Connect with us

Marknadsnyheter

L&T vinner upphandlingen att drifta Södersjukhuset

Published

on

Stockholm, 20 juni 2022; L&T har fått förnyat förtroende att ansvara för fastighetsdriften av Locums fastighetsbestånd inom Södersjukhuset i centrala Stockholm. Ordern är värd 350 miljoner kronor med option till förlängning. Inklusive optionsåren är kontraktsvärdet upp till 500 miljoner kronor. L&T kommer att leverera tjänster inom verksamhetsledning, fastighetsförvaltning, fastighetsteknik, utemiljö, säkerhet och kundtjänst. L&T är specialiserat på teknisk fastighetsförvaltning som kräver specialkunskaper bland annat för sjukhus. Södersjukhuset är ett av Sveriges största akutsjukhus.

Vi har erfarenheten att skert skta driften i komplicerade fastighetsmiljer som till exempel sjukhus sger Tina Hellstadius Vd LT Sverige AB

Vi är mycket glada och stolta för att vi har fått fortsatt förtroende att leverera fastighetsdrift till Södersjukhuset, säger Tina Hellstadius, Vd L&T Sverige. L&T har dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt och på ett hållbart sätt sköta driften i komplexa miljöer och samhällskritiska objekt. Detta är ännu en bekräftelse av vår roll som den ledande leverantören inom teknikintensiv drift av komplicerade och samhällskritiska fastigheter.

Entreprenaden omfattar en total byggnadsyta om cirka 315 000 kvadratmeter BTA, förvaltat av Locum som hanterar vårdfastigheter åt sin ägare region Stockholm. Tillsammans vill vi utveckla driftentreprenaden för att kunna erbjuda kostnadseffektiva och driftsäkra fastigheter för vården.

L&T har en historia inom sjukhusverksamhet och infrastruktur, vilket är liktydigt med tekniskt komplexa byggnader som kräver specialutbildade medarbetare. När kunderna ökar sin digitalisering måste driften av fastigheten motsvara de nya kraven, bland annat medför mer avancerad specialistvård fler uppkopplade larm vilket ställer krav på snabbare och flexiblare hantering från vår sida.  L&T arbetar ur ett livscykelperspektiv med drift både genom åtgärder och förbättringsförslag till fastighetsägaren för att byggnaden och dess tekniska livslängd ska hållas så lång som möjligt

Att vi i hård konkurrens har vunnit uppdraget för Södersjukhuset visar på den tekniska kompetens vi besitter och vår förmåga att leverera säker drift med en hög servicenivå, säger Tina Hellstadius. Under de kommande åren kommer vi att fortsätta vårt energiarbete för en minskad klimatpåverkan och utveckling av drift- och patientsäkerhet på södersjukhuset. Vårt mål är att ge våra kunder den bästa och mest relevanta servicen när vi befäster och utvecklar vår roll som den ledande leverantören.

Det nya avtalet löper med en avtalstid på 5 år, med möjlighet till option om ytterligare 3 år. Inklusive optionsåren är kontraktsvärdet upp till 500 miljoner kronor. Ansvarig inom L&T FM är Joel Backstad.

För mer information vänligen kontakta  

Tina Hellstadius, Vd L&T Sverige
T +46 76 104 80 78
E
tina.hellstadius@l-t.se 

Elma Sabanovic, Coast Communications presskontakt för L&T 
T +46 72 318 49 49 
E elma.sabanovic@coast.se 

Om L&T 
L&T är ett driftbolag inom fastighetstjänster som tillsammans med sina kunder arbetar för att förlänga fastigheters livslängd samtidigt som vi skapar ett optimalt inomhusklimat och minskar miljö- och klimatpåverkan. L&Ts kunder kan fokusera på sin kärnverksamhet samtidigt som vi hjälper dem att nå sina mål genom hållbara och ansvarsfulla lösningar inom fastighetsteknik, hygienservice och lokalvård. Koncernen L&T har 8 100 anställda och omsätter i Sverige cirka 1,5 miljarder kronor.  

www.l-t.se/sv 
www.l-t.se 

Om Locum
Locum förvaltar, bygger och utvecklar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt sin ägare Region Stockholm. Genom engagemang, innovation och samverkan erbjuder de sjukvården och invånarna i Stockholms län attraktiva och hållbara vårdmiljöer.

www.locum.se
https://www.locum.se/om-oss/press/logotyp/

Om Sös
Södersjukhuset, är ett akutsjukhus med 642 vårdplatser och 4 600 anställda. Sjukhuset invigdes 1944 och är beläget på Södermalm i centrala Stockholm. Sjukhuset drivs som ett aktiebolag som ägs av Region Stockholm. Sös är ett av Sveriges största sjukhus och det största av de två akutsjukhus som finns inom Stockholm kommuns gränser.

www.sodersjukhuset.se

Bildtexter

Porträtt: Vi har erfarenheten att säkert sköta driften i komplicerade fastighetsmiljöer som till exempel sjukhus, säger Tina Hellstadius, Vd L&T Sverige AB.

Genre: Drift av fastigheter i komplicerade miljöer blir alltmer teknisk och specialiserad. På sjukhus är temperaturregleringen en extra kritisk faktor.

Exteriör Södersjukhuset: Södersjukhuset i centrala Stockholm är ett av Sveriges största akutsjukhus med cirka 600 disponibla vårdplatser och över 4 600 medarbetare.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kandy´z är Årets Franchisekedja 2024

Published

on

By

Kandy´z har tilldelats utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” vid Svenska Franchisegalan som varje år genomförs på Grand Hôtel i Stockholm. Förutom ”Årets Franchisekedja” delades priser ut i kategorierna ”Årets Franchisetagare”, Årets CFO”, ”Framtidens Franchise”, ”Årets Marknadsförare” och ”Årets Franchisebragd”. – Samtliga finalister och vinnare är tydliga exempel på den mångfald av branscher som franchise representerar och har samtliga bidragit på ett positivt sätt till att utveckla företagsformen. Det är väldigt glädjande att ett relativt nystartat franchiseföretag vinner utmärkelsen Årets Franchisekedja i år, säger Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen.

Kandy´z får utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” 2024 med motiveringen:

”Vinnaren av Årets Franchisekedja 2024 stöttar sina franchisetagare och hjälper dem att nå framgång. Med en god lönsamhet hos sina franchisetagare och med människan i fokus utvecklar vinnaren ständigt sitt koncept med olika verktyg och

förgyller vardagen och skapar välbefinnande både på jobbet och privat.”

”Årets Marknadsförare” (delas ut i samarbete med SpiderAds) – Pressbyrån

”Årets marknadsförare vinner för sin banbrytande marknadsföring där de kombinerar kreativitet med samhällsengagemang för att skapa starka kampanjer som inte bara stärker varumärket utan också genererade försäljningsökningar och ökad medvetenhet. Kampanjerna för Pressfrihetens Dag, Lusseballen och Årets Lussekatt är bara några av aktiviteterna som fått enorm uppmärksamhet.”

”Årets CFO” (delas ut i samarbete med Azets) – Marie-Louise Lindström, HusmanHagberg

”Detta är en CFO med stenkoll! Hen har lång erfarenhet av att arbeta i franchisevärlden och kan alla delar från kontoren upp till givaren. Denna CFO är mycket engagerad och pedagogisk och har franchisetagarnas fulla förtroende. Med god dialog och professionellt stöd är hen högst delaktig i

hela kedjans utveckling.”

”Årets Franchisetagare” (delas ut i samarbete med Marginalen Bank) – Erik Stridsberg, Pinchos Uddevalla

”Vinnaren har under 2023 kraftigt ökat såväl försäljningen som antalet kunder och snittköp. Därtill ligger man i toppen inom kedjan avseende kundnöjdhet. Vinnaren och hens nyckelpersoner har inte bara fokuserat på siffror, utan

har även visat en stark förmåga att utveckla och stödja sina medarbetare. Genom att skapa en positiv arbetsmiljö har franchisetagaren inspirerat teamet att sträva efter en bra upplevelse för kunden och bidra till den

övergripande framgången för verksamheten.”

”Framtidens Franchise” (delas ut i samarbete med BDO) – Fantastic Frank

”Att bygga och utveckla Framtidens Franchise kräver nytänkande, kreativitet, målmedvetenhet och mod. Genom sitt nytänkande har årets vinnare skapat ett marknadsföringskoncept i världsklass. Detta i kombination med en unik IT-plattform som ligger i absolut framkant och en stor portion mod har man på ett målmedvetet sätt lyckats ta sitt koncept långt utanför Sveriges gränser.

Förutom ett antal etableringar i Europa så finns man nu även representerade i USA och Asien.

Årets vinnare har blivit en av de mest omskrivna aktörerna i sin bransch och en stor erkänd internationell branschtidning har utsett grundarna till ”de entreprenörer som inspirerat och utvecklat sin bransch mest.” Med ett nuläge där man har potentiella franchisetagare från olika länder som står i kö för att få kliva ombord, så känns det som att resan bara har börjat för denna framåtlutade kedja.”

”Årets Franchisebragd” (delas ut i samarbete med FranchiseArkitekt) – Paul Lederhausen, grundare av McDonald´s i Sverige

”Detta pris går till en sann entreprenör och företagsledare. Hans far gav aldrig veckopeng utan sade: ”Jag säger som Sandrew sa, det finns tioöringar att plocka upp på gatan, bara du orkar böja dig ner. ”Det finns inte ord som nog kan beskriva vad vinnaren har haft för betydelseför franchise i Sverige, då denna person även i allra högsta grad var

involverad i bildandet av den Svenska Franchise Föreningen för över 50 år sen. Det är egentligen fel att säga att denna utmärkelse i år heter Årets Franchisebragd utan bör i detta fall benämnas som halvseklets Franchisebragd.

Vinnaren av detta pris startade upp den första McDonald’s-restaurangen i Sverige 1973 på Kungsgatan i Stockholm och har under alla dessa år bidragit till att hundratusentals personer har jobbat i kedjan och utbildat fler än 30 000 ledare. En sann franchisebragd som ingen annan har gjort i Sverige, inte bara förra året utan även halvseklet.”

För mer information:

Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen. Tel: 0703-54 87 20. E-post: jan@svenskfranchise.se

www.svenskfranchise.se

Svenska Franchise Föreningen har som ändamål att sprida kunskap om franchising och att verka för att utveckla, stärka och skydda affärsmodellen. Visionen är att franchising ska uppfattas som en allmänt accepterad och uppskattad företagsform i Sverige. Svenska Franchise Föreningen står även i kontakt med en fristående etisk nämnd som erbjuder tolkning och tillämpning av etiska frågor inom franchising.

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.