Connect with us

Marknadsnyheter

Philips TV & Sound ny huvudpartner till FC Barcelona

Published

on

Philips Ambilight-TV blir en del av den legendariska fotbollsklubbens matchkläder.

Barcelona, Torsdag 25 maj, 2023 – TP Vision, företaget som ansvarar för design, tillverkning och försäljning av Philips TV & Sound  och AOC Audio-produkter har tillkännagett ett nytt partnerskap med det legendariska globala fotbollslaget FC Barcelona, ​​som huvudpartner för TV, Display och Audio-produkter. Partnerskapet kommer att främja Philips världsledande utbud av TV-apparater och ljudprodukter och kommer att lyfta fram företagets Ambilight TV-teknologi – och dess unika förmåga att förvandla vanlig TV till en uppslukande tittarupplevelse. 

 

Som en av klubbens tre huvudpartners kommer Ambilight TV-logotypen vara synlig på ärmen av herrarnas A-lagströja från och med den 28 maj för att sammanfalla med de sista matcherna för säsongen 2022/23. Ambilight-TV kommer även att tydligt visas inne på stadion för publik på plats och tittare hemma i TV-soffan. Nyckelspelare från herr- och damfotbollstruppen kommer också få möjlighet att uppleva produktutbudet – i synnerhet Philips unika Ambilight-TV – för att bli ambassadörer.
Philips TV & Sound kommer som huvudpartner till klubben att spela en viktig roll som TV & Display-leverantör för den audiovisuella infrastrukturen på nya Spotify Camp Nou, som för närvarande är på väg att bli den största och mest innovativa sportarenan i Europa. Avtalet ger också Philips TV & Sound föreningsrättigheter med herr- och damfotbollslaget samt med de andra professionella idrottslagen i klubben.

Samarbetet mellan Philips TV & Sound och FC Barcelona är en del av båda organisationernas strategi att proaktivt söka partners som delar samma värderingar och filosofi och som kan kombineras för att stärka både klubbens och företagets rykte om att vara de allra bästa inom sina respektive områden.

Philips TV & Sound och FC Barcelona delar en vision om att göra sportevenemang till något utöver det vanliga genom att skapa ett exceptionell upplevelse för fansen var de än är. FC Barcelona hävdar stolt att de är ”Mer än en klubb”. Philips TV & Sound erbjuder i sin tur Ambilight-TV och därmed ”Mer än en TV” till konsumenten.

 

Ambilight ger förutom sitt stämningsfulla sken intrycket av en större, bättre TV-bild som sträcker sig långt utanför TV:ns ram. Teknologin består av integrerade färglysdioder som sitter på TV:ns bakre ram. Dioderna projicerar ett ljusken som exakt matchar bilden från skärmen på väggen bakom. Ambilight har redan visat sig vara en stor framgång med en av de högsta nöjdhetsbetygen inom hemelektronikbranschen och får gång på gång höga poäng.

 

FC Barcelona, stolta mästare i La Liga säsongen 2022-2023, är en av de mest älskade fotbollsklubbarna i världen. Endast ett fåtal lyckliga fans får dock chans att se laget live på Spotify Camp Nou. Partnerskapet med Philips TV & Sound ger FC Barcelonas fans och andra sportentusiaster möjligheten att få den unika upplevelsen och känslan av en mäktig livematch i Spotify Nou Camp hemma i soffan via sin Philips Ambilight-TV.

I en kommentar om det nya partnerskapet sa Kostas Vouzas, VD, TP Vision (Philips TV & Sound Europe & USA):
”Vi är glada över att kunna samarbeta med den global sportikonen FC Barcelona. Detta nya partnerskap är en naturlig match eftersom båda våra organisationer strävar efter att ge en upplevelse utöver det vanliga, live och hemma. Miljontals konsumenter njuter redan av våra unika Ambilight TV-modeller och som en del av vår strategi kommer detta långsiktiga partnerskap med FC Barcelona att lyfta den fantastiska Ambilight TV-upplevelsen till den nivå den verkligen förtjänar.”

Juli Guiu, Vice President Marketing kommenterade på uppdrag av FC Barcelona: ”Vi är mycket stolta över att välkomna TP Vision som en ny huvudpartner till FC Barcelona. Barça har alltid stått ut med sin engagerade strävan efter excellens, både på och utanför planen, och detta avtal är ytterligare ett framgångsrikt exempel på detta eftersom vi samarbetar med ett världsledande företag inom elektronik och audiovisuell teknik. Ett jättesteg i FC Barcelonas kommersiella strategi i samarbete med ett multinationellt företag som tack vare sin Ambilight TV-innovation har förvandlat matchupplevelsen till en fängslande och extremt tillfredsställande resa för miljontals fans som följer fotbollen från sina hem.”

Om FCB

FC Barcelona grundades 1899 och ägs för närvarande av mer än 140 000 medlemmar. FC Barcelona anses vara den största multisportklubben i världen med en historia som sträcker sig 120 år tillbaka i tiden. Med utgångspunkt i sin stad och sitt land igger de officiella huvudkontoren i städer på tre olika kontinenter: Barcelona, Hong Kong och New York.

Barça strävar efter att förändra världen genom sin idrottsexpertis. Detta når även kunskapsvärlden via Barça Innovation Hub. Klubben är också känd för sitt engagemang för sociala ändamål, som den kanaliserar genom FC Barcelona Foundation, och för sitt arbete med att utbilda pojkar och flickor i idrottens positiva värden. Barças tillväxt de senaste åren innebär att de nu har mer än 440 miljoner fans på sociala medier.
 

Mediakontakt:
Per-Åke Broman
Tel: +46 708 322 143
E-mail: Per-ake.Broman@tpv-tech.com

Om TP Vision
TP Vision Europe B.V. är registrerat i Nederländerna, med huvudkontor i Amsterdam. TP Vision är ett helägt företag av TPV Technology Limited (’TPV’), en av världens ledande bildskärms- och TV-tillverkare.

TP Vision grundades 2012 och är idag en av de största globala aktörerna inom TV- och ljudindustrin för konsumenter. TP Vision utvecklar, tillverkar och marknadsför konsumentelektronikprodukter och teknologier som erbjuder en överlägsen ljud- och bildupplevelse.

Med fokus på konsument- och hotellmarknaden, inkluderar TP Visions produktportfölj konsumentljudprodukter och TV-apparater, professionella bildskärmar och operativsystem. Dessa produkter och lösningar släpps ut på marknaden genom TP Visions eget varumärke AOC samt varumärket Philips, som används under licens från Koninklijke Philips N.V.

TP Vision sysselsätter över 2 000 personer globalt, med verksamhet i Europa, Amerika, Mellanöstern, Indien och utvalda länder i Asien-Stillahavsområdet.

TP Vision tillför värde i vardagen och samhället genom sin expertis inom produktutveckling, design och ansvarsfull tillverkning.

Följ oss på Twitter: @TPVision

Continue Reading

Marknadsnyheter

Unik ny metod kan visa risk för hjärt-kärlsjukdom genom att belysa huden

Published

on

By

En banbrytande metod som involverar att belysa huden på underarmen har visat sig kunna avslöja ökad risk för hjärt-kärlsjukdom. Det visar en studie vid Linköpings universitet baserad på data från Hjärt-Lungfondens stora forskningssatsning SCAPIS.

– Genom att belysa underarmens hud med ljus kan vi på ett icke-invasivt sätt och till relativt låg kostnad mäta mikrocirkulationen i huden. Denna metod kan framöver spela en viktig roll i att förbättra riskbedömningen för hjärt-kärlsjukdomar. Måttet har potential att användas både i primärvården och i hemmet med hjälp av hemmonitoreringssystem, liknande dagens portabla blodsockermätare för diabetiker, säger Hanna Jonasson, docent vid Linköpings universitet.

Blodflödet i våra små kärl (mikrocirkulationen) är tätt sammanlänkat med flödet i våra stora kärl och är livsnödvändigt för att syre och näring ska nå alla kroppens celler. Genom att belysa huden med ljus är det möjligt att mäta blodflöde, mängden blod och blodets syresättning i mikrocirkulationen. När ljus träffar blodkroppar förändras ljusets egenskaper och genom att analysera det tillbakaspridda ljuset kan man bestämma både blodflödet och blodets syresättning.

– Resultaten visade att en försämrad mikrocirkulation är associerad med en högre skattad risk för hjärt-kärlsjukdom och förkalkning av hjärtats kranskärl. Vi kan också dra slutsatsen att mikrocirkulationen påverkas tidigt i utvecklandet av hjärt-kärlsjukdom och detta funktionsmått skulle framöver kunna bidra till tidigare diagnostisering, förklarar Hanna Jonasson.

Studien som nyligen publicerades i European Journal of Preventive Cardiology visar att sannolikheten att ha en hög risknivå för att utveckla hjärt-kärlsjukdom var fem gånger större för de med sämst mikrocirkulation jämfört med dem där den var normal, även när hänsyn togs till andra faktorer som kan påverka risken.

I den aktuella studien har forskarna undersökt kopplingen mellan funktionen i mikrokärlen och risken för hjärt-kärlsjukdom hos 2 857 deltagare, utan diabetes eller hjärt-kärlsjukdom, hos SCAPIS-studiens Linköpingsdeltagare. Mikrocirkulationen mättes på ena underarmen före, under och efter avstängning av blodflödet med en blodtrycksmanschett och jämfördes sedan med resultat från undersökning av de stora kärlen samt hjärta och lungor.

– Befolkningsstudien SCAPIS har som övergripande målsättning att tidigt kunna hitta riskpersoner och behandla dem innan sjukdom uppstår. Att hitta en ny riskmarkör för hjärt-kärlsjukdom dessutom genom en enkel och billig metod är därför både mycket intressant och välkommet, säger Kristina Sparreljung, generalsekreterare Hjärt-Lungfonden.

För mer information, kontakta gärna:
Daniel Edelsvärd-Wallerman, presskontakt Hjärt-Lungfonden, telefon 070-854 42 35, daniel.edelsvard@hjart-lungfonden.se
Hanna Jonasson, docent vid Linköpings universitet, telefon 013-28 67 50, e-post hanna.jonasson@liu.se

Sara Bergstrand, biträdande professor, Linköpings universitet, telefon 013-28 67 73, e-post sara.bergstrand@liu.se

Bilder:
– Kristina Sparreljung, generalsekreterare för Hjärt-Lungfonden
Hanna Jonasson, docent vid Linköpings universitet
Proben och systemet som kan visa risk för hjärt-kärlsjukdom genom att belysa huden

 

Fakta om SCAPIS 

Vision: Att minska risken för sjukdom i hjärta, kärl och lungor hos kommande generationer.

Övergripande mål: Att kunna förutsäga vem som riskerar att drabbas av hjärt-, kärl- eller lungsjukdom och förhindra sjukdomarna innan de uppstår.

Syfte: Att inhämta avsevärt mycket mer kunskap om sjukdomarnas uppkomst för att kunna:

• Förebygga dem

• Ställa bättre och tidigare diagnos

• Påverka sjukdomsförloppet

• Hitta nya, bättre behandlingsmetoder och mediciner.

Vad är det för sorts studie? SCAPIS (Swedish CArdiopulmonary bioImage Study) är en befolkningsstudie inom hjärta, kärl och lungor. Med Hjärt-Lungfonden som huvudfinansiär leds SCAPIS av en nationell styrgrupp bestående av forskare från universitetssjukhusen i Göteborg, Linköping, Malmö, Stockholm, Umeå och Uppsala.

Varför? Dagens levnadsvanor och nya riskfaktorer kräver forskning baserad på aktuella data. Med Hjärt-Lungfonden som huvudfinansiär har de sex universiteten och universitetssjukhusen byggt upp en nationell forskningsbank av moderna hälsodata, som ger forskare möjlighet att skapa nya livsavgörande genombrott och kunskap för en bättre folkhälsa.

Hur? 30 000 slumpvis utvalda personer i åldern 50–64 år har på universitetssjukhusen i Göteborg, Linköping, Malmö, Stockholm, Uppsala och Umeå genomgått omfattande undersökningar av hjärta, kärl och lungor i form av bland annat skiktröntgen, ultraljud, lungfunktionstester och blodprover. Fysisk aktivitet har registrerats och en omfattande enkät om levnadsvanor har genomförts. Undersökningarna genomfördes under perioden 2013–2018. Den samlade informationen från alla undersökningar i form av data, blod och bilder har samlats i en gemensam nationell databas. De biologiska proverna har sparats i en nationell biobank för framtida analyser. Under 2024-2026 kommer hälften av SCAPIS-deltagarna att undersökas på nytt, SCAPIS 2. 15 000 slumpvis utvalda SCAPIS-deltagare bjuds in och genomgår i stort sett samma undersökningar som förra gången. På så sätt får forskarna en bild av hur kranskärlssjukdom lungsjukdom utvecklas över tid och får ännu bättre möjligheter att utveckla mer precisa metoder och behandlingar för att förebygga och förhindra sjukdom i hjärta, kärl och lungor.

Hjärt-Lungfonden samlar in pengar till utvald hjärt-lungforskning och arbetar för ökad kunskap om forskningens betydelse, för att ge fler ett längre och friskare liv. Hjärt-Lungfonden bildades 1904 i kampen mot tuberkulos (tbc) och idag är vår vision en värld fri från hjärt-lungsjukdom. Verksamheten är helt beroende av gåvor från privatpersoner och företag. Stöd forskningen på pg 90 91 92-7 eller Swisha valfri gåva till 90 91 927. www.hjart-lungfonden.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Sedana Medical publicerar sin årsredovisning för 2023

Published

on

By

Sedana Medical AB (publ) publicerar sin årsredovisning för 2023. Årsredovisningen beskriver väsentliga händelser och finansiell information för 2023, samt bolagets framsteg på sina strategiska huvudprioriteringar under året.

”Under 2023 tog Sedana Medical flera viktiga steg mot att bli ett långsiktigt lönsamt och välmående bolag. Vi har återgått till en stabil försäljningstillväxt efter den utmanande perioden efter covid, vi har tagit avgörande steg mot att nå lönsamhet i vår verksamhet utanför USA och vi gör framsteg mot lansering i USA – vår enskilt största tillväxtmöjlighet och en avgörande milstolpe för bolaget”, säger Johannes Doll, vd för Sedana Medical.

 

Årsredovisningen finns tillgänglig på www.sedanamedical.com.

 

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Johannes Doll, VD, 076-303 66 66
Johan Spetz, CFO, 0730-36 37 89
ir@sedanamedical.com

 

 

Denna information är sådan information som Sedana Medical är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 15 april 2024 kl. 21:00 CEST.

 

Om Sedana Medical

Sedana Medical AB (publ) är en pionjär inom medicinteknik och läkemedel med fokus på inhalationssedering för att förbättra patientens liv under och efter sedering. Genom kombinationen av den medicintekniska produkten Sedaconda ACD och läkemedlet Sedaconda (isofluran), tillhandahåller Sedana Medical inhalationssedering för mekaniskt ventilerade patienter i intensivvård.

 

Sedana Medical har direktförsäljning i Benelux, Frankrike, Tyskland, Storbritannien, Norden och Spanien. I andra delar av Europa liksom i Asien, Australien, Kanada och Syd- och Centralamerika arbetar företaget med externa distributörer.

 

Sedana Medical grundades 2005, är noterat på Nasdaq Stockholm (SEDANA) och har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Bio Vitos Pharma meddelar styrelseledamots avgång

Published

on

By

Bio Vitos Pharma meddelar att Igor Lokot avgår som styrelseledamot i bolagets styrelse per idag.

Jag avgår på egen begäran då övriga uppdrag inte gör det möjligt för mig att avsätta nödvändig tid och engagemang som uppdraget kräver, säger Igor Lokot.

Efter Igors avgång består styrelsen av två ledamöter, ordförande Richard Wall och Bo Ziedén. Kallelse till årsstämma den 14 maj är redan utfärdad, där val av ny styrelseledamot ska genomföras.

Bolaget riktar ett stort tack till den tid Igor lagt ned sedan han tillträdde som styrelseledamot för bolaget.

För ytterligare information, kontakta:

Bio Vitos Pharma AB (publ)

Jesper Birgemo, VD

Tel: +46 (0) 70 895 39 34

Om Bio Vitos Pharma AB

Bio Vitos Pharma utvecklar, producerar och kommersialiserar järnsuccinat för behandling av järnbrist inom ramen för moderbolaget samt en tjänst för patientnära upptäckt av hemolys i blodprover inom ramen för ett helägt dotterbolag, Hemcheck Management AB. Bolaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market.

FNCA Sweden AB är Certified Adviser till bolaget.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.