Marknadsnyheter
Optimizely utnämnd som ledare inom funktionshantering och experimentering av oberoende analysföretag
Rapporten lyfter fram Optimizely som en av de tre främsta ledarna – ”erbjuder starka möjligheter till experimentering och analys”
Den ledande leverantören av digitala upplevelseplattformar, Optimizely (tidigare Episerver), presenterar idag att man har utsetts till ledare i rapporten The Forrester Wave™: Feature Management And Experimentation, Q2 2021.
I rapporten erhåller Optimizely den högsta noteringen för marknadsnärvaro. Optimizely erhöll också noteringen ”differentierad” jämfört med andra leverantörer för följande kriterier: experimentering, målgruppsanpassning och vision.
– För att varumärken ska bli framgångsrika måste de kunna testa och optimera de upplevelser de önskar leverera, säger Justin Anovick, produktchef på Optimizely. Som utnämnda ledare i denna New Wave-utvärdering visar vi på styrkan i det vi levererar kring funktioner och experimentering. I kombination med våra ledande lösningar för innehåll, handel, personalisering och data är Optimizely-kunderna utrustade med en kraftfull plattform som maximerar deras digitala potential.
I Optimizelys leverantörsprofil konstaterar Forrester-rapporten att ”Optimizely är sprunget ur traditionell A/B-testning för marknadsföring, men också har team för utveckling av tillämpningar med ett fullstackerbjudande. Detta ger både experimentering och ledande analytiska möjligheter tillsammans med patenterade analysalgoritmer”. Rapporten säger vidare att ”Optimizelys kunder är mycket nöjda med sin säkerhet, integritet och kundsupport. De uttrycker att de är nöjda med alla viktiga funktioner relaterade till experimentering”.
Utmärkelsen är ett av flera höjdpunkter den senaste tiden där bland annat förvärvet av kunddataplattformen (CDP) Zaius och dess strategiska varumärkesändring från Episerver till Optimizely ingår, vilket ytterligare stärker ledarskapet inom digitala upplevelser. Optimizely utsågs också till ledare tidigare i år i The Forrester Wave™: Agile Content Management Systems (CMSes), Q1 2021.
Med rekommendationsmotorer för innehåll och produkter i kombination med marknadens bästa plattform för innehåll, är Optimizelys Optimization-as-a-Service utformad för att leverera den bästa digitala upplevelsen.
För ytterligare information:
Mårten Bokedal | Senior Manager Marketing | 070 410 69 09 | marten.bokedal@episerver.com
Om Optimizely
På Optimizely (Episerver) har vi ett uppdrag att hjälpa människor att maximera sin digitala potential. Med vår ledande digitala upplevelseplattform (DXP) utrustar vi team med de verktyg och insikter de behöver för att skapa och optimera upplevelsen över flera kanaler. Nu kan företag arbeta datadrivet för att skapa relevanta upplevelser. Att bygga sofistikerade lösningar har aldrig varit enklare. Optimizelys över 900 partners och fler än 1100 medarbetare på kontor runt om i världen är stolta över att hjälpa mer än 9000 varumärken, såsom Toyota, Santander, Electrolux, Skanska och LYKO, att berika värdet av deras kunder, öka intäkterna och växa sina varumärken.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke