Connect with us

Marknadsnyheter

Mjuklansering av Extreme Makeover: Home Edition planerad till Q4 2022

Published

on

Qiiwi Games meddelar idag att mjuklanseringen av bolagets nya storsatsning inom match-3-spel under Banijays varumärke, Extreme Makeover: Home Edition, får ett nytt estimerat startdatum. Målsättningen är nu att kunna starta mjuklanseringen av spelet under det fjärde kvartalet. Anledningen till det ändrade startdatumet är att Qiiwi ytterligare vill polera och färdigställa speltitelns funktioner och innehåll för att kunna konkurrera på absoluta toppnivån avseende Casual-spel med match-3.

Qiiwi har ett flerårigt licensavtal med Banijay Brands, den kommersiella delen av den internationella innehållsproducenten och distributören Banijay, avseende att utveckla och publicera ett match-3-spel baserat på den världskända globala renoveringsshowen Extreme Makeover: Home Edition. Den nya storsatsningen förväntas nu starta sin mjuklansering under det fjärde kvartalet. Tidigare målsättning var att mjuklanseringen skulle kunna starta mot slutet av det tredje kvartalet.

Extreme Makeover: Home Edition är Qiiwis största produktion någonsin och majoriteten av bolagets resurser arbetar med utvecklingen av speltiteln. Detta är en stor skillnad mot hur bolaget tidigare arbetat med speltitlar inom bolagets affärsområde ”Branded Games” och signalerar att man från bolagets sida har mycket stark tilltro till speltitelns potential, samtidigt som man vill nå en helt ny nivå av kvalitet, sociala funktioner samt Live Operations arbete.

Kommentar från VD Erik Dale Rundberg:

”Extreme Makeover: Home Edition är en speltitel som känns helt rätt i tiden där vår ambition är att erbjuda spelare en toppnivå av underhållning i form av storytelling, match-3-nivåer och events för spelarna att delta i.Detta beslut känns helt rätt att ta då vi har så höga interna kravställningar på denna storsatsning och vi skall således inte stressa ut produkten.

Teamet som jobbar med Extreme Makeover: Home Edition har ett antal delar som tagit längre tid än vår tidigare estimering vilket varit svårt att förutse, vi behöver därför ett antal veckor till innan vi kan påbörja mjuklanseringen för speltiteln.”

TV-serien Extreme Makeover: Home Edition är känt för att visa upp fantastiska berättelser, inspirerade volontärer och häpnadsväckande husrenoveringar för familjer som på ett eller annat sätt råkat illa ut. Husrenoveringarna inkluderar interiörer, exteriörer och landskapsarkitektur där allt genomförs inom en veckas tid.

Spelet kommer sammanföra Qiiwi Games etablerade metagaming-strategi med Extreme Makeover-formatetsom innebär fängslande historier tillsammans med ett stort urval av renoverings och dekorationsalternativ för spelarna att ansvara för.

För ytterligare information:

Erik Dale Rundberg, VD, Qiiwi Games AB
Telefon: +46709260697
E-mail: erik@qiiwi.com

Certified Adviser:

Aktieinvest FK AB
Telefon: +46 8 506 517 03
rutger.ahlerup@aktieinvest.se

Om Qiiwi Games:

Qiiwi Games är en utvecklare av spel till mobila plattformar som iOS och Android. Bolagets nuvarande verksamhet startade 2012 och bolaget har spelstudios i Alingsås (Sverige), London (Storbritannien) och Nicosia (Cypern). Qiiwi fokuserar på att utveckla mobilspel riktade mot “Casual Gamers” samt Hyper Casual via dotterbolaget Playright Digital Entertainment Ltd. Bolagets slogan är “Adventures for Everyone”.

Om Banijay Brands:

Banijay Brands, part of international content producer and distributor Banijay, controls the brand licensing rights to some of the most high profile and creative IP in the world. From entertainment and scripted through to animation and game shows, Banijay’s diverse portfolio offers commercial opportunities in multiple categories.

Banijay is home to over 120 production companies across 22 territories, and a multi-genre catalogue boasting over 130,000 hours of original standout programming. With unrivalled commercial capabilities, Banijay Brands brings the group’s stories and brands to life through consumer products, live experiences and gaming.

