Connect with us

Marknadsnyheter

Lindex gör det enklare för sina kunder att ge kläder nytt liv

Published

on

Lindex introducerar en ny konsument-till-konsument-plattform (C2C) som gör det enkelt och tryggt för kunder att köpa och sälja tidigare använda Lindex-plagg. Satsningen är en del i Lindex strategi att utforska nya affärsmodeller och tjänster samt driva sin cirkulära transformation.

A person with long blonde hair Description automatically generated

”Vi vill inspirera våra kunder att ta vara på och älska de kläder de redan har och göra det enkelt att låta plagg som inte längre används att få nya ägare. Tillsammans med vår befintliga tjänst för barn- och babykläder gör vi det nu möjligt att förlänga livslängden på fler plagg samt bidra till mer ansvarsfulla och medvetna val. Genom innovation och nya idéer utforskar vi ständigt hur vi kan möta våra kunders föränderliga behov och samtidigt ha en positiv påverkan i hela vår värdekedja”, säger Caroline Öhgren, Chief Commercial Officer på Lindex.

Plattformen kompletterar Lindex befintliga insamlingsprogram där kunder, i Sverige, kan skicka in barn- och babykläder och få ersättning. Med den nya konsument-till-konsument-plattformen introduceras nu även en lösning för damkläder, där kunder enkelt kan köpa och sälja plagg direkt till varandra och ge kläderna ett nytt liv.

”Vi är stolta över att samarbeta med Lindex. Deras ambitiösa arbete mot cirkulära kundresor, genom bland annat secondhand, går hand i hand med vårt arbete. Detta partnerskap är ett viktigt steg mot en mer hållbar framtid för modebranschen. Vi är imponerade av Lindex mod att våga testa, lära, förnya och samarbeta längs vägen. Samarbetet har präglats av snabbt och agilt arbetssätt vilket visar på Lindex förmåga att vara en banbrytare inom branschen”, säger Karin Rehnberg, VD och medgrundare Revive Retail.

För mer information, kontakta;

Kristina Hermansson, Head of Communications
Telefon: +46 (0)31 739 50 70
E-mail: press@lindex.com

Lindex är ett av Europas ledande modeföretag med cirka 460 butiker på 17 marknader och försäljning online. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode för den modeintresserade och medvetna kvinnan. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Lindex växer, både genom egna kanaler och tillsammans med globala modeplattformar. Lindex hållbarhetslöfte är att göra skillnad för framtida generationer genom att stärka kvinnan, respektera planeten och stå upp för mänskliga rättigheter. Lindex är ett helägt dotterbolag till Stockmann Oyj Abp Ytterligare information finns på www.lindex.com

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys