LADY GAGA HYLLAR SITT ALBUM LOVE FOR SALE MED ETT INTIMT JAZZUPPTRÄDANDE ONLINE, EXKLUSIVT PRESENTERAT TILL FANS AV WESTFIELD

| 1 september, 2021 | 0 kommentarer

ETT PARTNERSKAP SOM GER KUNDER EXKLUSIV ÅTKOMST TILL UPPTRÄDANDET GENOM STREAMINGPLATTFORMEN LIVE.WESTFIELD.COM OCH FAN ZONES I MER ÄN 20 FLAGSHIPDESTINATIONER

  • Fans och besökare världen över är inbjudna att lyssna till när Lady Gaga framför låtar från det nya duettalbumet med Tony Bennett, Love For Sale.
  • Virtuellt, och genom Westfield’s nätverk av globala flagship-destinationer kan kunder
    • Få åtkomst till förköp av Love For Sale-albumet via Live.Westfield.com innan det officiella släppet den första oktober, och ha möjligheten att vinna en personlig hälsning från Lady Gaga.  
    • Fira i officiella fan zones i 21 köpcentrum globalt, i 12 länder inom USA, Storbritannien och Europa.
    • Interagera med Gaga-inspirerat innehåll som visas på digitala mediaskärmar i tio länder över USA, Storbritannien och Europa. 
  • Partnerskapet stöttar Born This Way Foundation, en icke vinstdrivande organisation som grundats av Lady Gaga och hennes mamma Cynthia Germanotta, i syfte att bygga en snällare och modigare värld. Det stöttar även Exploring the Arts som grundats av Tony Bennett och hans fru Susan Benedetto för att förändra ungas liv genom utbildning inom olika konstformer.
  • Exklusiv tillgång till uppträdandet som streamas den 30 september öppnar för registrering idag på Live.Westfield.com.

Westfield – världens främsta shopping-, livsstils-, och underhållningsvarumärke – presenterar idag ett exklusivt globalt event med den Grammyvinnande artisten Lady Gaga, online och i sitt globala nätverk av flagship-destinationer, för att lansera hennes kommande album med Tony Bennett, Love For Sale.  

Megastjärnan kommer att sätta upp ett streamat uppträdande där hon hyllar jazzklassiker och hennes nya duettalbum med Tony Bennett, Love For Sale, inför det officiella släppet av albumet till allmänheten den första oktober. Partnerskapet med Westfield bygger på bolagets virtuella närvaro och fysiska platser för att föra samman fans och besökare världen över i en virtuell-möter-fysisk hybridkonsert som är unik i sitt slag

Den digitala- såväl som den fysiskt närvarande publiken kommer lyssna till när Lady Gaga uppträder med flera nya låtar från albumet, antingen på plats i en fan zone i någon av de 21 Westfieldköpcentrumen i Europa och USA, inklusive Westfield Mall of Scandinavia, eller online, där upplevelsen kommer att skapa närhet i publiken genom en ”Titta Tillsammans”-funktion där Gaga’s fans kan träffas online i grupper av sex, i privata digitala rum.

”Jag älskar att sjunga jazz, och är väldigt förväntansfull över att låta alla höra mitt nya album med Tony Bennett, Love for Sale. Jag är tacksam över att Westfield hjälper till att ta mig och mitt uppträdande till fans över hela världen även när jag inte kan resa till dem.” säger Lady Gaga i en kommentar.

“Att ingå ett partnerskap med Lady Gaga, som är en sådan ikonisk och mäktig kraft i nöjesindustrin, är en enorm möjlighet för oss att föra ihop konsumenter, både virtuellt och fysiskt, för att lansera hennes nya album. Vårt nätverk av destinationer erbjuder styrkan i att samla människor för minnesvärda upplevelser, i partnerskap med artister och varumärken. Säkerheten för våra besökare på Westfield är av yttersta vikt för oss, och därför finns ett stort antal åtgärder på plats i alla våra center, exempelvis handdesinfektionsmedel och extra städning för att hjälpa till att skapa ett lugn hos våra gäster i dessa speciella tider. Vi är så glada att leverera den här 360° Gaga-upplevelsen till fans och kunder, speciellt i de center som nyligen blivit Westfield, och vi hoppas att publiken ska njuta av upplevelsen.” kommenterar Caroline Puechoultres, Chief Customer Officer for Unibail-Rodamco-Westfield.

“Efter att ha arbetat med Westfield vid ett stort antal livemusikevent är det väldigt spännande att få möjlighet att lyfta ett artistuppträdande till nästa nivå hos Westfields publik, både on- och offline. Samarbetet är det första i sitt slag för oss där fans kommer att få möjlighet att vara en del av Lady Gagas uppträdande med klassiska jazzsånger i det intimt streamade eventet, eller på plats i en av de 21 fan zones som finns i tio olika länder, som verkligen för publik över hela världen samman.” säger Jurgen Grebner Executive Vice President International Interscope Records i ett uttalande.

