Connect with us

Marknadsnyheter

OrganoClick vinner Clean Equity Monaco Award utdelat av Prins Albert II av Monaco

Published

on

OrganoClick deltog under onsdag till fredag på den privata investerarkonferensen Clean Equity Monaco 2020 arrangerat av Londonbaserade investeringsfirman Innovator Capital tillsammans med Monaco Economic Board och medgrundat av H.S.E. Prins Albert II av Monaco. Ett 30-tal miljöteknikbolag från hela världen hade blivit utvalda och inbjudna att delta på konferensen. På fredagkvällen utnämndes OrganoClick till vinnare av Excellence in Environmental Technology Commercialisation i tävlan med övriga bolag.     

Mrten Hellberg receives the Clean Equity Award by HSE Prince Albert II of Monaco

 

Bland gästerna var representanter från Monacobaserade family offices,privatbanker, venture capitalbolag, Monacos regering och H.S.E. Prins Albert II som var prisutdelare och ordförande i tävlingsjuryn. OrganoClick uppmärksammades framförallt för sitt arbete med att kommersialisera och leverera förnyelsebara materiallösningar som kan ersätta plaster i engångsartiklar för konsumenter.

”Vi är väldigt stolta och hedrade att vår gröna kemi och förnyelsebara materialtekniker uppmärksammas på denna internationella scen. Att få ta emot ett sådant här pris från Prins Albert II betyder väldigt mycket för oss. En konferens på denna nivå skapar många viktiga kontakter inom Monacos finansbranch och statsledning”, säger Mårten Hellberg, VD på OrganoClick.  

För att läsa mer, se Clean Equity Monacos hemsida https://www.cleanequitymonaco.com/ 

……………………………………………………………………………..

För mer information, var vänlig kontakta:

Mårten Hellberg, VD

08-684 001 10, marten.hellberg@organoclick.com

……………………………………………………………………………..

Om OrganoClick 

OrganoClick AB (publ) är ett svenskt miljöteknikföretag noterat på Nasdaq First North Growth Market utvecklar, producerar och marknadsför funktionella material och kemitekniska produkter baserade på miljövänlig fiberkemi. Exempel på produkter som OrganoClick marknadsför är är den vattenavvisande textilbehandlingen OrganoTex®, biokompositen  OrganoComp®, ytbehandlings- och underhållsprodukter för villa- och fastighetsägare under varumärket BIOkleen®, biobaserade bindemedel för nonwovenmaterial under varumärket OC-BioBinder™ och det flam- och rötskyddade virket OrganoWood® (genom delägda dotterbolaget OrganoWood AB). OrganoClick grundades 2006 som en avknoppning från akademisk forskning vid Stockholm universitet och Sveriges lantbruksuniversitet inom modifiering av biofibrer. OrganoClick har vunnit flera priser såsom utnämningen till ”Sveriges mest lovande start-up bolag”, Sveriges bästa miljöinnovation, och tidigare mottaget flertalet utmärkelser såsom en Climate Solver av Världsnaturfonden (WWF), ett SUSTAINIA100-bolag och varit på Affärsvärldens och NyTekniks 33-lista för ”Sveriges hetaste teknikbolag. OrganoClick har sitt säte i Täby, norr om Stockholm, där bolagets produktion, FoU-, samt sälj- och marknadsavdelning är lokaliserat. OrganoClicks Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market är Mangold Fondkommission AB, tel: +46 (0)8 503 01 551, email: ca@mangold.se.  

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Lambi och Serla får höga betyg i konsumenttidningen Råd & Röns stora test av toalettpapper

Published

on

By

Lambi Toalettpapper Classic och Serla Smart Toalettpapper erhåller höga betyg för kvalitet, hållbarhet och pris i konsumenttidningen Råd & Röns omfattande test av toalettpapper. Totalt testades 17 olika toalettpapper baserat på en rad olika mätkriterier. Lambi och Serla är konsumentvarumärken producerade av Metsä Groups affärsområde för mjukpapper.

