Marknadsnyheter
Ny styrelseordförande för Kulturreklam


Kulturreklam har utsett Mats Schultze till ny styrelseordförande. Rekryteringen till ordförandeposten är en viktigt del i bolagets fortsatta utveckling.
I över ett decennium har Kulturreklam framgångsrikt hjälpt kulturaktörer i Stockholm att nå ut med sina budskap genom dedikerade annonsytor över hela staden. Utnämningen av ny styrelseordförande är ett led i Kulturreklams pågående arbete att ta in mer extern kompetens i den tidigare ägarledda styrelsen. Mats Schultze har lång erfarenhet av att skala upp små- och medelstora företag inom bland annat IT-, kommunikations- och byggbranschen, både genom styrelsearbete och i ledningsgrupper.
– Det är ett högst medvetet val att välja en ordförande som inte kommer från kultursektorn eller reklambranschen, den kompetensen finns redan i styrelsen. Mats kommer tillföra värdefull kunskap och insikter till arbetet med att utveckla vårt erbjudande. Han är en vass analytiker med intellektuell höjd i sina resonemang och har ett tydligt fokus på affären, säger Kulturreklams vd Carl Jurell.
Mats Schultze kommer in som styrelseordförande i ett viktigt skede av Kulturreklams utveckling, där målet är att etablera sig i fler städer och regioner.
– Det ska bli väldigt roligt att genom styrelsearbetet i Kulturreklam få vara med och bidra till att hjälpa kulturaktörer både på fler sätt och på fler platser, säger Mats Schultze.
Kulturreklams unika koncept, med annonsytor öronmärkta för bland annat kultur, evenemang och föreningsliv, bygger på ett nära samarbete med bland annat Stockholms stad samt flera andra närliggande kommuner, fastighetsägare och elbolag. Modellen har stor potential att bidra till ökad synlighet för kulturaktörer över hela landet, bland annat pågår testverksamhet just nu i Malmö.
– Kultur har en samhällsbyggande funktion och jag tror att vi många gånger underskattar kulturens förmåga att upplysa, påverka och inspirera oss alla. Kulturreklam spelar en viktig roll för att människor ska kunna ta del av kulturutbudet och jag ser fram emot att vara delaktig i denna process, säger Mats Schultze.
Fakta Kulturreklam:
Kulturreklam hjälper kunder att nå ut med budskap i offentliga miljöer genom bland annat affischer i ramar på elskåp, stortavlor och kulturtavlor på lyktstolpar.
Kunderna utgörs av allt från stora arrangörer som Gröna Lund och Live Nation till mindre kulturutövare som Orionteatern och Strindbergs Intima Teater.
Exponeringsmöjligheterna är öronmärkta för kultur, idrott, evenemang, nöjen, föreningsliv, välgörenhet, samhällsinformation samt aktiviteter riktade mot barn och ungdom.
7% av Kulturreklams ytor upplåts till välgörande ändamål. Bland annat har Kulturreklam samarbetat med Situation Sthlm, Stockholms Stadsmission och Bris.
VD Carl Jurell, 0733-82 81 03 – carl@kulturreklam.se
Kulturreklam är ett företag som erbjuder utomhusreklam i ca 5 000 olika kontaktytor i Storstockholms utomhusmiljö, fördelat på fem olika mediakanaler: Kulturtavlor på lyktstolpar, Affischramar på elskåp, Stortavlor på husfasader, Evenemangsbanér på lyktstolpar och Kulturramar i tunnelbanan. Dessa ytor och kanaler upplåts åt aktörer och budskap med koppling till kultur, idrott, föreningsliv, välgörenhet och samhällsinformation.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke