Connect with us

Marknadsnyheter

Peptonic Medical stärker sin närvaro på USA-marknaden genom fullskalig lansering av VagiVital

Published

on

Peptonic Medical AB (publ) (”Peptonic”) tar ett avgörande steg för att etablera sitt varumärke VagiVital på den amerikanska marknaden och öka försäljningen av sina intima egenvårdsprodukter. Initiativet markerar en betydande milstolpe för Peptonic, som nu för första gången tar full kontroll över varumärkesbyggnad, marknadsföring och försäljning i USA. Hittills har Peptonics produkter främst sålts genom partners under deras egna varumärken (s.k. white label). Med denna strategiska satsning positionerar sig Peptonic för en ny och dynamisk tillväxtfas på världens största marknad för hälsoprodukter.

Under det senaste halvåret har Peptonic, i nära samarbete med en amerikansk cutting edge-marknadsföringsbyrå, utvecklat en skräddarsydd varumärkesplattform och marknadsinitiativ som tydligt positionerar VagiVital inom kliniskt bevisad intim egenvård i USA. Under november påbörjas en omfattande marknadsföringskampanj, där digital annonsering och samarbeten med influensers på plattformar som Instagram, TikTok och Google Ads ingår. Genom att marknadsföring sker via digitala kanaler möjliggörs ett kostnadseffektivt sätt nå en bred målgrupp av kvinnor såväl som att snabbt justera och rikta om kampanjer beroende på genomslag. Kampanjen avser driva försäljningen online via Peptonics egen webbshop och utvalda återförsäljare, vilket stärker varumärkets synlighet och når målgruppen av kvinnor på USA-marknaden.

”Vår satsning i USA är en betydande milstolpe i Peptonics tillväxtstrategi. Genom att ta full kontroll över vår marknadsföring och försäljning kan vi bygga en starkare varumärkesnärvaro och driva en mer riktad tillväxt. Samtidigt pågår fortsatt dialogen med större amerikanska detaljhandelskedjor för att utöka deras sortiment med fler av våra intima egenvårdsprodukter, vilka fortsatt kommer att säljas under deras egna varumärken.” Säger Anna Linton, VD för Peptonic Medical.

För ytterligare information kontakta:
Anna Linton, VD Peptonic Medical AB
Email: 
anna.linton@peptonicmedical.se
Telefon:  +46 70-244 92 07

Kort om Peptonic                                                                                                                                 

PEPTONIC medical AB (publ) är ett svenskt medicintekniskt företag som bedriver utveckling och försäljning av kliniskt bevisade egenvårdsbehandlingar och egendiagnostiska snabbtester inom intim kvinnohälsa. Portföljen säljs under varumärkena Vagivital och Vernivia. Bolagets verksamhet är inriktad på att lyfta intim egenvård genom att erbjuda kvinnor en unik helhetslösning att på egen hand diagnostisera, behandla och förebygga medicinska tillstånd i underlivet. Visionen är intim hälsa ska vara naturligt, tryggt och enkelt för kvinnor att vårda på egen hand.

Centralt i tillväxtstrategin är geografisk expansion av VagiVital och Vernivia via lokala partners. Peptonic Medical avser även att kontinuerligt att bredda bolagets produktportfölj genom förvärv och utveckling av innovativa och konkurrenskraftiga produkter i egen regi. Bolagets mousse-baserade drug-delivery teknologi, Venerol, och gelbasen i VagiVital skapar goda förutsättningar att vidga portföljen.

Bolaget har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och har dotterbolagen Common Sense Marketing Inc i USA och Peptonic Medical Ltd i Israel. Peptonic Medical grundades 2009 och företagets aktier är sedan 2014 noterade på Spotlight Stock Market.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys