Connect with us

Marknadsnyheter

Øresundsbron sänker priset och gör passagen smidigare

Published

on

Øresundsbrons priser sänks i en tid med hög inflation och stigande priser. Nu blir det billigare för alla avtalskunder som kör över bron.

– Vi vill erbjuda våra kunder ett lägre pris och vi gör det i en tid när mycket annat blir dyrare. Det blir helt enkelt att bli billigare och enklare att korsa Öresund för alla som har ett rabattavtal. Priserna per resa kommer att sjunka med cirka sju procent, säger Berit Vestergaard, försäljnings- och marknadsdirektör på Øresundsbron.

Från och med den 14 mars ersätts BroPass-rabattavtalen med nya rabattavtal. ØresundGO blir namnet på det nya rabattavtalet för privatkunder. För pendlare och företagskunder kommer produkterna att byta namn till ØresundPENDLARE och ØresundBUSINESS.

– Med ”Øresund” i produktnamnen blir det tydligare för våra kunder att våra produkter är kopplade till Øresundsbron, säger Berit Vestergaard.

Senast den 31 maj kommer Øresundsbron att lansera rabattavtalet ØresundPENDLARE+, vilket är ett periodkort som gör det möjligt för pendlare att köra över bron så mycket de vill till ett fast pris under en 30-dagarsperiod. Detta innebär att en pendlare som reser över Øresundsbron fem dagar i veckan kan spara mer än 1 300 SEK per månad med ØresundPendlare+ jämfört med Øresundsbrons tidigare pendlarprodukt.

– Øresundsbron arbetar för en mer integrerad Öresundsregion, där det är lätt att bo och arbeta på båda sidor av Öresund. Med vårt nya periodkort blir det smidigare och ännu billigare att pendla mycket över Øresundsbron. Priset sjunker mest för dem som reser mycket, säger Berit Vestergaard.

Øresundsbron lanserar en ny hemsida för att förbättra kundupplevelsen. En ny app är också på gång. Kunderna behöver inte längre bry sig om en teknisk brobizz-enhet, utan kan lätt registrera bilens registreringsskylt via Øresundsbrons hemsida. Resan genom betalstationen blir enklare och det är bättre för miljön att inte längre producera och hantera brobizzar.

– Nu blir det lättare att vara kund och resa över bron. Det gäller allt från att hitta de bästa priserna till att hantera ’Mitt konto’, få en överblick över resorna och få tillgång till trafikinformation, säger Berit Vestergaard.

Fakta: Nya priser, produkter och plattformar

  • Alla privat-, pendlar- och företagskunder kan teckna ett rabattavtal. Vid tecknandet betalas en årsavgift och därefter kör kunderna över Øresundsbron till ett lägre pris under varje tur. Redan vid den första returresan över bron blir det billigare än att betala fullt pris. Med ØresundPENDLARE+ betalas ett fast pris per 30-dagarsperiod och kunden kan köra ett obegränsat antal turer över bron.
  • Alla enkelresor över Øresundsbron blir billigare för alla kunder som har ett rabattavtal. Så mycket billigare blir det för personbilar:

  • Rabattavtalen byter namn: BroPass Fritid blir ØresundGO. Rabattavtalen för pendlare och företagskunder heter numera ØresundPENDLARE, ØresundBUSINESS och ØresundPENDLARE+.
  • Turen över Øresundsbron blir smidigare när passagen beralas via bilens registreringsskylt.
  • Med en ny webbplats och en kommande ny app kan kunderna lätt hantera Mitt konto och byta fordon som är kopplade till rabattavtalet.
  • Nya produktnamn skapar en tydligare koppling till Øresundsbron. CLUB Øresund ersätter Club BroPass. Kunderna kommer även i fortsättningen kunna glädja sig åt fina rabatter, inspiration och guider för resor till andra sidan bron.
  • Villkoren för ØresundGO-avtalet för privatkunder gör det möjligt att koppla upp till fem olika fordon till rabattavtalet. 

För mer information: Vänligen ring Øresundsbrons presstelefon på 040-676 61 15 eller mejla press@oresundsbron.com.

Följ nyheter från bron på Twitter @oresundsbron och på LinkedIn.

Øresundsbron är den fasta förbindelsen mellan Sverige och Danmark. Den är 16 kilometer lång och består av en bro, tunnel och den konstgjorda ön Peberholm. Øresundsbron ägs och drivs av Øresundsbro Konsortiet.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Richa Goswami föreslås som ny styrelseledamot i EQT AB

Published

on

By

EQT AB (publ) meddelar idag att valberedningen föreslår Richa Goswami som ny styrelseledamot i EQT AB, tillförande erfarenhet och expertkunskap inom varumärkes- och marknadsföringsarbete.

Richa Goswami har haft ledande befattningar inom varumärkes och marknadsföring och för både finansiella tjänster och FMCG (fast-moving consumer goods, snabbrörliga konsumentvaror) och besitter omfattande kunskaper och erfarenheter från flera olika branscher. Hennes arbetslivs-erfarenhet spänner över flera geografiska områden och senast var Richa Group Chief Marketing and Brand Officer på Fidelity International, baserad i Singapore.

Innan Fidelity International var Richa Chief Customer and Marketing Officer på HSBC, där hon spenderade över ett årtionde inom olika roller i Asien, Europa och USA. Hon har även varit Global Chief Digital Officer hos Johnson & Johnson och Global Head, Next Generation Banking, hos Standard Chartered Bank och kommer med omfattande internationell erfarenhet inom sitt område.  

Jacob Wallenberg, ordförande för valberedningen kommenterar: “Richa Goswamis erfarenhet från att bygga internationella varumärken inom olika branscher kommer tillföra värdefulla perspektiv för EQT:s fortsatta resa. I dagens globala marknad är ett starkt varumärke avgörande för att kunna attrahera framtida talang och kunder.

Johan Forssell har avböjt omval efter nio år i styrelsen. Conni Jonsson, styrelseordförande i EQT AB kommenterar: “Johan är den längst sittande styrelseledamoten i EQT och hans fokus på långsiktigt värdeskapande och ägande har varit väldigt uppskattat i styrelserummet. Jag är tacksam för Johans bidrag, särskilt under börsintroduktionsprocessen, hans stöd var avgörande i vårt första steg som börsnoterat bolag.” 

Conni Jonsson fortsätter, “Jag ser verkligen fram emot att välkomna Richa Goswami till styrelsen, hennes energi och mångfacetterade bakgrund kommer bli ett utmärkt tillskott och bidra till en bättre balans i styrelsesammansättningen. Richa Goswamis omfattande erfarenhet av att bygga globala varumärken inom olika branscher kommer att bidra till EQT:s tillväxtresa. Jag vill också tacka valberedningens ledamöter för deras engagemang i den här processen.

Valberedningens fullständiga förslag till EQT AB:s årsstämma finns i kallelsen och valberedningens motiverade yttrande, publicerade på EQT:s hemsida. EQT AB:s årsstämma hålls den 27 maj 2024. Förslaget av Richa Goswami som ny styrelseledamot är villkorat av att relevanta regulatoriska godkännanden erhålls.

Valberedningen har utsetts baserat på ägarförhållandena den 31 augusti 2023 och består av Jacob Wallenberg (ordförande), utsedd av Investor AB Harry Klagsbrun, utsedd av Bark Partners AB Cynthia Lee, utsedd av Jean Eric Salata Anders Oscarsson, utsedd av AMF Pension & Fonder Conni Jonsson, styrelseordförande i EQT AB

Kontakt

Olof Svensson, Head of Shareholder Relations, +46 72 989 09 15
EQT Press Office, press@eqtpartners.com, +46 8 506 55 334

Om EQT

EQT är en syftesdriven global investeringsorganisation som enbart fokuserar på strategier för aktivt ägande. Med ett nordiskt arv och ett globalt tankesätt har EQT ett track record av stabil och attraktiv avkastning inom flera geografiska områden, sektorer och strategier som sträcker sig över nära tre årtionden. EQT har investeringsstrategier som täcker alla faser i ett företags utveckling, från start-up till mogna faser. EQT har EUR 242 miljarder i totalt förvaltat kapital (EUR 132 miljarder i avgiftsgenererande förvaltat kapital), inom två affärssegment – Private Capital och Real Assets.

Med rötterna i Wallenbergfamiljens entreprenöriella tankesätt och filosofi om långsiktigt ägande styrs EQT av ett antal djupt förankrade värderingar och en tydlig företagskultur. EQT förvaltar och rådger flera fonder och investeringsenheter som investerar över hela världen med målsättningen att framtidssäkra bolag, skapa attraktiv avkastning och ha en positiv påverkan med allt EQT gör.

EQT AB-koncernen avser EQT AB (publ) och dess direkta och indirekta dotterbolag, vilka inkluderar general partners och juridiska personer som rådger EQT-fonder samt EQT-fonders fondförvaltare. EQT har kontor i mer än 25 länder i Europa, Asien-Stillahavsområdet och Nordamerika och fler än 1 800 medarbetare.

Mer information: www.eqtgroup.com
Följ EQT på LinkedIn, X, YouTube och Instagram

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

BioStock: VibroSense Dynamics tar sats mot nya marknader

Published

on

By

Personer med diabetes, vibrationsskador eller de som behandlats med cellgifter löper risk att utveckla perifier neuropati, nervskador i händer eller fötter. Vibrosense Dynamics vill stötta vården att upptäcka symptomen i tid för att undvika allvarliga komplikationer. Bolaget meddelar nu att man vill expandera kraftigt och hoppas på att komma ut på den kinesiska marknaden inom ett år.

Se intervjun på biostock.se:

https://www.biostock.se/2024/04/vibrosense-dynamics-tar-sats-mot-nya-marknader/

Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capitalhttps://www.biostock.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Inbjudan till presentation av delårsrapport för januari-mars 2024 för Truecaller AB (publ)

Published

on

By

Truecaller, den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation, publicerar delårsrapport för januari-mars 2024 tisdagen den 7 maj 2024 kl 07.30 CET. 

Alan Mamedi, CEO och Odd Bolin, CFO presenterar rapporten och svarar på frågor i en webcast och telefonkonferens kl 13.00 CET samma dag. Presentationen kommer att hållas på engelska.

 

Om du önskar delta via webcasten gå in på nedan länk. 

https://ir.financialhearings.com/truecaller-q1-report-2024/register

Om du önskar delta via telefonkonferens registrerar du dig via länken nedan. Efter registreringen får du telefonnummer och ett konferens-ID för att logga in till konferensen. Via telefonkonferensen finns möjlighet att ställa muntliga frågor.

https://conference.financialhearings.com/teleconference/?id=50047238

För mer information, kontakta gärna:

Andreas Frid, Head of IR & Communication

+46 705290800

andreas.frid@truecaller.com

Om Truecaller:

Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 374 miljoner aktiva användare, har laddats ned mer än en miljard gånger och har identifierat och blockerat omkring 50 miljarder oönskade samtal under 2023. Med huvudkontor i Stockholm sedan 2009, är vi ett entreprenöriellt företag som leds av medgrundarna och en mycket erfaren ledningsgrupp. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.