Connect with us

Marknadsnyheter

Perfect Day Media adderar exklusivt poddinnehåll bakom betalvägg

Published

on

Perfect Day Media står bakom några av Sveriges största kommersiella poddar, som Alex & Sigges podcast, Ursäkta, Det Skaver, Fredagspodden och When we were Kings. Tidigare i vår lanserade bolaget ett nytt annonsformat mot marknaden genom Ads, där annonsörer kan köpa korta reklamspottar med demografisk styrning på CPM (cost per mille), vilka spelas in av en extern röst. Nu adderar podcastbolaget ytterligare ett affärsområde; exklusivt material bakom betalvägg.

– Det här är ett naturligt nästa steg i att fortsätta utveckla affären och skapa fler intäktsmöjligheter för oss och våra fantastiska poddare. Med det sagt, kommer vi alltid hålla hårt i vår affärsmodell – reklamfinansierat innehåll som är gratis för lyssnaren. Det här ser vi i stället som en möjlighet att ge poddlyssnarna ännu mer av sina favoritpoddar, i form av bonusavsnitt och extramaterial finansierat av fansen, kommenterar Karolina Sandberg, Head of Sales & Business Development på Perfect Day.

Samarbetspartner i projektet är startupen Sesamy. Mjukvaruföretaget med kontor i Stockholm och Marbella som möjliggör för mediehus att ta betalt för sitt innehåll antingen genom styckeköp eller prenumerationer. Bolaget startades av Karl Rosander, Måns Ulvestam och Markus Ahlstrand som innan Sesamy drev Acast, världens största podcastbolag.

– Efter att ha scoutat marknaden har vi landat i att Sesamy erbjuder den absolut bästa och smidigaste kundupplevelsen för inlåst material vilket möjliggör ett flexibelt sätt att köpa. Att grundarna dessutom har en djup förståelse för poddbranschen är såklart också väldigt betryggande för oss, kommenterar Karolina Sandberg.

– Perfect Day har varit pionjärer inom podcasts i Sverige. De är utan tvekan ledande inom format och det är därför de har många av Sveriges största poddar. När de nu ger sina poddar möjlighet till premium som ett alternativ till annonsintäkter så kan jag konstatera att tiden har kommit för premium inom podcast, kommenterar Karl Rosander, grundare Sesamy.

Först ut att låsa in exklusivt poddmaterial är Jordkommissionen, ämnespodden om odling som drivs av Lotta Lundgren och Tove Nilsson.

– Odling är den folkrörelse som växer snabbast just nu, delvis på grund av omvärldsläget, och suget efter kunskap och vägledning är enormt. Jordkommissionen är i sig en ganska utmanande podd: inspirerande – absolut, men vi backar inte för att djupa på det som är viktigt att veta och förstå för att det ska bli någon mat, och våra lyssnare uppskattar det! Så när vi sätter ihop ett bonusavsnitt där vi i två timmar och på ett otroligt torrt och noggrant sätt maler igenom hur man lyckas med tomatodling, och dessutom tar betalt för avsnittet, så blir inte lyssnarna sura. De blir tacksamma och glada, kommenterar Lotta Lundgren.

För mer information, vänligen kontakta:

Sofie Nelson,

Head of PR & Communcations, Pophouse Entertainment

Telefon: +46 70 754 51 76
E-post: sofie.nelson@pophouse.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

En ny julklassiker har anlänt – Fazer Klassiker

Published

on

By

Fazer Klassiker heter den nya julasken som samlat många av svenskarnas chokladfavoriter i en och samma ask: Dumle, Geisha, Karl Fazer, Fazermint och Finlandia. Med sju olika populära smaker finns något för alla. En lagom stor ask som är perfekt både som gåva som att dela med familjen. 

Julen är en högtid som handlar mycket om tradition, samtidigt som det uppskattas att addera nya inslag. Därför har Fazer samlat ett urval av sina populära varumärken i en och samma ask. Fazer Klassiker är fylld med både tradition som nya spännande smakkombinationer. En perfekt produkt för att fira in jul och nyår.  

”Fazer Klassiker är en ultimat chokladask för vinterns alla höjdpunkter. Helt klart redan en klassiker som vi tror det kommer att tisslas och tasslas om i julstugorna. Vi har samlat ihop flera favoriter och skapat en perfekt mix av ett tryggt val och variation”, säger Robert Engman, VP Commercial Fazer Sweden. 

Fazer Klassiker består av 32 praliner fördelat på 7 olika smaker i två lager. Fazermint i ny form, två olika varianter av Karl Fazer, en med tryffel och en med kola och riskrips, Finlandia hjärta med marmelad och mörk choklad, Dumle original och Dumle fudge, Geisha med en tvist, seasalt & caramel.   

Fazermint, Truffle 
Karl Fazer, Crispy toffee 
Karl Fazer, Milk chocolate truffle 
Finlandia 
Dumle Original 
Dumle Fudge 
Geisha, Seasalt & Caramel 

Fazer Klassiker finns i butik från och med vecka 45. 

För mer information vänligen kontakta:  
Ebba Beck-Friis, presskontakt Fazer Sverige 
ebba.beck-friis@fazer.com 

Fazer-koncernen
Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika över 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra ca 5 000 engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter, vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Nordeuropa och export till mer än 40 länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FNinitiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2023 uppgick till 1,2 miljarder euro.

Northern Magic. Made Real.

Continue Reading

Marknadsnyheter

En ny julklassiker har anlänt – Fazer Klassiker

Published

on

By

Fazer Klassiker heter den nya julasken som samlat många av svenskarnas chokladfavoriter i en och samma ask: Dumle, Geisha, Karl Fazer, Fazermint och Finlandia. Med sju olika populära smaker finns något för alla. En lagom stor ask som är perfekt både som gåva som att dela med familjen. 

Julen är en högtid som handlar mycket om tradition, samtidigt som det uppskattas att addera nya inslag. Därför har Fazer samlat ett urval av sina populära varumärken i en och samma ask. Fazer Klassiker är fylld med både tradition som nya spännande smakkombinationer. En perfekt produkt för att fira in jul och nyår.  

”Fazer Klassiker är en ultimat chokladask för vinterns alla höjdpunkter. Helt klart redan en klassiker som vi tror det kommer att tisslas och tasslas om i julstugorna. Vi har samlat ihop flera favoriter och skapat en perfekt mix av ett tryggt val och variation”, säger Robert Engman, VP Commercial Fazer Sweden. 

Fazer Klassiker består av 32 praliner fördelat på 7 olika smaker i två lager. Fazermint i ny form, två olika varianter av Karl Fazer, en med tryffel och en med kola och riskrips, Finlandia hjärta med marmelad och mörk choklad, Dumle original och Dumle fudge, Geisha med en tvist, seasalt & caramel.   

Fazermint, Truffle 
Karl Fazer, Crispy toffee 
Karl Fazer, Milk chocolate truffle 
Finlandia 
Dumle Original 
Dumle Fudge 
Geisha, Seasalt & Caramel 

Fazer Klassiker finns i butik från och med vecka 45. 

För mer information vänligen kontakta:  
Ebba Beck-Friis, presskontakt Fazer Sverige 
ebba.beck-friis@fazer.com 

Fazer-koncernen
Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika över 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra ca 5 000 engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter, vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Nordeuropa och export till mer än 40 länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FNinitiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2023 uppgick till 1,2 miljarder euro.

Northern Magic. Made Real.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Har du vad som krävs för att bli Sveriges främsta investerare?

Published

on

By

Nordic Growth Market (NGM) arrangerar återigen Investerar-SM, en unik möjlighet för börsintresserade att tävla om en prispott på 150 000 kronor. Investerar-SM pågår mellan 4 och 15 november och erbjuder deltagarna en fiktiv portfölj på 1 miljon kronor för att investera i finansiella instrument noterade på NGM.

Investerar-SM har genomförts i över tio år med fler än hundratusen tävlande och är en viktig del i NGM:s långsiktiga utbildningssatsning. Tävlingen ger deltagarna en fantastisk chans att lära sig mer om börshandlade produkter och testa investeringsstrategier, utan att investera egna pengar. Med ett brett utbud av instrument med underliggande tillgångar som index, råvaror, valutor och enskilda aktier kan deltagarna prova olika strategier och utveckla sina kunskaper på ett realistiskt men riskfritt sätt. Den bästa portföljen belönas med titeln Sveriges Främsta Investerare och totalt delas priser ut till ett värde om 150 000 kronor.

– Vi ser ett fortsatt starkt intresse bland nordiska investerare för börshandlade produkter då de ger exponering mot stora internationella index, amerikanska aktier samt råvaror som olja och guld. I år pågår även det amerikanska valet vilket gör tävlingen extra spännande, säger Magdalena Hartman, VD på Nordic Growth Market.

I år introduceras även en deltävling för att utse Sveriges främsta universitet inom ramen för Investerar-SM. Kampen står mellan börsrummen och finansutskotten hos Stockholms universitet, Chalmers tekniska högskola, Linköpings universitet och Umeå universitet. Detta görs för att öka det ekonomiska engagemanget på universitetsnivå och att inspirera nästa generation investerare.

Årets huvudsponsorer för Investerar-SM, BNP Paribas, Société Générale och Vontobel, utgör en signifikant del av den nordiska ETP marknaden. De tävlande kan investera i över 45 000 produkter med en exponering mot en mängd olika underliggande tillgångar. I år får även deltagarna exklusivt ta del av expertinsikter från vår samarbetspartner NeuroQuant som hjälper de tävlande att optimera sina investeringsbeslut med sin analysplattform.

– Investerar-SM lockar tusentals deltagare varje år och är Sveriges största investerartävling. Vi ser tävlingen som ett utmärkt sätt att öka kunskapen om kapitalmarknaden vilket är en förutsättning för ett framgångsrikt långsiktigt sparande, fortsätter Magdalena Hartman, VD på Nordic Growth Market.

Läs mer om Investerar-SM, tips från investerarprofiler och om våra samarbetspartners på www.investerar-sm.com eller följ tävlingen på X @ngmexchange.

För ytterligare information kontakta:

Magdalena Hartman, VD, Nordic Growth Market, magdalena.hartman@ngm.se
Oskar Lindberg & Rania Ekberg, Projektledare, Nordic Growth Market, tel 08-566 390 00

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.