Connect with us

Marknadsnyheter

MAX lanserar Lyxshake med smak av semla

Published

on

Nu lanserar burgarkedjan Lyxshake Semla Deluxe – en lyxig, modern tolkning av det klassiska svenska bakverket där semlan kommer i perfekt to-go-form.

Fettisdagen väntar runt hörnet och i år tar MAX den årliga innovationslustan till nya höjder. Lyxshake Semla Deluxe är en kul och innovativ tolkning där svalkande mjukglass varvas med swirls av mandelsås, toppad med en färsk kardemummamunk och vispad grädde. En Lyxshake perfekt att avnjuta när fika står på schemat.

Varje år handlar svenskarna över 40 miljoner semlor i Sverige* och bakverket har kommit att bli en symbol för svenska bakverk och gofika. Den klassiska semlan är en svårslagen favorit men varje år tycks den möta nya utmanare. Med tiden har svenskarna fått smaka på kreativa, nytänkande varianter av semla. Med inspiration från det burgarliknande bakverket har MAX tagit fram sin egen variant.

– Vi älskar semlor och vi älskar att prova nya innovativa smaker. Nära till hands var att skapa en semlaburgare, men vi tyckte att det var roligare och mer överraskande att gifta ihop vår Lyxshake med semlans smaker. Resultat är magiskt! Att smaka vår drickbara tolkning är som att avnjuta ett fluffigt, mjukt litet moln där balanserad sötma möter en grundad smak av mandel och kardemumma. Det är också den perfekta to-go-semlan och kanske den första drickbara semlan? Ta med den till fikarummet på jobbet, bjud en kompis på stan eller passa på att njuta av den på resande fot, säger Jussi Merimaa, produktutvecklare på MAX Burgers.

Lyxshake Semla Deluxe är en limiterad Lyxshake och serveras på samtliga restauranger från och med den 6 februari. Lyxshake Semla Deluxe finns tillgänglig fram till den 19 mars.

*Enligt branschorganisationen Sveriges Bagare & Konditorer köper vi svenskar i genomsnitt 4–5 semlor per person och år vilket totalt innebär drygt 40 miljoner semlor.

Helena Stenqvist, presskontakt MAX Burgers

Helena.Stenqvist@max.se

MAX Burgers grundades i Gällivare 1968 av Curt Bergfors och Britta Fredriksson, och har växt från en liten grillkiosk i norra Sverige till en internationell burgarkedja med restauranger i Sverige, Polen, Norge och Danmark. MAX strävan är att bli världens bästa burgarkedja genom att servera de godaste burgarna på ett gott sätt. Hållbarhet är en naturlig del av affären och som världens första restaurangkedja började MAX klimatmärka menyn redan 2008. Stiftelsen Rättvis Fördelning har sedan 2006 fördelat 7–10 % av MAX årliga nettovinst till fattigdomsbekämpning.
Läs mer om MAX Burgers: www.max.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys