Connect with us

Marknadsnyheter

Øresundsbron förnyar sitt varumärke

Published

on

Med mer än 500 000 avtalskunder väljer Øresundsbron att förnya sitt varumärke och lansera nya produktnamn. Satsningarna ska stärka positionen som den centrala länken i Öresundsregionen.

Nya och befintliga kunder möter nu vassare produktnamn som direkt kommunicerar till kunderna om vad de köper. Hittills har Øresundsbrons kunder kunnat välja mellan olika BroPass-rabattavtal för privat- och företagskunder samt pendlare. Men sedan den 14 mars finns inte längre BroPass.

ØresundGO är det nya rabattavtalet för privatkunder. ØresundPENDLARE, ØresundPENDLARE+ och ØresundBUSINESS är de nya produkterna för pendlare och företagskunder. Förmånsklubben byter namn till CLUB Øresund. Med ”Øresund” i produktnamnen blir det tydligare för kunderna att produkterna är kopplade till Øresundsbron

Øresundsbron har en mycket större potential än att bara förbinda Danmark och Sverige, förklarar Berit Vestergaard, försäljnings- och marknadsdirektör för Øresundsbron. Bron ska göra det lätt att bo, arbeta och driva företag på båda sidor av Öresund.

– Brons identitet närmar sig Öresundsregionen med nya namn på brons produkter. I en tid av pandemier och gränskontroller vill vi undvika produktnamn som innehåller ordet ”pass”. Vi erbjuder digitala lösningar. Samtidigt vet vi också att kunderna förväxlar BroPass och Brobizz. Det är därför vi lanserar nya namn, säger Berit Vestergaard.

Øresundsbrons kunder möter också en ny hemsida med andra färger och enkel design.

– Färgerna som vi har valt för Øresundsbron återspeglar vårt företag eftersom natur, miljö, himmel och hav är själva kärnan i brons omgivning, säger Berit Vestergaard.

Hemsidan är nu enklare att navigera för kunden och gör det lättare att hitta den bästa lösningen för turen över Öresund. Berit Vestergaard betonar att bron bör återspegla regionens närhet.

– Hela grundidén är ju att danskar och svenskar lätt kan korsa sundet, så att vi kan dra nytta av varandras kultur, arbetsplatser och arbetskraft.

För mer information: Vänligen ring Øresundsbrons presstelefon på 040-676 61 15 eller mejla press@oresundsbron.com.

Följ nyheter från bron på Twitter @oresundsbron och på LinkedIn.

Øresundsbron är den fasta förbindelsen mellan Sverige och Danmark. Den är 16 kilometer lång och består av en bro, tunnel och den konstgjorda ön Peberholm. Øresundsbron ägs och drivs av Øresundsbro Konsortiet.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys