas den 30 september öppnar för registrering idag på Live.Westfield.com.

Westfield – världens främsta shopping-, livsstils-, och underhållningsvarumärke – presenterar idag ett exklusivt globalt event med den Grammyvinnande artisten Lady Gaga, online och i sitt globala nätverk av flagship-destinationer, för att lansera hennes kommande album med Tony Bennett, Love For Sale.  

Megastjärnan kommer att sätta upp ett streamat uppträdande där hon hyllar jazzklassiker och hennes nya duettalbum med Tony Bennett, Love For Sale, inför det officiella släppet av albumet till allmänheten den första oktober. Partnerskapet med Westfield bygger på bolagets virtuella närvaro och fysiska platser för att föra samman fans och besökare världen över i en virtuell-möter-fysisk hybridkonsert som är unik i sitt slag

Den digitala- såväl som den fysiskt närvarande publiken kommer lyssna till när Lady Gaga uppträder med flera nya låtar från albumet, antingen på plats i en fan zone i någon av de 21 Westfieldköpcentrumen i Europa och USA, inklusive Westfield Mall of Scandinavia, eller online, där upplevelsen kommer att skapa närhet i publiken genom en ”Titta Tillsammans”-funktion där Gaga’s fans kan träffas online i grupper av sex, i privata digitala rum.

”Jag älskar att sjunga jazz, och är väldigt förväntansfull över att låta alla höra mitt nya album med Tony Bennett, Love for Sale. Jag är tacksam över att Westfield hjälper till att ta mig och mitt uppträdande till fans över hela världen även när jag inte kan resa till dem.” säger Lady Gaga i en kommentar.

“Att ingå ett partnerskap med Lady Gaga, som är en sådan ikonisk och mäktig kraft i nöjesindustrin, är en enorm möjlighet för oss att föra ihop konsumenter, både virtuellt och fysiskt, för att lansera hennes nya album. Vårt nätverk av destinationer erbjuder styrkan i att samla människor för minnesvärda upplevelser, i partnerskap med artister och varumärken. Säkerheten för våra besökare på Westfield är av yttersta vikt för oss, och därför finns ett stort antal åtgärder på plats i alla våra center, exempelvis handdesinfektionsmedel och extra städning för att hjälpa till att skapa ett lugn hos våra gäster i dessa speciella tider. Vi är så glada att leverera den här 360° Gaga-upplevelsen till fans och kunder, speciellt i de center som nyligen blivit Westfield, och vi hoppas att publiken ska njuta av upplevelsen.” kommenterar Caroline Puechoultres, Chief Customer Officer for Unibail-Rodamco-Westfield.

“Efter att ha arbetat med Westfield vid ett stort antal livemusikevent är det väldigt spännande att få möjlighet att lyfta ett artistuppträdande till nästa nivå hos Westfields publik, både on- och offline. Samarbetet är det första i sitt slag för oss där fans kommer att få möjlighet att vara en del av Lady Gagas uppträdande med klassiska jazzsånger i det intimt streamade eventet, eller på plats i en av de 21 fan zones som finns i tio olika länder, som verkligen för publik över hela världen samman.” säger Jurgen Grebner Executive Vice President International Interscope Records i ett uttalande.

Redan idag kan man registrera sig på Live.Westfield.com för exklusiv tillgång till uppträdandet den 30 september, och biljetter till den officiella fan zonen kommer att vara tillgängliga från den 20 september och kommer då att finnas här.

Westfields nätverk av flagship-destinationer, som tillsammans når över en miljard konsumenter varje år, erbjuder en unik global plattform för retailföretag, artister och varumärken att skapa livestreamade events, experimentella aktiveringar, pop-up butiker och 360° mediakampanjer. Med flagship-destinationer över USA och Europa, har bolaget meddelat att ytterligare sex köpcentrum kommer bli en del av nätverket, däribland de första köpcentrumen i Spanien, Tyskland och Österrike. Att säkerställa hälsa och säkerhet för alla våra besökare, hyresgäster och anställda i dessa och alla våra center är fortsatt en prioritet. Hälso- och säkerhetsarrangemang mot covid-19 finns på plats och följer regeringens och Folkhälsomyndighetens riktlinjer och vi fortsätter att arbeta tillsammans med vår oberoende partner Bureau Veritas för att implementera väldigt strikta standards gällande hälsa och säkerhet i våra shoppingcenter.

För mer information om kommande händelser i Westfield Mall of Scandinavia, vänligen besök www.westfieldmallofscandinavia.com.

För mer information angående det globala streamingeventet, vänligen kontakta: urw@hkstrategies.com eller klara.nygren@urw.com (tel. 073-092 90 47).

Om Unibail-Rodamco-Westfield: 

Unibail-Rodamco-Westfield är världens främsta utvecklare och förvaltare av flagshipdestinationer, med en portfolio värderad till 55.0 miljarder euro 30 juni 2021, fördelad med 86% inom handel, 7% inom kontorslokaler, 5% inom utställnings- och konferenscentrum och 2% inom service. Bolaget äger och driver för nuvarande 86 köpcentrum, varav 53 är flagshipdestinationer i Europas och USA:s mest dynamiska städer. Genom att närvara på två kontinenter och i tolv länder, erbjuder Unibail-Rodamco-Westfield en unik plattform för handelsföretag och andra varumärken att verka genom att konstant skapa nya och exceptionella upplevelser för besökare.

Med hjälp av sina 2 900 professionella medarbetare, unika meritlista och expertis har Unibail-Rodamco-Westfield en ideal position att generera överlägset värde och utveckla projekt i världsklass.

Unibail-Rodamco-Westfield utmärker sig för sin hållbarhetsagenda ”Better Places 2030”, som sätter ambitionen att skapa bättre platser som respekterar de högsta miljömålen och bidrar till bättre städer.

Unibail-Rodamco-Westfield är listad på Euronext Amsterdam och Euronext Paris, med en sekundär listning i Australien genom Chess Depositary Interests. Bolaget innehar en BBB+ rating från Standard & Poor’s, samt en Baa2 rating från Moody’s.

För mer information, vänligen besök www.urw.com, eller besök vårt mediagalleri via https://mediacentre.urw.com.

Håll dig uppdaterad om gruppen på Twitter @urw_group, Linkedin @Unibail-Rodamco-Westfield and Instagram @urw_group

Om Born This Way Foundation:

Born This Way Foundation, som grundades och leds av Lady Gaga och hennes mamma Cynthia Germanotta, stöder den psykiska hälsan hos unga och arbetar tillsammans med dem för att bygga en vänligare och modigare värld. Genom program med stor effekt, ungdomsledda samtal och strategiska, sektorövergripande partnerskap syftar stiftelsen till att göra vänlighet coolt, bekräfta ungdomars känslor och eliminera stigmat kring psykisk ohälsa. Läs mer om hur stiftelsen uppmuntrar människor att praktisera vänlighet mot sig själva och sina samhällen på bornthisway.foundation och dess plattform för berättelser, Channel Kindness, på channelkindness.orgVälgörenhetsorganisationens registreringsnummer är EIN 45-2752227.

Om Exploring the Arts

Exploring the Arts grundades 1999 av Tony Bennett och Susan Benedetto och är en offentlig välgörenhetsorganisation vars uppdrag är att förändra ungdomars liv genom en utbildning inom olika konstformer. Det startade med Frank Sinatra School of the Arts i Astoria, Queens (Tonys hemstad), och Tony och Susans vision om att hjälpa till att bygga upp robusta, hållbara program för utbildning inom konsten når nu 39 skolor på mellanstadiet och högstadiet i New York och 14 i Los Angeles. Till grund för ETA:s arbete ligger en vision om att ge tonåringar, som historiskt varit marginaliserade, större resurser och möjligheter att utvecklas inom det konstnärliga området. Läs mer om ETAs inverkan och arbete på exploringthearts.orgFederalt ID-nummer 13-4069251.  

 

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Regeringen föreslår lättnader i byggkraven för studentbostäder

Published

on

By

Regeringen har beslutat om en lagrådsremiss med förslag till lättnader i byggkraven för studentbostäder. Syftet är att öka möjligheterna till flexibilitet vid byggandet.

– På många studieorter är det svårt för studenter att hitta boende. Därför behöver byggregelverket förenklas. Syftet är att möjliggöra för fler studentbostäder genom sänkta byggkostnader och ökad flexibilitet, säger infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlson.

Förslaget innebär att det blir möjligt att göra undantag från kraven på tillgänglighet och användbarhet i en byggnad som innehåller studentbostäder. Undantagen ska kunna tillämpas vid både nyproduktion och vid ändring av en byggnad.

Det ska vara möjligt att göra undantag för högst 80 procent av studentbostäderna i ett byggprojekt. Minst 20 procent av studentbostäderna ska fortfarande uppfylla gällande krav på tillgänglighet och användbarhet för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Lagändringen ger större flexibilitet vid byggande av studentbostäder och skapar fler tänkbara sätt att utforma planlösningar. Till exempel kan bostadsytan minskas och fler bostäder rymmas inom en given yta.  

De föreslagna undantagen ska inte hindra personer med funktionsnedsättning att vara delaktiga i sociala sammanhang. En studentbostad som omfattas av undantagen ska kunna besökas av en person med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Regeringen breddar också definitionen av studentbostäder till att inkludera all vuxenutbildning för att göra det möjligt för fler kommuner att erbjuda studentbostäder.

Förslagen föreslås träda i kraft den 1 juli 2025.

Lagrådsremissen: Lättnader i byggkraven för studentbostäder – Regeringen.se

Presskontakt
Ebba Gustavsson
Pressekreterare hos infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlson
Telefon (växel) 08-405 10 00
Mobil 076-12 70 488
ebba.gustavsson@regeringskansliet.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

“Vi behöver tillsammans enas om vettiga avtal, som sätter standard för branschen”

Published

on

By

Sveriges Radios Kulturnytt gör just nu en mycket välkommen granskning av villkoren i musikbranschen. Igår lyftes artisten Siw Malmkvists situation med ett avtal som inte förnyats på över 60 år. Hennes situation är tyvärr långt ifrån unik. Musikerförbundet har länge uppmärksammat att majorbolagen fortsätter att betala extremt låga royaltynivåer till artister vars kontrakt skrevs på 1960-talet – en tid då digital streaming inte existerade. 

– Jag kan intyga att artisterna som talar ut i P1 är långt ifrån ensamma om sin situation och vi uppmanar deras artistkollegor att gå ut med sitt tydliga stöd till de som vågar bryta tystnaden om oskäliga ersättningar, säger Musikerförbundets ordförande Karin Inde. 

Musiker och artister skapar det värde som skivbolagen tjänar pengar på, men ändå ser vi gång på gång hur bolagen behåller stora delar av intäkterna. Att en av Sveriges mest folkkära artister, med en karriär som sträcker sig över decennier, fortfarande har en oskälig royalty är ett tydligt bevis på branschens obalans. 

– Tystnadskulturen kring prissättning är enbart bra för bolagen. Både artister och musiker skulle verkligen tjäna på att dela med sig till varandra om hur betalningar och dealar verkligen ser ut. Förstås i trygga, egna rum. Det är bara bolagen som tjänar på att vi inte pratar med varandra om pengar, säger Karin Inde. 

Stort tack till de modiga artister som ser till att lyfta problematiken! För att vi ska få till en i grunden mer rättvis musikbransch behöver de stora parterna i sammanhanget – skivbolagen, musikerna och artisterna – göra som de flesta andra svenska branscher lyckas med:  

– Vi behöver tillsammans enas om vettiga och balanserade avtal, som sätter standard för branschen. Musikerförbundet är redo att göra vår del i arbetet för bättre villkor i musikbranschen, frågan är om skivbolagen är redo, säger Karin Inde.  

Karin Inde
Förbundsordförande
karin.inde@musikerforbundet.se
+46 (0)704447228

Musikerförbundet är fackförbundet för professionella musiker och artister. Vi arbetar för förbättrade upphovsrättsliga och arbetsrättsliga villkor och för att våra medlemmar ska få en rättvis del av de värden de skapar i samhället.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Bönor från egen kaffeskog, sump till jord – Viking Lines nya kaffe gör gott på många olika sätt

Published

on

By

Viking Lines resenärer dricker varje år 8,5 miljoner koppar kaffe. Nu satsar rederiet på ett helt nytt kaffe som ger minskade klimatutsläpp och bättre levnadsvillkor för odlarna. Kaffet från Slow Forest odlas på rederiets egen odling i Laos utan kemiska gödningsmedel, handplockas och rostas därefter i Danmark.

Allt kaffe som serveras på Viking Lines fartyg är nu hållbart producerat Slow Forest-kaffe, odlat på rederiets 75 hektar stora odling på högplatåerna i Laos och rostat i Danmark. Kaffeplantorna odlas bland träd på återbeskogad mark, i stället för på traditionellt skövlade plantager. Viking Lines odling ligger i en kolsänka där målsättningen är att plantera 30 000 träd, vilket innebär nästan 400 träd per hektar. Kaffeskogen förbättrar också den lokala biologiska mångfalden i området.

Odlingen, bearbetningen och rostningen av kaffet hanteras av Slow Forest Coffee. För företaget är det viktigt att produktionskedjan är rättvis och transparent. Utöver miljöfördelarna erbjuder Slow Forest bättre lönevillkor och sjukersättning för byns odlare.

”Den traditionella kaffetillverkningens koldioxidavtryck är stort och merparten av intäkterna går till Europa i stället för produktionsländerna. Vi ville göra annorlunda. Våra kunder vill göra hållbara val, och nu kan de njuta av sitt kaffe med bättre samvete än någonsin tidigare,” berättar Viking Lines restaurangchef Janne Lindholm.

Bönorna till Slow Forest-kaffet får sakta mogna i skuggan av träden, utan kemiska gödningsmedel. De plockas också för hand, vilket avsevärt förbättrar kaffets kvalitet och smak. Viking Lines nya kaffe består till 100 procent av Arabica-bönor, med en balanserad syrlighet samt smak av nötter och choklad. Rostningsprofilen har skapats av den världsberömda danska rostningsmästaren Michael de Renouard.

”Vi valde en mörkrost till fartygets kaffe, vilket passar både finländarnas och svenskarnas nuvarande smakpreferenser gällande rostning. Finländarnas smak gällande kaffe har under de senaste åren utvecklats mot en mörkare rostning. Innan vi gjorde vårt slutgiltiga val testades det nya kaffet i Viking Cinderellas bufférestaurang och personalmässen – och båda testgrupperna gav toppbetyg. Då 8,5 miljoner koppar kaffe bryggs varje år kan inget lämnas åt slumpen!” säger Janne Lindholm.

Viking Lines hållbarhetsmål stannar inte vid produktionskedjan. Kaffesump från fartygen återvinns nämligen som råmaterial för trädgårdsjord. Detta minskar avsevärt användningen av jungfrulig torv vid tillverkningen av mylla.

”Vi har som mål att allt som tagits ombord på fartygen som är möjligt att återvinna ska återanvändas eller återvinnas. Det gäller inte bara kaffet utan även matavfall och till exempel textilier som tas ur bruk. Ett bra exempel på vårt livscykeltänkande är att frityrolja från fartygets restauranger blir till biobränsle för den finska sjöfartsindustrin,” säger Viking Lines hållbarhetschef Dani Lindberg.

Slow Forest Coffee – 5 fakta:

  1. Slow Forest Coffee är ett kaffeföretag som verkar i Laos, Vietnam och Indonesien i samarbete med över 500 lokala kaffeodlare.
  2. Företaget grundades år 2019 av Pinja Puustjärvi, driven av en vilja att skydda skogarna i Laos och stötta lokala odlare. Puustjärvi bodde som barn i Laos på grund av sin fars arbete.
  3. Kaffet odlas i restaurerade kaffeskogar, som binder stora mängder kol och ökar den biologiska mångfalden.
  4. Det är viktigt för företaget att produktionskedjan är ansvarsfull och transparent, samt att verksamheten gynnar både miljön och de lokala samhällena.
  5. Slow Forest Coffee betalar odlarna bättre ersättning än genomsnittet i Laos och erbjuder förmåner som underlättar deras liv: förskottsbetalningar, utbildning och möjligheten att låna pengar från en krisfond.

Mera infomation om Slow Forest Coffee här

Tilläggsinformation:

Janne Lindholm, restaurangchef

janne.lindholm@vikingline.com, tel. +358 400 744 806

Dani Lindberg, hållbarhetschef

dani.lindberg@vikingline.com, tel. +358 18 27 000

Johanna Boijer-Svahnström, informationsdirektör

johanna.boijer@vikingline.com, tel. +358 18 270 00

Christa Grönlund, informationschef

christa.gronlund@vikingline.com, tel. +358 9 123 51

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.