Connect with us

Marknadsnyheter

Nya Boendet 2.0

Published

on

Nya Boendet är en marknadsplattform – med slutkonsumenten som målgrupp – som skapar den givna marknadsplatsen för alla nyproducerade bostäder. Bolaget gör nu ett gediget omtag – med rikstäckande bostäder.

– Nu gör vi om och gör rätt, med en omlansering vid årsskiftet för att presentera marknaden med ett bredare utbud av nyproduktion i samtliga boendeformer. Syftet med vår tjänst är att ge bostadsutvecklare och fastighetsägare ett efterfrågat verktyg som effektivt och målstyrt når slutkonsumenterna. Det handlar främst om hur man når marknaden med goda resultat samtidigt som man stärker sitt varumärke.

Tack vare vår nya genomarbetade strategi är vi glada över att ha attraherat en samling av några av branschens främsta aktörer som delägare tillsammans med Tobias Emanuelsson som huvudägare. Ensam är ju som känt inte stark och vi skapar en relevans där alla är med på lika villkor.

Vi har i dagsläget ca 15 000 bostäder, med delägare som rikstäckande Riksbyggen och Magnolia likväl som nischade Heba, Vincero och Holmströmgruppen. Under året kommer vi att addera fler bostadsutvecklare och fastighetsägare med deras bostäder. Vi siktar på att dubbla dagens antal och därefter omlansera Nya Boendet när vi har ett rikt innehåll. Det som syns idag på nyaboendet.se exemplifierar hur bostäderna exponeras för slutkonsumenten. När vi går live igen kommer ett gediget urval av rikstäckande bostäder att publiceras och nå sina målgrupper, säger Monika Pirslin, grundare och VD av Nya Boendet.   

– Nya Boendet ger oss på Riksbyggen en utmärkt möjlighet att få fokus på att vår kärnverksamhet – nyproduktion av bostäder – når ut på marknaden. Nya Boendet är den plattform som hjälper oss att berätta, visa och fokusera på nyproduktionens kundvärden på ett mycket bra sätt. En styrka är dessutom att detta även gäller hyresrätter, som bidrar till en sund mix, utifrån vad marknaden behöver och efterfrågar, säger Tobias Dysenius, Försäljnings- och Affärsutvecklingschef på Riksbyggen.

Det unika med marknadsplattformen Nya Boendet är att den presenterar samtliga boendeformer, är nischad för nyproduktion samt når både aktiva och även passiva bostadssökare.

– Nyproduktionen har alltid varit nedprioriterad i alla kanaler, men det vill vi vända på och ge nyproduktion platsen och relevansen som den förtjänar – den står ändå för ca 40% av hela bostadsmarknaden. Dessutom har vi ett stort antal hyresrätter i befintliga bestånd som vill använda vår tjänst för att hyra ut sina bostäder. Vi kan även flagga för att fler attraktiva tjänster är under utveckling och tjänstefieras vid omlanseringen. Alla möjligheter finns via oss och vi välkomnar alla bostadsutvecklare och fastighetsägare som kunder, avslutar Monika Pirslin.

Om Nya Boendet

Sedan lanseringen våren 2019 har vägen inte varit spikrak. Uppstarten gick visserligen enligt utsatt plan, med ett trettiotal bostadsutvecklare i plattformen, men för att nå ut nationellt och nå hela marknaden krävdes ett rikare innehåll och bredare utbud av bostäder vilket nu kommer att ske via den planerade satsningen. Samtliga parter ser värdet i historiken med all dess utveckling som tillsammans med planen framåt ska skapa de förbättringar branschen efterfrågar och behöver.

Nya Boendet presenterar nyproducerade bostäder i samtliga boendeformer med hjälp av en homogen lösning på nyaboendet.se. Bostadssökaren kan där enkelt jämföra vad marknaden erbjuder i sitt önskade område. Eftersom få bostadssökare har kännedom om de olika bostadsutvecklarna och fastighetsägarna som branschen består av, räcker det med att känna till Nya Boendet som samlar och presenterar allt lättillgängligt, snyggt och enkelt. Nya Boendets uppdrag och ansvar är att direktkommunicera med slutkonsumenterna och ge bostadsutvecklarna och fastighetsägarna ett lönsamt stöd i marknadsföringsfasen med mål om mer lönsam försäljning och uthyrning. Alla bostadsprojekt får en egen projekthemsida och marknadsföring anpassad till dess målgrupper. Syftet är att vara affärsgenererande genom att skapa kvalitativa intresseanmälningar som leder till affärer.

För mer information kontakta Monika Pirslin, 0700-92 95 63, monika@nyaboendet.se.

Fotograf: Kimberly Hero.

nyaboendet.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Rättelse: Ecorub AB (publ) publicerar härmed sin årsredovisning med revisionsberättelse för räkenskapsåret 2023.

Published

on

By

Rättelsen avser avsaknad av revisionsberättelse i tidigare version för räkenskapsåret 2023

Årsredovisningen finns från och med idag även tillgänglig på vår webbplats.

För ytterliggare information, kontakta Anders Färnlöf, på telefon +46 76 147 7458 eller e-post anders.farnlof@ecorub.se

Info om Ecorub
Är ett greentech-bolag som producerar återvunnet gummi- och plastmaterial för formsprutning, strängsprutning och 3D-printning. Bolagets återvunna material utvecklas och produceras med materialegenskaper som inrymmer material med gummits elasticitet till styvheten hos hårda plaster. Ecorub är en producent av återvunnet plast- och gummimaterial som möjliggör återvunna alternativ för den cirkulära ekonomin. Bolaget grundades 1995 och har sin fabrik i Lövånger.

EcoRub AB (publ), Hökmark 114, 932 93  Lövånger 

Hemsida: www.ecorub.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

ZINZINO AB (PUBL): Zinzino förvärvar inkråm i Xeliss – strategisk förstärkning i södra Europa och inom mikroalgen spirulina

Published

on

By

Zinzino, det globala varumärket för hälsa och välmående från Skandinavien, har via ett inkråmsförvärv övertagit rättigheterna till det luxemburgsbaserade direktförsäljningsbolaget Xellis distributörsdatabas och tillhörande kundregister, varulager och IP-rättigheter. Detta är ytterligare ett strategiskt viktigt steg i Zinzinos tillväxtplaner med fokus på att förbättra personlig hälsa och välbefinnande på global nivå med nyskapande bioteknik och en banbrytande produktportfölj som marknadsförs genom direktförsäljning.

Xelliss är ett globalt direktförsäljningsföretag med bas i Luxenburg. Varumärkesportföljen erbjuder en rad naturliga och innovativa produkter inom välbefinnande, näring och kosmetika, baserade på mikroalgen spirulina från egen produktion.

Ett visionärt tänkesätt, tech first-perspektiv, testbaserad kost med näring på cellnivå samt en stark position för att dra nytta av nuvarande trender kommer att forma grunden för partnerskapet med Xellis. Sedan förvärvet av VMA Life 2020, Enhanzz 2022 och det strategiska samarbetet med ACN under ingången av 2024 har Zinzino letat efter ytterligare kraftfulla investeringar för att behålla sin hållbara, lönsamma tillväxt, stärka sin distributionskraft, expandera till nya marknader och utnyttja produktportföljen inom nya konsumentområden.

– Individuell rådgivining och skräddarsydda lösningar är framtiden, och inte bara inom hälsa och friskvård, säger Dag Bergheim Pettersen, VD på Zinzino och Jean-Michel Larré, VD och grundare Xellis. Tillsammans har vi mångårig kombinerad branscherfarenhet och allt som krävs för att driva den moderna, personliga shoppingupplevelsen genom direktförsäljning.

Zinzino förvärvar Xelliss distributörsorganisation samt varulager och IP-rättigheter till produktlinjerna. Verksamheten som under föregående år omsatt ca 8 mEUR förväntas kunna skapa stark tillväxt genom de synergier som uppstår i de gemensamma nätverken. Bruttomarginalerna i verksamheten är goda och lönsamheten kommer därmed kunna utvecklas mycket väl genom utnyttjande av ZInzinoz befintlliga tekniska plattform och organisation.

Zinzino skall vid tillträdet betala en fast köpeskilling om 2 mEUR fördelat på 50% kontant och 50% nyemitterade Zinzino-aktier. Dessutom tillkommer villkorade tilläggsköpeskillingar baserat på försäljningsutvecklingen genererat av den förvärvade distributörsorganisationen under perioden 2024–2029. De totala tilläggsköpeskillingarna beräknas uppgå till 4,0 mEUR men kan vid maximalt utfall uppgå till 8,0mEUR och skall till 100% regleras med nyemitterade Zinzino-aktier. Den kontanta delen av köpeskillingen finansieras med egen kassa.

För mer information, vänligen kontakta:
Dag Bergheim Pettersen CEO Zinzino +47 (0) 932 25 700, zinzino.com
Fredrik Nielsen CFO Zinzino +46 707 900 174, fredrik.nielsen@zinzino.com

Bilder för fri publicering:
marketing@zinzino.com
Certified Adviser: Carnegie Investment Bank AB (publ)

Denna information är sådan som Zinzino AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.  Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande kl. 13.00 den 12 maj 2024.

Zinzino är ett globalt direktförsäljningsföretag från Skandinavien som specialiserat sig på testbaserade, personligt anpassade kosttillskott och vetenskaplig hudvård. Det är ett aktiebolag med aktier noterade på Nasdaq First North Premier Growth Market. Företagets vetenskapligt beprövade kosttillskott finns på mer än 100 marknader över hela världen. Zinzino äger det schweiziska biotekniska hudvårdsvarumärket HANZZ+HEIDII samt de norska forsknings- och produktionsenheterna BioActive Foods AS och Faun Pharma AS. Företagets huvudkontor ligger i Sverige, i Göteborg, med ytterligare kontor i Europa, Asien, USA och Australien.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Yoga: Positiva effekter i rättspsykiatrin

Published

on

By

En ny studie visar att yoga kan ha betydande fördelar för intagna individer med

allvarliga psykiatriska störningar. Genom att implementera traumafokuserad yoga

observerades minskningar av negativa emotionella tillstånd, ångest och fientlighet

hos deltagarna. Dessa positiva effekter sågs inte hos dem som ägnade sig åt andra

former av fysisk aktivitet. Resultaten, publicerade i Psychiatry Research, markerar ett

genombrott för användningen av yoga som kompletterande vårdintervention inom

rättspsykiatrin. Ett strukturerat yoga-program och utbildning för vårdpersonal har

utvecklats och visat sig vara genomförbart och gynnsamt för patienternas

välmående.

Källa: https://www.news-medical.net/n…

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.