Connect with us

Marknadsnyheter

”Nostalgi, vintage och manchester”, ledorden för PUMAs nya kollektion med australiensiska Butter Goods

Published

on

Stockholm, 3/9, 2021 Det globala sportmärket PUMA och det australiensiska skatemärket Butter Goods släpper en gemensam kollektion med fokus på nostalgi och vintage. I kollektionen, som kommer att finnas i butik från den 4 september 2021, kommer vi kunna hitta allt ifrån nya versioner av PUMAs klassiska skor, till skatemode med fokus på retro och streetfashion. Med inspiration från sportmodet från sent 90-tal och tidigt 00-tal, andas hela kollektionen nostalgi och street. 

PUMA x BUTTER GOODS kollektion hyllar det som sportmode var förr. Med inspiration från klubblagens storhetstid och 90-talets skate-era, plockar kollektionen upp färger, former och baggysnitten från då och använder detta på ett sätt som känns fräscht och modernt idag. Trots att det är första gången varumärkena släpper något gemensamt, finns det en stark röd tråd i kollektionen där känslan för passion, personlighet och färg vinner över det minimalistiska. Butter Goods som härstammar från Perth har fått stor uppmärksamhet i Sverige de senaste åren.

”Det känns jättekul och helt rätt att göra detta samarbete med Butter Goods. De är bäst på skate och vi är bäst på street och sport. Lägg på lite 90-tal där och du har kollektionen, rätt simpelt egentligen” säger Jack Crofts, brand manager på PUMA.

 

Trots att varumärkena inte tidigare släppt någon gemensam kollektion känns samarbetet enhetligt. De australienska influenserna smälter ihop med PUMAs klassiska design och bildar tillsammans en nostalgitripp som många kan relatera till och känna igen sig i. I skaran hittas bland annat Slipstream, en av PUMAs mest ikoniska basketskor från 80-talet fast nu uppdaterad med läder och perforeringsdetaljer. Dessa finns i svart och vitt med grön rand på sidan, brandad med både PUMA och Butter Goods samt detaljer i mocka. Vi hittar även PUMAs basketsko som tidigare lanserats i krämvitt, fast nu i blått och orange och med en unik touch av manchester.

”Vi har längtat till att denna kollektion ska komma ut i butik. Kollektionen lyckas verkligen plocka det bästa av 80/90/00-talen som vi aldrig borde lämnat bakom oss. Nu är det här för att stanna” Fortsätter Crofts. 
 

PUMA x Butter Goods -kollektionen släpps på https://eu.PUMA.com/se/en/select/select-collaborations/buttergoods, i PUMA-butiker och hos utvalda återförsäljare den 4 september.

Kampanjfilm: https://youtu.be/KOygwkZV_eA

Kampanjbilder: https://fastcat.PUMA.com/transfer/1131fe585c0b0ee974b277f908a0de48db061a5002361e485ef2084a0f9baffe

Produktbilderhttps://fastcat.PUMA.com/transfer/176b2e198483c683693109e10574adfed56b97613dba3d93c7cba958db66faf1

Johanna Säll, Publicis Groupe
073 397 41 59

johanna.sall@publicisgroupe.com

Jack Crofts, Nordic Brand Communication PUMA
070 819 60 32
 
jack.crofts@PUMA.com

PUMA is one of the world’s leading Sports Brands, designing, developing, selling and marketing footwear, apparel and accessories. For more than 70 years, PUMA has relentlessly pushed sport and culture forward by creating fast products for the world’s fastest athletes. PUMA offers performance and sport-inspired lifestyle products in categories such as Football, Running and Training, Basketball, Golf, and Motorsports. It collaborates with renowned designers and brands to bring sport influences into street culture and fashion. The PUMA Group owns the brands PUMA, Cobra Golf and stichd. The company distributes its products in more than 120 countries, employs more than 16,000 people worldwide, and is headquartered in Herzogenaurach/Germany. https://about.PUMA.com/

 Founded in Perth, Australia in 2008, Butter Goods exists in a place where skateboarding and music collide and inspired by the different counter cultures that were born through those movements.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

AFRY tar fram färdplan för minskade utsläpp för den italienska papper- och massaindustrin

Published

on

By

AFRY samarbetar med den italienska pappersorganisationen Assocarta för att ta fram en färdplan för hur massa- och pappersindustrin i Italien ska nå nollutsläpp.

Assocarta har valt AFRY för att ta fram en strategi för hur de kan minska koldioxidutsläppen från massa- och papperssektorn som är i linje med EU:s ramverk, landsspecifika förhållanden och den tekniska utvecklingen. AFRYs underlag kommer att beskriva en övergripande färdplan för utfasning av fossila bränslen för sektorn, och peka ut de bästa tillgängliga teknikerna, de rättsliga och infrastrukturella hinder samt konkurrenskraftiga hävstänger. Dessutom kommer AFRY att tillhandahålla en analys av massa- och papperssektorn i Italien, inklusive potentiella scenarier fram till 2030 och nödvändiga politiska åtgärder.

”Vi är stolta över att kunna bidra till den italienska massa- och pappersindustrins väg mot en mer hållbar framtid. Vårt tvärvetenskapliga team som kombinerar expertis från Italien, Spanien, Finland, Sverige och Tyskland säkerställer att bästa tillgängliga kunskap tillämpas i detta viktiga uppdrag”, säger Visa Moilanen, AFRYs chef för massa- och pappersverksamheten. 

Utöver sektoranalysen och färdplanen erbjuder AFRY stöd till enskilda italienska massa- och pappersföretag för att skräddarsy färdplaner för minskade koldioxidutsläpp för deras specifika verksamheter och projekt.

Assocarta är den branschorganisation som samlar, representerar och skyddar företag som tillverkar papper, kartong och pappersmassa i Italien. Assocarta är en del av Confindustria och, på europeisk nivå, medlem i CEPI, den europeiska federationen för massa- och pappersindustrin. I dagsläget täcker Assocartas medlemmar över 90 % av den italienska produktionen inom sektorn.

För mer information, kontakta:

Marika Hahtala, Head of Business Development, Marketing and Communications, AFRY Process Industries

Mobile +358 40 823 8986
e-mail marika.hahtala@afry.com

 

AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning för att accelerera omställningen till ett mer hållbart samhälle. Vi är 19 000 hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden, en nettoomsättning på 27 miljarder och är noterade på Nasdaq Stockholm.

Making Future

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nyheter från tidningen Tillväxt nr 2, 2024.

Published

on

By

Skogen och åkrarna ger henne kraft

CAJSASTINA ÅKERSTRÖM SLOG igenom som artist för trettio år sedan med låten ”Fråga stjärnorna”. Sin första konstutställning hade hon 2021. Inspirationen hämtar hon på landsbygden i Småland där hon bor sedan många år. Landsbygden är hennes universum. Där trivs hon allra bäst.
Läs mer på sid 16»

”Volym övertrumfar allt”

EN HÖG SKÖRD är det viktigaste, enligt Erik Wildt-Persson, VD för Kristianstadortens Lagerhusförening. Förhoppningen är att årets skörd ska bjuda på både stora volymer och hög kvalitet. En stigande prisbild står också på önskelistan. 
Läs mer på sid 8»

Tillväxten i skogen skulle kunna öka

EN NY RAPPORT från Skogsstyrelsen visar att tillväxten i skogen kan öka med upp till 30 procent till år 2100. En förfinad skötsel av de arealer där ny skog ska växa upp krävs för att detta ska bli möjligt. Avvägningsproblem där olika intressen ställs mot varandra komplicerar emellertid utvecklingen.
Läs mer på sid 10»

Digitaliseringen ska öka lönsamheten

SYFTET MED DIGITALISERINGEN inom lantbruket är att förenkla olika arbetsmoment. Men viktigast av allt är att den leder till ökad lönsamhet. På företaget Haghultskossorna i Skillingaryd har man nytta av digitaliseringen, nu i form av den elektroniska djurvåg som är kopplad till djurens öronmärkning.
Läs mer på sid 24»

Rolf Åttingsberg, ansvarig utgivare av tidningen Tillväxt, 08-701 00 63
e-post: skogochlantbruk@handelsbanken.se

—————————————————————-

Till tidningen Tillväxts pressrum»

Prenumerera på tidningen Tillväxt här»

Se senaste avsnittet av Studio Skog och lantbruk»

Anmäl dig till nyhetsbrevet Skog och lantbruk»

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nyheter från tidningen Tillväxt nr 2, 2024.

Published

on

By

Skogen och åkrarna ger henne kraft

CAJSASTINA ÅKERSTRÖM SLOG igenom som artist för trettio år sedan med låten ”Fråga stjärnorna”. Sin första konstutställning hade hon 2021. Inspirationen hämtar hon på landsbygden i Småland där hon bor sedan många år. Landsbygden är hennes universum. Där trivs hon allra bäst.
Läs mer på sid 16»

”Volym övertrumfar allt”

EN HÖG SKÖRD är det viktigaste, enligt Erik Wildt-Persson, VD för Kristianstadortens Lagerhusförening. Förhoppningen är att årets skörd ska bjuda på både stora volymer och hög kvalitet. En stigande prisbild står också på önskelistan. 
Läs mer på sid 8»

Tillväxten i skogen skulle kunna öka

EN NY RAPPORT från Skogsstyrelsen visar att tillväxten i skogen kan öka med upp till 30 procent till år 2100. En förfinad skötsel av de arealer där ny skog ska växa upp krävs för att detta ska bli möjligt. Avvägningsproblem där olika intressen ställs mot varandra komplicerar emellertid utvecklingen.
Läs mer på sid 10»

Digitaliseringen ska öka lönsamheten

SYFTET MED DIGITALISERINGEN inom lantbruket är att förenkla olika arbetsmoment. Men viktigast av allt är att den leder till ökad lönsamhet. På företaget Haghultskossorna i Skillingaryd har man nytta av digitaliseringen, nu i form av den elektroniska djurvåg som är kopplad till djurens öronmärkning.
Läs mer på sid 24»

Rolf Åttingsberg, ansvarig utgivare av tidningen Tillväxt, 08-701 00 63
e-post: skogochlantbruk@handelsbanken.se

—————————————————————-

Till tidningen Tillväxts pressrum»

Prenumerera på tidningen Tillväxt här»

Se senaste avsnittet av Studio Skog och lantbruk»

Anmäl dig till nyhetsbrevet Skog och lantbruk»

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.