Råd & Rön genomför sina tester i samarbete med professionella och ackrediterade laboratorier för att säkerställa noggrannhet och tillförlitlighet. Med kriterier som kvalitet, komfort, miljövänlighet och pris utmärker sig Lambi Toalettpapper Classic och Serla Smart Toalettpapper i Råd & Röns undersökning: ”Toalettpapper – bäst i test”.

Lambi blev utnämnt till ”Bäst i test”, tack vare produktens höga kvalitet och prestanda. Serla utseddes till ”Bra köp” och i konsumentundersökningen betonades särskilt Serlas pris i förhållande till den goda kvaliteten.

”Lambi och Serla tillverkas i Sverige av råvaror från nordiska skogar. Vi på Metsä är stolta över att våra produkter uppmärksammas för hög kvalitet, hållbarhet och valuta för pengarna. Vi strävar efter att hålla en konstant hög kvalitet på våra produkter utan att kompromissa med hållbarhet”, säger Katariina Kukkonen, Marknadsdirektör på Metsä Tissue.

”Vi har valt att satsa på lokal produktion och sysselsättning i Sverige där vi nu expanderar och moderniserar vårt bruk i Mariestad. Expansionen av Mariestads bruk innebär betydande förbättringar av miljöprestanda för mjukpappersproduktionen, samtidigt som produktkvaliteten är hög”, säger Katariina Kukkonen.

Enligt Råd & Röns egen beskrivning av deras verksamhet är målet att vägleda sina läsare till välgrundade val och att främja långsiktig hållbar konsumtion, både för läsarnas plånbok och för planetens välbefinnande.

För att ta del av hela testet hänvisar vi dig till Råd & Röns hemsida. Notera att testresultaten är tillgängliga via en betald artikel av upphovsrättsliga skäl.

För mer information, kontakta:
Katariina Kukkonen, Marknadsdirektör, Metsä Tissue, katariina.kukkonen[@]metsagroup.com tel +358-40 848 84 74 eller, Niklas Lindström, Kommunikationschef, Metsä Tissue, tel. +46 (0)501-27 50 23, niklas.s.lindstrom[@]metsagroup.com. 

Metsä Tissue 
https://www.metsagroup.com/sv/metsatissue/

Metsä Groups affärsområde för mjukpapper och mat- och bakplåtspapper, Metsä Tissue, tillverkar hygienprodukter för hushåll och professionellt bruk, samt mat- och bakplåtspapper. Våra högkvalitativa lokalt producerade varumärken – Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin och SAGA – skapar en renare vardag. Vi främjar en kultur av mångfald, jämlikhet och inkludering. År 2023 uppgick vår försäljning till 1,3 miljarder euro och vi har cirka 2 500 anställda. Metsä Groups moderbolag, Metsäliitto Cooperative, ägs av cirka 90 000 finska skogsägare.

Följ Metsä Tissue: 

LinkedIn Instagram Facebook

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kommuniké från extra bolagsstämma i mySafety Group AB den 19 mars 2024

Published

on

By

19 mars 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) höll idag extra bolagsstämma. Den extra bolagsstämman beslutade enligt nedan.

Arvode
Extra bolagsstämman beslutade, i enlighet med förslag från aktieägaren Crafoord Capital Partners AB (”Aktieägaren”), att ordföranden ska erhålla 300 000 kr och att övriga styrelseledamöter ska erhålla 150 000 kr vardera och att ingen särskild ersättning ska utgå för eventuellt utskottsarbete. Beslutades vidare att arvodet ska utgå proportionerligt i förhållande till hur stor del av mandatperioden som respektive styrelseledamot innehaft uppdraget.

Styrelse
Extra bolagsstämman beslutade, i enlighet med förslag från Aktieägaren, att antalet styrelseledamöter ska vara sex ordinarie styrelseledamöter utan styrelsesuppleanter.

 

Extra bolagsstämman beslutade vidare, i enlighet med Aktieägarens förslag, att genom omval utse Fredrik Crafoord, Marcus Pettersson, Daniel Vargö och Henrik Stenström som styrelseledamöter samt genom nyval utse Samir Taha och Thor Åhlgren som styrelseledamöter, samtliga för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Vidare beslutades i enlighet med Aktieägarens förslag om omval av Fredrik Crafoord som styrelseordförande för tiden intill slutet av nästa årsstämma.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 10.45 CET den 19 mars 2024.

Om mySafety Group AB
mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Logistri Fastighets AB – genomför förvärv av en fastighet i Göteborg

Published

on

By

Logistri Fastighets AB (publ) (”Logistri”) meddelar idag att bolaget tecknat avtal och tillträtt fastigheten Härryda Solsten 1:120 den 15 mars. Fastigheten är fullt uthyrd till Scandraft AB. Säljare är Verde Fastighets AB (”Verde”).

Fastigheten Härryda Solsten 1:120 har ett attraktivt läge i Mölnlyckeföretagspark längs Riksväg 40, mellan Göteborgs innerstad och Landvetter flygplats. Förvärvet är i linje med bolagets storstadsstrategi att förvärva fastigheter i goda lägen som förväntas utvecklas i takt med att stadskärnorna växer och företag söker nya lägen. Logistri äger sedan tidigare en modern fastighet i området och får nu en tydlig närvaro på en mycket stark delmarknad med goda kommunikationer där många välkända företag är etablerade. Totalt omfattar fastigheten 4 739 m2 uthyrningsbar area och är i sin helhet uthyrd till Scandraft AB med ett så kallat dubbel netto avtal där hyresgästen står för alla löpande kostnader. Fastigheten är uppförd 2011 och är väl underhållen med en flexibel planlösning som möjliggör framtida utveckling.

Om hyresgästen: Scandraft är experter inom alla typer av material och tillbehör för bild-, dekor- och reklamproduktion. Bolaget bildades 1992 och omsätter 284 mkr. Produktionen omfattar print och skärning av skivmaterial i både aluminium, plast och kartong samt gravyr och laser inom märkning och fräsning. Scandrafts kunder finns inom industri, skylt, handel, stat och kommun runt hela Östersjön.

Efter förvärvet omfattar Logistris fastighetsportfölj 20 fastigheter i Stockholm, Göteborg och större orter i södra Sverige. Total uthyrningsbar area är 186 052 m2.

”Logistri genomför ännu ett förvärv som utökar och stärker vår storstadsportfölj. Förvärvet är ett viktigt steg mot Logistris målsättning att nå ett fastighetsvärde om 5 miljarder kronor till utgången av 2028. Förvärvet är Logistris andra sedan vi beslutade om nyemission i höstas och vi ser framför oss att vi kommer fortsätta göra tilläggsförvärv med fokus på kassaflöde och långsiktigt värdeskapande.” säger bolagets VD, David Träff.

Brick Advokat har varit Logistris legala rådgivare i transaktionen. Skierfe Advokatfirma var säljarens transaktionsrådgivare.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

David Träff, Verkställande direktör
Logistri fastighets AB (publ)
Telefon: + 46 (0) 70 089 04 66
David.traff@logistri.se            

Om Logistri Fastighets AB
Logistri Fastighets AB (publ) är ett fastighetsbolag som investerar i kommersiella fastigheter främst inom segmenten lätt industri, lager och logistik. Visionen är att vara en stabil och långsiktig partner till företag som efterfrågar verksamhetsanpassade och hållbara lokaler. Bolagets övergripande målsättning är att med högt kundförtroende generera ett stabilt kassaflöde och en hög riskjusterad avkastning. Våra hyresgäster är verksamma inom olika branscher där flertalet är svenska och internationella industri- och verkstadsbolag. Fastigheterna ligger i Stockholm, Göteborg samt i södra och mellersta Sverige, i nära anslutning till strategisk infrastruktur som större vägar, järnväg och hamnar. Bolaget har huvudkontor i Stockholm.  Bolagets aktie noterades på Spotlight Stock Market 2017.

För mer information gällande Logistri Fastighets AB, vänligen besök www.logistri.se.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.