Banijay Brands represents some of the biggest global brands including MasterChef, Black Mirror, Temptation Island, Peaky Blinders, Survivor, Mr Bean, Changing Rooms, Interior Design Masters, Simon’s Cat, Your Home Made Perfect, Your Garden Made Perfect, Deal or No Deal, The Inbetweeners, Big Brother, Sunday Brunch, Tipping Point, The Biggest Loser, Ready Steady Cook, Wipeout and Crystal Maze.

Built on independence, creative freedom, entrepreneurialism and commercial acumen, the company, launched in 2008, operates under the direction of Chief Executive Officer, Marco Bassetti.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Skanska påbörjar ny byggnad för ingenjörshögskola i Virginia, USA, för USD 53M, cirka 550 miljoner kronor

Published

on

By

Skanska har tecknat ett första kontrakt med Virginia Tech för att påbörja byggnationen av en ny facilitet för deras ingenjörshögskola i Virginia, USA. Det initiala kontraktet, som inkluderar förberedande arbeten på platsen, är värt USD 53M, cirka 550 miljoner kronor, vilket kommer att inkluderas i orderingången för USA för det andra kvartalet 2024.

Projektet inkluderar rivningen av Randolph Hall och byggandet av en ny och utökad 26 500 kvadratmeter stor anläggning som ska inrymma flera avdelningar för ingenjörshögskolan. Den nya anläggningen, Mitchell Hall, är tänkt att addera över 70 procent mer bruttoyta på samma plats. Byggnationen omfattar också arbete med en befintlig vindtunnel, en av de största universitetsägda vindtunnlarna i landet. Tunneln kommer att bevaras i Mitchell Hall. När det är färdigställt kommer Mitchell Hall att vara den största byggnaden på universitetscampuset Blacksburg.

Byggnationen kommer att påbörjas våren 2024 med den första rivningen av Randolph Hall. Målet är att projektet ska vara slutfört våren 2028.

För ytterligare information kontakta:

Andreas Joons, pressekreterare, Skanska AB, tel 010 449 04 94

Direktlinje för media, tel 010 448 88 99                                                                                                           

Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.com.

Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Lana del Rey i fokus när Moto Boy, Jennie Abrahamson och Radiokören samarbetar

Published

on

By

Ett nyskapande, musikaliskt porträtt av Lana Del Reys egensinnigt sorgsna musik väntar när artisterna Jennie Abrahamson och Moto Boy möter Radiokören under ledning av Hans Ek i Berwaldhallen i konserten ”Dark Paradise – porträtt av Lana Del Rey”, den 6–7 december 2024. Biljetterna släpps den 29 maj på berwaldhallen.se


Artisterna Moto Boy och Jennie Abrahamson gör Lana Del Reys låtar tillsammans med Radiokören i Berwaldhallen.

Världsstjärnan Lana Del Rey föddes som Elizabeth Grant i New York, USA, 1985. När hennes musik ska framföras i december 2024 av Moto Boy och Jennie Abrahamson tillsammans med Radiokören blir det en exposé över musik med olika influenser och referenser till amerikansk kultur och texter med stark förankring i amerikansk litteraturtradition.

”Lana del Rey har byggt upp en egen mytologi som befinner sig i mitten av det ’amerikanska’. Hennes musik är som en mosaik av referenser till författare och konstnärer som samsas med surfpop, folkrock och psychedelia, bland mycket annat.” säger Hans Ek, dirigent och arrangör och fortsätter: ”Det ska bli fantastiskt spännande att få utforska Lana Del Reys universum tillsammans med Radiokören, Jennie Abrahamson och Moto Boy.”

Biljetterna släpps den 29 maj på berwaldhallen.se

DARK PARADISE – PORTRÄTT AV LANA DEL REY
6–7 december 2024 i Berwaldhallen

Jennie Abrahamson & Moto Boy, sång
Radiokören
Musiker ur Sveriges Radios Symfoniorkester
Hans Ek, dirigent och arrangör

Om de medverkande
I närmare 100 år har Radiokören banat väg för den svenska körtraditionens utveckling, och varit en förebild för körer världen över. Kören består av 32 professionella sångare som tillsammans bildar ett unikt och dynamiskt instrument, hyllat av musikälskare och kritiker världen över, liksom av de dirigenter och tonsättare som utforskar och utmanar körens potential.

Oskar Humlebo, mer känd som MOTO BOY, har haft roller i opera (‘L’Orfeo’ Wermland Opera 2014), musikal (‘The Feeling Of Going’ Malmö Opera 2017) och teaterproduktioner (‘Faust’ Folkteatern Gävleborg 2015, ‘Lubiewo’ Göteborgs Stadsteater 2012, ‘Vinnaren tar allt’ Malmö Stadsteater 2018) varvat med symfoniska konsertsamarbeten, ett tusental internationella konserter och 10 år som gitarrist med svenska poplegenderna THE CARDIGANS.

Jennie Abrahamson är artist och komponist och har gett ut sex hyllade soloalbum. Det senaste, med musik på svenska från konsertföreställningen ”Kärlek & Makt”, kom 2023. Hon har hyllats för sin magiska röst och förmåga att skriva låtar som är egna små universum. Som musiker och sångerska har hon samarbetat med några av de mest namnkunniga artisterna i Sverige, som Ane Brun och Eva Dahlgren, men också internationellt med artister som Peter Gabriel och Sting. Hon har tidigare samarbetat med Hans Ek i succéprojektet Bowie in Berlin som sjösattes första gången på Berwaldhallen år 2017. Våren 2025 släpper hon sitt nya album.

Genom att färdas fritt mellan musikhistorien och samtiden i sökandet efter det som förenar, väver arrangören, komponisten och dirigenten Hans Ek samman olika musikaliska uttryck med varandra. Han har samarbetat med musiker och artister som Zara Larsson, Laleh, Veronica Maggio, Ane Brun, Renée Fleming och Michael Nyman, och med ensembler som Göteborgs Symfoniker, nederländska Metropole Orkest, Copenhagen Phil och Sveriges Radios Symfoniorkester.

För mer info, kontakta

Karl Thorson
Press- & PR-ansvarig / Press & PR Manager
Berwaldhallen | Sveriges Radios Symfoniorkester | Radiokören
karl.thorson@sverigesradio.se
08-784 18 30 | 070-431 18 93

Sveriges Radios konserthus Berwaldhallen
SE-105 10 Stockholm, Sweden
Besök/Visiting address Dag Hammarskjöldsväg 3
berwaldhallen.se 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Wallenstam välkomnar Götaplatsgruppen och Park Lane

Published

on

By

I höst förvandlas hörnet vid Korsgatan, Kyrkogatan i Göteborg till något helt nytt när Park Lane och Götaplatsgruppen öppnar sin nysatsning här. Just nu genomför Wallenstam en varsam renovering i fastigheten för att allt ska vara toppskick inför öppningen. Det handlar om drygt 600 kvadratmeter restaurangyta i ett hus med anor från 1820-talet.

– Vi ser otroligt mycket fram emot öppningen och kan lova en upplevelse som blandar det bästa från båda världar när det kommer till mat, dryck och underhållning. Det blir en folklig restaurang i ett oslagbart läge med ett spännande och trivsamt koncept som vi tror på, säger Bengt Linde, Götaplatsgruppen. 

– Det känns fantastiskt roligt och spännande att låta en så populär adress som denna få leva upp, byta skepnad och innehåll för att bidra positivt till hela området som i sig sjuder av liv och rörelse. Vi har ju sedan tidigare också fin erfarenhet av framgångsrika samarbeten med Götaplatsgruppen i etableringen av Tavolo och Vinbaren, säger Marina Fritsche, regionchef Göteborg och vice vd för Wallenstam.

Huset vid korsningen Korsgatan, Kyrkogatan, för Göteborgaren ofta bekant som “Josephssonshuset”, började sin resa 1820, när Hans Christian Koch bygger huset för att använda det som värdshus, vinlager och bostadshus. På 1920-talet övertar C.J Josephsson huset för att starta ett “bosättningsmagasin”. När Wallenstam köpte huset efter ytterligare 100 år, var det i behov av en stor portion kärlek och en omfattande renovering påbörjades. Nu börjar resan in i nästkommande 100 år.

– Vi trivs ihop och älskar att överraska, skapa stämning och upplevelser tillsammans med god mat och dryck. Det ser vi verkligen fram emot att göra här mitt i hjärtat av Göteborg i en helt fantastisk lokal, säger Daniel Brookes, Park Lane.

Götaplatsgruppen och Park Lanes nya satsning öppnar i ett område som präglas av en varm atmosfär, färgstarka personligheter, entreprenörer, kreatörer och makare. Här på ”Makaregatorna” pulserar staden från tidig morgon till sen kväll. 
 

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ), tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38, elisabeth.vansvik@wallenstam.se

www.wallenstam.se

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 64 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 12 200 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1,4 miljoner kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar elenergi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.