Redan idag kan man registrera sig på Live.Westfield.com för exklusiv tillgång till uppträdandet den 30 september, och biljetter till den officiella fan zonen kommer att vara tillgängliga från den 20 september och kommer då att finnas här.

Westfields nätverk av flagship-destinationer, som tillsammans når över en miljard konsumenter varje år, erbjuder en unik global plattform för retailföretag, artister och varumärken att skapa livestreamade events, experimentella aktiveringar, pop-up butiker och 360° mediakampanjer. Med flagship-destinationer över USA och Europa, har bolaget meddelat att ytterligare sex köpcentrum kommer bli en del av nätverket, däribland de första köpcentrumen i Spanien, Tyskland och Österrike. Att säkerställa hälsa och säkerhet för alla våra besökare, hyresgäster och anställda i dessa och alla våra center är fortsatt en prioritet. Hälso- och säkerhetsarrangemang mot covid-19 finns på plats och följer regeringens och Folkhälsomyndighetens riktlinjer och vi fortsätter att arbeta tillsammans med vår oberoende partner Bureau Veritas för att implementera väldigt strikta standards gällande hälsa och säkerhet i våra shoppingcenter.

För mer information om kommande händelser i Westfield Mall of Scandinavia, vänligen besök www.westfieldmallofscandinavia.com.

För mer information angående det globala streamingeventet, vänligen kontakta: [email protected] eller [email protected] (tel. 073-092 90 47).

Om Unibail-Rodamco-Westfield: 

Unibail-Rodamco-Westfield är världens främsta utvecklare och förvaltare av flagshipdestinationer, med en portfolio värderad till 55.0 miljarder euro 30 juni 2021, fördelad med 86% inom handel, 7% inom kontorslokaler, 5% inom utställnings- och konferenscentrum och 2% inom service. Bolaget äger och driver för nuvarande 86 köpcentrum, varav 53 är flagshipdestinationer i Europas och USA:s mest dynamiska städer. Genom att närvara på två kontinenter och i tolv länder, erbjuder Unibail-Rodamco-Westfield en unik plattform för handelsföretag och andra varumärken att verka genom att konstant skapa nya och exceptionella upplevelser för besökare.

Med hjälp av sina 2 900 professionella medarbetare, unika meritlista och expertis har Unibail-Rodamco-Westfield en ideal position att generera överlägset värde och utveckla projekt i världsklass.

Unibail-Rodamco-Westfield utmärker sig för sin hållbarhetsagenda ”Better Places 2030”, som sätter ambitionen att skapa bättre platser som respekterar de högsta miljömålen och bidrar till bättre städer.

Unibail-Rodamco-Westfield är listad på Euronext Amsterdam och Euronext Paris, med en sekundär listning i Australien genom Chess Depositary Interests. Bolaget innehar en BBB+ rating från Standard & Poor’s, samt en Baa2 rating från Moody’s.

För mer information, vänligen besök www.urw.com, eller besök vårt mediagalleri via https://mediacentre.urw.com.

Håll dig uppdaterad om gruppen på Twitter @urw_group, Linkedin @Unibail-Rodamco-Westfield and Instagram @urw_group

Om Born This Way Foundation:

Born This Way Foundation, som grundades och leds av Lady Gaga och hennes mamma Cynthia Germanotta, stöder den psykiska hälsan hos unga och arbetar tillsammans med dem för att bygga en vänligare och modigare värld. Genom program med stor effekt, ungdomsledda samtal och strategiska, sektorövergripande partnerskap syftar stiftelsen till att göra vänlighet coolt, bekräfta ungdomars känslor och eliminera stigmat kring psykisk ohälsa. Läs mer om hur stiftelsen uppmuntrar människor att praktisera vänlighet mot sig själva och sina samhällen på bornthisway.foundation och dess plattform för berättelser, Channel Kindness, på channelkindness.orgVälgörenhetsorganisationens registreringsnummer är EIN 45-2752227.

Om Exploring the Arts

Exploring the Arts grundades 1999 av Tony Bennett och Susan Benedetto och är en offentlig välgörenhetsorganisation vars uppdrag är att förändra ungdomars liv genom en utbildning inom olika konstformer. Det startade med Frank Sinatra School of the Arts i Astoria, Queens (Tonys hemstad), och Tony och Susans vision om att hjälpa till att bygga upp robusta, hållbara program för utbildning inom konsten når nu 39 skolor på mellanstadiet och högstadiet i New York och 14 i Los Angeles. Till grund för ETA:s arbete ligger en vision om att ge tonåringar, som historiskt varit marginaliserade, större resurser och möjligheter att utvecklas inom det konstnärliga området. Läs mer om ETAs inverkan och arbete på exploringthearts.orgFederalt ID-nummer 13-4069251.  

 

Taggar:

Kategori: Marknadsnyheter

Om skribenten ()

Tanalys är en sajt för investerare som med teknisk analys vill förbättra sin trading. Tanalys erbjuder teknisk analys från flera ledande analytiker, samt nyheter och utbildningar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *