Connect with us

Marknadsnyheter

Lunds kommun ökar tryggheten för utsatta – inför mobila trygghetslarm från Posifon AB

Published

on

Lunds kommun ska införa mobila trygghetslarm i sina särskilda boenden för äldre samt inom funktionshinderverksamheten. Detta för att öka tryggheten hos användarna och skapa förutsättningar för ökad självständighet. Posifon AB har genom upphandling blivit utvalda att leverera tjänsterna. Avtalets värde är uppskattat till 2,8 miljoner och gäller för två år med möjlighet till förlängning.

Inom vård- och omsorgsförvaltningen i Lund arbetar cirka 3 000 medarbetare för att de äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. I december gick kommunen ut i upphandling och nu är det klart att Posifon AB har fått Lunds förtroendet att leverera sina mobila trygghetslarm till alla aktiva användare i de berörda målgrupperna. De ska både använda aktiva mobila trygghetslarm, där användaren själv larmar genom att trycka på larmknappen, samt passiva larm där, användaren inte ska behöva kunna generera larm själv, utan enheten larmar om personen rör sig längre bort än förväntat.

– Vi är både glada och stolta över beskedet. Lunds kommun är en aktiv och kravställande kund som utmanar oss att förbättra tjänsterna, med användarna i fokus. Vi ser fram emot att tillsammans skapa nytta för alla involverade. säger Henrik Essunger, vd Posifon AB.

Lunds kommun har tidigare inte erbjudit mobila trygghetslarm inom de aktuella verksamheterna och ser därför fram emot att arbeta med en leverantör, som är specialiserad på att stötta sina kommunala kunder med just införandet.

– Vi känner oss trygga med vårt val av leverantör och hoppas införandet kommer löpa på smidigt i verksamheterna. Vi vill kunna erbjuda våra boende ett mobilt trygghetslarm som ökar tryggheten hos användarna och skapar förutsättningar för ökad självständighet. säger Eva Mårtensson Karlsson på Lunds kommun.

Arbetet med införandet har kommit i gång och förhoppningen är att tjänsterna ska bli tillgängliga så snart som möjligt efter semestrarna.

Snabba fakta om Posifon

• Posifon AB är ett IT/telekomföretag som, baserat på app- och mobiltelefoniteknologi, utvecklar nya tjänster för ökad välfärd. Vi är ett innovativt och kundnära företag med huvudkontor i Göteborg.

• Vår vision är att alla, oavsett ålder, familjesituation, boende och förmåga ska känna sig trygga att självständigt kunna ägna sig åt fritidsaktiviteter och delta i samhällslivet. Trygghet och självständighet som ger en högre livskvalitet. Du ska vara trygg både inne och ute.

Snabba fakta om Lunds kommun:

• Lunds kommun är Sveriges tolfte största kommun och antalet invånare uppgick vid årsskiftet 2020 till 125 941. Lunds kommun är en av kommunens största arbetsgivare med ca 11 000 anställda. Organisationen består av 11 förvaltningar med olika ansvarsområden.

• Lunds kommun är Sveriges bästa e-hälsokommun 2021.
Att Lund ligger i framkant med den digitala utvecklingen har uppmärksammats vid ett flertal tillfällen. Förra året utsågs Lund till en av tio modellkommuner för äldreomsorgens digitalisering av Sveriges kommuner och regioner, SKR. Under de senaste åren har kommunens arbetssätt resulterat i en rad konkreta digitala hjälpmedel, teknik och lösningar som kommit kommunens brukare och medarbetare direkt till gagn.

Kontakt Lunds kommun
Avtalsansvarig: Eva Dilton
Utvecklingsledare Särskilt boende för äldre: Eva Mårtensson Karlsson, tfn. 046-359 50 00

Kontakt Posifon AB
Henrik Essunger, vd Posifon AB, henrik.essunger@posifon, tfn: 0703-080958
www.posifon.se

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.